PDA

View Full Version : audiobestand VEEL te groot!



kenx
17 januari 2009, 18:00
Hoy,

Ik heb met Audacity een geluidsbestand opgenomen, met verschillende sporen ed. Nu wou ik dit uploaden op een site, en dit duurde ZO lang dat ik het elke keer gestopt ben, nu ging ik naar de eigenschappen kijken; 30 MB! dit lijkt me wel heel veel. Is er een manier om dit te verkleinen (gratis) zodat ik dit op myspace ed. kan publiceren...

mvg,

kenny

arcane
17 januari 2009, 18:10
ja maak er een mp3 van.

google maar eens op wav to mp3, genoeg mogelijkheden.
Of installeer lame, dan kun je met audacity ook als mp3 exporteren.

artnaz
17 januari 2009, 18:12
Je kan ook via Audacity naar mp3 exporteren, dat is een stukkie makkelijker. Je moet wel "libmp3lame.dylib" (op de Mac in ieder geval) daarvoor downloaden, staat vast wel op hun site. Is zo gebeurt! :)

VHsologitarist
17 januari 2009, 18:39
Of je download via torrents gewoon adobe audition.. ;) ben je van alles af en werkt 100x keer fijner als die opensource meuk!

artnaz
17 januari 2009, 19:02
Of je download via torrents gewoon adobe audition.. ;):o:o:o

Mods! MOOODS!!!

:p

paulusdeBKB
17 januari 2009, 19:05
Audacity is zeer gebruikersvriendelijk. Ik ken Audition van Adobe nog niet, maar ik ga er vanuit dat het ongeveer hetzelfde werkt. Overigens is het op dit forum niet de bedoeling om te verwijzen naar illegale software.

VHsologitarist
17 januari 2009, 20:17
Nee adobe audition werkt anders als audicity. Het is een professioneler programma met veel meer mogelijkheden en gebruiksvriendelijker. Vergelijk het met photoshop en glimp. Waarom is het niet de bedoeling om naar degelijke programma's te verwijzen. Het is pas een strafbaar feit wanneer iemand het zou doen volgens stichting brein. Oké ik ben het er mee eens dat ik het woord torrents weg had moeten laten. Maar ik mag ten alle tijden naar het programma verwijzen.

artnaz
17 januari 2009, 20:22
Waarom is het niet de bedoeling om naar degelijke programma's te verwijzen. Het is pas een strafbaar feit wanneer iemand het zou doen volgens stichting brein. Oké ik ben het er mee eens dat ik het woord torrents weg had moeten laten. Maar ik mag ten alle tijden naar het programma verwijzen.Ja, dat je dat woord noemde ging het juist om, zo spoor je hem als het ware aan om iets illegaals te doen! ;)

VHsologitarist
17 januari 2009, 20:51
Also... mierenneukerij maar goed.. jullie snappen me!

kenx
17 januari 2009, 21:47
Bedankt iedereen voor de snelle reacties!

Ik post later nog wel het resultaat, maar het converteren is me gelukt!

mvg,

kenny