PDA

View Full Version : Hot rod deluxe



Rbe3
17 januari 2009, 15:50
Als ik met mijn vingers aan de open snaren kom knettert mijn fender hot rod deluxe soms. Is dit normaal? Alvast bedankt!

Pepe
17 januari 2009, 16:11
Als ik met mijn vingers aan de open snaren kom knettert mijn fender hot rod deluxe soms. Is dit normaal? Alvast bedankt!

Je gitaar beter aarden, my guess.

Rude Perception
17 januari 2009, 16:32
Gebeurd dit ook als je al een andere snaar of ander metaal iets op je gitaar vast hebt? Zo nee --> aarding.

Rbe3
17 januari 2009, 17:15
Als ik mijn metalen slide er tegen hou knettert het ook... Wat zou het probleem dan kunnen zijn?

koentjo
17 januari 2009, 17:26
Als ik mijn metalen slide er tegen hou knettert het ook... Wat zou het probleem dan kunnen zijn?

volgens mij draait het puur om het sluiten van de stroomkring.
het maakt in dat geval dus niet uit of het een slide is, of je eigen vingers.

Pepe
17 januari 2009, 17:29
Gebeurd dit ook als je al een andere snaar of ander metaal iets op je gitaar vast hebt? Zo nee --> aarding.

Hij zegt "open snaren" en dat lijkt me typisch gevalletje aarde.

Oplossing is een draadje van je brug naar de bovenkant van een pot solderen.
Via de binnenkant he, staat netter.

erwin_ve
17 januari 2009, 17:37
Is je versterker wel op een geaard stopcontact aangesloten?

Rbe3
17 januari 2009, 17:50
stop contact is geaard, ja.

@ pepe: kan je nog eens uitleggen wat ik dan precies moet doen want ik ben niet goed in al deze technische dingen :)

Pepe
17 januari 2009, 18:19
Je schroeft um open en soldeert een draadje van de brug (bij een tele kan je hem er gewoon onder leggen, bij een strat kan je aan de verenclaw solderen) naar de onderkant van een potmeter, wel een potmeter die geaard is (alle draadjes die aan de onderkant van een potmeter gesoldeerd zijn zijn aarde draadjes)
Bij een tom staartstuk moet je even kijken hoe dat gaat, geen ervaring daarmee maar genoeg kennis hier aanwezig.