PDA

View Full Version : Pedaal laten modden of een ander pedaal?



Luke-wannabe
17 januari 2009, 17:23
Ik heb dus een tijdje die Kampo Tube Driver kopie. Klinkt best lekker, maar is toch niet hét voor mij. Het was eerst de bedoeling om een beetje de Eric Johnson sound te benaderen, maar daar heb je toch echt een plexi op oorlogsvolume voor nodig, dus dat gaat hem sowieso niet worden.
De Kampo vind ik iets te dichtgesmeerd, en het hoog is ietwat 'vervelend'. Een beetje schel ofzo. Echt heel dik en smeuig klinkt ie niet.
Ik zoek een lekker smeuige overdrive die vrij dik klinkt. Hij moet zowel voor powerchords als solo's gebruikt worden. De Ibanez MS10 die ik heb stel ik heel licht in voor een lichte gain boost. Ik speel namelijk veel open accoorden, en daar is dat erg lekker voor, maar voor powerchords en solo's werkt dat gewoon niet. Nét iets te weinig power, en ik het is ook een pedaal met vrij weinig compressie, wat ook niet echt helpt bij single notes en dikke powerchords. Het pedaal moet wél nog een beetje 'transparant' zijn. Saturated geluiden vind ik absoluut niet lekker.
Is het verstandig de Kampo te laten modden, of kan ik gewoon beter een ander pedaal kopen? In het geval van een nieuw pedaal, zou een boost functie niet misstaan. (D_H, jij mag niet reageren, want modden zou ik dan wss bij jou laten doen ;) Jij bent bevooroordeel, haha)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Thnx!

Edit: Ooh ja, een tube screamer werkt niet echt op mijn Fender amp. Het word dan echt té middig naar mijn smaak, wat lang niet voor alles lekker is.

Edit 2: Budget is rond de 100-120 eu. 2dehands, oftewel goedkoper mag ook!!

Nitefly7
17 januari 2009, 18:44
check de voodoo labs site, die Dave Santiago (of whatshisface) heeft dan 'n demo met de Pedal Switcher, echt geweldig EJ geluid.. maar das zo'n Butler of 'n Chandler Tube driver..

overigens als je 'n EJ-in-a-box zoekt, dan kan ik de Jetter Gain Stage Blue van harte aanbevelen!
heb 'm zelf en viooltonen zitten er echt in, halselement, toneknob terug, check de Jetter site..!

twijfel alleen of ik 'm niet eens wil inruilen om 'n BB te proberen... -zucht-..!


Ik heb dus een tijdje die Kampo Tube Driver kopie. Klinkt best lekker, maar is toch niet hét voor mij. Het was eerst de bedoeling om een beetje de Eric Johnson sound te benaderen, maar daar heb je toch echt een plexi op oorlogsvolume voor nodig, dus dat gaat hem sowieso niet worden.
Ik zoek een lekker smeuige overdrive die vrij dik klinkt. Hij moet zowel voor powerchords als solo's gebruikt worden. De Ibanez MS10 die ik heb stel ik heel licht in voor een lichte gain boost. Ik speel namelijk veel open accoorden, en daar is dat erg lekker voor, maar voor powerchords en solo's werkt dat gewoon niet. Nét iets te weinig power, en ik het is ook een pedaal met vrij weinig compressie, wat ook niet echt helpt bij single notes en dikke powerchords. Het pedaal moet wél nog een beetje 'transparant' zijn. Saturated geluiden vind ik absoluut niet lekker.
Is het verstandig de Kampo te laten modden, of kan ik gewoon beter een ander pedaal kopen? In het geval van een nieuw pedaal, zou een boost functie niet misstaan. (D_H, jij mag niet reageren, want modden zou ik dan wss bij jou laten doen ;) Jij bent bevooroordeel, haha)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Thnx!

Edit: Ooh ja, een tube screamer werkt niet echt op mijn Fender amp. Het word dan echt té middig naar mijn smaak, wat lang niet voor alles lekker is.

Edit 2: Budget is rond de 100-120 eu. 2dehands, oftewel goedkoper mag ook!!

Luke-wannabe
17 januari 2009, 22:57
Ik ben niet echt meer op zoek naar de EJ-toon. Doordat ik niet zo gek veel geld te besteden heb, moet ik prioriteiten stellen.
Die Jetter klinkt wel erg lekker, trouwens! Die ga ik zeker eens checken als ik echt naar de EJ toon op zoek ga. Thnx voor de tip!

Luke-wannabe
18 januari 2009, 12:15
*Bump* Heeft niemand iets zinnigs te zeggen hierover?

Mr.Fingers
18 januari 2009, 12:19
Valoosj zal wel iets kunnen maken/modden denk ik :D

Luke-wannabe
18 januari 2009, 12:25
Ja als ik iets zou laten doen doe ik dat waarschijnlijk bij D_H. Maar ik wil weten of ik niet beter een ander pedaal kan kopen..?

Mitch
18 januari 2009, 12:50
Je vertelt wel wat je zoekt en dat de Kampo je niet helemaal bevalt, maar als je niet vertelt wát je dan precies niet bevalt aan de Kampo in verhouding tot wat je zoekt kunnen we ook niet zeggen of het beter is om te modden of om iets anders te zoeken ;)
Voor vette sustainende leads en power chords gebruik ik ook altijd mijn buizenbeestje, de Iba Tube King. Die kan ik je dan wel aanraden maar die zijn ook niet op iedere straathoek te koop én ik weet niet in hoeverre je met jouw bakkie + een paar mods makkelijk in hetzelfde straatje komt.

Valoosj
18 januari 2009, 12:56
Valoosj zal wel iets kunnen maken/modden denk ik :D

Ben zelf nog op zoek naar mijn ultieme drive. Al kan ik niet zo goed geluiden beschrijven als Luke. Maar wat verwacht je nu als je moet testen op een cube 30.

Of het modden van jouw pedaaltje gaat lukken weet ik zo nog niet. Elk circuit heeft zowat een basissound en je kan er maar zoveel aan gaan veranderen.
D_H zal wel iets kunnen doen natuurlijk. Misschien moet je hem toch maar toelaten hier te antwoorden? :D

Luke-wannabe
18 januari 2009, 13:31
Je vertelt wel wat je zoekt en dat de Kampo je niet helemaal bevalt, maar als je niet vertelt wát je dan precies niet bevalt aan de Kampo in verhouding tot wat je zoekt kunnen we ook niet zeggen of het beter is om te modden of om iets anders te zoeken ;)
Voor vette sustainende leads en power chords gebruik ik ook altijd mijn buizenbeestje, de Iba Tube King. Die kan ik je dan wel aanraden maar die zijn ook niet op iedere straathoek te koop én ik weet niet in hoeverre je met jouw bakkie + een paar mods makkelijk in hetzelfde straatje komt.
Ooh haha, ben dat gewoon vergeten. Ik ga even de openingspost aanpassen.
Maar vette sustainende leads hoeft niet. Zoals ik al zei wil ik niet een gesatureerd, maar gewoon vet en nét genoeg gain om een lekker solootje te spelen.


Edit:
Openingspost is aangepast mbt de Kampo.

Luke-wannabe
28 januari 2009, 09:16
*Bump*

Ik zoek een lekker smeuige overdrive die vrij dik klinkt. Hij moet zowel voor powerchords als solo's gebruikt worden.
Is een Proco Rat hier een goede voor?

rickert
28 januari 2009, 13:34
Vind ik wel ja!

Nitefly7
28 januari 2009, 14:02
Ben zelf nog op zoek naar mijn ultieme drive. Al kan ik niet zo goed geluiden beschrijven als Luke. Maar wat verwacht je nu als je moet testen op een cube 30.

Of het modden van jouw pedaaltje gaat lukken weet ik zo nog niet. Elk circuit heeft zowat een basissound en je kan er maar zoveel aan gaan veranderen.
D_H zal wel iets kunnen doen natuurlijk. Misschien moet je hem toch maar toelaten hier te antwoorden? :D

een Cube is toch best een prettig versterkertje..
wat voor soort drive zoek je? welke geluiden/welke stijl/welke artiest?
om een idee te geven wat 'ultieme' drive is, ben ik even enthousiast over de Digitech Bad Monkey (30 euro), de Fulltone OCD (200 euro), Boss SD-1 (40 euro) of een Ibanez/Maxon SD-9 (100 euro..).. genoeg stof om de zoekfunctie even te gebruiken ;)

on-topic
m.i. zijn 'Blackface'-modellen in de meest modellers erg geschikt voor pedaaltjes..een Fender amp is best lekker met drive pedalen als de Jetter Gain Stage, OCD of ieder pedaal waar je (evt wat meer) controle over dat gekke middengebied kan houden;

en tja, waar kom je dan op uit?
de Fulltone Fulldrive II...

als je twijfelt tussen modden of nieuw pedaal, moet je even kijken wat modden doet; basisklank zul je er niet als dag/nacht verschil uit halen.. je kan wel sterke punten benadrukken/veranderen..
ook kostenplaatje is een overweging.. eigenlijk kun je met een pedaal als Bad Monkey of OCD al erg veel doen..

overigens, als je een echte Luke-wannabe bent, kun je de Xotic BB Preamp of TOnebone-pedalen eens proberen.. vooral die BB lijkt me interessant..

Nitefly7
28 januari 2009, 14:04
als ik je openingspost lees, zou ik zeggen:

-kampo eruit
-Fulldrive, OCD, BB of Tonebone erin.. !


Ik heb dus een tijdje die Kampo Tube Driver kopie. Klinkt best lekker, maar is toch niet hét voor mij. Het was eerst de bedoeling om een beetje de Eric Johnson sound te benaderen, maar daar heb je toch echt een plexi op oorlogsvolume voor nodig, dus dat gaat hem sowieso niet worden.
De Kampo vind ik iets te dichtgesmeerd, en het hoog is ietwat 'vervelend'. Een beetje schel ofzo. Echt heel dik en smeuig klinkt ie niet.
Ik zoek een lekker smeuige overdrive die vrij dik klinkt. Hij moet zowel voor powerchords als solo's gebruikt worden. De Ibanez MS10 die ik heb stel ik heel licht in voor een lichte gain boost. Ik speel namelijk veel open accoorden, en daar is dat erg lekker voor, maar voor powerchords en solo's werkt dat gewoon niet. Nét iets te weinig power, en ik het is ook een pedaal met vrij weinig compressie, wat ook niet echt helpt bij single notes en dikke powerchords. Het pedaal moet wél nog een beetje 'transparant' zijn. Saturated geluiden vind ik absoluut niet lekker.
Is het verstandig de Kampo te laten modden, of kan ik gewoon beter een ander pedaal kopen? In het geval van een nieuw pedaal, zou een boost functie niet misstaan. (D_H, jij mag niet reageren, want modden zou ik dan wss bij jou laten doen ;) Jij bent bevooroordeel, haha)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Thnx!

Edit: Ooh ja, een tube screamer werkt niet echt op mijn Fender amp. Het word dan echt té middig naar mijn smaak, wat lang niet voor alles lekker is.

Edit 2: Budget is rond de 100-120 eu. 2dehands, oftewel goedkoper mag ook!!

Luke-wannabe
28 januari 2009, 14:36
Haha Luke-Wannabe is niet meer aan de hand ;)
Oude nickname. Ik ben erg beinvloed door John Mayer, Eric Johnson en Michael Landau. De sound waar ik naar op zoek ben is niet per se ergens mee te vergelijken geloof ik.
Ik zoek een smoothe, dikke overdrive tone die je gitaargeluid nog 'heel' laat. Beetje compressie ben ik niet vies van.
De Kampo is waarschijnlijk al weg. Ik zit nu inderdaad aan de RAT te denken omdat die een beetje op het randje van fuzz/overdrive zit, en dat lijkt me wel wat.

Nitefly7
28 januari 2009, 14:56
Haha Luke-Wannabe is niet meer aan de hand ;)
Oude nickname. Ik ben erg beinvloed door John Mayer, Eric Johnson en Michael Landau. De sound waar ik naar op zoek ben is niet per se ergens mee te vergelijken geloof ik.
Ik zoek een smoothe, dikke overdrive tone die je gitaargeluid nog 'heel' laat. Beetje compressie ben ik niet vies van.
De Kampo is waarschijnlijk al weg. Ik zit nu inderdaad aan de RAT te denken omdat die een beetje op het randje van fuzz/overdrive zit, en dat lijkt me wel wat.

wauw, dat zijn eigenlijk ook mijn drie invloeden (en 't is natuurlijk discutabel dat je vanuit Landau, redelijk snel bij Luke bent...) !

zelf heb ik dus erg goede ervaringen met de Jetter Gain Stage + Ibanez SD-9 combinatie, doet eigenlijk alles van medium/low gain tot over-the-top drive (vaak over 'n Blackface-model van 'n modeller of 'n cleane amp..) ..!

'k heb nooit een Rat geprobeerd, schijnt wel te doen wat je wilt... !

Luke-wannabe
28 januari 2009, 15:11
Lukather is nog steeds een voorbeeld voor me hoor, maar is nu een beetje op de achtergrond.. Ik luisterde vroeger heel veel naar Toto (van huis uit), vandaar ;)
Jetter gain stage blue heb ik goeie dingen van gehoord op Youtube, maar vind hem best wel duur, en je kunt hem natuurlijk nergens testen. Maar ik ben nog nog even naar een iets ander geluid op zoek, denk ik. Iets allrounder ofzo, weet het niet goed uit te leggen.
Maar die Jetter komt er ooit nog wel eens denk ik.. :D


Grappig dat je een Blackface noemt. Mijn amp is ook een 'Blackface'.. 80's Concert!

Nitefly7
28 januari 2009, 16:47
Maar die Jetter komt er ooit nog wel eens denk ik.. :D


Grappig dat je een Blackface noemt. Mijn amp is ook een 'Blackface'.. 80's Concert!

op naar Jukebox of Feedback dan maar, testen...!

op MP/GM staan trouwens advertenties voor de BB die Luke gebruikt...

en, de grote man komt binnenkort zowaar naar Maastricht ... !

Luke-wannabe
28 januari 2009, 22:59
Ik ga hem in de Boerderij te Zoetermeer zien ;)

Ik heb trouwens niet meer budget dan 100 eu 120 hoogstens. Maar zit eigenlijk te kijken of ik nog onder de 100 iets kan regelen..

Nitefly7
29 januari 2009, 00:22
Ik ga hem in de Boerderij te Zoetermeer zien ;)

Ik heb trouwens niet meer budget dan 100 eu 120 hoogstens. Maar zit eigenlijk te kijken of ik nog onder de 100 iets kan regelen..

Sonic Distortion zoeken!
of natuurlijk de geheime wapens, Bad Monkey, SD-1 en BD-2 (voor dat bedrag kun je ze misschien zelfs alle 3 scoren... erg fijne en betaalbare combinatie IMHO)..
ik heb net 'n MI Audio TUbe Zone verkocht.. die doet ook veel wat je zoekt..
sowieso zou je MI Audio eens moeten proberen, ik hoor veel goeds over de Blue Boy of de Blues Pro..

Luke-wannabe
29 januari 2009, 11:59
Sonic Distortion zoeken!
of natuurlijk de geheime wapens, Bad Monkey, SD-1 en BD-2 (voor dat bedrag kun je ze misschien zelfs alle 3 scoren... erg fijne en betaalbare combinatie IMHO)..
ik heb net 'n MI Audio TUbe Zone verkocht.. die doet ook veel wat je zoekt..
sowieso zou je MI Audio eens moeten proberen, ik hoor veel goeds over de Blue Boy of de Blues Pro..
Ik wil eigenlijk niets midhumperigs als een Tubescreamer. Heeft die Sonic Distortion dat niet? Mid/bass heavy mag wel, maar niet tubescreamer tafarelen, want dat werkt niet op mijn amp heb ik al ondervonden.

E-J
29 januari 2009, 13:39
Tja Leon,

Probeer in ieder geval nog eens een echte B.K. Butler Tube Driver uit. Met een Les Paul is het het geluid met de gain op de helft erg te vergelijken met het geluid van ZZ Top's Billy Gibbons.

Paar filmpjes van de Tube Driver in actie:
allerlei settings van de Tube Driver (http://nl.youtube.com/watch?v=hogu-XMy28c)
Cover van Cliffs of Dover (http://nl.youtube.com/watch?v=wm7aQgjyX0Y)

Ik heb zelf ook zo'n Kampo gehad en zoals ik in eerder topic van je zei is het ding niet echt vergelijkbaar met een B.K. Butler. Voor mij is dat één van de beste overdrivepedalen die er zijn, enorm amp-like en erg veelzijdig. Ik denk dat het ook voor jou gewoon een zeer goede keuze is, Mayer en Johnson haal je er zo uit. Voor Johnson heb je dan wel de bias-mod die extra kost nodig, maar het is het echt waard... ik ga me er ook één binnenkort bestellen.

Luke-wannabe
29 januari 2009, 14:13
Er staat er een op marktplaats, maar hij is me gewoon echt te duur...

HaroldA
29 januari 2009, 14:21
Maak zelf anders een OCD? Dan ben je voor een paar tientjes klaar...

Luke-wannabe
29 januari 2009, 15:11
Zelf maken zie ik ook niet echt zitten, en ik denk niet dat de OCD aan mijn eisen voldoet.