PDA

View Full Version : w/d setup en het gebruik van een Mixer



Pagina's : [1] 2

Liquid_Metal
17 januari 2009, 19:03
Zoals sommigen wel hebben gezien is het 'Zijn er verschillende CAE preamps?' door onder andere Nocki, hole en mijzelf de laatste tijd nogal doodgespamd mbt het gebruik van een mixer. Het lijkt me voor het overzicht makkelijker de discussie hier voort te zetten.
Zoals ik gisteren zei ging ik vandaag mijn setup in parallel zetten en luisteren naar het verschil. Ik gebruik een Engl E530 preamp, TC G-Major fxunit en Peavey Classic 50/50 poweramp. Vandaag een simpel Phonic mengpaneeltje gebruikt om de G-Major parallel te schakelen en, toen dat niet helemaal lekker werkte (toch tonesuck en teveel variabelen door de mixer) heb ik een w/d setup gebruikt. Ik heb een 2x12" Harley Benton cabinet en mijn poweramp heeft twee kanalen. Ik gebruikte die vooralsnog om beide speakers in stereo te gebruiken (vooral voor delay) maar omdat ze zo dicht bij elkaar staan merkte ik daar eigenlijk niet zo veel van.
Maar die w/d setup: WAT EEN VERSCHIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoewel de finetuning te wensen over liet klonk het echt HEERLIJK! Ik had me nooit gerealiseerd dat mijn G-Major mijn geluid zo erg vertiefde, tot Morris me daar laatst op wees. Nu weet ik zeker dat ik voor een mixer ga. Omdat dat nog wel een poosje op zich kan laten wachten ga ik voorlopig in w/d setup spelen. Qua power is 1 speaker voorlopig toch wel genoeg voor m'n basic geluid.

morris
17 januari 2009, 22:24
Nu is W/D wel nog een stapje mooier dan stereo met een goede mixer, omdat je ook de speakers fysiek scheidt. Maar ook in een stereo setup zijn de voordelen van een mixer vele malen meer waard dan de nadelen.

Morris

Liquid_Metal
17 januari 2009, 22:37
Voorlopig blijf ik ook, vanwege financiële omstandigheden, waarschijnlijk in W/D. Daar moet ik nog aan wennen, want effecten zoals compressor en noise gate werken nu niet meer...

kokeleko
17 januari 2009, 23:38
Applaus voor jezelf, sjapoo.
Het wiel is opnieuw uitgevonden, Jezus nog aan toe!

paulusdeBKB
18 januari 2009, 00:16
@ Kokeleko: Mopperkont :confused: (of was je niet cynisch? Zoals de waard is, kent hij zijn gasten)

@Liquid_Metal: mieters dat het je zo goed bevalt! Compressor en noisegate moet je nu vooraan in de signaalketen zetten, kun je dus nietmeer uit de G-Major halen. Toch een paar pedaaltjes dan maar? Heb je trouwens een fotootje?

kokeleko
18 januari 2009, 00:38
@ Kokeleko: Mopperkont :confused: (of was je niet cynisch? Zoals de waard is, kent hij zijn gasten)



Sienies als de neten, er moet en wet draaiwet stikkkie koomen.

Liquid_Metal
18 januari 2009, 09:29
@kokeleko: mijn excuses. Ik ben nog geen half jaar bezig met racks en pas een jaar geleden had ik mijn eerste echte multieffect: de Boss GT8. Alle rackprinciper zijn nieuw voor mij dus dat serieel uit den bozen is bij een G-Major hoorde ik ook vorige week pas bewust :). Bij deze een stickie? xD

@paulusdeBKB: Ik zit er nu aan te denken om een Rocktron Patchmate oid te halen (Nocki heeft er toevallig eentje waar 'ie vanaf wil, maar ik ben nog aan het overwegen!) en dan een noisegate en compressor daarmee in een loop te plaatsen. Want in m'n clean gebruik ik geen noisegate (alleen m'n OD2 omdat ie wat ruist) en in m'n OD gebruik ik geen compressor (heb het nut ervan tot nu toe alleen ervaren bij clean, waar 'ie het goed doet).
Voorlopig ga ik echter even proberen te spelen zónder noisegate en compressor, eens kijken hoe dat bevalt. Want anders ben ik zo weer bakken met geld kwijt. Ik wil mezelf er eerst van overtuigen of wet/dry iets voor me is. Of dat ik toch een mixer wil of al m'n speakers tegelijk te gebruiken. wet/dry klinkt echter wel héél erg gaaf.
Áls ik voor een Patcher met pedalen ga heb ik een heel wat groter rack nodig. Nu heb ik 4HE (1 voor preamp, 1 voor fx, 2 voor poweramp). Dan zou ik 2 HE nodig hebben voor een pedalenplank en 1 HE voor de Patchmate. Omdat 7HE bij mijn weten niet bestaat kom ik uit op 8HE, en daar kan dan ook een mixer in (en als die een halve HE is, misschien ook een half laatje, als die bestaan :P). M'n rack zou dan ineens verdubbelen in hoogte en da's wel even wennen :P.
Maar vooralsnog ga ik vooral experimenteren met mijn wet/dry setup, en alle mogelijkheden en producten analyseren.

thanks guys!

Liquid_Metal
18 januari 2009, 09:45
Owja, hier een ietwat verouderde foto (heb inmiddels een nieuw cabinet eronder): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70333&page=82. Wellicht post ik binnenkort ook van de achterkant.

Ik zag in het 'foto's van jouw rack'-topic verscheidene gesplitte racks. Da's goedkoper (een extra 4HE rack erbij) en wellicht ook handiger. Verder zou ik ook wel een powerconditioner willen. Hoeft niet al te duur, als het alleen een veredelde stekkerdoos is, zou het al goed zijn. Maakt het splitten in 2x4HE misschien wel lastiger met opbouwen (moeten alle stroomkabels ook weer ingeplugt).
Is het dan een idee om 1 rack te maken met powerconditioner, preamp en poweramp, en het andere rack met G-Major, Patchmate, racklade en evt. een mixer. Als ik geen mixer ga gebruiken is 2x4HE genoeg, anders kan de mixer misschien wel in de racklade (als die toch 2HE is). Ik ga in ieder geval lekker puzzelen! :D

Een andere mogelijkheid is trouwens het gebruik van een rack compressor/gate. Dat wordt ook een speurtocht. Want zijn die goedkoper of duurder dan een racklade met een los compressorpedaal en gatepedaal... Een racklade is misschien wel praktischer omdat je daar altijd iets aan kunt toevoegen (mijn Blackstar Distortion X bijvoorbeeld...)

Bram78
18 januari 2009, 11:38
Owja, hier een ietwat verouderde foto (heb inmiddels een nieuw cabinet eronder): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70333&page=82. Wellicht post ik binnenkort ook van de achterkant.

Ik zag in het 'foto's van jouw rack'-topic verscheidene gesplitte racks. Da's goedkoper (een extra 4HE rack erbij) en wellicht ook handiger. Verder zou ik ook wel een powerconditioner willen. Hoeft niet al te duur, als het alleen een veredelde stekkerdoos is, zou het al goed zijn. Maakt het splitten in 2x4HE misschien wel lastiger met opbouwen (moeten alle stroomkabels ook weer ingeplugt).
Is het dan een idee om 1 rack te maken met powerconditioner, preamp en poweramp, en het andere rack met G-Major, Patchmate, racklade en evt. een mixer. Als ik geen mixer ga gebruiken is 2x4HE genoeg, anders kan de mixer misschien wel in de racklade (als die toch 2HE is). Ik ga in ieder geval lekker puzzelen! :D

Een andere mogelijkheid is trouwens het gebruik van een rack compressor/gate. Dat wordt ook een speurtocht. Want zijn die goedkoper of duurder dan een racklade met een los compressorpedaal en gatepedaal... Een racklade is misschien wel praktischer omdat je daar altijd iets aan kunt toevoegen (mijn Blackstar Distortion X bijvoorbeeld...)

Je bent heerlijk hardop schrijvend aan het denken!! ;)

Liquid_Metal
18 januari 2009, 12:03
Je bent heerlijk hardop schrijvend aan het denken!! ;)

Yeps. Altijd goed om ideeën te delen. Zo kunnen andere mensen mij aanvullen of verbeteren, en wellicht zijn er nog mensen die iets nuttigs ontdekken in mijn posts :P.

Bram78
18 januari 2009, 12:41
Yeps. Altijd goed om ideeën te delen. Zo kunnen andere mensen mij aanvullen of verbeteren, en wellicht zijn er nog mensen die iets nuttigs ontdekken in mijn posts :P.

Nou, met betrekking tot je ideeën omtrent een compressor/gate en de prijzen daarvan wil ik je adviseren om vooral eens op marktplaats te kijken naar hetgeen rocktron op dat gebied heeft te bieden!! Zijn veelal relatief goedkoop, doen hun werk en als je ze na je preamp zet kan je vervolgens nog alle wet-dry-wet-stereo-mono-no signal-kanten op!
Je zit dus niet vast aan de compressor/gate die je fx bieden.

edit: wellicht ten overvloede maar bij Rocktron heet een gate 'hush'.

Liquid_Metal
18 januari 2009, 13:30
Nou, met betrekking tot je ideeën omtrent een compressor/gate en de prijzen daarvan wil ik je adviseren om vooral eens op marktplaats te kijken naar hetgeen rocktron op dat gebied heeft te bieden!! Zijn veelal relatief goedkoop, doen hun werk en als je ze na je preamp zet kan je vervolgens nog alle wet-dry-wet-stereo-mono-no signal-kanten op!
Je zit dus niet vast aan de compressor/gate die je fx bieden.

edit: wellicht ten overvloede maar bij Rocktron heet een gate 'hush'.

Bijvoorbeeld een Rocktron G300 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/221796060-rocktron-g300-vintage-gitaar-comp-lim-hush.html%3Freturn%3DeJwtzdsKgzAMBuB3Edydth5Aqchwb 1JqxdIjbcqGY%252B%252B%252BFLxpvvwhKWcd%252BypGl8R 6OrMqSR7FuZwAgRGifZCutTxqCIZzSK0zxOZLSd1I1yiXIGYrH UhH5HFIUSCmcWxPsOb5MWv32NMKvh62rh5eBp9t6ufCvnAckbt ClgiwXiog07GneyeUlCIsDjaH30UlSp7vXL8R0QsN0TvsfSr3% 252BkcIeaXV8vsD2z5HMQ%253D%253D%26df%3D1%26fta%3De No1kE2OhCAQhe%252FCotcUomIRrzBXMAjYQxqViHaT6fTdpzQ zGz7qB96rMqjwnelgxxaHp4mZaQo7ZCX2cHO531cEHQFboXQU2 EqpXUAdd%252FwJSefJZaqnHbmeEy7H7LdgdToofrxwW%252B1 j39ZFrzmguKV09PwUkMiSuXumAz3OWCEL7lIGAGROtBzGqjhhp YG6uErVjbNECWMniOC7sbvYKEl9Uy3NybGSfiIqUTfUD3xsFBT HRStAFOsVl74h1r6xYzl%252F58pdumRhX5NxeYh%252Bue%25 2FfpzV%252BFjgye2zbEBbny3%252BW9jObMpwzkG13DSGQmRf TX3%252FXJ9MGOb4%252Fn1%252FQ222I%26fta_ind%3D3%26 fs%3D1)? Ziet er wel netjes (en duur! :P) uit.
Ik twijfel nog wel een beetje of ik écht een compressor nodig had. Ik gebruikte 'm voor m'n cleansound, maar misschien is die nu, in wet/dry, wel zo compleet dat ik helemaal geen compressor nodig heb. Misschien verpest het mn buizengeluid wel. En een noise gate weet ik nog niet, maar is waarschijnlijk wel fijn voor m'n overdrive.

Bram78
18 januari 2009, 13:35
Nou, ik denk dat je voor 125 euro zeker klaar bent! Is dus compressor met de hush-functie, noisegate dus...

Nitefly7
18 januari 2009, 14:33
dus als ik het goed begrijp gaat er 1 kanaal van je 530 direct naar de 50/50, en 1 via een mixer (met G-major) naar het 2e kanaal van de 50/50?

en dan vanuit de Peavey naar je 2x12, 1 speaker wet en 1 dry ?
je effects zijn dus eigenlijk mono.. ?


Zoals sommigen wel hebben gezien is het 'Zijn er verschillende CAE preamps?' door onder andere Nocki, hole en mijzelf de laatste tijd nogal doodgespamd mbt het gebruik van een mixer. Het lijkt me voor het overzicht makkelijker de discussie hier voort te zetten.
Zoals ik gisteren zei ging ik vandaag mijn setup in parallel zetten en luisteren naar het verschil. Ik gebruik een Engl E530 preamp, TC G-Major fxunit en Peavey Classic 50/50 poweramp. Vandaag een simpel Phonic mengpaneeltje gebruikt om de G-Major parallel te schakelen en, toen dat niet helemaal lekker werkte (toch tonesuck en teveel variabelen door de mixer) heb ik een w/d setup gebruikt. Ik heb een 2x12" Harley Benton cabinet en mijn poweramp heeft twee kanalen. Ik gebruikte die vooralsnog om beide speakers in stereo te gebruiken (vooral voor delay) maar omdat ze zo dicht bij elkaar staan merkte ik daar eigenlijk niet zo veel van.
Maar die w/d setup: WAT EEN VERSCHIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoewel de finetuning te wensen over liet klonk het echt HEERLIJK! Ik had me nooit gerealiseerd dat mijn G-Major mijn geluid zo erg vertiefde, tot Morris me daar laatst op wees. Nu weet ik zeker dat ik voor een mixer ga. Omdat dat nog wel een poosje op zich kan laten wachten ga ik voorlopig in w/d setup spelen. Qua power is 1 speaker voorlopig toch wel genoeg voor m'n basic geluid.

Liquid_Metal
18 januari 2009, 14:44
dus als ik het goed begrijp gaat er 1 kanaal van je 530 direct naar de 50/50, en 1 via een mixer (met G-major) naar het 2e kanaal van de 50/50?

en dan vanuit de Peavey naar je 2x12, 1 speaker wet en 1 dry ?
je effects zijn dus eigenlijk mono.. ?

Dat is het bijna. Ik heb geen mixer dus ik heb nu m'n 1e kanaal 50/50 precies zoals jij zegt: direct uit de E530 (left output). Het andere kanaal van de E530 (right output) gaat via de G-Major (left input) naar het 2e 50/50 kanaal (left output). Mijn effecten zijn nu inderdaad mono. En dan schijnt niet zo heel veel uit te maken omdat de speakers toch zo dicht op elkaar staan.
Klopt het dat w/d/w wil zeggen dat je twee wet speakers gebruikt voor stereo fx en de dry speaker voor je droge signaal?

@Bram78: da's een zeer nette prijs als het een goed toestel is. Ga ik me binnenkort ns in verdiepen.

morris
18 januari 2009, 15:11
Klopt het dat w/d/w wil zeggen dat je twee wet speakers gebruikt voor stereo fx en de dry speaker voor je droge signaal?

Yep.

Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ;)).
Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

Morris

Nitefly7
18 januari 2009, 17:02
Yep.

Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ;)).
Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

Morris

erg mee eens: als je 530 + 50/50 met Gmajor in w/d-setup (misschien met mixer op 100% ?..) al te gek klinkt, zou ik er niet nog eens een -cheapy- switcher tussen zetten; onthou dat er dan weer extra kabel tussen 'jou en je sound' komt..

dat wil niet zeggen dat goede switcher + goede bekabeling geen goede (maar flinke) investering kunnen zijn..

als 't je echter alleen gaat om een compressor, dan zou ik gewoon een pedaaltje erbij pakken en voor je voeten leggen..
of een dedicated ding in je rack pakken (dbx ofzo.. ?), die voor je preamp komt te zitten..

pedaal lijkt me echter verstandiger, minder rigoreus en minst tonesucky..

noisegates zijn m.i. alleen maar noodvoorzieningen voor bakkenladingen/bootladingen met gain, en minder-dan-ideale bekabeling..

't is altijd even schrikken als je gewoon gitaar->kabel->top/combo ingaat met een bootlading gain en dan gewoon 'kamerruis' hoort in plaats van 'noise gate-waardige troep'..

en dan ineens merkt hoeveel 'noise' een pedalboard of iets anders kan toevoegen..

Liquid_Metal
18 januari 2009, 17:03
@morris: lijkt me inderdaad een goed idee om eens te kijken of ik zonder noise gate ook een acceptabel minimum aan ruis kan krijgen. Ik speel metal en wil dus een flinke scheur hebben. M'n gain moet behoorlijk hoog staan. :rockon:
Over de compressor ben ik nog niet helemaal uit. Ik gebruikte de compressor uit de G-Major, maar daarvan was ik niet echt onder de indruk. Die compressor doet me gewoon te weinig. Mocht ik een nieuwe willen, dan in ieder geval analoog (de Boss CS-3 bv, die is analoog?). Ik twijfel nog of ik überhaupt een compressor nodig heb. Het idee is leuk, maar misschien is m'n clean geluid nu wel strak genoeg.
Ik wil het liefst, als ik een compressor en/of gate ga toevoegen, kunnen schakelen via midi. Daarom kwam de Patchmate naar boven. Ik ben nog niet echt bekend met dat fenomeen dus heb niet echt een idee waarover we praten (merken, types, jaartallen, bedragen).

Je zei dat een W/D setup de speakers ook fysiek scheidt. Is dat nog beter dan met een mixer? Klinkt het nog strakker? Want het geluid dat ik gisteren opeens had overweldigde me nogal xD

Bram78
18 januari 2009, 17:07
Yep.

Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ;)).
Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

Morris

Met betrekking tot jouw stelling over het gebruik van een hush: het zal ongetwijfeld waar zijn dat (verkeerd) gebruik van een hush afbreuk doet aan je geluid. Ik heb zelf de hush super c in mijn rackje en ben er eerlijk gezegd erg blij mee. En geloof me: ik speel low-gain!!
Los daarvan heb ik diverse keren mét en zonder hush vergeleken en moet ik constateren dat de hush in mijn geval (Engl powerball) echt geen afbreuk doet aan het geluid.
Los van het feit dat ik geen verschil hoor gaat het er mijns inziens om wat er uiteindelijk soundwise onder de streep staat. Als je daar blij mee bent (met of zonder hush e.d.) is het goed, toch?

morris
18 januari 2009, 18:21
Met betrekking tot jouw stelling over het gebruik van een hush: het zal ongetwijfeld waar zijn dat (verkeerd) gebruik van een hush afbreuk doet aan je geluid. Ik heb zelf de hush super c in mijn rackje en ben er eerlijk gezegd erg blij mee. En geloof me: ik speel low-gain!!
Los daarvan heb ik diverse keren mét en zonder hush vergeleken en moet ik constateren dat de hush in mijn geval (Engl powerball) echt geen afbreuk doet aan het geluid.
Los van het feit dat ik geen verschil hoor gaat het er mijns inziens om wat er uiteindelijk soundwise onder de streep staat. Als je daar blij mee bent (met of zonder hush e.d.) is het goed, toch?

Dat laatste is een waarheid als een koe! :p
Niet iedereen hoort hetzelfde, ik moet er in ieder geval niets van hebben want in mijn ervaring zuigt ook dit toon (ja het wordt eentonig). Meestal wordt een hush gebruikt om tekortkomingen van de setup/fouten in de bekabelingen te verbloemen, symptoombestrijding is dat. Nou is de Engl PB niet de stilste door de gainstacking, maar de fout die de meeste metalgitaristen maken is te weinig mid en teveel gain, terwijl dat ook voor dit genre helamaal niet nodig is. Less is more! btw. de PB heeft toch ook een eigen ruisonderdrukking, of heeft alleen de SE dat?

Morris

morris
18 januari 2009, 18:28
zwevende post.
(forum heeft weer kuren)

Nitefly7
18 januari 2009, 21:46
@morris: lijkt m.... M'n gain moet behoorlijk hoog staan. :rockon:.... een nieuwe willen, dan in ieder geval analoog (de Boss CS-3 bv, die is analoog?). Ik twijfel nog of ik überhaupt een compressor nodig heb. Het idee is leuk, maar misschien is m'n clean geluid nu wel strak genoeg.
Ik wil het liefst, als ik een compressor en/of gate ga toevoegen, kunnen schakelen via midi. ..... niet echt een idee waarover we praten (merken, types, jaartallen, bedragen).

Je zei dat een W/D setup de speakers ook fysiek scheidt. Is dat nog beter dan met een mixer? Klinkt het nog strakker? Want het geluid dat ik gisteren opeens had overweldigde me nogal xD

W/D zou is eigenlijk al hoe jij 't geheel gebruikt, met 1 kast.. maar 'beter' W/D zou zijn dat de 530->50/50 kant naar een cabinet gaat dat op een andere plek staat, dan het cabinet dat 530-> G-Major->50/50 kant heeft..
i.p.v. je 2x12 zou je 2x 1x12 kunnen overwegen (Boger Cubes o.i.d...)

Als je een pedal compressor zoekt, dan is de CS-3 erg puik, maar erg noisy by hogere settings.. De Barber Tone Press krijgt veel lof, zelf vind ik de Dynacomp en de T-rex compnova (of TC Vintage Compressor) erg fijne (en in't geval van TRex, ook praktisch onhoorbaar) comps..

een MIDI-schakelbare compressor zou je bijv. ook uit de Replifex kunnen toveren (heeft analoog pad en een paar erg leuke pre-gain effecten)..
zelf ben ik echter een voorstander van girly racks, dus zou een Axess Electronics GRX-4 switcher (non 19", maar past mooi in 'n lade bij wat pedaaltjes) i.c.m. een pedaal compressor fijn zijn..
overigens zijn er ook 1-loops midi switchers, hoef je niet eens rackspace op te offeren..

voordat je verder kijkt zou ik nog even wat topics door pluizen, volgens mij hebben een aantal 'grootverbruikers' een GRX-4/pedaal-achtige oplossing..
het rack van Morris heeft 'n aantal pedaaltjes, maar volgens mij (?) geen compressor.. ?

Liquid_Metal
18 januari 2009, 22:21
Ik wordt nu al(/nog) gek van m'n G-Major. Ik heb zowel de input als de output op maximaal staan en verder alle lvls op 0 dB (maximaal) en alsnog klinkt 'ie zóóó zacht. Ik verwacht dat de delay dan allereerst minstens net zo hard klinkt als mijn droge signaal, maar het komt niet eens in de buurt. Ik kan mijn poweramp level wel hoger zetten maar dit lijkt me niet de bedoeling en is ook veel gezeik als ik volume moet wijzigen. Iemand een oplossing? Ik hoorde dat Nocki dit probleem ook had en daarom maar geen W/D meer deed.

Heynis
18 januari 2009, 22:30
Ik dacht dat dat ding ergens een 'kill dry' functie heeft die je aan moet zetten voor een W/D setup? Ik heb dat ding zelf (nog) niet, dus ik kan het er ook helemaal naast hebben hoor;).

hole
18 januari 2009, 22:35
Probeer 'm eens op "consumer level input" (exacte naam ben ik kwijt) in het i/o menu.

Heb het eerder al gezegd: raar probleem. Ik heb helemaal geen problemen met volume.

Heb je het ook bij de factory presets? Ook laag volume als je 'bypass all' hebt?
(indien nee is het iets in je presets/instellingen)

Liquid_Metal
18 januari 2009, 22:39
Probeer 'm eens op "consumer level input" (exacte naam ben ik kwijt) in het i/o menu.

Heb het eerder al gezegd: raar probleem. Ik heb helemaal geen problemen met volume.

Heb je het ook bij de factory presets? Ook laag volume als je 'bypass all' hebt?
(indien nee is het iets in je presets/instellingen)

VET! Het heet Input Rng en die stond op Pro. Nu op consumer en dan kan ie inderdaad en STUK harder :D. Thanks m8! Nu kan ik weer verder :D.

hole
18 januari 2009, 22:43
:blast::punk:

morris
19 januari 2009, 00:08
voordat je verder kijkt zou ik nog even wat topics door pluizen, volgens mij hebben een aantal 'grootverbruikers' een GRX-4/pedaal-achtige oplossing..
het rack van Morris heeft 'n aantal pedaaltjes, maar volgens mij (?) geen compressor.. ?

Jawel hoor! Een Barber Tone Press op mijn pedalboard en een Keeley (baked mod ;)) in mijn pedal rack. De GRX4 is overigens redelijk ok (maar niet mijn keuze).

Morris

edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.

Nitefly7
19 januari 2009, 10:42
Jawel hoor! Een Barber Tone Press op mijn pedalboard en een Keeley (baked mod ;)) in mijn pedal rack. De GRX4 is overigens redelijk ok (maar niet mijn keuze).

Morris

edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.


edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.[/QUOTE]

baked mod was in pedaaltjes-forum al gemaakt volgens mij, beetje ironie mag gelukkig wel.. 't is echt spijtig van Roberts business.. hoop dat hij snel (2 maanden?) weer gewoon aan't werk kan..
off-topic: weet iemand waar de brand ontstaan is, ik las alleen iets over een houthandel in de buurt?

anyhoo.. ik had je setup even niet voor ogen, pedalboard ook vergeten..
die Barber ga ik zeker eens uitchecken..
welke NIET 19" switcher zou jouw keuze wel zijn, btw ?

Liquid_Metal
19 januari 2009, 11:30
welke NIET 19" switcher zou jouw keuze wel zijn, btw ?

Of welke WEL 19" switcher/router? :P Ik begin me nu af te vragen of ik wel een router nodig ga hebben. Wellicht wil ik überhaupt geen compressor. M'n clean klinkt best goed. Wil het wel ns proberen met bv de Boss CS-3. Een gate weet ik niet zeker. Gisteravond kon ik niet zo hard spelen omdat het al laat was, dus ik weet niet precies of ik veel ruis heb. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit. Het zou met switcher/router een enorme omweg zijn (een kabel extra en als de gate aan zou staan zelfs 3 kabels extra) dus een stuk verder weg van m'n droge geluid. Als het niet nodig is doe ik het niet, maar toch zou ik graag willen weten welke switchers/routers/loopers nou als echt goed worden beschouwd.

Nitefly7
19 januari 2009, 12:34
Of welke WEL 19" switcher/router? :P Ik begin me nu af te vragen of ik wel een router nodig ga hebben. Wellicht wil ik überhaupt geen compressor. M'n clean klinkt best goed. Wil het wel ns proberen met bv de Boss CS-3. Een gate weet ik niet zeker. Gisteravond kon ik niet zo hard spelen omdat het al laat was, dus ik weet niet precies of ik veel ruis heb. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit. Het zou met switcher/router een enorme omweg zijn (een kabel extra en als de gate aan zou staan zelfs 3 kabels extra) dus een stuk verder weg van m'n droge geluid. Als het niet nodig is doe ik het niet, maar toch zou ik graag willen weten welke switchers/routers/loopers nou als echt goed worden beschouwd.

Switchers (van 'standaard naar 'pro'), onder andere:
check de site van Frank Post!
http://loopersparadise.de/

Vermona loop-dingus (weet de naam niet)
Voodoo Lab GCX
Axess Electronics GRX-4
Rocktron Patchmate (is ook 'n nieuwe versie van, pas geleden uitgekomen)
Skrydstrup MS- switchers

hole
19 januari 2009, 12:53
Liquid_M: jij hebt nogal een kabelfobie lijkt het wel...elk cm-tje is teveel? :seriousf:

Onderstaande volledig op basis van leeswerk: zelf geen enkele ervaring met switchers/loopers.


Skrydstrup is volgens mij wel je-van-hét als ik de diverse rackfora mag geloven. (MR-8 , niet MS-8, die switched alleen)
Over de Voodoolab GCX lopen de meningen uiteen: de een zweert erbij, de ander vindt het niks omdat er geen goede buffers in zouden zitten
De oude patchmate schijnt ook tonezuiger te zijn, terwijl de nieuwe ok is.
Switchblade (van SoundSculpture) : ontzettend flexibel, (heel) veel programmeermogelijkheden
CAE 4x4 ...ook hele wisselende meningen. zou niet "reliable" zijn
Axess GRX4 overwegend positieve recensies

Liquid_Metal
19 januari 2009, 13:10
Haha nee ik heb geen kabelfobie hoor, maar liever gebruik ik uiteraard zo weinig mogelijk. Want elke kabel heeft twee jackpluggen met de desbetreffende gesoldeerde aansluitingen en meer jacks zul je ongetwijfeld merken. morris zei laatst ook dat je je sound zo natuurlijk mogelijk moet houden (niets moet, maar toch) en dat is ook wel mijn streven. Een noisegate en compressor zijn leuk, maar als ze niet nodig zijn gebruik ik ze liever niet. En nu ik met Wet/Dry bezig ben kan ik ook best gaan mierenneuken op m'n sound. Ik hoor het grootste deel wel! :D

Die site ga ik zéker bestuderen, dan weet ik in ieder geval wélke switcher ik wil.

Liquid_Metal
19 januari 2009, 19:04
Ik kom wel langzaamaan wat zaken tegen die eventueel problematisch kunnen zijn, omdat ze anders zijn dan ik gewend ben. Zo gebruikte ik altijd het volumepedaal van mn FCB1010 om het volume van de Gmajor te sturen. Dat gaat nu niet meer. Enige andere 'probleem' waar ik atm mee kamp is dat m'n clean harder is dan m'n crunch. Is niet/nauwelijks te verstellen want het is 1 kanaal. Enige dat ik kan doen is de gain heel laag zetten en het volume heel hoog, maar dan heeft m'n crunch bijna geen crunch meer, dus da's niet de bedoeling. Dit zou opgelost kunnen worden door een compressor, want de clean heeft vooral hele harde pieken. Ik stelde het volume voorheen altijd in via de Gmajor-patches. Heeft iemand een andere mogelijke oplossing?

Nitefly7
19 januari 2009, 19:34
Ik kom wel langzaamaan wat zaken tegen die eventueel problematisch kunnen zijn, omdat ze anders zijn dan ik gewend ben. Zo gebruikte ik altijd het volumepedaal van mn FCB1010 om het volume van de Gmajor te sturen. Dat gaat nu niet meer. Enige andere 'probleem' waar ik atm mee kamp is dat m'n clean harder is dan m'n crunch. Is niet/nauwelijks te verstellen want het is 1 kanaal. Enige dat ik kan doen is de gain heel laag zetten en het volume heel hoog, maar dan heeft m'n crunch bijna geen crunch meer, dus da's niet de bedoeling. Dit zou opgelost kunnen worden door een compressor, want de clean heeft vooral hele harde pieken. Ik stelde het volume voorheen altijd in via de Gmajor-patches. Heeft iemand een andere mogelijke oplossing?

volumeprobleem is in principe makkelijk op te lossen: gewoon een stereovolumepedaal gebruik tussen ch1->input 1 en ch2->input G-major
hierdoor heb je eigenlijk een soort mastervolume in je fx-loop...

clean/crunch:
vroeger regelde je dus volume bij, via de Gmaj?

raar probleem inderdaad.. denk toch dat beter aanpassen volume/gain-etc. een stuk verder kan helpen.. dus volume lager dan je gewend bent, misschien dat de crunch dan meevalt qua verschil in volume.. ?

de e530 heeft toch clean gain, clean volume én lead gain en lead volume?
en een I/II schakeling, die dus clean-> crunch verzorgt..
als je 't clean volume wat terugdraait en clean gain omhoog, dan zou je toch (I/II) iets minder volume boost krijgen dan nu, wat beter zou balanceren? of is dit te naïef gedacht ?

het is een probleem dat je bij W/D zult houden, je hebt geen 100% controle over zowel het W als het D, gedeelte (dus 100% wet is een probleem bijvoorbeeld..)..ben ik bang..

uitgebreidere oplossingen zijn bijvoorbeeld een (MIDI-gestuurde) VCA zijn om je algehele volume te regelen.. of natuurlijk een Replifex die alleen je dry kanaal van effecten voorziet van geen-modulaties en non-delays.. ;)

Liquid_Metal
19 januari 2009, 22:26
volumeprobleem is in principe makkelijk op te lossen: gewoon een stereovolumepedaal gebruik tussen ch1->input 1 en ch2->input G-major
hierdoor heb je eigenlijk een soort mastervolume in je fx-loop...

clean/crunch:
vroeger regelde je dus volume bij, via de Gmaj?

raar probleem inderdaad.. denk toch dat beter aanpassen volume/gain-etc. een stuk verder kan helpen.. dus volume lager dan je gewend bent, misschien dat de crunch dan meevalt qua verschil in volume.. ?

de e530 heeft toch clean gain, clean volume én lead gain en lead volume?
en een I/II schakeling, die dus clean-> crunch verzorgt..
als je 't clean volume wat terugdraait en clean gain omhoog, dan zou je toch (I/II) iets minder volume boost krijgen dan nu, wat beter zou balanceren? of is dit te naïef gedacht ?

het is een probleem dat je bij W/D zult houden, je hebt geen 100% controle over zowel het W als het D, gedeelte (dus 100% wet is een probleem bijvoorbeeld..)..ben ik bang..

uitgebreidere oplossingen zijn bijvoorbeeld een (MIDI-gestuurde) VCA zijn om je algehele volume te regelen.. of natuurlijk een Replifex die alleen je dry kanaal van effecten voorziet van geen-modulaties en non-delays.. ;)

Ik zat ook te denken aan een volumepedaal als makkelijkste oplossing. Het gaafste zou zijn als er iets van MIDI tussen kan zodat ik m'n FCB1010 pedaal alsnog als volumepedaal kan gebruiken. Eigenlijk zou ik dan een console ertussen willen die 100% transparant is, volume kan regelen, en een wahwah heeft. Maar ja, ten eerste: ís het er. Ten tweede: áls het er is, is het héél erg duur :P.
Effecten die over het droge signaal moeten (compressor, gate, tremolo, panner etc.) kan ik nu niet meer (zoals vanouds gebruiken). Wordt dus mogelijk de doorbraak om weer terug te gaan naar seriëel, als ik ze echt wil gaan gebruiken (was nog niet echt het geval). Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een looper met dat soort effecten of een transparante effectunit, maar dan zit je met hetzelfde probleem. Op dit moment spreekt het looperverhaal me heel erg aan, maar stiekem vooral omdat het onwijs cool is :D.
Het W/D verhaal spreekt me nog steeds erg aan, temeer omdat mijn tone zoveel verbeterd is. Voor alle 'problemen' (beter: uitdagingen!) kan een oplossing gevonden worden en dat vind ik eigenlijk ook erg leuk om te doen. Wel oppassen dat ik genoeg aan spelen toekom :P.

Wat betreft rare het gain/volume-verhaal: dit werkt precies andersom. Als ik héél weinig gain doe en volume op maximaal, gaat de crunch harder dan de clean :S. En heeft de crunch te weinig crunch.
Als ik het omdraai komt de clean dik boven de crunch uit.

Nitefly7
19 januari 2009, 23:28
Ik zat ook te denken aan een volumepedaal als makkelijkste oplossing. Het gaafste zou zijn als er iets van MIDI tussen kan zodat ik m'n FCB1010 pedaal alsnog als volumepedaal kan gebruiken. Eigenlijk zou ik dan een console ertussen willen die 100% transparant is, volume kan regelen, en een wahwah heeft. Maar ja, ten eerste: ís het er. Ten tweede: áls het er is, is het héél erg duur :P.


geloof het of niet, maar het bestaat... en het heet ... de Rocktron Rack Interface; volume + wah in een rack, met als extra ook nog xlr-speaker sim outputs e.d. http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm

wel erg slecht te vinden, evenals de DMC System Mix Plus:
http://www.amptone.com/dmcsystemmixplus.htm

de meerwaarde van wahs-in-een-rack zijn volgens mij alleen gegrond bij de Dunlop rackwah, alle andere pogingen klinken niet zo goed als 'n floor-wah.. en zeg nu zelf, zo'n grote moeite is 't toch niet om gitaar ->pedalboard/wah/MIDI-controller-> e530 input te doen?
voordeel hiervan is dat je ook geen switcher nodig hebt..


een beetje mijn 'voorkeur' voor outboard rack (19" of 9,5") gear; een pedalboard met je basis dingen (od, comp, wah, phase, trem) en het rack voor W/D delays, chorus etc..

alles wat 'n switcher dus doet is je pedalboard voor je voeten weghalen en 't programmeerbaar maken...


ik zou toch aanraden om eens te gaan oriënteren wat je precies wilt, want in principe kun je een pedalswitcher (mono) die je tussen gitaar en Engl input gebruikt, al gebruiken..
vervolgens kun je deze via midi aan/uit zetten..

benodigdheden:
compressor pedaal
eventueel een midiswitcher (ik zou voor 1 pedaal geen switcher halen, maar die gewoon naast je midicontroller voor je voeten neerleggen..)

rackwah's (tenzij je de Dunlop Rack-wah pakt) zijn nooit zo lekker als 'n los wahpedaal..




Effecten die over het droge signaal moeten (compressor, gate, tremolo, panner etc.) kan ik nu niet meer (zoals vanouds gebruiken). Wordt dus mogelijk de doorbraak om weer terug te gaan naar seriëel, als ik ze echt wil gaan gebruiken (was nog niet echt het geval). Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een looper met dat soort effecten of een transparante effectunit, maar dan zit je met hetzelfde probleem. Op dit moment spreekt het looperverhaal me heel erg aan, maar stiekem vooral omdat het onwijs cool is :D.
Het W/D verhaal spreekt me nog steeds erg aan, temeer omdat mijn tone zoveel verbeterd is. Voor alle 'problemen' (beter: uitdagingen!) kan een oplossing gevonden worden en dat vind ik eigenlijk ook erg leuk om te doen. Wel oppassen dat ik genoeg aan spelen toekom :P.

Wat betreft rare het gain/volume-verhaal: dit werkt precies andersom. Als ik héél weinig gain doe en volume op maximaal, gaat de crunch harder dan de clean :S. En heeft de crunch te weinig crunch.
Als ik het omdraai komt de clean dik boven de crunch uit.


als je serieel gaat, heb je nog niks opgelost, omdat dan je effecten tussen preamp en poweramp zitten.. compressor zou je misschien liever VOOR je preamp willen zetten (daarom ook die pedalswitchers, deze fungeren als 'n groot 'programmeerbaar pedalboard' dat je VOOR je amps input plaatst..)
gitaar -> pre-gain effects (comp/filters/overdrive) -> e530 -> 1 kant Gmajor -> 50/50
...

W/D betekent niet dat je geen compressor op je signaal kan zetten hoor, W/D is meestal alleen voor delays/modulaties... dus gitaar->comp->overdrives->pre-gain effects -> input Engl -> ch1/ch2 (dry/wet) naar ieder 1x12 speaker..


clean/crunch probleem is raar.. hoe deed je dat nu met de G-maj? gewoon een lagere volume programmeren als je de Engl naar Crunch liet schakelen ofzo?

hole
20 januari 2009, 08:09
de Rocktron Rack Interface; volume + wah in een rack, met als extra ook nog xlr-speaker sim outputs e.d. http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm

wel erg slecht te vinden, evenals de DMC System Mix Plus:
http://www.amptone.com/dmcsystemmixplus.htm


De systemmix + heeft geen wah

Nitefly7
20 januari 2009, 09:21
De systemmix + heeft geen wah

klopt inderdaad..!

Liquid_Metal
20 januari 2009, 10:41
ik zou toch aanraden om eens te gaan oriënteren wat je precies wilt, want in principe kun je een pedalswitcher (mono) die je tussen gitaar en Engl input gebruikt, al gebruiken..
vervolgens kun je deze via midi aan/uit zetten..

benodigdheden:
compressor pedaal
eventueel een midiswitcher (ik zou voor 1 pedaal geen switcher halen, maar die gewoon naast je midicontroller voor je voeten neerleggen..)

rackwah's (tenzij je de Dunlop Rack-wah pakt) zijn nooit zo lekker als 'n los wahpedaal..


als je serieel gaat, heb je nog niks opgelost, omdat dan je effecten tussen preamp en poweramp zitten.. compressor zou je misschien liever VOOR je preamp willen zetten (daarom ook die pedalswitchers, deze fungeren als 'n groot 'programmeerbaar pedalboard' dat je VOOR je amps input plaatst..)
gitaar -> pre-gain effects (comp/filters/overdrive) -> e530 -> 1 kant Gmajor -> 50/50
...

W/D betekent niet dat je geen compressor op je signaal kan zetten hoor, W/D is meestal alleen voor delays/modulaties... dus gitaar->comp->overdrives->pre-gain effects -> input Engl -> ch1/ch2 (dry/wet) naar ieder 1x12 speaker..


clean/crunch probleem is raar.. hoe deed je dat nu met de G-maj? gewoon een lagere volume programmeren als je de Engl naar Crunch liet schakelen ofzo?

Voor 1 pedaal ga ik inderdaad geen switcher/looper halen. Maar ik weet nog niet hoeveel en welke pedalen ik wil gebruiken. Een rackwah spreekt me in theorie erg aan, ook omdat het 'cool' is ;). Misschien wil ik ook wel een tremolo-pedaaltje oid hebben maar dat zijn dingen waar ik ook nog niet uit ben. ik gebruik het niet veel, maar het is wel interessant.
Ik snap dat pre-gain effecten niets te maken hebben met het wet/dry verhaal, maar de effecten uit de gmajor zoals compressor zaten na m'n preamp.
Het clean/crunch verhaal werd inderdaad in de G-Major opgelost door de patch zachter te zetten.

Het liefst schakel ik alles via MIDI en zodat ik patches kan maken waardoor ik niet hoef te tapdansen. dus bv een switcher met tremolo en comp.pedaal die automatisch ingeschakeld worden in bepaalde patches. Het idee snap je wel.

Liquid_Metal
20 januari 2009, 19:50
Terwijl ik aan dit verhaal begon bedacht ik me stiekem misschien al een oplossing. Toch even mijn gedachtegang:
Stel dat ik nou een panner of tremolo aan zou schaffen, i.c.m. een looper en die na de preamp zou plaatsen, zodat 'ie mijn droge geluid zou kunnen pannen/tremolo'en, zou ik dan geen 'last' krijgen van mijn delay en reverb die op mijn wet-speaker staan?
Ik bedacht me twee mogelijkheden (even uitgaande van een harde tremolo (of slicer):
Ik plaats 'm na de preamp in m'n droge signaal zodat ie m'n droge signaal bewerkt. De reverb en delay heeft doet er dan niets mee en gaat ongestoord verder. Levert dat geen rare dingen op?
Andere mogelijkheid is het plaatsen van de tremolo vóór m'n preamp. Ten eerste wordt het effect anders, ten tweede krijg ik dan een reverb én delay over elke volumegolf. Ik verwacht hierbij ook vreemde zaken.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kent iemand een goede site waar ik alles over wet/dry kan leren? :P

EDIT: Ik heb net mijn (hele oude en semi-defecte) Digitech RP80 aangesloten voor een tremolo/slicer, en het effect van de reverb/delay valt me mee. Komt natuurlijk omdat deze effecten normaal altijd in serie staan en ná de tremolo komen. Alleen met hardere delay's werd het een zooitje, zoals verwacht.
Nu moet ik voor mezelf nog gaan bepalen wat ik nodig heb en wat ik wíl

Liquid_Metal
21 januari 2009, 17:05
Vandaag wilde ik een phaser in m'n clean zetten want dat klinkt zo mooi. Maar dat werkt dus niet in parallel!!!
De G-Major heeft die routings: serial, semi-parallel (delay en reverb parallel) en parallel: delay, chorus, pitch en reverb parallel. Filter/Mod (dus ook phaser) staan dus nog in serie. Het probleem: het enige geluid dat ik eruit krijg is, omdat ik 100% wet reverb aan heb/wil, een gereverbde phaser. Het oorspronkelijke en zo mooie phaser-geluid komt er niet uit :(.

Dat komt dus omdat ik kill-dry aan heb staan. Als ik m uitzet gaat het wel goed (met bv phaser op 100% wet en reverb op 20% wet) maar kill-dry kan ik niet per patch aan/uitzetten. Dat gaat voor de hele bunch. Een noodoplossing zou zijn om het inderdaad uit te zetten, en altijd een reverb aan te zetten op 100%. Is er geen andere oplossing? Of wordt het dan toch een phaser-pedaaltje, als ik in deze setup wil blijven? Want de G-major phaser is prima voor me!

Nitefly7
21 januari 2009, 19:45
IMHO klinkt een phaser ook veel beter pre-gain, dus voor je versterker..
je zult de phaser echt via 'n andere routing moeten laten lopen denk ik..
echt een onderscheid maken tussen je post-gain fx (chorus, delay en verb) en je pre-gain (phaser/comp/filter)... en dan zul je (zeker als je toch aan't Petrucci-bulken bent ;) ) toch serieus moeten kijken naar 'n pedalswitcher of 'n pre-gain multi-fx..

dan kun je je Gmajor in w/d laten (dus op 1 van de 2 50/50 kanalen) en vervolgens alles wat je over 'het hele signaal' wilt trekken, met een handjevol pedalen oplossen.. !


Vandaag wilde ik een phaser in m'n clean zetten want dat klinkt zo mooi. Maar dat werkt dus niet in parallel!!!
De G-Major heeft die routings: serial, semi-parallel (delay en reverb parallel) en parallel: delay, chorus, pitch en reverb parallel. Filter/Mod (dus ook phaser) staan dus nog in serie. Het probleem: het enige geluid dat ik eruit krijg is, omdat ik 100% wet reverb aan heb/wil, een gereverbde phaser. Het oorspronkelijke en zo mooie phaser-geluid komt er niet uit :(.

Dat komt dus omdat ik kill-dry aan heb staan. Als ik m uitzet gaat het wel goed (met bv phaser op 100% wet en reverb op 20% wet) maar kill-dry kan ik niet per patch aan/uitzetten. Dat gaat voor de hele bunch. Een noodoplossing zou zijn om het inderdaad uit te zetten, en altijd een reverb aan te zetten op 100%. Is er geen andere oplossing? Of wordt het dan toch een phaser-pedaaltje, als ik in deze setup wil blijven? Want de G-major phaser is prima voor me!

Liquid_Metal
21 januari 2009, 22:35
IMHO klinkt een phaser ook veel beter pre-gain, dus voor je versterker..
je zult de phaser echt via 'n andere routing moeten laten lopen denk ik..
echt een onderscheid maken tussen je post-gain fx (chorus, delay en verb) en je pre-gain (phaser/comp/filter)... en dan zul je (zeker als je toch aan't Petrucci-bulken bent ;) ) toch serieus moeten kijken naar 'n pedalswitcher of 'n pre-gain multi-fx..

dan kun je je Gmajor in w/d laten (dus op 1 van de 2 50/50 kanalen) en vervolgens alles wat je over 'het hele signaal' wilt trekken, met een handjevol pedalen oplossen.. !

Hehe nog een Petrucci-fan hier? xD
Je oplossing (die ik zelf ook in gedachte had) klinkt echt héél erg mooi! :D De beste en mooiste oplossing waarschijnlijk is om de phaser via een pedaaltje te laten lopen. Ik ben er echter niet uit of pregain mooier is, maar dat kan ik met het verleggen van een paar kabeltjes wel testen vanuit de g-major, of met behulp van de oude RP80.
Ik zal eerst voor mezelf, wederom, moeten besluiten of ik een phaser echt ga gebruiken. Mocht die er komen, evt. tezamen met een compressor en noise gate, dan kan dat wellicht m.b.v. een mooie looper. Lijkt me wel een supermooi systeem, want met losse pedaaltjes kun je makkelijker customizen.
Ik ben eigenlijk niet bekend met pregain multieffects. Zijn hier specifieke toestellen voor? Het enige effect dat ik voor de Gmajor heb gehad was de Boss GT8, waarbij je zelf fx-chains kon maken (wat ik echt gewéldig vond). Misschien ga ik tzt wel naar een GT Pro. Alleen in Wet/Dry heb je natuurlijk een stuk minder aan de fxchain omdat alles sowieso postgain is.

Nitefly7
22 januari 2009, 00:09
best wel zwaar JP-fan inderdaad....
mijn ervaring is dat filters als (auto)wah en phasers direct na de gitaar (vóór de preamp) het meest reageren op je spel..
als je JP-fan bent, dan zul je toch ECHT een Phaser moeten hebben ;)

W/D zoals je 't nu verkabeld hebt, is inderdaad niks te wijzigen post/pre-gain.. echter kun je met een pre-gain pad nog steeds w/d spelen (je 'dry' is dan alles wat pre-gain is, nog steeds je'geluid', alleen zonder gekke echo's of warbles e.d....)

echter, sommige multi-fx hebben een pre-gain/post-gain loop (MPX-g2, G-Sytem), waarbij je effecten voor/na de preamp kan zetten (in feite gebruiken deze systemen je preamp als een switch-bare 'overdrive-sectie')
de GT-6 kan die met bijvoorbeeld de beroemde 4CM (4-cable method) ook heel goed doen..

als de GT je beviel, kun je 'alles' uit de GT-pro halen (of gewoon 'n GT-6 in je rack douwen..)
weet even niet hoe die zich verhoudt t.o.v. de G-major qua tonesuck..

voor JP of 'gewoon degelijke progrock/cover'-zooi, on a budget, zou mijn stem gaan naar:

- kleine loopswitcher (voor max 4 pedalen)
- compressor, phaser, Tubescreamer-achtige overdrive, evt. andere drive (of auto wah/envelope filter/POG/HOG)
- je Engl e530
- Rocktron Replifex (waarbij je bijvoorbeeld instelt dat de delay/modulatie alleen naar je 'wet' kant gaat..), TC D-Two, Lexicon MPX-1, G-Force, of gewoon je G-Major..
- elke post-gain multidoos zou ik wel aan/in een mixer hangen...

ik heb de basic-budget versie gekozen door 'n Boss SE-70 op de kop te tikken, en daar 'n 250/500 stereo patch en 300/600 patch in te maken..
live kan ik de return van een extra combo gebruiken..

thuis gebruik ik echter m'n studio monitors voor 'n soort quasi W/D/W-effect... de SE-70 regel ik via 'n eenvoudige Phonic mixer, en ik moet zeggen dat ook hier 'n mixer een uitkomst is...!!

overigens, zo'n SE-70 is een fantastisch apparaat, die ik zelfs lekkerder vind klinken in zo'n klein formaat, dan de GT-6 dat was.. voor chorus, delay en tikje reverb wil ik voorlopig niks anders meer... (totdat ik ook opge-bulkt ben om met 19" zooi te slepen... ;) )

pregain uit 'n multi-fx zou ik afraden qua customize opties, maar de Replifex is transparant genoeg voor je signaal (analoog pad) en 'alleen als phaser, compressor of whammy' (je wilt toch nog Acid Rain kunnen spelen..) vond ik het als pre-gain multidoos erg geschikt...
door dat analoog pad vond ik 't gebruik van 'n mixer ook niet direct nodig.. de Replifex klinkt gewoon erg prima...


Hehe nog een Petrucci-fan hier? xD
Je oplossing (die ik zelf ook in gedachte had) klinkt echt héél erg mooi! :D De beste en mooiste oplossing waarschijnlijk is om de phaser via een pedaaltje te laten lopen. Ik ben er echter niet uit of pregain mooier is, maar dat kan ik met het verleggen van een paar kabeltjes wel testen vanuit de g-major, of met behulp van de oude RP80.
Ik zal eerst voor mezelf, wederom, moeten besluiten of ik een phaser echt ga gebruiken. Mocht die er komen, evt. tezamen met een compressor en noise gate, dan kan dat wellicht m.b.v. een mooie looper. Lijkt me wel een supermooi systeem, want met losse pedaaltjes kun je makkelijker customizen.
Ik ben eigenlijk niet bekend met pregain multieffects. Zijn hier specifieke toestellen voor? Het enige effect dat ik voor de Gmajor heb gehad was de Boss GT8, waarbij je zelf fx-chains kon maken (wat ik echt gewéldig vond). Misschien ga ik tzt wel naar een GT Pro. Alleen in Wet/Dry heb je natuurlijk een stuk minder aan de fxchain omdat alles sowieso postgain is.

Liquid_Metal
22 januari 2009, 09:47
Zoals ik het nu bekijk zou ik inderdaad een looper halen met een phaser, compressor en (evt) gate. Ook een rackwah (dunlop?) zou wel cool zijn, misschien wat nutteloos.
Wellicht ga ik toch over naar het gebruik van een stereo mixer. Dan kan ik mijn cab (weer) in stereo gebruiken en komen de delay's en chorus beter uit. Op dit moment heb ik 1 2x12 cab en dat kan best in stereo. Het voegt niet veel toe, maar meer dan niets :P. W/D/W gebruiken zit er voorlopig gewoon niet in, ook omdat er dan een extra poweramp/speaker of combo met return bij moet.
Voorlopig blijf ik bij de G-Major. Ik zou 'm wellicht om kunnen ruilen maar voor die prijs blijf ik rond dezelfde kwaliteit hangen, en de major doet het prima.
Een multi-effect met een pregain/postgain-loop is waarschijnlijk te duur en 4KM met een GT6/GT8 geeft weer een seriële aansluiting en daar wilde ik juist vanaf.
Het zou dus worden:

gitaar->looper (met phaser,comp,gate)->preamp->stereo-mixer & G-Major (en terug)
mixer->poweramp (in stereo)

Ik moet het allemaal nog maar eens diep gaan overwegen :P.

EDIT: de Boss GT's schijnen ook wel behoorlijk wat tonesuck te geven. Al met al vind ik het mixer-verhaal met stereo-speakers het gaafst. En dan pregain een andere effectenbak (seriëel) of een looper met iets er in.

Nitefly7
22 januari 2009, 10:39
er is een mod om de FCB (9v toch?) via MIDI van stroom te voorzien, een andere oplossing zou dus kunnen zijn om 9v naar je board te brengen en daar 'n wah op aan te sluiten..

ik begrijp dat je nu met je gitaar 't rack in gaat ?

stereo-mixer lijkt me inderdaad voor jou 't slimste, dan heb je alle effecten die je wilt, full blown (dus phaser kan tot 'n bepaalde hoogte ook nog..), maar met regelbare transparantie van je basissound..

pre-gain multi-effects wordt wel eens gedaan, maar denk dat 't voor 2 of 3 effecten verstandiger (en flexibeler) is om dedicated stomps te nemen (kun je altijd nog pingpongen tussen een Boss PH- of of een MXR phase90..)

hoe dan ook, succes en veel plezier op zoek naar die mixer...!


Zoals ik het nu bekijk zou ik inderdaad een looper halen met een phaser, compressor en (evt) gate. Ook een rackwah (dunlop?) zou wel cool zijn, misschien wat nutteloos.
Wellicht ga ik toch over naar het gebruik van een stereo mixer. Dan kan ik mijn cab (weer) in stereo gebruiken en komen de delay's en chorus beter uit. Op dit moment heb ik 1 2x12 cab en dat kan best in stereo. Het voegt niet veel toe, maar meer dan niets :P. W/D/W gebruiken zit er voorlopig gewoon niet in, ook omdat er dan een extra poweramp/speaker of combo met return bij moet.
Voorlopig blijf ik bij de G-Major. Ik zou 'm wellicht om kunnen ruilen maar voor die prijs blijf ik rond dezelfde kwaliteit hangen, en de major doet het prima.
Een multi-effect met een pregain/postgain-loop is waarschijnlijk te duur en 4KM met een GT6/GT8 geeft weer een seriële aansluiting en daar wilde ik juist vanaf.
Het zou dus worden:

gitaar->looper (met phaser,comp,gate)->preamp->stereo-mixer & G-Major (en terug)
mixer->poweramp (in stereo)

Ik moet het allemaal nog maar eens diep gaan overwegen :P.

EDIT: de Boss GT's schijnen ook wel behoorlijk wat tonesuck te geven. Al met al vind ik het mixer-verhaal met stereo-speakers het gaafst. En dan pregain een andere effectenbak (seriëel) of een looper met iets er in.

hole
22 januari 2009, 10:54
FCB mod (http://www.naslada.net/knowhow/fcb1010/FCB1010%20Phantom%20Power%20Adaptor.pdf)

Ik ga 'm zelf ook doen.

Edit: ik vond net deze (http://www.dmvelectronics.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=&idproduct=1). Lijkt me praktischer, want 9vDC

Liquid_Metal
22 januari 2009, 11:03
er is een mod om de FCB (9v toch?) via MIDI van stroom te voorzien, een andere oplossing zou dus kunnen zijn om 9v naar je board te brengen en daar 'n wah op aan te sluiten..

ik begrijp dat je nu met je gitaar 't rack in gaat ?

stereo-mixer lijkt me inderdaad voor jou 't slimste, dan heb je alle effecten die je wilt, full blown (dus phaser kan tot 'n bepaalde hoogte ook nog..), maar met regelbare transparantie van je basissound..

pre-gain multi-effects wordt wel eens gedaan, maar denk dat 't voor 2 of 3 effecten verstandiger (en flexibeler) is om dedicated stomps te nemen (kun je altijd nog pingpongen tussen een Boss PH- of of een MXR phase90..)

hoe dan ook, succes en veel plezier op zoek naar die mixer...!

Ik begrijp niet hoe je dat met de wah bedoelt. Zet ik dan een pedaal-wah in m'n rack en stuur ik die aan via n exp.pedal van m'n FCB? Gebruik je dan de 9V om de wah te veranderen?

Voor de rest heb ik inderdaad (op dit moment) hetzelfde idee in m'n hoofd als jij.

hole
22 januari 2009, 11:04
Gebruik je dan de 9V om de wah te veranderen?

Neuj, maar dan hoef je dat powercord niet meer te gebruiken.

Je FCB krijgt dan prik (9v) vanuit je rack via de midi kabel.

Wat Nitefly bedoeld is dat je die 9v ook op je pedalboard zou kunnen zetten (bv Powerbrick, of dat ding van VoodooLab) en dan gewoon een WAH pedaal kunt gebruiken ipv rack-wah

Nitefly7
22 januari 2009, 11:10
Ik begrijp niet hoe je dat met de wah bedoelt. Zet ik dan een pedaal-wah in m'n rack en stuur ik die aan via n exp.pedal van m'n FCB? Gebruik je dan de 9V om de wah te veranderen?

Voor de rest heb ik inderdaad (op dit moment) hetzelfde idee in m'n hoofd als jij.

wah bedoel ik dit mee:
rack->9v-kabel->'verdeeldoosje' -> FCB1010 + wah..
je hoeft dan alleen 'n MIDI kabel te gebruiken..
zou volgens mij ook gewoon moeten lukken denk ik..
maar als je toch al 'n stroomkabel naar je board hebt lopen, kun je met een klein pedalboard toch FCB1010 + wah + stroomvoorziening gebruiken..

Liquid_Metal
22 januari 2009, 11:15
Maar dan heb ik dus een wah-pedaal voor me staan met een kabel vanuit m'n gitaar, en een kabel naar m'n preamp? Da's toch gewoon oldschool? Het lijkt me dat jullie iets anders bedoelen :P

hole
22 januari 2009, 11:32
Wéér die kabelfobie ;) Soms moet je dingen niet moelijker maken dan ze zijn heej! :seriousf:
Als je geen kabel wilt, kun je ook wireless naar je wah, en/of wireless van pedalboard naar rack...maar dan heb je ZEKER toonzuig

Met een rackwah heb je ook een kabel lopen van controller naar je rack..(weliswaar geen signaalkabel, maar toch).

Liquid_Metal
22 januari 2009, 11:38
Hehe ik kom echt op je over als kabelfobist hè. Is niet zo hoor, maar ik ben gewoon aan het overwegen. En hoe minder kabels hoe beter, hoewel er niet overdreven hoeft te worden.
Die eerste mod die je stuurde is niet echt heel erg ingewikkeld en voor optredens is het vaak wel makkelijk om zonder euro-kabel te kunnen spelen.
Als ik een pedalwah zou halen zou die waarschijnlijk gewoon op batterijen gaan. makkelijk te vervangen omdat ie toch voor je voeten staat :P. Ik speel echter al tijden zonder wah, dus echt noodzakelijk is die niet.

EDIT: overigens op Marktplaats een Boss SE-50 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/223346542-boss-se-50-effectprocessor.html%3Freturn%3DeJw1zWELgyAQBuD%25 2FEtS3Mk1oM2K0fyJmJKmJnjAa%252B%252B87Yft0z3vHy0lB xduIfkqC3pmokpZR7dMOEAQhxxm075yMBwQrJaTOW%252BLyZf TRat8anyBmpz1oT%252FS2aVWgRs67HZx9vOxMmzXNcNbDQuvh GTKiR1hMy8huhayQc%252BRqkGUFOC8TkGlb078Mv7LDw%252B LxbzQK45lKjTUh5Lmvps8XemVBrA%253D%253D%26df%3D1%26 fta%3DeNotkFtuwyAQRffCR7952cCgbKFbiICB1pKTWMZOUaPu vQztD4e5zIsbwMKr9oOd%252B3p9hrUyX8EYYG29iDesl%252B MBwm8ncL8KMNL6VYLR2uMCfj3ge9l8LVgp6ehJtw3u5y3vS%25 2FKPuoB827bzwqmpBraFj8z80nMrKGALjmnSCGApc5x4bE4qxM m0lCzayBtKPk3atf6YY0oNdcxS2s7gTOGkR2PMoFCB6Hge%252 Bqx0IU4mS6LObuRpxNFPCzmo0KpB5ZAo4xyJIuXYUlazKIliLk zuc0sp8x%252BTon1KngztUzBoNWj1X2ynMKhtJPYvDj0FNeqj y6Peitj3VEHqiERd1Ey%252BiG7R8dgC1uua7x%252FHJ1mn6Y F3v859vy53zI1U3lUH7BbalTzutiJMjrwFFr6Yf%252F%252B% 252FPpkPwOH18%252FMLLgicPw%253D%253D%26fta_ind%3D2 2%26fs%3D1) voor 95 euro's. Schijnt een oud toestel te zijn, maar zou die 'beter' zijn dan de G-Major?

Nitefly7
22 januari 2009, 15:26
Hehe ik kom echt op je over als kabelfobist hè. Is niet zo hoor, maar ik ben gewoon aan het overwegen. En hoe minder kabels hoe beter, hoewel er niet overdreven hoeft te worden.
Die eerste mod die je stuurde is niet echt heel erg ingewikkeld en voor optredens is het vaak wel makkelijk om zonder euro-kabel te kunnen spelen.
Als ik een pedalwah zou halen zou die waarschijnlijk gewoon op batterijen gaan. makkelijk te vervangen omdat ie toch voor je voeten staat :P. Ik speel echter al tijden zonder wah, dus echt noodzakelijk is die niet.

EDIT: overigens op Marktplaats een Boss SE-50 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/223346542-boss-se-50-effectprocessor.html%3Freturn%3DeJw1zWELgyAQBuD%25 2FEtS3Mk1oM2K0fyJmJKmJnjAa%252B%252B87Yft0z3vHy0lB xduIfkqC3pmokpZR7dMOEAQhxxm075yMBwQrJaTOW%252BLyZf TRat8anyBmpz1oT%252FS2aVWgRs67HZx9vOxMmzXNcNbDQuvh GTKiR1hMy8huhayQc%252BRqkGUFOC8TkGlb078Mv7LDw%252B LxbzQK45lKjTUh5Lmvps8XemVBrA%253D%253D%26df%3D1%26 fta%3DeNotkFtuwyAQRffCR7952cCgbKFbiICB1pKTWMZOUaPu vQztD4e5zIsbwMKr9oOd%252B3p9hrUyX8EYYG29iDesl%252B MBwm8ncL8KMNL6VYLR2uMCfj3ge9l8LVgp6ehJtw3u5y3vS%25 2FKPuoB827bzwqmpBraFj8z80nMrKGALjmnSCGApc5x4bE4qxM m0lCzayBtKPk3atf6YY0oNdcxS2s7gTOGkR2PMoFCB6Hge%252 Bqx0IU4mS6LObuRpxNFPCzmo0KpB5ZAo4xyJIuXYUlazKIliLk zuc0sp8x%252BTon1KngztUzBoNWj1X2ynMKhtJPYvDj0FNeqj y6Peitj3VEHqiERd1Ey%252BiG7R8dgC1uua7x%252FHJ1mn6Y F3v859vy53zI1U3lUH7BbalTzutiJMjrwFFr6Yf%252F%252B% 252FPpkPwOH18%252FMLLgicPw%253D%253D%26fta_ind%3D2 2%26fs%3D1) voor 95 euro's. Schijnt een oud toestel te zijn, maar zou die 'beter' zijn dan de G-Major?

ik denk 't niet, andere tijden enzo.. de kwaliteit van de chorussen en delays vind ik wel erg goed klinken, en post-amp gebruikt (via mixer + studio monitors) klinkt het gewoon goed.. vind 't niet zo/net zo tonesucky als 'n Boss CE-2 of DD-5 pedaal..
uit 'oudheid' standpunt zou ik zeggen dat de convertors van de G-major, betere specs hebben.. maar of ze daardoor 'beter' klinken.. ?
ik weet niet hoe 'audiofiel' Scott Henderson is, maar hij heeft de SE-70 nog altijd in zijn rack voor delays en verbs..

Liquid_Metal
22 januari 2009, 16:18
Haha ok. Ik heb m bij 2ehands tips gezet, er is vast iemand erg blij mee te maken.
Ik ben net naar de lokale muziekzaak geweest (Nederland Muziek) en heb de adapter van mijn Blackstar Distortion X weer terug. Misschien krijgt die ook een plekje in de loop van m'n nog te upgraden rack :P.
Ook phasers wezen testen: de Boss PH-3 en de MXR Phase 90 (de classic had geen batterijen :P). De Boss wordt het zeker NIET want bij aanzetten ging er een groot deel van m'n lage tone weg. :S De MXR klonk érg goed, maar heeft maar 1 knop. Ik weet niet of dat genoeg is voor mij, met m'n finetune-mind :P. Aan de andere kant komt 'ie in het rack (ALS) en zou ik 1 stand gebruiken. Hij klonk érg lekker dus wordt m misschien wel. Als ik 'm 2ehands tegenkom voor n mooie prijs komt ie wss wel.
In NLM ook ns wezen vragen over loopers/switchers en mixers. Mixers hadden ze niet, maar als looper raadden ze me de GCX Audio Switcher aan. Die had ik zelf ook al op het oog en daar wordt vrij lovend over gesproken. Mocht ik die halen dan heb ik een zeer goede looper, en met 8 switches kan ik m wss ook voor m'n preamp gebruiken (heb ik 3 pluggen voor nodig, nu komen er 2 uit de major en 1 uit de FCB)

hole
22 januari 2009, 16:36
GCX Audio Switcher

wss ook voor m'n preamp gebruiken

Je kunt er je pre inderdaad mee switchen.

De GCX kan trouwens ook phantom-power uitsturen over midikabel (normaal is dat voor de GroundControlPro, maar volgens mij moet dat dan ook wel werken met een gemodde FCB (mits de juiste voltages etc worden uitgestuurd)

Met een FCB ben je overigens wel wat beperkt in het aansturen van de GCX, omdat je enkel met CC's de loops kunt aan/uitzetten (en de FCB stuurt er max 2 per preset). Met een GroundControlPro kun je meerdere loops tegelijk switchen (met presets))

LordRiffenstein heeft volgens mij ook een GCX (of gehad), hij kan je misschien meer vertellen erover.

Liquid_Metal
22 januari 2009, 21:55
Dat de FCB maar 2 CC's kan sturen is inderdaad jammer, maar voorlopig zal ik waarschijnlijk toch niet meer dan 2 loops tegelijk gebruiken (phaser en compressor, alleen een phaser, alleen noise gate, etc). komt voorlopig wel goed xD

Overigens heb ik mijn set nu in W/D/W :D. Heb de right output van de G-Major doorgelinkt naar de input (niet power amp input, die gaat te hard :P) van m'n Peavey Backstage Plug (35 watt transistor). Dus voor de stereo delay's en expanded chorus. Het wordt steeds mooier :P:P.

LordRiffenstein
23 januari 2009, 08:36
Dat de FCB maar 2 CC's kan sturen is inderdaad jammer, maar voorlopig zal ik waarschijnlijk toch niet meer dan 2 loops tegelijk gebruiken (phaser en compressor, alleen een phaser, alleen noise gate, etc). komt voorlopig wel goed xD

FCB met GCX is geen goed plan, zelfs niet als je toch maar 2 loops tegelijk gaat gebruiken. Als je nl. in presetA loop 1 en 3 wil aanzetten en in presetB loop 2 en 4, heb je 4 CCs nodig want Loop 1 en 3 uit presetA moeten ook weer uitgezet worden.

Als je nr een dergelijk rack gaat, met GCX om pedalen te loopen en preamp te schakelen, doe dan gelijk de goeie investering en ga ook voor een goed midi-pedaal. Het bespaard je een HOOP frustratie.

Wat dat midi-pedaal betreft, dat is eigenlijk een van de weinige dingen in je rack-gebeuren dat je kan kopen en enigszinis zeker zijn dat je het binnen 5j nog gebruikt, tenminste, als je er over nagedacht heb. Hoeveel presets per bank wil ik hebben? Hoeveel CCs wil ik kunnen bedienen met instant access switches? etc etc. Een Ground Control Pro kan NU de snelste oplossing zijn maar misschien binnen 2j niet meer. Een All Acces of GasPedal, daar heb je voor jaren plezier aan.

Liquid_Metal
23 januari 2009, 12:57
Dan wordt het een NOG duurdere investering :P. Maar ja, misschien uiteindelijk wel nodig. De FCB is niet geweldig, maar voor nu echt perfecto.
Ik ben nog steeds diep onder de indruk van mn cheesy W/D/W-setup van gisteren. Het klonk NOG beter, echt heerlijk veel headroom.
Op deze manier heb ik voorlopig ook geen mixer nodig. Al met al is het misschien praktischer om toch met een mixer te spelen zodat ik 2 speakers gebruik voor een stereo setup. Maar dat is in overweging :).
Wel weet ik dat ik de MIDI footcontroller van Axess erg puik vind. Maar NO FUCKING WAY dat ik 1099 dollar ga betalen voor een pedaal. Dat geld heb ik ten eerste niet, en ten tweede koop ik daar liever iets anders van.

hole
23 januari 2009, 13:04
Dan wordt het een NOG duurdere investering :P. Maar ja, misschien uiteindelijk wel nodig. De FCB is niet geweldig, maar voor nu echt perfecto.
Ik ben nog steeds diep onder de indruk van mn cheesy W/D/W-setup van gisteren. Het klonk NOG beter, echt heerlijk veel headroom.
Op deze manier heb ik voorlopig ook geen mixer nodig. Al met al is het misschien praktischer om toch met een mixer te spelen zodat ik 2 speakers gebruik voor een stereo setup. Maar dat is in overweging :).
Wel weet ik dat ik de MIDI footcontroller van Axess erg puik vind. Maar NO FUCKING WAY dat ik 1099 dollar ga betalen voor een pedaal. Dat geld heb ik ten eerste niet, en ten tweede koop ik daar liever iets anders van.
--------------------------------------------------------------------------------

D'r staat er eentje op MP voor € 700...nog veel geld

GroundControlPro is nieuw 444 bij Thomann-punkt-dee-eej, maar 2dehands voor ong 300. als je niet je niet meer dan 5 loops wilt gebruiken van je GCX (ik reken er dan 3 voor kanaalswitchen van je preamp), volstaat de GCP wel volgens mij. (Natuurlijk heeft LordRiff gelijk dat bij eventuele uitbreiding een GCP wel eens te weinig switches zou kunnen hebbent)

Licht off-topic: de Access FX1 vind ik er cosmetisch beter uitzien dan zo'n Rocktron en heeft ook meer presets en direct access knoppen per bank...iemand ervaring mee?

Liquid_Metal
23 januari 2009, 13:31
Tja met parttime werken verdien je gewoon nog niet genoeg om zulk soort gear aan te schaffen. Een goede looper/switcher is misschien nog zelfs wel te duur. Gelukkig verliest die gear de waarde maar langzaam.
Ik vind de Axess FX1 er ook wel erg cool uitzien. Op dit moment gebruik ik 8 patches tegelijk (clean+clean grand, crunch, OD+OD grand, en 3 solo kanalen). CC's gebruik ik helemaal niet omdat ik alles in de patches doe. De FCB is daarvoor dus een uitkomst. Eventuele CC's voor een switcher zouden via elke patch gestuurd kunnen worden, maar dus niet als ie er per loop eentje nodig heeft (aan/uit enzo).

LordRiffenstein
24 januari 2009, 10:47
Iemand een System Mix + kopen???

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300288979828

Komt van een member op HRI.

Liquid_Metal
24 januari 2009, 11:11
Is een mooi prijsje! Ik denk echter dat de System Mix (niet plus) geschikter voor mij is, aangezien die 1. kleiner is en 2. genoeg aansluitingen heeft. Wss ook nog goedkoper.

Liquid_Metal
25 januari 2009, 11:55
Kheb weer 'ns zitten nadenken en ik zou wel graag een Voodoo Lab GCX Audio Switcher willen, icm met een mixer. Dan kan ik 2 speakers L/R gebruiken met de poweramp die ik nu heb (anders zou er een extra poweramp bij moeten komen) en klinken de effecten zoals chorus en delay geweldig.
De Audio Switcher zou hier op neerkomen: http://www.voodoolab.com/gcxdiagrams/05-Pedals_FXLoop_3Channel_Amp%20Switching.pdf
Een rackwah zou wel heel mooi zijn, maar is op dit moment waarschijnlijk gewoon nog te duur. Een pedalwah is een stuk handiger, maar dan moet ie wel ECHT true bypass zijn (de dunlop schijnt daarvoor een mod te hebben bijvoorbeeld?) Ook heb ik nu 'problemen' met mijn volume. Dat regelde ik altijd via de Gmajor, maar die staat nu parallel en beïnvloed m'n dry dus niet meer. Een volumepedaal op de grond net na m'n gitaar zou het wel gewoon doen denk ik.
In de GCX loop zouden dan een phaser, compressor en gate kunnen (hoewel ik de gate nog niet mis :P).
Wel moet ik dan op zoek gaan naar een MIDI floorboard dat minstens 8 patches op een rij heeft (of 4 en 4 erboven) en genoeg CC's kan sturen (8 zou natuurlijk ideaal zijn voor de GCX omdat ik in m'n Major geen CC's gebruik). Is de Ground Control Pro daarvoor geschikt? Uit de manual (vluchtig doorgelezen) maak ik op dat de GCP 32 cc's kan sturen, en 4 of 10 patches per bank kan bezitten.
De expression pedals uit de FCB zou ik (voorlopig) niet meer nodig hebben als ik een wah en volume haal. Misschien een idee om te beginnen met het aanschaffen van een wah en volume, daarna een mixer, en daarna de dure Voodoo Lab gear.

hole
25 januari 2009, 13:07
Iemand een System Mix + kopen???

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300288979828

Komt van een member op HRI.

sh*t...te laat :(

Liquid_Metal
25 januari 2009, 13:12
Balen hole. Had je m graag gewild?
Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher (http://www.axess-electronics.com/sc/GRX4-Guitar-Router-Switcher-p-16135.html) van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....

EDIT: Hoe zijn trouwens de Behringer mixers? Bv de MX882 (http://www.thomann.de/nl/behringer_mx882_ultralink_pro.htm) en RX 1602 (http://www.thomann.de/nl/behringer_rx1602_eurorack_pro_linemixer.htm)? Zijn écht niet duur, 1 HE, en worden op HRI ook wel ns aangeraden.

@ Hole: de GCP is toch speciaal ontworpen om de GCX te besturen? Dan lijkt het me dat ie al die loops gewoon aan kan.

ateng
26 januari 2009, 15:43
EDIT: Hoe zijn trouwens de Behringer mixers? Bv de MX882 (http://www.thomann.de/nl/behringer_mx882_ultralink_pro.htm) en RX 1602 (http://www.thomann.de/nl/behringer_rx1602_eurorack_pro_linemixer.htm)? Zijn écht niet duur, 1 HE, en worden op HRI ook wel ns aangeraden.



Daar ben ik ook benieuwd naar!

Nitefly7
26 januari 2009, 17:13
ken de 882 niet, maar die 1602 wordt vaak in keyboard-rigs gebruikt, m'n broer heeft er ook 1 gehad..
zelf heb ik 'm toen even geleend om modellers (Black Box + VG-8 synth) op een lexicon mpx-1 aan te sluiten; de 1602 heeft nl. een (mono) fx-send, welke je kan 'teruglussen' naar een stereo-kanaal..

er gebeurde niet veel geks met mijn geluid, maar vond 't niet veel beter/slechter klinken dan 'n Phonic desktop-mixertje.. wel minder ruis AFAIK... 't zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook andere opties..


Balen hole. Had je m graag gewild?
Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher (http://www.axess-electronics.com/sc/GRX4-Guitar-Router-Switcher-p-16135.html) van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....

EDIT: Hoe zijn trouwens de Behringer mixers? Bv de MX882 (http://www.thomann.de/nl/behringer_mx882_ultralink_pro.htm) en RX 1602 (http://www.thomann.de/nl/behringer_rx1602_eurorack_pro_linemixer.htm)? Zijn écht niet duur, 1 HE, en worden op HRI ook wel ns aangeraden.

@ Hole: de GCP is toch speciaal ontworpen om de GCX te besturen? Dan lijkt het me dat ie al die loops gewoon aan kan.

Liquid_Metal
26 januari 2009, 18:13
ken de 882 niet, maar die 1602 wordt vaak in keyboard-rigs gebruikt, m'n broer heeft er ook 1 gehad..
zelf heb ik 'm toen even geleend om modellers (Black Box + VG-8 synth) op een lexicon mpx-1 aan te sluiten; de 1602 heeft nl. een (mono) fx-send, welke je kan 'teruglussen' naar een stereo-kanaal..

er gebeurde niet veel geks met mijn geluid, maar vond 't niet veel beter/slechter klinken dan 'n Phonic desktop-mixertje.. wel minder ruis AFAIK... 't zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook andere opties..

Mja, ik denk dat ik voor een Suhr Minimix2 ga. Die is klein en heeft een stereo loop. Da's precies wat ik zoek. Érg handig dat ie niet 1HE nodig heeft.
Mocht ik het hele idee met een router doorzetten wordt het waarschijnlijk 2 flightcases van 4HE, met de volgende setup:

Flightcase 1
1HE GCX Audio Switcher
2HE Pedalrack
1HE Engl E530 preamp
Flightcase 2
1HE Powerconditioner
1HE G-Major
2HE Peavey
0HE Mixer

Zo hoeft er maar 1 signaalkabel van 1 naar 2 (namelijk van de Engl naar de mixer), 1 MIDI kabel (G-Major) en een aantal powercables van de powerconditioner naar het andere rack. De switching van de Engl gebeurt dan vanaf de GCX. Vanuit de G-Major doen zou weer een kabel over en weer zijn, en hoe minder over en weer, hoe makkelijker bij opbouwen.

Liquid_Metal
28 januari 2009, 16:12
Gisteren contact opgenomen met Nederland Muziek en ze kennen de Minimix 2 niet. Ik zei dat ie via Haar Guitars leverbaar is, en zij zijn leverancier van Haar. Gingen 't voor me nakijken, dus als Haar 'm krijgt, kan ik 'm via NLM aanschaffen.
Gisteren een Dunlop JH-1 wah-pedaal gekocht. Leek me de beste oplossing en hij klinkt goed. De tonesuck valt me nog mee, hoewel ik 'm wel wil gaan modificeren. Kon tot nu toe alleen mods voor de GCB-95 vinden, dus ik moet nog ff wat beter zoeken :P.
Op zoek naar een mixer, de rest kan altijd later nog xD.

WillemdaGuide
28 januari 2009, 16:20
Balen hole. Had je m graag gewild?
Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher (http://www.axess-electronics.com/sc/GRX4-Guitar-Router-Switcher-p-16135.html) van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....



GRX4 is briljant, kan zowel met PC als CC worden aangestuurd en is zeker transparant genoeg!

hole
28 januari 2009, 20:01
Gisteren contact opgenomen met Nederland Muziek en ze kennen de Minimix 2 niet. Ik zei dat ie via Haar Guitars leverbaar is, en zij zijn leverancier van Haar. Gingen 't voor me nakijken, dus als Haar 'm krijgt, kan ik 'm via NLM aanschaffen.
Gisteren een Dunlop JH-1 wah-pedaal gekocht. Leek me de beste oplossing en hij klinkt goed. De tonesuck valt me nog mee, hoewel ik 'm wel wil gaan modificeren. Kon tot nu toe alleen mods voor de GCB-95 vinden, dus ik moet nog ff wat beter zoeken :P.
Op zoek naar een mixer, de rest kan altijd later nog xD.

Jij laat er geen gras over groeien!!! Mooi hoor..ben benieuwd hoe de minimix2 gaat bevallen.

Liquid_Metal
28 januari 2009, 21:31
Jij laat er geen gras over groeien!!! Mooi hoor..ben benieuwd hoe de minimix2 gaat bevallen.

Haha, nee het w/d bevalt me érg goed. Het is alleen nét iets te onpraktisch om er w/d/w van te maken en ik speel graag in stereo. Hoewel dat met een 1x12 cabinet niet zo goed is te horen. Maar ik vind het beter klinken dan een mono setup.
Het aanschaffen van die mixer is nog niet zeker. Ik heb niets bij ze besteld, ben alleen benieuwd of ze 'm kunnen leveren (is fijn om daar te kopen. aandacht in=aandacht out) en wat de prijs is. Aangezien de 1 180 dollar is (en dus ook wel ongeveer 180 euro zal zijn) zal de versie 2 wel tegen de 300 aanlopen.

Liquid_Metal
31 januari 2009, 23:12
Vandaag heb ik, op aanraden van Nitefly7, m'n phaser (cheap-ass ding uit de Digitech RP80 ipv de G-Major) vóór m'n preamp gezet (dus pregain). Maar dat ga ik dus absoluut niet doen :P. Postgain vind ik 'm veel beter uitkomen (itt b.v. de wahwah). Ben ik daar ook weer uit :P.

Liquid_Metal
2 februari 2009, 21:23
ook de phaser uit m'n G-Major pregain gezet, maar dat is het absoluut niet. De MXR Phase 90 klonk wel goed pregain, maar dat was een andere amp en versterker. In m'n eigen setup lijkt het niet te werken, dus ik blijf lekker postgain.
Daarmee kom ik bij een volgend deel: de eventuele aanschaf van een Voodoo Lab GCX en GCP. Dat zou me rond de 800 euro nieuw kosten (vast wel ietsje minder, maar alsnog veel teveel geld). Voor een phaser is dat wellicht nodig, een noisegate mis ik op dit moment eigenlijk niet, en voor alleen een compressor is dat zwaar overdreven. Besides, ik weet niet eens of ik wel echt een compressor nodig heb. Het klinkt erg gaaf, maar zó vaak speel ik toch niet clean.

morris
2 februari 2009, 22:55
Hoho, ik zou niet zo snel conclusies trekken, een phaser uit een line-level multiFX voor een preamp zal nooit zo goed klinken als een pedaal. Phasing is bij uitstek een pregain effect naar mijn mening. Net zo als een vibe, compressor, booster, fuzz/od, wah etc. Niet dat het niet post gain KAN, maar ik zou wel juiste gear op de juiste plek testen voordat je overhaast conclusies trekt he ;-)

Morris

Liquid_Metal
2 februari 2009, 22:59
Ik heb verschillende effect-chains voorbij zien komen en vooral over phasing zegt eigenlijk iedereen iets anders. Sommigen zeggen dat phasers bij modulatie horen (zoals chorus en flanger) en dat hoort dus vrij aan het einde (postgain). Anderen zeggen dat phasing een extreme equalizer is. Die klinken dus erg goed aan het begin van een keten (pregain).
Maakt het echt zoveel uit of een effect uit een multi-doos komt en op line-level zit, of uit een stompbox komt?

morris
2 februari 2009, 23:18
Ik heb verschillende effect-chains voorbij zien komen en vooral over phasing zegt eigenlijk iedereen iets anders. Sommigen zeggen dat phasers bij modulatie horen (zoals chorus en flanger) en dat hoort dus vrij aan het einde (postgain). Anderen zeggen dat phasing een extreme equalizer is. Die klinken dus erg goed aan het begin van een keten (pregain).

Phaser is een filter effect. Vooropgesteld, er is geen vaste stelregel wat waar hoort. Sommige modulatie effecten klinken beter pregain, en sommige beter post gain. Ik heb een arion chorus pregain en een digitale chorus post gain. Verschillende soorten sounds. Een univibe is ook een goed voorbeeld van een modulatie effect wat beter pre gain klinkt. Een phaser in een loop klinkt naar mijn mening veel te extreem, je filtert namelijk je hele signaal. Ik heb hem altijd pre gain, veel mooier. Maar goed, er is geen goed of fout, je moet gewoon lekker doen wat jij wil. Maar test het in ieder geval op een fatsoenlijke manier.


Maakt het echt zoveel uit of een effect uit een multi-doos komt en op line-level zit, of uit een stompbox komt?

Ehhh.. laat Dirk Hendrik het niet horen he! :satisfie:
Tuurlijk maakt dat verschil!!!

Morris

Liquid_Metal
2 februari 2009, 23:26
Phaser is een filter effect. Vooropgesteld, er is geen vaste stelregel wat waar hoort. Sommige modulatie effecten klinken beter pregain, en sommige beter post gain. Ik heb een arion chorus pregain en een digitale chorus post gain. Verschillende soorten sounds. Een univibe is ook een goed voorbeeld van een modulatie effect wat beter pre gain klinkt. Een phaser in een loop klinkt naar mijn mening veel te extreem, je filtert namelijk je hele signaal. Ik heb hem altijd pre gain, veel mooier. Maar goed, er is geen goed of fout, je moet gewoon lekker doen wat jij wil. Maar test het in ieder geval op een fatsoenlijke manier.

De phaser klinkt wel extremer, maar doordat ik 'm kan mixen en de diepte in kan stellen, komt 'ie er mooi subtiel uit. Als ik de digitale phaser pregain schakel krijg ik een heel vreemd geluid dat eigenlijk maar uit 2 fasen bestaat. Klonk érg slecht.


Ehhh.. laat Dirk Hendrik het niet horen he! :satisfie:
Tuurlijk maakt dat verschil!!!

Morris

Ok, inderdaad beetje een onzinnige vraag :P. Het liefst zou ik indd alles in analoge vorm hebben. Maar da's niet heel erg praktisch, en ik ben voorlopig tevreden met de sounds uit de G-Major. Nu ie w/d staat klinken de effecten ook een stuk beter. Ik gebruik op dit moment effecten zoals ik vind dat het hoort: om m'n sound te verbreden. Dus een galm is standaard, en een chorus over m'n grootse sounds, en een delay over m'n solosounds. Omdat ik een phaser alleen gebruik over mn clean rhythm kanaal (à la Petrucci) is het wellicht wat zonde om daarvoor een pedaal te halen (ben student hè ;)). En omdat ik het liefst alles met MIDI schakel zou het wel héél duur worden :(.

morris
2 februari 2009, 23:41
Tuurlijk, het is jouw feestje en budget is een reëel dilemma. Het ging er mij om dat je een digitaal (multi) fx niet zomaar mag vergelijken met pedalen, want die vergelijking gaat mank, dat heb je zelf ervaren.

Overigens, pedalen-midi integratie hoeft niet duur te zijn. Een Axess GRX 4 met een paar pedaaltjes functioneert prima in jouw setup en je kunt altijd uitbreiden/wisselen. Je moet toch wat te dromen hebben he! ;-)

Morris

Liquid_Metal
3 februari 2009, 10:52
Tja, voorlopig vind ik de phaser en andere effecten uit de G-Major wel prima klinken. Een mixer lijkt me wel een handige investering, hoewel w/d/w ongetwijfeld beter klinkt. Maar da's gewoon niet praktisch.
Investeren in nieuwe effecten enzo is misschien nog niet nodig. Misschien leuker om voor een epische gitaar te gaan :P. Het liefst natuurlijk allebei, maar daarbij is het allebei niet eens nodig :P. Ik ben eigenlijk wel tevreden met de setup die ik nu heb, en zaken als een gate, phaser en compressor kunnen nog komen, maar op dit moment mis ik ze nog niet genoeg xD.

hole
3 februari 2009, 13:28
..n.a.v. dit topic toch (weer) eens W/D ipv stereo geprobeerd, en ik moet toch mijn eedere uitspraak over de tonesuck van de G-Major ("Ik merkt het niet") ontzettend hard intrekken.

Hoewel het eerder het tegenovergestelde was (serieel: meer hoog en mids), is er inderdaad aanzienlijke kleuring van het signaal.

Zo..ik heb mijn hart gelucht ;)

Liquid_Metal
3 februari 2009, 17:02
Ja ik merkte het eerst ook niet, omdat ik mijn setup begon met een G-Major serieel in de setup. Pas toen ik die eruit trok merkte ik hoe gigantisch veel beter het ging klinken :D.

Liquid_Metal
4 februari 2009, 14:18
Ik moet voor mezelf ook nog maar 'ns nagaan of stereo spelen wel zo goed kan. Ik heb op dit moment een 2*12 cabinet dat ik stereo gebruik(te). Stereo voegt wel wat toe, maar lang niet zoveel als wanneer ik de speakers wat verder uit elkaar zet. Dan komen vooral de chorus, phaser en delay echt héérlijk uit. Een tweede 1*12 cabinet aanschaffen? Ik weet het niet...
Over de phaser in stereo overigens: als ik een pedaaltje zou aanschaffen (bv de MXR Phase 90, die klonk heel goed) ben ik het stereo phasing-effect kwijt. En tot nu toe klinkt het al best goed. En over gate/compressor nogmaals: ik weet nog niet of ik ze wel nodig heb. Ik vind m'n sound eigenlijk wel lekker atm.

Verschillende aanschafopties die nu in m'n hoofd spoken zijn dus:
1. helemaal niets aanschaffen en in w/d blijven over 1*12.
2. mixer (zodat ik stereo kan spelen over 1 cab).
3. mixer+cabinet (stereo over 2 2*12 cabs).
4. mixer+looper+pedaaltjes (zoals een phaser. stereo effect is dan weg).
5. mixer+looper+pedaaltjes+cabinet

Omdat de phaser via m'n G-Major eigenlijk best wel goed klinkt, overweeg ik nu optie 2 en 3. 3 omdat stereo dan zo héérlijk uitkomt. De Harley Benton G212 Vintage bevalt me reuze goed. Alleen wordt het wel weer behoorlijk wat gesleep en gesjouw.
w/d/w is zeker géén optie, want ik ga geen extra poweramp aanschaffen. Het is dus mix of w/d.

Nitefly7
4 februari 2009, 15:28
Ik moet voor mezelf ook nog maar 'ns nagaan of stereo spelen wel zo goed kan. Ik heb op dit moment een 1*12 cabinet dat ik stereo gebruik(te). Stereo voegt wel wat toe, maar lang niet zoveel als wanneer ik de speakers wat verder uit elkaar zet. Dan komen vooral de chorus, phaser en delay echt héérlijk uit. Een tweede 1*12 cabinet aanschaffen? Ik weet het niet...
Over de phaser in stereo overigens: als ik een pedaaltje zou aanschaffen (bv de MXR Phase 90, die klonk heel goed) ben ik het stereo phasing-effect kwijt. En tot nu toe klinkt het al best goed. En over gate/compressor nogmaals: ik weet nog niet of ik ze wel nodig heb. Ik vind m'n sound eigenlijk wel lekker atm.

Verschillende aanschafopties die nu in m'n hoofd spoken zijn dus:
1. helemaal niets aanschaffen en in w/d blijven over 1*12.
2. mixer (zodat ik stereo kan spelen over 1 cab).
3. mixer+cabinet (stereo over 2 2*12 cabs).
4. mixer+looper+pedaaltjes (zoals een phaser. stereo effect is dan weg).
5. mixer+looper+pedaaltjes+cabinet

Omdat de phaser via m'n G-Major eigenlijk best wel goed klinkt, overweeg ik nu optie 2 en 3. 3 omdat stereo dan zo héérlijk uitkomt. De Harley Benton G212 Vintage bevalt me reuze goed. Alleen wordt het wel weer behoorlijk wat gesleep en gesjouw.
w/d/w is zeker géén optie, want ik ga geen extra poweramp aanschaffen. Het is dus mix of w/d.

1*12 in stereo? of 1x 2*12 ?

Liquid_Metal
4 februari 2009, 15:29
Ik heb nu 1 2*12 in stereo. Wat ik er bij zou willen hebben is nóg een 2*12 zodat ik die aan de andere kant kan zetten, en dus 2 2*12's heb (in stereo :P).

Yverish
5 februari 2009, 21:55
Ik volg dit topic met veel belangstelling en ik heb nog een vraag voor de meer gear ervaren mensen...

Wat is een goede mixer (19" of misschien een simpele in pedaalvorm?) voor een W/D configuratie met de volgende opstelling:

Engl e530 (L/dry) ------------------ mixer => Rocktron Velocity 100 => Koch TS212
Engl e530 (R/wet) --- G-major ---/

Er wordt veel over mixers gesproken maar ik kom niet heel veel merken/types tegen in de topics...

Liquid_Metal
5 februari 2009, 23:17
Dat probleem heb ik dus ook: ik kom maar lastig aan namen. De Suhr Minimix (1 of 2) en van DMX schijnen erg geschikt te zijn.

Nitefly7
6 februari 2009, 00:36
*edit*

Suhr Minimix (1 of 2)
CAE (Custom Audio Electronics/Bob Bradshaw) (Dual) Linemixer
Skrydstrup
en voor de mono/1-signaal mensen onder ons; de Radial (van Tonebone pedalen) Bigshot Mix....!

hole
6 februari 2009, 08:27
Ik volg dit topic met veel belangstelling en ik heb nog een vraag voor de meer gear ervaren mensen...

Wat is een goede mixer (19" of misschien een simpele in pedaalvorm?) voor een W/D configuratie met de volgende opstelling:

Engl e530 (L/dry) ------------------ mixer => Rocktron Velocity 100 => Koch TS212
Engl e530 (R/wet) --- G-major ---/
...

Voor W/D heb je geen mixer nodig (als je maar 1 multi FX gebruikt). Gewoon Dry en Wet op gescheiden kanalen. Ken de poweramp + cab niet..stereo?



CAE (Custom Audio Electronics/Bob Bradshaw) 4x4


Ik denk dat je de Dual Linemixer bedoeld, de 4x4 is een looper/switcher

Liquid_Metal
6 februari 2009, 09:40
Hey guys, bij Feedback.nl staat de Peavey PLM 8128 als occasion voor 150 euro's. Heeft iemand ervaring met dat toestel? Hij schijnt via MIDI te schakelen (ideaal dus :D) en heeft 3 programmable fx loops. Als dit ding transparant genoeg is heb ik hiermee dus álles wat ik nodig heb (zowel looper als mixer als switcher).
De manual (klik (http://www.peavey.com/assets/literature/manuals/80300817.pdf)) vertelt me best veel, maar uiteraard niet of het toestel transparant is :P

Liquid_Metal
6 februari 2009, 11:57
Hier (http://acapella.harmony-central.com/archive/index.php/t-866695.html) van 1 gitarist gehoord dat ie erg transparant is, en hij lijkt me echt supergeschikt. Ik heb dus naar Feedback Utrecht gebeld en dat toestel gereserveerd. Morgen ga ik langs om iig te kijken en als ik mezelf ken neem ik 'm mee. Ik ben er nu al behoorlijk enthousiast over :P.
Het toestel heeft 4 stereo inputs die gemixt kunnen worden en 3 effects loops. Dat is voor mij meer dan genoeg, en dan kan ik zonder moeilijk doen een phaser en compressor kopen, mocht ik dat nog willen. En het mooie is: álles is met MIDI te schakelen. Dus ik kan de flappers van m'n FCB weer gebruiken om bv volume te regelen :D. Ik hoop dat ie transparant genoeg is en in goede staat :blast:

hole
6 februari 2009, 13:09
Deze Ampeg (http://lh3.ggpht.com/_lZ8R2GuFBgg/R9b3UXFHcQI/AAAAAAAAAJI/iqJRPuQ9WGY/IMG_4023.JPG) schijnt ook heel erg transparant te zijn.







:seriousf:
LM: ben benieuwd naar dat dingetje. had er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Liquid_Metal
6 februari 2009, 16:10
Die foto van jou doet het niet.

Ik ben vanmiddag bij Feedback geweest, maar helaas was het ding Amerikaans. Werkt dus op 110V (60hz?) en heeft een Amerikaanse stekker. Ik weet niet of je dit om zou kunnen bouwen, maar ik denk dat het dan een adapter aan moet... Weet iemand daar raad mee? Anders vraag ik m'n pa vanavond, die weet dat wel.
Mocht 'ie om te bouwen zijn dan haal ik 'm misschien alsnog, want het concept spreekt me wel aan. Alleen ben ik nog niet helemaal zeker van de aansluitingen. De effect loops zitten na de ingang, dus dan zou ik, wil ik dat pregain gebruiken, de preamp ergens anders neerzetten (maar wel vóór de ingang van de g-major)...

@Hole: de link van jou doet het niet

EDIT: er schijnen stekkers te zijn die USA converteren naar Europa, maar die schijnen nogal duur te zijn
EDIT2: hier (http://www.elektronica-online.nl/?content=77) zo'n soort adapter. Niet duur overigens. Ik weet alleen niet of het veilig genoeg is om zoiets in een rack te plaatsen...

morris
6 februari 2009, 16:37
Ik ken dat ding niet, maar waarschijnlijk is dat allemaal line level, dus qua pedals heb je er niks an. Als ik jou was, bleef ik bij spullen die op gitaar afgestemd zijn (zie de eerdere suggesties in dit draadje).

Liquid_Metal
6 februari 2009, 16:41
ok thanks morris. dan kan ik dus beter een 'gewone' mixer halen. de suhr minimix 2 spreekt me in theorie wel aan. Pedalen en een looper kunnen altijd later nog komen.
Wel zit er op dat toestel per input een knop waarmee je kunt kiezen tussen -20dB en +4dB. Zegt dat niet iets? In de loops zit dat niet... Bij de loops zit een aux in, een send en een return. Zegt die aux dat het line is? Zoiets dacht ik.. Als dat zo is, is het inderdaad alleen een mixer, en dan is 2HE en zoveel extra functies een beetje overbodig.

hole
6 februari 2009, 17:44
@Hole: de link van jou doet het niet


raar, hier en op het werk wel. Dan maar zo (een andere): transparante amp.

http://www.ampeg.com/roundsound/beastie_IMG_1370.jpg

Liquid_Metal
6 februari 2009, 17:46
Haha ja die 'kleurt' niet echt :P. Ik twijfel nog wel een beetje over die Peavey mixer jongens :(. Er valt zo weinig over te vinden op het net. Ik weet ook niet of ie überhaupt bedoeld is voor gitaar.

hole
6 februari 2009, 17:56
Op HRI staat een full size CAE mixer voor een mooie prijs (dus geen 1/2 19")

edit: ..ow nee...is al verkocht zie ik..jammer

Liquid_Metal
6 februari 2009, 18:05
Ik zie er hier (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=51453&highlight=cae) eentje staan waarvan ik denk dat je die bedoelt. Is een mooie prijs, maar wel wat boven m'n huidige budget. Nogmaals: ik heb geen haast en weet ook nog niet wat ik wil, dus dat geld komt wel

Yverish
6 februari 2009, 18:07
Voor W/D heb je geen mixer nodig (als je maar 1 multi FX gebruikt). Gewoon Dry en Wet op gescheiden kanalen. Ken de poweramp + cab niet..stereo?

Poweramp is wel stereo, cab niet...

Liquid_Metal
6 februari 2009, 18:12
Poweramp is wel stereo, cab niet...

Zonder stereo cabinet kun je geen w/d setup maken, want daar heb je 2 speakers voor nodig. Met een mixer kun je dry en wet mixer en hou je dus 1 signaal over. dat kan wel in mono.
In mijn geval wil ik w/d/w mixer dus krijg ik een stereo signaal.

Yverish
6 februari 2009, 19:25
Met een mixer kun je dry en wet mixer en hou je dus 1 signaal over. dat kan wel in mono.

Dat was het ook het idee, misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik wil zo de g-major parallel kunnen aansluiten in een mono-setup.

EDIT:

Zou deze voor mij het truukje kunnen doen?

Klik (http://www.tonebone.com/re-bigshot-mix.htm)

hole
6 februari 2009, 19:58
Jawel, maar ik zou dan eerder gaan voor bv een Suhr minimix, das wat kleiner (dus minder rackspace)

Liquid_Metal
6 februari 2009, 21:18
Waarom is het leven zoveel gemakkelijker in mono, maar zoveel mooier in stereo? (het lijkt wel een relatie met n vrouw :P)
Zoiets zo perfect voor mij zijn áls het een stereo fx return en stereo output had :P. De DMC System Mix (die niet meer gemaakt wordt) en de Suhr Minimix 2 (die nog niet uit is :P) zijn tot nu toe de beste kandidaten die ik heb gezien. :(
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet veel over dat Peavey ding kan vinden, want het idee is echt briljant :D

Yek1
7 februari 2009, 12:23
Ik heh niet zoveel toe te voegen maarre, zie mijn sig ;-)

NB. Minimix 2 is nu wel verkrijgbaar, de mijne is onderweg vanuit de USA.

Liquid_Metal
7 februari 2009, 14:06
Ik zag inderdaad dat de minimix 2 (www.suhrguitars.com) nu beschikbaar is. Maar die blijkt dus tóch niet stereo te zijn :@. Dan blijven de beste opties de DMC System Mix (niet plus) en de mixer van CAE. Allebei redelijk onvindbaar :(. Vooral de DMC spreekt me erg aan.

Wellicht koop ik wel een minimix (1) en maak ik een wet/semi-wet opstelling (dry+left wet door links, right wet door rechts).

Liquid_Metal
9 februari 2009, 18:57
Yek1 heeft me op nieuwe ideeën gebracht omdat hij zijn Suhr Minimix te koop aanbiedt:
Als ik stereo zou willen gaan spelen móet daar een nieuw cabinet bijkomen, want vanuit 1 cabinet is stereo niet echt van toegevoegde waarde. Zo'n cabinet is duur, zwaar, en kost een hoop ruimte. Ik denk eigenlijk dat het niet zo heel veel zou toevoegen, aangezien we op dit moment nog niet optreden en bij het repeteren effecten niet écht nodig zijn. Bij opnames kan ik ze er altijd in stereo overheen doen (later).
Een mogelijkheid is dus de Suhr Minimix 1 aan te schaffen en via mijn 2x12 cabinet in mono te spelen met effecten. MAARRR... Op dit moment gebruik ik 1 speaker dry en 1 speaker wet. Morris zei dat hij W/D mooier vind dan mixen omdat je dan ook de speakers fysiek scheidt. Qua vermogen redt ik het denk ik wel met 1 speaker (voorlopig), dus waarom zou ik dan van W/D naar mixer gaan? Daar ben ik nog niet uit.

hole
12 februari 2009, 21:17
Ik vind W/D ook mooier klinken dan stereo. Stereo is wel wat ruimtelijker (zeker met gepande delays etc), maar W/D heeft meer diepte (slaat dat ergens op?...lastig uit te leggen). Live lijkt me stereo ook niet echt veel toegevoegde waarde hebben.

Overigens heb ik geen ervaring met een parallele (stereo) setup, dat zal best ook nog wel wat uitmaken voor de klank.

m.a.w.: Ik hou het voorlopig bij W/D (maar toch GAS ik op een DMC system mix plus)

Liquid_Metal
12 februari 2009, 21:28
Haha, mijn mening komt redelijk overeen. W/D klinkt erg goed, zélfs met 1 cabinet. Ik ga de fora en verkoopsites in de gaten houden voor een DMC System Mix (niet plus), en als ik die heb ga ik misschien voor een tweede cabinet. Stereo is toch wel helemaal mijn ding (de chorus en delay worden zo groots :D), dat kan ik niet aan me voorbij laten gaan :P.
Totdat ik een stereo mixer heb blijf ik in W/D spelen, zodat ik dat ook goed ken en er 'klaar mee kan zijn'.

Liquid_Metal
12 februari 2009, 22:12
Overigens, Hole, er staat nu een DMC+ op HRI voor 375 dollar inc shipping in de US. Verkoper wil alleen versturen binnen de USA, maar wie weet...
hier de link: http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=54349

hole
15 februari 2009, 21:27
Ja,

bedankt voor de tip, had 'm inderdaad al gezien...maar ..alleen US dus (heb het gevraagd)...

Ach het heeft geen haast, ben toch weer bandloos :'(.

Trouwens..is dit niks voor jou? MiniMixer (http://www.rjmmusic.com/minilinemixer.php) (alleen, hoe zet je zo'n kreng vast?)

Liquid_Metal
15 februari 2009, 22:54
Waarom vind iedereen dat soort dingen en ik niet?! :P
Ziet er zeer netjes uit, ben alleen benieuwd hoe ik zoiets naar Nederland zou krijgen. Kosten zouden best wel de pan uitreizen ben ik bang, aangezien het import gaat worden... (wellicht vanuit Duitsland te doen ofzo).
Misschien kun je 'm vastzetten met schroefjes vanuit het rack (moeten dan dus wel schroeven door het rackhout heen). Anders wellicht met dubbelzijdig tape o.i.d. Daar is vast wel een oplossing voor. Wel een lekkere kleine mixer, ben benieuwd of 'ie goed is.

hole
16 februari 2009, 09:23
Waarom vind iedereen dat soort dingen en ik niet?!
Nou, ik zou graag zeggen dat ik hem zelf had gevonden, maar zag een post op HRI hierover ;).

Denk dat het wel meevalt trouwens. Dat ding weegt weinig. Laten we zeggen 40 dollar verzenden.
Dan zit je op 250 Dollar. Met belastigen en invoerrechten kom je uit op € 250 ongeveer.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 10:35
Ik zat ook te kijken naar de verkoopadressen van dat merk. Er zijn er twee in Duitsland en één ervan heeft 19 euro verzendkosten. Ben benieuwd wat de Euro-prijs gaat worden van dit toestel. Ik ben benieuwd, want volgens mij issie wel geschikt! :D

Yek1
16 februari 2009, 11:40
Mooi ding, en RJM staat goed bekend. Alleen mis je de dry kill.

hole
16 februari 2009, 12:03
Mooi ding, en RJM staat goed bekend. Alleen mis je de dry kill.

kan via een eventuele looper toch. Zowiezo zit het al op de G-Major (van LiqMet)

(off-topic: Is dat nou iets, die Little Big Giant?)

Liquid_Metal
16 februari 2009, 12:06
Wat zou een kill dry doen? Het droge signaal uit m'n preamp muten zodat ik alleen m'n effecten hoor? Dus als ik bv alleen een octaver wil horen zonder m'n eigen signaal? Dat lukt niet, maar wel met andere mixers?

Yek1
16 februari 2009, 12:15
kan via een eventuele looper toch. Zowiezo zit het al op de G-Major (van LiqMet)
(off-topic: Is dat nou iets, die Little Big Giant?)

Nou, het werkt anders. Bij gebruik van een line mixer gaan de G-Major fx met gebruikmaking van de G-Major's dry kill er 100% wet en parallel doorheen. Daarnaast gaat het droge geluid erdoorheen, los van de G-Major. Aan het einde van de mixer worden het droge geluid en de fx samengevoegd. Het droge geluid is dus altijd aanwezig. Wat nu als je 100% wet wilt hebben, bv. voor een tremolo / pitch shifter / compressor uit de G-Major? Dan heb je dus een dry kill nodig, niet vóór de mixer en niet in de G-Major, maar in de mixer zelf.

Big Giant: ja, favoriet van mij. Die heeft zonder overdrijven de meest uitgebreide (en gebruikersvriendelijke) feature set van alle MIDI controllers. Kan geen All Access, FX1, Liquid Foot etc. tegenop! Mits je het nogal afwijkende fysieke uiterlijk geen probleem vindt. Wil er best wat meer over vertellen als je dat wilt.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 12:19
Nou, het werkt anders. Bij gebruik van een line mixer gaan de G-Major fx met gebruikmaking van de G-Major's dry kill er 100% wet en parallel doorheen. Daarnaast gaat het droge geluid erdoorheen, los van de G-Major. Aan het einde van de mixer worden het droge geluid en de fx samengevoegd. Het droge geluid is dus altijd aanwezig. Wat nu als je 100% wet wilt hebben, bv. voor een tremolo / pitch shifter / compressor uit de G-Major? Dan heb je dus een dry kill nodig, niet vóór de mixer en niet in de G-Major, maar in de mixer zelf.

Da's indd ook wat ik dacht. Andere mixers hebben die functie wel? De Suhr 1 toch ook niet? Tot nu toe gebruik ik dat soort functies niet, maar het was wel één van de redenen dat ik twijfelde aan het gebruik van een mixer. Ik wist helemaal niet dat er überhaupt mixers bestaan die wél een kill-dry functie hebben. Is dat MIDI schakelbaar?

Yek1
16 februari 2009, 12:22
Wat zou een kill dry doen? Het droge signaal uit m'n preamp muten zodat ik alleen m'n effecten hoor? Dus als ik bv alleen een octaver wil horen zonder m'n eigen signaal? Dat lukt niet, maar wel met andere mixers?

Yep, zie hierboven. Vandaar de Minimix 2...
Die heeft een stereo jack-input. Als je die met een Y-kabel aansluit op 2 switches, kun je het droge luid geluid uitschakelen (100% wet), of het wet geluid (100% dry), of allebei (totale mute, bv. om te stemmen).

Liquid_Metal
16 februari 2009, 12:24
Hmm dan moet ik maar 'ns goed gaan nadenken of ik fx-only nodig heb. Want dan is de RJM niet geschikt. Yek, weet jij of de DMC System Mix (niet plus) ook een MIDI kill dry heeft? Die spreekt me namelijk erg aan.

Yek1
16 februari 2009, 12:28
Hmm dan moet ik maar 'ns goed gaan nadenken of ik fx-only nodig heb. Want dan is de RJM niet geschikt. Yek, weet jij of de DMC System Mix (niet plus) ook een MIDI kill dry heeft? Die spreekt me namelijk erg aan.

www.voodoolab.com > Support > Manuals :-)

Wie het zeker wel kan, maar begin maar met sparen: de Switchblade van Sound Sculpture. Switcher en mixer in één. Volledig MIDI-bestuurbaar.

hole
16 februari 2009, 13:01
Yek,

Ik zou graag meer info over de Gordius willen, lijkt mij wel een nieuw topic waardig ook.

De mogelijkheden spreken mij wel aan, maar waarom kom je'm niet vaak tegen?

Yek1
16 februari 2009, 13:01
Wat ik me trouwens afvraag, waarom heb je een mixer nodig? Maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd hoor.

Ik begrijp dat je W/D wilt spelen, en je hebt al een poweramp met 2 kanalen.
Is het dan niet als volgt?

1) Vanaf je pre-amp stuur je het droge geluid naar kanaal 1 van de poweramp. Die is aangesloten op cabinet 1.

2) Vanuit je fx loop (of via een splitter na je pre-amp) stuur je een signaal naar de G-Major. Die staat op 100% wet en dat signaal gaat naar power kanaal 2 en vandaaruit naar cabinet 2.

Of is het anders?

hole
16 februari 2009, 13:16
als ik voor LM mag antwoorden:


Waarom is het leven zoveel gemakkelijker in mono, maar zoveel mooier in stereo?

Ik worstel ook met hetzelfde. W/D klinkt echt groots, maar stereo is ook kicken...keuzes keuzes keuzes.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 14:07
850 dollar voor een Switchblade 8 is inderdaad veel geld. Maar als ie zowel kan loopen als mixen dan is het een combi van Voodoo Lab GCX en mixer. Dan is 850 dollar goed te doen. Is dat zo?

W/D is cool, maar ik ga liever terug naar een stereo setup. Daarom dus een mixer. Stereo kan ook in W/D/W maar dan zou ik nog een poweramp nodig hebben en TWEE cabinets. Nu kan ik met 1 extra cabinet, of zelfs stereo via 1 cab, spelen en dat spreekt me erg aan (ook qua budget).
Toen ik laatst W/D/W speelde via m'n kleine Peavey Backstage Plus klonken m'n chorus en delay zóó gaaf, dat ik niet meer van stereo af wil :). Daarom zoek ik nu dus een stereo mixer, zodat ik stereo kan spelen met 1 cabinet. Daar kan ik dan later een tweede cabinet bij kopen zodat het 'echt' stereo kan.

hole
16 februari 2009, 15:11
Zoals onze Oosterburen zeggen Affentitt'n geil! (http://www.soundsculpture.com/products/switchblade_apps1.htm)

Yek1
16 februari 2009, 15:33
850 dollar voor een Switchblade 8 is inderdaad veel geld. Maar als ie zowel kan loopen als mixen dan is het een combi van Voodoo Lab GCX en mixer. Dan is 850 dollar goed te doen. Is dat zo?

Ja, dat kan ie. Je moet alleen vooraf goed bekijken of je aan 8 inputs en 8 outputs voldoende hebt.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 15:37
Zijn die in- en outputs los van elkaar? Dus in1 gaat via out1 eruit, of alles wat erin komt via de 8 inputs wordt gemixt en via de elke output doorgelust? Of kun je dat instellen?
Want wat ik heb is 1 of 2 inputs vanuit m'n preamp die erin gaan, dan 1 of twee outputs naar m'n GMajor, dan twee inputs vanuit de Gmajor en dan 2 outputs naar m'n poweramp. Dus:
3 of 4 inputs en
3 of 4 outputs.

Mits je per in- en output kan instellen waar 'ie heen moet. En is het toestel dan ook zo transparant als we graag willen bij een mixer?
Ik denk dat er nog een phaser, compressor en gate bij zouden kunnen komen, dus dan zit ik op 6 of 7 inputs/outputs. Zeker genoeg, want gate en compressor heb ik atm niet eens nodig. Het zou wel een hele mooie totaaloplossing zijn als de in/outputs in te stellen zijn én 'ie transparant is.

Yek1
16 februari 2009, 16:27
Input 1 is voor je gitaar. Geen output.
Input 2 is voor je pre-amp input. Plus 1 output.
Inputs 3/4 voor je G-Major (stereo). Plus 2 outputs.
Inputs 5 voor je amp's FX loop (SEND). Plus 1 output (RETURN).
De rest is voor pedalen.

Als je je power-amp alleen en altijd koppelt aan je preamp, dan hoeft ie niet in de setup. Anders ben je daar ook INS en OUTS aan kwijt. Dus je ziet, flexibiliteit heeft zijn prijs.

De hele routing is instelbaar, dus Ins en Outs zijn los van elkaar. Voorbeelden:
- je kan je gitaar direct naar de pre-amp leiden.
- je kan je gitaar naar direct naar de pre-amp leiden, de fx loop inschakelen, naar de G-Major leiden, en terug naar de return van de fx loop.
- Of, als je de poweramp wel apart in de setup hebt zitten, naar de pre-amp en via de preamp naar G-Major en dan de poweramp.
- Of je gitaargeluid direct naar de pre-amp leiden, maar ook naar de G-Major en die vervolgens uitsturen naar een andere amp.
Etc ect. En dat alles gaat via software presets.


Zijn die in- en outputs los van elkaar? Dus in1 gaat via out1 eruit, of alles wat erin komt via de 8 inputs wordt gemixt en via de elke output doorgelust? Of kun je dat instellen?
Want wat ik heb is 1 of 2 inputs vanuit m'n preamp die erin gaan, dan 1 of twee outputs naar m'n GMajor, dan twee inputs vanuit de Gmajor en dan 2 outputs naar m'n poweramp. Dus:
3 of 4 inputs en
3 of 4 outputs.

Mits je per in- en output kan instellen waar 'ie heen moet. En is het toestel dan ook zo transparant als we graag willen bij een mixer?
Ik denk dat er nog een phaser, compressor en gate bij zouden kunnen komen, dus dan zit ik op 6 of 7 inputs/outputs. Zeker genoeg, want gate en compressor heb ik atm niet eens nodig. Het zou wel een hele mooie totaaloplossing zijn als de in/outputs in te stellen zijn én 'ie transparant is.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 17:20
Het met gitaar naar de switchblade gaan heeft er mee te maken dat er dan nog pregain pedalen in kunnen toch?
maar wat voor nut heeft het om de fx loop van de preamp te gebruiken?
en waar zou ik in dit geheel de poweramp aan koppelen? niet aan de preamp want die outputs komen in de switchblade, en ook niet in de major, want die komen ook in de switchblade...

Yek1
16 februari 2009, 17:39
De fx-loop kan je overslaan als je de fx tussen pre- en poweramp zet.

In dat geval moet je wel de poweramp IN's in de Switchblade zetten, als je daarheen de output van je preamp (dry), plus de outputs van je G-Major wilt kunnen leiden.
Het is een matrix, je moet het uittekenen.

Gitaar is idd alleen voor pedalen. Of bijv., als je een akoestisch element zou hebben, om het signaal direct naar een DI te leiden, en dat soort dingen. Als je die niet hebt, en niets anders vóór de pre-amp IN, hoef je alleen te werken met de preamp OUT. En als je dan maar een paar pedalen hebt en geen extra 19" fx-app. kom je met 8 kanalen wel uit.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 17:51
Klinkt op zich als een goed systeem. Als iemand uit Europa dat nou eens 2ehands aanbiedt voor een mooi prijsje ben ik al véél verder xD

EDIT: kheb nog ns wat meer op de site van Sound Sculpture rondgeneusd, en die Switchblade lijkt me wel een heel gaaf systeem. Eigenlijk wilde ik voor een losse mixer en eventueel later een goede router gaan, zoals de GRX, maar dit zou een hele mooie totaaloplossing zijn als ik geen compromissen hoef te sluiten. Ik denk dat ik 1 input voor gitaar, 1 in/out voor preamp, 2 in/1 out voor gmajor en 2 out voor poweramp atm nodig zou hebben. dat zou dus 3 ins en 4 outs zijn, wat betekent dat ik nog 4 loops over zou hebben voor losse pedalen. dat is zéker genoeg, en hij kan ook nog ampswitchen. Zijn deze toestellen (ik heb het dan over de Switchblade 8, de 8B lijkt me overbodig) gemakkelijk 2ehands te krijgen, of zal ik moeten sparen voor een nieuw toestel?

Yek1
16 februari 2009, 19:13
Inderdaad prachtig, en courant. Regelmatig kijken op HRI, zag daar in de afgelopen 2 mnd. een paar advertenties voor Switchblades, Europees model.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 22:32
Dan blijf ik HRI nu dúbbel goed in de gaten houden: voor een Switchblade én een mixer (die ik overigens uiteraard niet beide ga kopen).
Ik moet maar ns voor mezelf nagaan over een uitgave als de Switchblade de moeite waard is. Op de lange termijn wss wel, maar op dit moment heb ik niet eens pedaaltjes die ik erin zou willen hangen :P.

Yverish
17 februari 2009, 10:07
Is deze niet geschikt voor jou?

Nobels MIX-42C Mixer (http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mix-42c)

4x mono in, geheel naar wens L of R of overal ertussenin te pannen, stereo uit

Liquid_Metal
17 februari 2009, 10:12
Op zich moet die wel genoeg kunnen. Is dat transparant en echt bedoeld voor gitaar? Want waarom zijn andere mixers dan zo duur..

Yverish
17 februari 2009, 11:54
Op zich moet die wel genoeg kunnen. Is dat transparant en echt bedoeld voor gitaar? Want waarom zijn andere mixers dan zo duur..

De prijs viel mij ook het meest van alles op, adviesprijs slechts om en nabij de 90 euri.

Als ik de voorbeeld set-ups in de pdf-manual bekijk kun je hem zowel voor gitaar, effecten en hifi gebruiken...

... en hij neemt slechts weinig plaats in. Je zou hem op een pedalenlade kunnen zetten, maar ook gewoon achterin je rack kunnen schroeven

hole
17 februari 2009, 12:28
Met zo'n prijs is er vast wel een dealer te vinden die het risico wil nemen het ding voor je te bestellen zonder aankoopverplichting...kun je hem tenminste uitproberen.

ateng
17 februari 2009, 15:49
Is deze niet geschikt voor jou?

Nobels MIX-42C Mixer (http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mix-42c)

4x mono in, geheel naar wens L of R of overal ertussenin te pannen, stereo uit

Alleen kan je de verhouding w/d niet mixen... toch? Dat is wel jammer want anders is het zekers een interessant mixer. Zoek namelijk ook een stereo mixer voor mijn SPX-90.

Liquid_Metal
17 februari 2009, 15:52
Dat mixen kan alleen analoog. Dus dan zou je per preset aan je knoppen moeten draaien mocht je dat nodig hebben.
Ik gebruik dat op dit moment niet omdat ik W/D speel. Het is 100% dry + 100% wet. Met de Switchblade kun je die dingen állemaal doen.

Yek1
17 februari 2009, 16:10
Je krijgt waarvoor je betaalt. Weinig geld dus ook niet veel in te stellen.

Dat gezegd hebbende: volume/mix-regeling lijkt me geen probleem. Je zet je fx-app. op 100% wet, en vol volume. Je koppelt er een expr.pedaal aan waarmee je het output volume (of input volume als je delays en galm mooi wilt laten uitsterven) van de fx-app. regelt. Zo regel je dus de mix.

Of je stelt het in per preset, en het "master fx volume" regel je met de Input en Output level knoppen op je fx-app. Is ook hoe de Minimix werkt, heerlijk simpel.

Deze thread is inmiddels 15 pagina's oud, dus ik zou zeggen, tijd om gewoon eens te proberen voor dat geld.

Yverish
17 februari 2009, 16:50
Ik kwam de Masotti MXM Parallel Line Mixer ook nog tegen vandaag:

KLIK (http://www.masottiamps.com/mxm_mixer.htm)

Liquid_Metal
17 februari 2009, 22:46
Die mixer had ik inderdaad ook eerder gezien.
Helaas bij mijn dichtstbijzijnde muziekwinkel geen linemixers, dus voor testen zal ik ergens anders heen moeten. Ik geloof alleen wel in de transparantie van de mixers, en dan gaat het me vooral om de specs en afmetingen. Het liefst zo klein mogelijk (half 19" of kleiner) of veel mogelijkheden. Daarom spreken de DMC System Mix en de Switchblade me ook zo aan. Ik weet alleen niet of een grote uitgave zoals de Switchblade wel ok is. Op de lange termijn waarschijnlijk wel, maar op dit moment heb ik geen pedaaltjes die ik er tussen zou willen (behalve misschien een Blackstar DST X).
Desalniettemin lijkt het me een enorm gaaf toestel xD.

hole
17 februari 2009, 23:08
Dat mixen kan alleen analoog. Dus dan zou je per preset aan je knoppen moeten draaien mocht je dat nodig hebben.

...een van je expressiepedalen koppelen aan de PresetOutLev , dan kun je de verhouding Wet/Dry aanpassen.

Liquid_Metal
17 februari 2009, 23:11
Je kunt je wet aanpassen. Maar je droog komt altijd 100% door. Tenzij je een killdry op de mixer hebt zitten.

hole
17 februari 2009, 23:16
Je kunt je wet aanpassen. Maar je droog komt altijd 100% door. Tenzij je een killdry op de mixer hebt zitten.

100% droog = goed.

Maar ook dat is goed op te lossen (volume pedaal op je pedalboard)

(ik zou eerder gaan voor een volume pedaal (of VCA) postgain, maar ja...da's meer kabelwerk heej ;) )

ateng
18 februari 2009, 01:44
Hmmm... niet met een SPX-90. Het kleurt je sound ook al zet je m op 10% wet. Ik wil het met de mixer de verhouding willen instellen zodat ik een beetje finepitch kan toevoegen aan mijn dry.

Liquid_Metal
18 februari 2009, 10:52
Met een mixer maak je een parallele mix van 100% droog en 100% wet (en wordt dus 100% mix).
je moet je effectapparaat dan instellen op kill dry en/of 100% wet (dat er geen droog geluid doorkomt) en dan het volume per effect instellen zodat je de juiste verhouding hebt.
Als je 'm in serie hebt staan kleurt het toestel uiteraard je geluid, want er zit een ADA-converter in.

@hole 100% is niet goed als je fx-only sounds wilt. zoals bv alleen een octaver/pitch-shifter zonder het droge geluid. Dat gaat niet met een mixer die geen kill-dry kan toepassen.

ateng
18 februari 2009, 12:25
Met een mixer maak je een parallele mix van 100% droog en 100% wet (en wordt dus 100% mix).
je moet je effectapparaat dan instellen op kill dry en/of 100% wet (dat er geen droog geluid doorkomt) en dan het volume per effect instellen zodat je de juiste verhouding hebt.
Als je 'm in serie hebt staan kleurt het toestel uiteraard je geluid, want er zit een ADA-converter in.

@hole 100% is niet goed als je fx-only sounds wilt. zoals bv alleen een octaver/pitch-shifter zonder het droge geluid. Dat gaat niet met een mixer die geen kill-dry kan toepassen.

Ik weet dat je met een mixer een parallel mix maakt van 100% dry en 100% wet maar wil juist 20% wet en 100% dry. Vooral met een SPX-90 en nee ik heb m niet in serie geschakeld. David Phillips van HRI adviseerde mij ook al om een mixer te gebruiken (hij gebruikte toen een CAE linemixer) als ik een SPX-90 als detune gebruikt. Hij had zijn mix ook op minimaal ingesteld en dat wil ik dus ook.
Toen met mijn Laney VH100R had ik mijn SPX-90 aan mijn fx-loop hangen en de effectmix ook op een kwart staan en dat wil ik nu ook met mijn rack.

Liquid_Metal
18 februari 2009, 12:40
Bedoel je niet dat je je effecten op 1/5 van het volume wil van de dry? Want 120% is volgens mij onmogelijk. je hebt dan 100% dry, 20% wet en 80% niets (in de setup die ik net bedoelde maakt 200% gewoon weer 100%). Als je 20% wet toevoegt aan 100% dry krijg je dus een zachter signaal.

hole
18 februari 2009, 12:49
Ik weet dat je met een mixer een parallel mix maakt van 100% dry en 100% wet maar wil juist 20% wet en 100% dry. Vooral met een SPX-90 en nee ik heb m niet in serie geschakeld. David Phillips van HRI adviseerde mij ook al om een mixer te gebruiken (hij gebruikte toen een CAE linemixer) als ik een SPX-90 als detune gebruikt. Hij had zijn mix ook op minimaal ingesteld en dat wil ik dus ook.
Toen met mijn Laney VH100R had ik mijn SPX-90 aan mijn fx-loop hangen en de effectmix ook op een kwart staan en dat wil ik nu ook met mijn rack.

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik denk dat je een probleem ziet wat er niet is.

Een mixer mixt weliswaar 100% dry en 100% wet, maar dat neemt niet weg dat je met je FX-apparaat waarschijnlijk het outputlevel kunt instellen. Je moet er dus voor zorgen dat het inkomende wetsignaal al zachter is.

Hoewel je met de (meeste) mixer(s) dus de verhouding tussen de inkomende signalen niet kunt regelen, is de verhouding wet/dry natuurlijk wel te regelen (maar dus niet via de mixer)

ateng
18 februari 2009, 23:38
Dus je kan met een Custom Audio dual/stereo line mixer de verhouding niet instellen... ok. Wat regelt de "level" knop op de mixer dan?
De bedoeling is inderdaad om met een mixer de verhouding te regelen tussen wet en dry en bij mij zou dat zijn 80% dry en 20% wet en mijn SPX-90 gewoon op 100%.

En het probleem zie ik en hoor ik wel want al zet ik de inkomende wetsignaal zachter het kleurt alsnog mijn dry signaal.

Ik kan mijn SPX wel aan mijn JMP-1 hangen en dan de fx verhouding instellen via de JMP-1 maar ik gebruik alleen de de mono uitgang van mijn JMP-1 en de SPX wil ik stereo gebruiken want anders had ik dat al gedaan.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen wat ik bedoel.

hole
18 februari 2009, 23:47
Volgens mij regelen de levelknoppende output van mixerstage 1 en mixerstage 2 (weet niet zeker, heb er geen: Nocki en Morris wel)

Je begrijpt mij denk ik niet.. MultiFX gewoon 100% wet (killdry), maar gewoon zachter zetten (qua volume)...

Yek1
19 februari 2009, 12:26
Hmm, Ateng, volgens mij zie je ook iets over het hoofd.

Met een mixer stuur je normaliter je droge geluid er ongewijzigd doorheen (lees: 100%).

Vervolgens voeg je daar, ook via de mixer, het effects-geluid aan toe. Het fx-apparaat moet dan intern op 100% wet (dry kill) staan, anders krijg je fase-verschillen.

Vervolgens kun je op diverse manieren het volume van de effects, oftewel de verhouding dry/wet, bepalen. Welke manier, dat is afhankelijk van de mogelijkheden van je gear:
1) met de outputlevel knop op je fx-apparaat
2) binnenin het fx-app. via MIDI
3) via een volumeknop op de mixer
(Of als je geen mixer gebruikt maar een parallele fx-loop op je amp: met de MIX-knop op de amp.)

Op deze manieren kan een fx-app. nooit het droge geluid 'kleuren' omdat het gescheiden signalen zijn. Wel beïnvloedt het effects volume natuurlijk wel de beleving van het totale eindsignaal, maar ja, daarvoor gebruik je ook effecten.

ateng
20 februari 2009, 03:04
Ik begrijp jullie volkomen maar ik denk jullie mij niet.
Ik weet dat ik op diverse manieren de verhouding kan regelen maar ik wil het NIET vanuit mijn SPX doen maar vanuit de mixer zelf.
Dus via het volumeknop van de mixer (tenminste als dat de mixverhouding regelt).
Ik heb alles geprobeert en het beste resultaat was dus om via de mixknop van de parallel fx-loop op mijn VH100R op een kwart te zetten zodat je een minimale kleuring krijgt.
Geloof me, de SPX-90 kleurt je sound behoorlijk maar heeft wel een mooi warm detune en dat maakt het weer goed, mits je de mix goed regelt.

Dus wat ik zoek is dus een stereo line mixer waar je de mix kan regelen op de mixer zelf.

Nitefly7
20 februari 2009, 09:15
Ik begrijp jullie volkomen maar ik denk jullie mij niet.
Ik weet dat ik op diverse manieren de verhouding kan regelen maar ik wil het NIET vanuit mijn SPX doen maar vanuit de mixer zelf.
Dus via het volumeknop van de mixer (tenminste als dat de mixverhouding regelt).
Ik heb alles geprobeert en het beste resultaat was dus om via de mixknop van de parallel fx-loop op mijn VH100R op een kwart te zetten zodat je een minimale kleuring krijgt.
Geloof me, de SPX-90 kleurt je sound behoorlijk maar heeft wel een mooi warm detune en dat maakt het weer goed, mits je de mix goed regelt.

Dus wat ik zoek is dus een stereo line mixer waar je de mix kan regelen op de mixer zelf.

hoe stonden de levels van je SPX toen je met die parallele loop werkte?
en dan niet alleen de 'output', maar ook de balans/verhouding wet/dry ?

een parallele loop doet in feite niks anders dan het geluid van je fx bij je dry sound 'plakken':
0% parallel = volledig dry (SPX op 100 %, maar wordt niet 'doorgelaten')
100% parallel = serieel = volledig wet (SPX op 100 %)

bij een (stereo) line mixer doe je toch precies hetzelfde?
je hebt een dry sound (100% niks) en wet sound (100% alles), met de 'level' knop van een CAE Dual Line Mixer, regel je het volume van hetgeen in die Mix1 of Mix2 zit..
en daarmee dus ook de mixverhouding van je beide signalen..

als je bij zo'n Line mixer het 'level' op 20% zet, zou dat volgens mij 't equivalent zijn van een parallele loop op 20%..

eventueel kun je, als je de kleuring nog steeds teveel vind, de wet/dry balans in je SPX aanpassen, maar dan zul je toch echt het dry signaal eruit moeten krijgen.. bijvoorbeeld wet/dry: 80/20..
die 20 % dry sound in je 'totale wet'-signaal kan tot fase-trubbels leiden..

als je echt de mixverhouding tussen beide signalen wilt regelen via 'n line mixer... dan is dat precies wat 'n line mixer doet... !

ateng
20 februari 2009, 19:00
als je echt de mixverhouding tussen beide signalen wilt regelen via 'n line mixer... dan is dat precies wat 'n line mixer doet... !

Juist dat is wat ik wil.

Het heeft geen zin om de SPX op 100% wet en de output zachter te zetten want dan komt de detune niet mooi naar voren.
Ik heb dat allemaal getest met mijn vorige versterker en de beste resultaat behaalde ik door mijn SPX gewoon alles op 100% en de fxloop mix van mijn versterker op minimaal te zetten. Net genoeg detune erin mixen maar niet teveel want dan kleurt het.

De line mixer die ik wil is dus die hetzelfde als de mixknop van een parallel fxloop... that's it. Dus als de CAE dual/stereo line mixer dat wel kan doen met de level knop dan zijn we er toch uit.
Aangezien de Nobels dat niet kan (wat ik dus jammer vind) was dus mijn vraag welke line mixer dat wel kan doen.

morris
20 februari 2009, 19:15
Juist dat is wat ik wil.

Het heeft geen zin om de SPX op 100% wet en de output zachter te zetten want dan komt de detune niet mooi naar voren.
Ik heb dat allemaal getest met mijn vorige versterker en de beste resultaat behaalde ik door mijn SPX gewoon alles op 100% en de fxloop mix van mijn versterker op minimaal te zetten. Net genoeg detune erin mixen maar niet teveel want dan kleurt het.

De line mixer die ik wil is dus die hetzelfde als de mixknop van een parallel fxloop... that's it. Dus als de CAE dual/stereo line mixer dat wel kan doen met de level knop dan zijn we er toch uit.
Aangezien de Nobels dat niet kan (wat ik dus jammer vind) was dus mijn vraag wel line mixer dat wel kan doen.

Als de SPX90 het enige apparaat is kun je het zo doen, als je meer apparaten in de mixer hebt zitten zul je de verhoudingen tussen die apparaten toch met de respectievelijke outputs / interne mixers moeten afregelen. Het totale FX level regel je dan via de line mixer.
Of je koopt een switchblade...

Morris

ateng
20 februari 2009, 19:19
Hey Morris,

ja het is alleen voor mijn SPX-90 maar ik vind de CAE wat prijzig voor alleen maar mijn SPX.

morris
20 februari 2009, 19:34
Hey Morris,

ja het is alleen voor mijn SPX-90 maar ik vind de CAE wat prijzig voor alleen maar mijn SPX.

Het is in ieder geval niet alleen voor je SPX, je amp signaal gaat er ook doorheen toch? Bedenk dat goed, ik zie vaak genoeg mensen die willen besparen op de verkeerde dingen, dure FX/preamps en dan 100 euro besparen i.p.v. een betere mixer is toch not the way to go...

Morris

ateng
20 februari 2009, 23:15
Nou ja besparen... ik bedoel ik hou ebay, marktplaats, HRI enz gewoon in de gaten en dan koop ik ze 2e hands. Het is nu niet noodzakelijk want ik heb mijn SPX (nog) niet in mijn rack zitten.

Liquid_Metal
20 februari 2009, 23:17
Wel de DMC System Mix voor mij overlaten hè! ;)

Liquid_Metal
25 februari 2009, 22:01
Guys er staat een DMC System Mix+ op HRI (klik hier (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=54877)) voor 500 dollar.
Ik denk dat ik liever de niet-plus heb, dus ik wacht nog even af. $500 is ook wel een hoop geld...

LordRiffenstein
26 februari 2009, 08:05
Guys er staat een DMC System Mix+ op HRI (klik hier (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=54877)) voor 500 dollar.
Ik denk dat ik liever de niet-plus heb, dus ik wacht nog even af. $500 is ook wel een hoop geld...

$500 is zeker neit overdreven, ze gaan meestal voor +$600 weg.

hole
26 februari 2009, 08:56
Bah,

net even geen doekoe voor....maar goed..d'r komt er vast nog wel eentje ...ooit

ateng
26 februari 2009, 12:50
Guys er staat een DMC System Mix+ op HRI (klik hier (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=54877)) voor 500 dollar.
Ik denk dat ik liever de niet-plus heb, dus ik wacht nog even af. $500 is ook wel een hoop geld...

Hmmmm... interessant.
En is zeker niet veel geld voor een Mix Plus dus ff door sparen.

Liquid_Metal
27 februari 2009, 21:36
'kHeb nu een aanbod gekregen van een CAE Mini Mixer voor $375. Da's 300 euro? Uit de USA (I presume) en wil wel wereldwijd versturen. Iemand een idee wat de verzendkosten zijn? 50 euro?
Is dat, 350 euro, een goede prijs? Of is de kans groot dat een DMC System Mix voor minder verkocht gaat worden? Morris zei dat die wel voor tussen de 200 en 300 euro gaan.

hole
27 februari 2009, 21:39
Da's 300 euro? Uit de USA (I presume) en wil wel wereldwijd versturen. Iemand een idee wat de verzendkosten zijn? 50 euro?

+invoerrechten+belasting (= +25% ongeveer)

Liquid_Metal
27 februari 2009, 21:43
Moet je dat soort dingen ook betalen over 2ehands dingen? Vind ik wel enigzins raar (heb nog nooit iets uit het buitenland laten halen)

hole
27 februari 2009, 21:47
Moet je dat soort dingen ook betalen over 2ehands dingen? Vind ik wel enigzins raar (heb nog nooit iets uit het buitenland laten halen)

JA!!

Als het spul meer dan € 22,00 kost (excl verzend- en verzekeringskosten) betaal je zowiezo 19% BTW over aanschafbedrag+verzendkosten, daarnaast een variabel % aan douanerechten (Wat afhankelijk is van het soort product wat je invoert) als het boven de € 150,00 is.

(Dit geldt alleen buiten de EU, binnen de EU betaal je niets)

Daarnaast nog vaak (altijd) inklarings/administratiekosten van de transporteur (UPS etc), meestal tussen de 10 a 20

Er prettig om achter te komen als je een gitaar hebt gekocht van 800 euro en denkt een meevaller te hebben........:S

Liquid_Metal
27 februari 2009, 21:48
Hmm, dan wordt het dus alsnog meer dan 400 euro's. Misschien nog ff afwachten of er een exemplaar uit Europa aangeboden wordt. Die zijn ook compatibel met ons lichtnet. Anders wordt dat ook weer lastig denk ik.

hole
27 februari 2009, 21:53
Hmm, dan wordt het dus alsnog meer dan 400 euro's. Misschien nog ff afwachten of er een exemplaar uit Europa aangeboden wordt. Die zijn ook compatibel met ons lichtnet. Anders wordt dat ook weer lastig denk ik.

Da's allemaal trafo werk joh! dat boeit minder...maar ja, reken maar op 400+ voor iets van € 300 uit de VS...daar gaat je koersvoordeel...

Daarom haal ik alleen nog maar strings en plectra uit de states

Krijg ik nu 10% van het bedrag wat ik je zojuist bespaart heb? Da's wel usance volgens mij ;)

Liquid_Metal
27 februari 2009, 23:21
Je hebt me voorlopig niets bespaard want ik heb nog geen definitief besluit gemaakt! ;) (wat geen ontwijkend antwoord is, want die 10% kun je op je buik schrijven ;))

Yek1
4 maart 2009, 16:20
Alesis heeft ook een rack mixer...
199,- bij Bax Shop.

Liquid_Metal
4 maart 2009, 16:51
Ik neem aan dat je deze (http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mixer/alesis-multimix-8-line-8-kanaals-mixer/product-details.html) bedoelt. Ziet er wel ok uit, maar is niet speciaal voor gitaar. Is het dan wel verstandig? En hoe weet ik zeker dat 'ie net zo transparant is als een echt voor gitaar geschikte mixer?

Yek1
4 maart 2009, 16:54
Ik neem aan dat je deze (http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mixer/alesis-multimix-8-line-8-kanaals-mixer/product-details.html) bedoelt. Ziet er wel ok uit, maar is niet speciaal voor gitaar. Is het dan wel verstandig? En hoe weet ik zeker dat 'ie net zo transparant is als een echt voor gitaar geschikte mixer?

Eh, ik heb geen idee.

hole
4 maart 2009, 20:07
Op HRI staat weer 't een en ander volgens mij (maar dat had je zelf ook wel al gezien waarschijnlijk)

Liquid_Metal
4 maart 2009, 21:02
Die CAE Minimix die te koop staat voor $350 kreeg ik van dezelfde koper aangeboden voor $375 (en voor zover ik weet exclusief verzendkosten) (zie vorige pagina in dit topic).
...

Liquid_Metal
4 maart 2009, 21:59
Ik zit er toch nog sterk aan te denken om een Switchblade 8 te halen. Op dit moment heb ik nog geen enkel pedaaltje dat ik erin kan stoppen, maar het systeem/principe van de Switchblade spreekt me enórm aan, als ik het toestel tenminste voldoende begrijp. Naar mijn idee fungeert het als centrale unit voor al je gear, waarbij je ook parallelle mixes kunt maken tussen verschillende in/outputs (bv preamp en gmajor). Het combineert dus router (zoals de GCX) met line mixer.
nieuw 800 dollar en da's me wat te gortig. Maar ik krijg een behoorlijk bedrag van de belastingdienst van m'n belastingopgave (1300 euri) dus misschien is het wel de perfecte oplossing. Het is in ieder geval niet veel duurder (zeker tweedehands denk ik) dan een mixer en een router.

Liquid_Metal
6 maart 2009, 23:29
Hey guys, staat op HRI een Rane SM26, waar ik al het een en ander over heb gehoord. verkoper wil m voor $90 inclusief verzenden naar Europa aan me verkopen. Is dat een goede deal? En komen er nog extra kosten bij van douane e.d.? Volgens m'n pa was die grens onlangs verschoven. Kzal dr zelf nog ff op googlen, maar kweet niet goed hoe dat heet enzo...
Dit dus: Producten invoeren van buiten De EU per 1 december tot €430 :P

Liquid_Metal
8 maart 2009, 11:07
Het is natuurlijk wel een Amerikaans stopcontactgebeuren. Kan ik een adapter voor kopen toch? Maar hoe zit het als ik 'm in een powerconditioner/veredelde stekkerdoos wil stoppen? Dan kom ik toch gigantisch in de problemen? Ik zit er namelijk aan te denken om zo'n toestel te kopen, zodat het aan/uitzetten van m'n rack wat makkelijker gaat. Maar dan zou de Rane mixer er ook in moeten. Dat gaat toch never nooit lukken? Of zou ik dan de stekker van de omvormingsadapter (110>220) moeten knippen en er een Euro stekker van maken?:S

EDIT: overigens, het idee van een router (GCX, Switchblade 8, GRX4) laat ik op dit moment even los. Het is veel te duur en eigenlijk niet nodig. Ik heb nog geen pedaaltjes die ik gebruik. Ik kan wel ff zonder gate, en phaser en compressor zou ik alleen op clean gebruiken. Daarvoor speel ik net wat te weinig clean ;). Ik haal de phaser dus voorlopig uit m'n G-Major (postgain dus) en speel zonder compressor. Voor het beetje clean dat ik doe kan dat voorlopig wel.
Ik zit er namelijk aan te denken om een nieuwe thuisamp aan te schaffen. Op dit moment gebruik ik een Marshall 8080 icm een Blackstar Distortion X. Is het alleen niet. kHeb liever buizen, maar niet te hard. Daarom ga ik binnenkort de Blackstar HT-5 (5 watt buizen) proberen. Als dat bevalt ruil ik om, en haal ik er een tweede Harley Benton G112 cabinet bij. Kan ik meteen in stereo spelen!!! :D (mocht dat er ooit van komen op een gig). Het is nog in overweging!! (wederom: hardop denken :P)

alexvdl
8 maart 2009, 13:06
Hey guys,

ik zit nu een beetje te lezen over tonesuck... ik wist nooit wat dat was, maar het probleem kende ik wel kom ik nu pas achter.

Ik speel met een ENGL E570 preamp en ENGL E840 stereo poweramp en een 4x12 marshall cab in stereo.

Ik heb een paar rack effect units geprobeerd zoals verschillende intellifex, tc g-sharp en nu de g-major. Kwa fx is de major precies wat ik nodig heb (met name de spill over bij delays), en de fx klinken zelf ook niet slecht. Alleen met dat ding in de loop van mijn engl is mijn geluid wel een stuk minder. Beetje gemoffeld ofzo. Het sprankelende is van mijn clean weg.. kan het bijna niet omschrijven. De overdrive kanalen zijn minder direct etc..

Nu las ik iets over mixers of w/d (wet/dry???) setups. Dat lijkt mij wel iets.

Ten eerste, ik gebruik een stereo setup. Je kan veel zeggen, maar ik hoor echt wel een wijde stereo effect als ik mijn 4x12 marshall cab in stereo gebruik i.c.m. stereo fx. De pingpong delay en stereo chorus/flanger etc klinken gewoon wijder dan non stereo. Dus ik wil het liefst een stereo setup. Dus ik neem aan dat een w/d setup dan afvalt?
Hier kan ik eventueel wel mee leven in de oefenruimte en kleine gigs zonder PA, maar hoe zit het bij grote gigs met PA en er maar 1 mic voor je cab staat? Moet ie in het midden staan?? Anders heb je of alleen wet of alleen dry geluid via de PA. :???:
Of moet je altijd om 2 mics vragen? Het probleem van 1 mic met mijn stereo setup heb ik nu al trouwens, maar ik vraag altijd om 2 mics. Zo heb je links van het podium hetzelfde geluid als rechts en dat heb je bij w/d en 2 mics niet. Dan horen de mensen links bijv alleen droog geluid en rechts van het podium alleen wet. Of mixen ze dat weer in de mengtafel??? Sorry dat ik zoveel vragen stel, ik ben echt een noob in dat soort zaken :noob:

Ten tweede, een mixer in mijn rack. Kun je deze ook stereo gebruiken? Dus dry geluid uit mijn amp in de mixer, wet geluid uit de g-major in de mixer en dan het gemixte geluid via links en rechts in mijn stereo poweramp sturen? Zo ja, welke mixer moet ik hiervoor nemen? Zijn die ook in 1he uitvoering?

Mijn dank is groot!!! :ok:

Liquid_Metal
8 maart 2009, 13:32
W/D is de mono-variant van W/D/W. Bij de laatste heb je echter drie poweramps (of drie kanalen) nodig. Dat is ook de reden dat ik niet voor W/D/W ga, maar op dit moment in W/D speel.
Ik heb het liefst echter ook stereo, en dat is de reden waarom ik op zoek ben naar een mixer. Daarmee mix je namelijk droog met je Wet-links, en droog met je Wet-rechts. Dan heb je maar 2 poweramp-kanalen nodig. Stereo mixers zijn bijvoorbeeld de DMC System Mix en CAE Dual Stereo Line Mixer. Ik heb nu hopelijk een dealtje voor de Rane SM26. Dat is een 1HE mixer (de CAE is 1/2 HE).

Als je op een podium staat met een gemixte stereo-set moet je uiteraard ook twee microfoons krijgen. Eentje voor links en eentje voor rechts. Als ze alleen links opnemen is dat ook een vertekend beeld, want een stereo chorus klinkt vaak anders dan een mono chorus (met delay idem). Jij hebt het in stereo gemaakt, dus zo klinkt het ook het beste. Hoe ze W/D/W mixen/micen weet ik niet. Misschien met 3 mics en dan mixen in de PA (dus Dry overal, W1 links pannen en W2 rechts pannen)

alexvdl
8 maart 2009, 13:57
Hey thanks voor de info man!! Ik zal eens kijken naar die units.. hopelijk moet ik niet weer bakken geld uitgeven... maar aan de andere kant is het wel beter natuurlijk. Ik ga even kijken of er een goedkope unit is die ik eerst kan proberen. Als het echt zoveel beter is dan ga ik gelijk voor het goeie werk :crazyhappy:

EDIT: tering... dat zijn nog eens prijzen. Is er niet een goedkopere alternatief om te proberen? Mocht ik helemaal tevreden zijn dan kan ik altijd gaan sparen voor zo'n high end ding natuurlijk, maar voor nu kan ik dat even niet opbrengen :(

Liquid_Metal
8 maart 2009, 14:18
Hou er maar rekening mee dat mixers duur zijn. Het leven van tonefreaks en puristen is sowieso duur. De Rane SM26 waar ik nu voor kijk gaat me maar $90 kosten, maar een DMC System Mix (plus), CAE Mixer of Suhr Minimix (die mono is) gaan voor minimaal 200 euro. De DMC Plus en CAE heb ik niet voor goedkoper dan $350 gezien.

Wees kritisch in wat je ZELF hoort. Anderen kunnen wel zeggen dat sommige zaken toon zuigen, maar als je dat zelf niet hoort, is het dan belangrijk? Zou je dan geld uitgeven aan mixers, routers etc? Ik hoor bijvoorbeeld geen verschil tussen een .mp3 bestand met 320kb/sec en een .aac bestand met 320kb/sec, terwijl dat er toch echt moet zijn. Moet ik dan alles in .aac omzetten? Lijkt me niet :P.

Marco5150
8 maart 2009, 15:21
Dit dus: Producten invoeren van buiten De EU per 1 december tot €430 :P

Alleen als je ze zelf meeneemt ja. Internetaankopen vallen hier dus NIET onder.

Zie: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P91_6012

Liquid_Metal
8 maart 2009, 15:46
Alleen als je ze zelf meeneemt ja. Internetaankopen vallen hier dus NIET onder.

Zie: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P91_6012

Daar kwam ik inderdaad later ook achter :P. M'n pa zei echter dat de drempel voor die kosten laatst omhoog is gegaan naar 100 euro (of dollar, dat weet ik niet). Ik ga ze dus ff bellen denk ik. Hij heeft laatst earphones (nieuw) uit de US besteld voor 90 dollar en daar zat geen belasting op. Vandaar

alexvdl
8 maart 2009, 17:20
Ik hoor echt wel dat mijn amp zonder fx rete goed klinkt en met een fx unit in de loop echt doffer en minder sprankelend is. Soort van watten in je oren of je toneknop van je gitaar een beetje dicht. Hij klinkt dan ook minder direct. Kan ik net zo goed weer op mijn digitech 2120 gaan spelen hahaha.

$90 voor zo'n Rane lijkt me wel wat... bij thomann zijn ze 439 euro ofzo.

Maar als ik het goed begrijp heb je geen mixer nodig als je een parrallelle fx loop hebt met dry/wet control??


Wees kritisch in wat je ZELF hoort. Anderen kunnen wel zeggen dat sommige zaken toon zuigen, maar als je dat zelf niet hoort, is het dan belangrijk? Zou je dan geld uitgeven aan mixers, routers etc? Ik hoor bijvoorbeeld geen verschil tussen een .mp3 bestand met 320kb/sec en een .aac bestand met 320kb/sec, terwijl dat er toch echt moet zijn. Moet ik dan alles in .aac omzetten? Lijkt me niet :P.

Liquid_Metal
8 maart 2009, 17:40
Ik hoor echt wel dat mijn amp zonder fx rete goed klinkt en met een fx unit in de loop echt doffer en minder sprankelend is. Soort van watten in je oren of je toneknop van je gitaar een beetje dicht. Hij klinkt dan ook minder direct. Kan ik net zo goed weer op mijn digitech 2120 gaan spelen hahaha.

$90 voor zo'n Rane lijkt me wel wat... bij thomann zijn ze 439 euro ofzo.

Maar als ik het goed begrijp heb je geen mixer nodig als je een parrallelle fx loop hebt met dry/wet control??

Volgens mij werkt een parallele fx loop inderdaad ook. Als je die op 50% zet moet dat lukken. Je dry wordt wel zachter, ik weet niet of ook de kwaliteit daarmee afneemt.
De Rane mixer van $90 is wel een wat ouder model. De nieuwe heeft een interne voltage-omzetter. Bij de versie die ik kan aanschaffen moet ik een externe adapter/omzetter aanschaffen. Die kan ik evt. later wss wel afknippen en er een Euro kabel op zetten. Hoop ik :P.

hole
9 maart 2009, 13:00
Omdat dit ook wel een beetje het algemene mixer topic is geworden: voor de mensen die geïnteresseerd zijn: De Suhr minimix 2 kost bij v.d. Haar € 245.

Ik moet zeggen dat me dat nog meevalt (gezien de USA prijs). Ik zit er ook hard over te denken om deze aan te schaffen.

Liquid_Metal
9 maart 2009, 13:06
Da's best een nette prijs. Als je een goede mono line mixer wilt is dat een goede optie (geen gebruikerservaringen hoor! moet je Yek maar vragen ;)).
Hole, weet jij of je van een lichtnetstekker op een US>EURO omzetter een euro-stekker kan zetten? Ik zou namelijk best wel, over een tijdje, een powercon willen aanschaffen (goedkope, dus veredelde stekkerdoos). Deze adapter (http://www.elektronica-online.nl/?content=77) geschikt? Dan zou ik de stekker eraf knippen en er een euro-stekker van maken. Volgens m'n pa (heeft elektrotechniek) moet dat wel lukken.

hole
9 maart 2009, 13:17
Ja met die adapter moet het wel lukken. kwestie van even opnieuw solderen (of vastschroeven)

Maar soms zijn die amerikaanse adapters ook wel geschikt voor 220~240V. Dan heb je genoeg aan een Eurostekker->Amerikaanse female snoertje. Kost je denk ik ook minder.

(Trouwens: ik zal dat er bij die Rane géén adapter zat ...weet niet of het daar over gaat..weet je wat voor aansluiting die heeft? zo'n rond "boss adapter" ding of iets anders? )

Liquid_Metal
9 maart 2009, 13:18
De nieuwe Rane SM26S heeft een interne omvormer (220>110). De versie die deze man verkoopt heeft dat niet, dus zal ik zelf een omvormer moeten gebruiken. Hoe bedoel je dat er bij deze Rane geen adapter zit?

hole
9 maart 2009, 13:27
De nieuwe Rane SM26S heeft een interne omvormer (220>110). De versie die deze man verkoopt heeft dat niet, dus zal ik zelf een omvormer moeten gebruiken. Hoe bedoel je dat er bij deze Rane geen adapter zit?

Nee sorry, ik las de advertentie verkeerd...dacht te lezen dat er geen adapter bij zat (klopt ook, want er zit een snoer aan :D)

Trouwens, DMC mix + op HRI, voor weinig....toch eens informeren
Edit: Coño...al verkocht..

Liquid_Metal
9 maart 2009, 14:40
Nee sorry, ik las de advertentie verkeerd...dacht te lezen dat er geen adapter bij zat (klopt ook, want er zit een snoer aan :D)

Trouwens, DMC mix + op HRI, voor weinig....toch eens informeren
Edit: Coño...al verkocht..

Die van lid Matt? Ik snap die gast niet... Hij heeft z'n ad ongeveer 10x op HRI gezet (wel begrijpelijk) maar z'n prijzen waren nog veranderlijk dan het beleid van Wouter Bos.
Anyway, DMC Mix + is ook wel een gaaf toestel. De Rane kan echter genoeg voor mij, en die is ongeveer 3x zo goedkoop. Dan weet ik het wel ;).

Liquid_Metal
10 maart 2009, 17:27
Ik kwam vandaag (nu pas bewust :P) dit (http://www.thomann.de/nl/g_lab_midi_2x_looper.htm) tegen. Een 2kanaals looper voor 88 euro. Op dit moment nog niet nodig, maar ze zeggen dat ie true bypass is. Als dat echt zo is, is dat natuurlijk wel de moeite waard. Aangezien ik een compressor, phaser en gate in gedachte heb. De gate zou sowieso ná mn preamp komen, dus kan er niet in. De GRX-4 zou dan wel geschikter zijn, maar tweemaal een G-Lab looper is alsnog goedkoper. Iemand gebruikerservaring? is 'ie echt TB?

Liquid_Metal
11 maart 2009, 16:09
Guys (en met name Hole), er staat een Suhr Minimix 1 op HRI (zie hier (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=55378)) voor $125 shipped worldwide. Dus wie nog een mono mixer wil, dit lijkt me een goede deal.
Overigens heb ik een Rane SM26 gekocht bij een Amerikaan. Nu nog een adapter kopen en dan ben ik weer een stapje verder :D. Zoektocht gaat verder naar een powerconditioner.
Wat raden jullie overigens aan: 2x4HE racks of 1x8 HE? 8 Is wel hoog, maar 1 rack is lichter en bekabeling is een stuk makkelijker. Het wordt wel groot en zwaar (ik wil zonder wielen, moet vaak de trap op).

Yek1
11 maart 2009, 16:13
Wat raden jullie overigens aan: 2x4HE racks of 1x8 HE? 8 Is wel hoog, maar 1 rack is lichter en bekabeling is een stuk makkelijker. Het wordt wel groot en zwaar (ik wil zonder wielen, moet vaak de trap op).

2x4, absoluut. 8HE is veel te zwaar.
Zie SIG ;-))

hole
11 maart 2009, 20:42
2x 4HE....geen discussie mogelijk.

Afhankelijk van je uiteindelijke setup zou je nog andere (3+5) kunnen overwegen..

(Bv: PC+preamp+power amp in 1 rack, FX in ander rack, dan kun je dat FX rack ook i.c.m. een combo gebruiken)

HRI ligt eruit hier, maar ga proberen die minimix te scoren.....

Chiel
11 maart 2009, 22:08
In jou geval absoluut 2 x 4HE.

Liquid_Metal
11 maart 2009, 22:15
Ik heb nu een 4HE rack dus nog een 4HE rack aanschaffen is makkelijker dan naar 5+3 oid te gaan. Dit rack verkopen en een 8HE aanschaffen zou mogelijk nog iets goedkoper zijn.
Ik heb nog niet echt dingen die in het tweede rack moeten komen, maar die komen er vast wel. Vooralsnog denk ik dat ik de mixer (1HE) achter in het huidige rack schroef. Daar is nog wel wat plek voor. Niet écht ideaal, maar wel goedkoper. Als ik een powercon aanschaf zal er een tweede rack bij moeten. De twee overige slots zouden voor pedaaltjes gebruikt kunnen worden. Een racktuner zie ik mezelf niet aanschaffen. Misschien een gate/compressor (zoiets (http://www.thomann.de/nl/alesis_3630_compressor_limiter.htm)?) maar die kunnen ook in pedaalvorm.

HRI ligt er hier ook uit btw.

hole
18 maart 2009, 09:14
Hey LM

Is die Rane al binnen? Zo ja, waarom nog geen foootoooooo's :D

Liquid_Metal
18 maart 2009, 16:11
Denk je nou echt dat ik geen melding zou maken van het aankomen van de Rane? :P Hij is er nog niet, pas zaterdag verstuurd. Ik denk dat 'ie volgende week ergens binnen zal komen. Dan horen jullie het uiteraard meteen en zal ik ook een paar foto's van mijn geupdate rack plaatsen.
Heeft iemand (nogmaals) ervaring met de G Lab MIDI Looper (http://www.thomann.de/nl/g_lab_midi_2x_looper.htm)? Da's een beduidend kleiner bedrag dan de Axess GRX4 en Voodoo GCX. Hij loopt voor mij genoeg, eventueel haal ik er twee (een pregain en een postgain). Is 'ie transparant genoeg? Volgens de fabrikant wel en de fabrikant maakt ook o.a. een wah true bypass pad. Dan moeten ze daar wel bewust mee bezig zijn. Het klinkt iig wel mooi.

@Hole: PC, Preamp en Poweramp in 1 rack past, maar dan zou ik van de preamp naar het andere rack moeten voor effecten en voor de gmajor, en dan naar de mixer (zowel vanuit de gmajor als vanuit de effecten). Als ik pregain effecten zou willen gebruiken zou ik eerst daarheen (1e rack) en dan naar de preamp (2e rack) en dan hetzelfde.
Vanuit de mixer moet ik dan weer naar het onderste rack voor de poweramp. Mij leek het 't zinvolst om preamp, gmajor en effecten in het bovenste rack te stoppen en PC, mixer en poweramp in het onderste rack.

hole
18 maart 2009, 16:31
Wat betreft die G-Lab.

Voor het geld zou ik het wel weten....There you can't fall yourself a bult on!

Geen idee offie transparant is (ik zou niet zo afgaan op de fabrikant overigens.. ;) ).. Maar dat is een GCX ook niet volgens mij. (in de zin van transparant = geen tonesuck)

Overigens is dat routing probleem met een doe-het-zelf interface makkelijk op te lossen hoor..kwestie van racks stapelen en even wat patch-kabels prikken aan de achterkant

Liquid_Metal
18 maart 2009, 16:33
Wat betreft die G-Lab.

Voor het geld zou ik het wel weten....There you can't fall yourself a bult on!

Geen idee offie transparant is (ik zou niet zo afgaan op de fabrikant overigens.. ;) ).. Maar dat is een GCX ook niet volgens mij. (in de zin van transparant = geen tonesuck)

De GCX schijnt behoorlijk transparant te zijn. En 0 tonesuck bestaat niet, maar als ie uitstaat moet ie niet mn toon net zo hard wegzuigen als de G-Major het doet. Dan werkt het alsnog niet.

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:02
Als ik nou zo'n G-Lab MIDI switcher zou aanschaffen en er eentje pregain wil zetten (compressor en phaser), dan moet ik mijn gitaar daar inpluggen right? Lijkt me enorm onhandig. Een buffer of wireless systeem aanschaffen zie ik niet zitten. Iemand een handige oplossing? Mijn signaal loopt van pedalboard (wah/volume) naar m'n rack.

Update: De mixer is er nog steeds niet :S. Sinds vrijdag staat 'ie bij de Nederlandse Douane. Weet iemand hoe lang dat normaal duurt? Ik vind dat ze dat binnen een week écht wel kunnen afhandelen :P.

hole
26 maart 2009, 13:11
Update: De mixer is er nog steeds niet :S. Sinds vrijdag staat 'ie bij de Nederlandse Douane. Weet iemand hoe lang dat normaal duurt? Ik vind dat ze dat binnen een week écht wel kunnen afhandelen :P.

Je hebt inklaarformulier al ingevuld en teruggestuurd? normaal dan zeker binnen een week

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:14
Dat hoeft toch helemaal niet? Zij sturen me dat ding gewoon op en daarná krijg ik een bericht over of en zo ja hoeveel belasting ik moet gaan betalen. Toch?

hole
26 maart 2009, 13:15
Dat hoeft toch helemaal niet? Zij sturen me dat ding gewoon op en daarná krijg ik een bericht over of en zo ja hoeveel belasting ik moet gaan betalen. Toch?

Jawel! De pakketdienst moet dat pakket invoeren. Dus die sturen je dat formulier. Daarna (bij aflevering) mag je meteen cash betalen, anders krijg je je pakket niet.

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:16
Nee, de pakketdienst moet dat pakket invoeren. Dus die sturen je dat formulier. Daarna (bij aflevering) mag je meteen cash betalen, anders krijg je je pakket niet.

Dus ik krijg van hun een formulier opgestuurd? Dat is ook niet gebeurd. Kan dus nog wel ff duren...

hole
26 maart 2009, 13:17
Raar..

De post is altijd wel snel met dat soort dingen. Is het met USPS (United States Postal Service) gestuurd of een andere pakketdienst?

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:18
Met USPS. Volgens hun site ligt het pakket bij de Nederlandse douane. Al vanaf vorige week vrijdag in de ochtend.

hole
26 maart 2009, 13:22
Ik zou TNT even contacteren (https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktraceint/) en vragen wat loos ist. Of als de zending nog niet is overgedragen aan TNT, verkoper vragen USPS even te vragen wat er gaande is.

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:34
Bij TNT is geen track&trace te vinden met het nummer (customs form) dat ik van de verkoper heb gekregen. kZal 'm ff vragen of hij meer info heeft. Volgens USPS staat dus dat de Nederlandse Douane m'n pakket heeft.

hole
26 maart 2009, 13:38
Ik heb een bestelling gedaan in een niet-EU-land. Het post- of koeriersbedrijf zegt dat de bestelling bij de Douane ligt. Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.

tientekens

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:45
TNT ff bellen dan maar :). Wel vreemd dat ze dan mijn customs form niet herkennen :S.

Niet helemaal netjes vermeld daarnet. Track&Trace zegt niet dat er geen pakket te vinden is, maar:
"Er is geen statusinformatie beschikbaar voor deze barcode"

hole
26 maart 2009, 13:52
AH!, maar dan wordt hij wel herkend als zijnde geldige barcode!!..ja TNT effe bellen dan

Liquid_Metal
26 maart 2009, 13:57
Goed, bij TNT zeggen ze dat ze geen track&trace info mogen geven van aangetekende paketten. Ik ga er vanuit dat het aangetekend verzonden is. Zal ik nog even navragen voor de zekerheid. Zou wel wat verklaren.
Verder mag pakketpost 5 werkdagen bij de douane blijven liggen, dus wordt uiterlijk morgen verzonden.

hole
26 maart 2009, 14:01
Jeuh!...eindelijk foto's foto's foto's

Liquid_Metal
27 maart 2009, 13:06
Een half uurtje geleden is mijn Rane mixer binnengekomen. kGa m nu ff uitpakken en installeren. Foto's zal ik vanmiddag maken, speciaal voor Hole :). Die komen uiteraard in het foto's-topic ;).
Ik moest overigens wel 25 euro aan de pakketservice betalen aan btw :S. Vind ik best een behoorlijk bedrag :S.

Liquid_Metal
27 maart 2009, 13:40
Wow, ik heb net de IDEALE test gedaan dat de kwaliteit van kabels ECHT wel uitmaakt! Ik heb te weinig high quality cables om de mixer goed aan te kunnen sluiten, dus heb wat cheapass patchkabeltjes gebruikt. Ik schrok me dood toen ik het hoorde, ik dacht dat de mixer toch niet transparant zou zijn (voelde me al bijna belazerd :P). Toen een check gedaan met alleen 1 goedkope kabel (patchkabel van DAP, 6 voor 10 euro) en met mijn goede Cordial kabel met veel koper en vergulde plug. Zo hoort mijn gitaar te klinken :D.

Liquid_Metal
27 maart 2009, 14:35
kheb de mixer aangesloten, maar helaas werkt ie niet op de manier dat ik gehoopt had. De mixer heeft L/R inputs en L/R outputs, zodat ik 'm tussen preamp en poweramp kan zetten. Dan zijn er 6 mono outs en 6 mono ins die met elkaar te maken hebben. Ik dacht dat ik de eerste 2 mono outs kon gebruiken naar de G-Major toe en dan de eerste 2 mono ins weer naar de mixer. Gebruiken als fx loop dus. Helaas werken de mono outs niet meer als er iets in de desbetreffende mono in zit :(. Ik heb geprobeerd bv mono out 1 te koppelen aan mono in 3 en mono out2 aan mono in 4, maar dat geeft hele vreemde resultaten. Is het normaal dat dit niet kan?

Op dit moment kan ik de L-out van mn preamp naar de mixer laten gaan en de R-output via de G-Major. Maar als ik een router zou aanschaffen die ACHTER de G-Major komt kan dit niet meer. Dan zou ik een splitter-kabel moeten gebruiken: 1 kant naar de Rane, andere kant via de GM naar de Rane. Krijg je dan geen toonverlies? Aangezien je signaal verdeeld gaat worden.
Het is een probleem voor later, maar misschien weet iemand een puike oplossing.

EDIT: ik heb de mixer dus wel als fx loop werkend gekregen. gebruik nu out1 en out2 om naar mn G-Major te gaan (fx send), en in5 en in6 om terug te gaan naar de mixer (fx return). Het werkt nu prima en zo ga ik geen splitkabel nodig hebben. Moet alleen gaan bedenken hoe ik het allemaal in 2 4HE racks ga stoppen. dat wordt vreemd...

Liquid_Metal
30 maart 2009, 22:23
Vandaag (echt, hoe kan dat :P) kwam ik er achter dat de mixer van een mono input niet automatisch stereo maakt (de main input dan). Het bleek dat ik op m'n linkerspeaker droog+nat had, maar op m'n rechterspeaker alleen nat. Nu heb ik het volgende gedaan: out6 gepanned naar links en doorgevoerd naar main input R. Als ie op rechts/center zou staan gaat ie natuurlijk squeelen. Maar zou dit problemen kunnen leveren? Het klinkt prima.
Ik zou nu ook de L+R outputs van m'n preamp kunnen gebruiken, maar ik wil toch wel postamp-fx gaan gebruiken. En die zijn in mono, dus dan moet het op deze manier, óf met een splitterkabel (wat ik liever niet gebruik).

Foto's maken vind ik eigenlijk nog niet spectaculair. Het ziet er hetzelfde uit als tevoren, alleen ligt er nu een mixer bovenop m'n rack :P.
Ik overweeg overigens een 6HE unit te halen. Dan past alles, inclusief aankomende Powerconditioner, mooi in 1 rack. Als ik dan later een pedaallade wil maken kan het praktischer van rack to rack bekabeld worden. Én is er nog ruimte over :D.

hole
31 maart 2009, 11:02
Foto's maken vind ik eigenlijk nog niet spectaculair. Het ziet er hetzelfde uit als tevoren, alleen ligt er nu een mixer bovenop m'n rack :P.

Al heb je je zwarte rack-schroefjes vervangen voor zilveren...

WIJ (ik?) WILLEN FOTO'S

edit: En om mijn woorden kracht bij te zetten, een horror-foto (voor jou dan)

http://www.vibrant.com/images/cables/sound-cables-lawatt.jpg

en ik haal 'm pas weg als jij een foto van je mixer hebt gepost...:soinnocent:

Liquid_Metal
31 maart 2009, 11:04
Al heb je je zwarte rack-schroefjes vervangen voor zilveren...

WIJ (ik?) WILLEN FOTO'S

Ok vooruit, dan zal ik zo snel mogelijk foto's maken. Op z'n vroegst wordt dat helaas wel pas donderdagmiddag, want ik ga nu naar m'n vriendin.
Kun je ook nog antwoord geven op aaaaaaaaaaaaaaaal mijn andere vragen? :P

hole
31 maart 2009, 11:08
Of die instelling problemen gaan opleveren? ik zou het gewoon proberen.


En wat betreft splitterkabels...als daarmee je probleem is opgelost zou ik het zeker WEL doen. Dan weet je zeker dat e.e.a. goed werkt. het is nooit een probleem om een output te splitten.

Liquid_Metal
31 maart 2009, 14:56
Ik heb de feedback loop geprobeerd en het werkt goed, mits de input van de out6 volledig naar links gepanned is. Naar rechts gepanned gaf een bigass gekraak/squeel. Snel afgezet, maar ik had wel zoiets verwacht.
Met deze feedback loop heb ik precies wat ik nodig heb. Namelijk een mono input die stereo wordt, G-Major in de parallele loop en het hele zootje (W/D/W) gemixt in stereo naar de poweramp. Op naar een nieuw rack :D (wat waarschijnlijk een 6HE wordt)

Yek1
17 april 2009, 09:58
Ter informatie, ik ben terug naar een seriële setup! :sssh:

De G-Major 2 geeft me eenvoudigweg geen toonverlies, en de Bogner heeft een goede loop, dus een seriële setup is dan wel net zo makkelijk.

Omdat ook de ProRackG uit mijn rack is, heb ik nu dus alleen de GM-2 in mijn loop. En de pedalenlade met de GRX4'en, tussen gitaar en versterker. Het leven is ineens een stuk gemakkelijker. :-)

P.S. Ik hou natuurlijk wel vast aan mijn MiniMix II en Lumos, voor het geval dat ...

Liquid_Metal
17 april 2009, 10:02
Tja, seriëel is inderdaad een stuk makkelijker. Dan zou ik opeens ook de compressor en noise gate uit m'n GM kunnen gebruiken. Fijn dat de GM2 minder zuigt :).
Ik blijf voorlopig lekker hangen in parallel. Compressor en gate mis ik niet al te erg dus m'n rack is voorlopig bijna af: binnenkort een 6HE rack en powercon aanschaffen en dan is ie voorlopig af.

hole
17 april 2009, 10:09
Fijn dat de GM2 minder zuigt :).
..........nee toch maar niet, te makkelijk ;)


Ik ben ook weer aan het schuiven. Aangezien ik op dit moment alleen thuis speel, is dit mijn huidige "signal-chain"

Pre-amp->Poweramp->Palmer->G-Major->Geluidskaart Pc (voorlopig nog mono setup).

Op deze manier klinkt het echt véél en véél beter dan de G-major tussen Pre en Poweramp..weet niet waarom, maar "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan"....

Yek1
17 april 2009, 10:10
Tja, seriëel is inderdaad een stuk makkelijker. Dan zou ik opeens ook de compressor en noise gate uit m'n GM kunnen gebruiken. Fijn dat de GM2 minder zuigt :).
Ik blijf voorlopig lekker hangen in parallel. Compressor en gate mis ik niet al te erg dus m'n rack is voorlopig bijna af: binnenkort een 6HE rack en powercon aanschaffen en dan is ie voorlopig af.

Ben niet zo dol op de GM-compressor omdat ie achter de pre-amp zit. Ik had een Keeley pedaal maar zelfs die gebruikte ik bijna nooit. Ben blijkbaar niet zo'n compressor-man.

En de noisegate gebruikte ik op de GM-1 al niet omdat je 'm per patch moet instellen (anders zit ie het cleane signaal in de weg); probleem dat ik met de ProRackG nooit had.

Mooi dat je je parallele setup goed bevalt :ok:

Mijn lijstje is nooit af .... De Bogner Ecstasy 20th Anniversary komt eraan. Maar ook de Suhr/CAE OD-100 SE+ is wel erg vet. De PP Versa zou handig zijn.

Liquid_Metal
17 april 2009, 10:13
O die van mij is ook niet af want ik wil een GCX+GCP met pedalen (phaser, compressor, gate, evt. tremolo) maar dat wordt een uitgave van ruim 1000 euro. Dat zit er binnenkort niet in dus daar denk ik nog niet over na. Preamp, fx, mixer, poweramp, powercon en floorboard zijn voor mij vooralsnog genoeg.

hole
17 april 2009, 10:18
tip: ik heb deze (http://www.bax-shop.nl/double-door-flightcases/flyht-pro-19-inch-doubledoor-flightcase-6-he-standaard/product-details.html) en da's gewoon goed spul.

Bax-shop levert ook snel en is zeker niet de duurste.

Liquid_Metal
17 april 2009, 10:21
kWilde eigenlijk deze (http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30109786&cat=148) halen omdat ik hier ook mn 4HE vandaan heb. Dan zijn ze identiek en dat vind ik wel zo mooi (aangezien ik de 4HE later, met GCX enzo, weer ga gebruiken).

hole
17 april 2009, 10:34
Ah..nou ja, de prijs maakt niet veel uit inderdaad, en het oog wil ook wat natuurlijk.

Zat ook even te denken. Je hebt toch zo'n "multi-snake" naar je rack lopen (midi, switches van de FCB)..misschien makkelijk/mooier als je zo'n rackinterface in elkaar soldeert? Dat maakt het aansluiten wel veel makkelijker (en je kun je rack mooier bekabelen).

Rackplaat + connectors kost iets van 30 euro of zo...

Liquid_Metal
17 april 2009, 10:39
Wat zou er dan in die rackinterface moeten komen volgens jou? Want wat ik heb lopen zijn 1 midi kabel en 1 stereo kabel om te switchen. En er loopt 1 audio-kabel van m'n wah naar de (voorkant van de) preamp. Het zou wel makkelijker zijn met aansluiten om een plaatje te hebben waar de midi kabel en switchkabel in komen, maar om dat nou te maken voor 2 kabels..

Bovendien vergeet je m'n kabelfobie :P

hole
17 april 2009, 10:45
Guitar In____ ___ }
Midi In_________ } Multisnake
Switch (TRS) In }
Speaker L out
Speaker R out

(gitaar dan via de interface naar de Aux In )

wellicht noch Powercon in (en uit?)

Ow..en fobies los je op door confrontatie, dus:
http://www.vibrant.com/images/cables/sound-cables-lawatt.jpg

Liquid_Metal
17 april 2009, 10:54
Mja de powercon zou inderdaad ook via zo'n backplate kunnen. Maar dat hoeft pas als ik 2 racks heb. En dat zit er voorlopig niet in.

hole
17 april 2009, 10:59
Nee, ik bedoel niet powerconditioner.

Ik bedoel dit (http://www.neutrik.com/fl/en/audio/204_390365502/PowerCon%c2%ae_20_Amp_productlist.aspx)

Liquid_Metal
17 april 2009, 11:08
Da's om aan het lichtnet te koppelen toch?

hole
17 april 2009, 11:09
Da's om aan het lichtnet te koppelen toch?

yep.

voordeel van zo'n rackplate is dat je niet in je rack hoeft te klooien: dat zit allemaal al bekabeld. Je prikt alles achterin en je bent klaar. En het staat profi natuurlijk ;)

Liquid_Metal
17 april 2009, 11:11
voordeel van zo'n rackplate is dat je niet in je rack hoeft te klooien: dat zit allemaal al bekabeld. Je prikt alles achterin en je bent klaar. En het staat profi natuurlijk ;)

Da's zeker waar. Misschien wel verstandig om gelijk met m'n rack te bestellen dan. En kan altijd nog later.

Yek1
17 april 2009, 11:19
Ff ter info: die flyghtpro rackcases van Bax zijn goed, maar erg zwaar (een 5HE was 5 kg zwaarder dan eentje van Thomann!) en de deksels zijn ook veel dieper dan die van Thomann, waardoor de totale omvang nogal toeneemt.

Liquid_Metal
17 april 2009, 11:20
Dat 'probleem' hebben de PLS-shop cases volgens mij ook. Die deksels zijn ook erg diep. Dieper dan die van Thomann idd

hole
17 april 2009, 11:23
Ja , licht zijn ze niet nee. Maar goed ik hoef er niet mee te sjouwen.

Zitten op die van thomann ook backrail?

Yek1
17 april 2009, 11:31
Nee :-(

Je kan het wel custom bestellen voor 15 euro of zo maar ze zijn er niet snel mee. Die van BAX hebben ze wel. Maar die zitten op 45 cm terwijl een racklade van Thomann 40 cm is ... dus ik moest ze verplaatsen ...

Uiteindelijk heb ik de rails uit de Bax-case verplaatst naar de Thomann-case :-)

Liquid_Metal
17 april 2009, 11:53
Die van PLS heeft ook een backrail, alleen weet ik niet precies hoe diep. De mounting depth is 43 centimeter dus dat zal het wel zijn.
Nog een reden waarom ik niet die van Bax neem: de depth is anders. En dat ziet er echt niet uit.