PDA

View Full Version : Oefenversterkertje???



Sinner1980
17 januari 2009, 18:34
Hey allemaal,

Als het goed is heb ik net mijn Blackheart little giant verkocht.
Ik ben al druk op zoek naar een nieuwe amp die enigzins makkelijk te vervoeren is maar ook errug lekker klinkt, het liefst met footswitch zodat ik makkelijk van clean naar distortion kan schakelen.

Ik heb mijn oog al laten vallen op de Vox vt 30 en op de Orange crush 30watt.
Als jullie andere goede suggesties hebben dan hoor ik die natuurlijk erg graag, ik heb een budget van €300,- in mijn hoofd want heb pas geleden nog een US tele gekocht plus het feit dat het maar een oefenversterkertje is voor thuis en bij vrienden die ook spelen.

PS. Ik weet dat er een zoekfunctie is (ben alweer ff lid) maar zou een antwoord waar ik wat mee kan erg fijn vinden, thanbks;)

macwilliams
17 januari 2009, 19:37
lees dit maar (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112266)

Sinner1980
17 januari 2009, 20:40
Ok, ik zie net de Blackstar HT5 combo voor een leuke prijs, heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoop goede;)

gorgasm
18 januari 2009, 12:53
IK heb hélé goeie ervaringen met mn roland cube 30.
Maar wie ben ik om je keuze te bepalen. :-)

Sinner1980
18 januari 2009, 17:42
IK heb hélé goeie ervaringen met mn roland cube 30.
Maar wie ben ik om je keuze te bepalen. :-)

Vanavond valt mijn beslissing hoe dan ook.

De genomineerden zijn:

Vox vt30
Vox vt50
Vox ADVT 50 XL
Fender Super Champ XD
Blackstar HT 5 combo
Peavey Valveking 112
Peavey Bandit 112
Orange crush 30w

Man, erg moeilijk om een keuze te maken maar ik denk dat één van de Voxjes de grootste kanshebbers zijn.

Het gaat mij vooral om twee of meer kanalen, footswitchable, draagbaar, veelzijdigheid en zowel hard als zacht een knap geluid.

Ik weet dat er een aantal heel verschillende amps staan maar het zij zo...
Ik zou een verder advies en een waarom wel/waarom niet zeer op prijs stellen dus help alsjeblieft;)

En nee, ik heb helaas geen tijd/gelegenheid om de winkel in te duiken en te gaan testen (stom, weet ik) dus basseer ik mn aanschaf op reviews, youtube filmpjes en jullie ervaringen

arcane
18 januari 2009, 17:44
Wat is de reden dat je die blackheart weg hebt gedaan?

Sinner1980
18 januari 2009, 17:54
Wat is de reden dat je die blackheart weg hebt gedaan?

Heb ik voor de grap besteld destijds, leek me erg leuk maar ben er toch achter gekomen dat ie op slaapkamerniveau niet deed wat ik wil.

Ook baalde ik ervan dat het éénkanaals en met een distortionpedaal de Herman (van Idols) onder de versterkers was, klonk echt ruk.

Ik denk dat ik nu ook voor een solid state ga en dus geen buizen (gezien die op laag volume niet doen wat ik wil horen).

Die Vox advt50XL klinkt bruut, zeker qua high gain geluiden dus super voor metal maar waarschijnlijk weer wat minder geschikt voor mn blues en classic rock werk.. De Vox vt30 of 50 (ligt even aan de kosten) lijkt mij stukken veelzijdiger maar daarmee ben ik juist weer bang dat ie qua high gain zwaar tekort schiet...moeilijk moeilijk allemaal...HELP!!!!

Sinner1980
18 januari 2009, 18:19
Ok, de Vox advt100 XL is nu ook genomineerd, leuke aanbieding gevonden...

marter544
18 januari 2009, 18:33
Ok, de Vox advt100 XL is nu ook genomineerd, leuke aanbieding gevonden...

Is die niet vrij groot, en dus lastig te vervoeren?

Sinner1980
18 januari 2009, 18:36
Is die niet vrij groot, en dus lastig te vervoeren?

Ja idd, maar wel vet en niet zo duur op dit moment.
Feit is wel dat ik dan weer met zo'n lomp ding in de rondte zeul en dat was niet de bedoeling eigenlijk...je hebt dus gelijk...en ik heb het moeilijk man, fuck...ik weet niet wat ik wil...

JimmY41
18 januari 2009, 19:33
Ik hoop alleen niet dat je een beslissing neemt zonder uitgeprobeerd te hebben. :hippie:

Sinner1980
18 januari 2009, 22:43
Zo, the deal is sealed zazl ik maar zeggen, en de Vox VT30 (de nieuwe serie dus!) is on the way...Toch even mijn verstand bij elkaar geraapt:

ik wilde een klein handelbaar en niet al te luid versterkertje voor 'erbij'
en ik weet bijna wel zeker dat dit nu gelukt is, ik verwacht hem vd week, spannend en ben echt benieuwd...jammer dat de footswitch nergens leverbaar is maar dat komt dan wel weer, bedankt voor de reacties gasten;)