PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: ES335 copy van Crafter!



sinneD
17 januari 2009, 15:16
Het begon allemaal toen ik mee ging met Azaruc voor zijn nieuwe Classic Vibe die reeds gisteren al gepost is op dit forum..

Ik ging gezellig mee naar Dijkman met het idee de gitaren die hij ging testen ook even gezellig mee te testen. Toen hij echter druk bezig was ging ik zelf ook maar eens rond kijken in de winkel en zag toen goed verstopt in een hoekje een bloedmooie Crafter SEG-450/OR staan.

Heb altijd al wel een zwak gehad voor semi-hollows (Thinline 72' RI, ES335's). Kon het dus niet laten om deze gitaar even op te pikken en tussen de testsessies van Azaruc de Crafter even in te prikken.

De looks hadden de gitaar al practisch aan me verkocht. Nu hopen dat het geluid van het zelfde was! Ingeprikt in Fender combotje (RI van een vibroverb ofzo, weet ik 1-2-3 niet meer) kreeg ik me toch een vol en mooi clean geluid. Accoustisch vond ik de gitaar al lekker klinken (en na nu thuis geprobeerd te hebben nog meer!!) maar versterkt stond ik ook te kijken van het geluid.

Nou is het een semi-hollow dus was wel even benieuwd hoe deze met wat gain overweg kon. Kreeg toen een leuke Carvin versterker voorgeschoteld (god wat een metal voicing zeg, deze semi-hollow met humbuckers kon goed overweg met de metal voicing van de Carvin.

Aangezien ik nog niet direct in beschikking was van geld... Ging ook helemaal niet heen met de intentie om iets te kopen ^^ De verkoper, die dus Dirkdewaard van het forum bleek te zijn (kwam ik achteraf achter), gevraagd of ik de gitaar kon reserveren zodat ik even wat centjes kon regelen op de rekening.

Vandaag weer heen geweest en om zeker te weten de juiste beslissing te maken de gitaar nog even ingeprikt op de zelfde fender combo. Clean was nog steeds te gek. Daarna stelde Dirk voor om er nog even een drive pedaaltje tussen te zetten. Hebben toen nog even een drivepedaal van Fulltone er tussen gehad (OCD meen ik). Met de rocksounds die ik met de OCD maakte kon de gitaar prima overweg. Definitie van de losse snaren was echt subliem.

Ik was dus over de brug, de gitaar waar ik in eerste instantie kwa looks voor viel en later ook kwa sound was het nog steeds! Toen snel de deal gemaakt en de gitaar mee genomen, en nu na dit slappe lulverhaal (ben hier eigenlijk niet zo goed in..) de foto's!!

De gitaar heeft een mooie tigerstripe maple top (2 piece). Op de foto komt het er helaas niet echt uit (altijd lastig). Daarnaast kleurt de stripe in het echt iets donkerder en de kleur juist iets meer helder dan op de foto's (die zonder flits zijn gedaan).

http://img145.imageshack.us/img145/9546/img1317xo4.jpg (http://imageshack.us)

http://img232.imageshack.us/img232/7826/img1318px5.jpg (http://imageshack.us)

http://img232.imageshack.us/img232/2070/img1319cm0.jpg (http://imageshack.us)

Mitch
17 januari 2009, 15:22
Regel jij eens heel gauw een betere slagplaat voor deze beauty of sloop 'm eraf :D
Leuk ding, weer eens wat anders dan de gemiddelde ES knockoff, al zijn de bodyvormen een tikkie teveel 'off' voor mijn idee. Maar toch een leuk ding, smoelt goed.

sinneD
17 januari 2009, 15:23
Dat was idd nog de vraag van de dag.

Slagplaat gotta go?
Slagplaat vervangen?

Deze bodyvorm komt iig beter in de buurt bij de originele 335 dan de Ibanezen, heb ook nog even vergeleken met een Ibanez met LP shape, ook semi-hollow. Ook 1 van de reden waarom ik de Ibanezen heb laten staan, de vorm dus, naast het feit dat de Crafter voor mij lekkerder speelde/klonk.

Mitch
17 januari 2009, 15:29
Als je het prettiger vindt spelen met slagplaat: een zwarte, een lichtere pearl kan ook, maar in ieder geval niet deze grijze pearl, yuk... zonde van de gitaar, haalt 'm qua kleur echt uit balans.

groovieguitarguus
17 januari 2009, 15:42
Regel jij eens heel gauw een betere slagplaat voor deze beauty of sloop 'm eraf :D
Leuk ding, weer eens wat anders dan de gemiddelde ES knockoff, al zijn de bodyvormen een tikkie teveel 'off' voor mijn idee. Maar toch een leuk ding, smoelt goed.

+1... was ook mijn eerste reactie. Fraaie gitaar... met zwart slagplaatje denk helemaal top!!!
Congrats!!!

barno
17 januari 2009, 15:48
mooie es !
ja, slagplaat is wel een uppercut, hem laten zitten maakt de gitaar wel herkenbaar maar we moeten eerlijk zijn:
het is een pretentieuze slagplaat die veel te veel aandacht naar zich toe trekt.

Azaruc
17 januari 2009, 16:46
Gisteren al gehoord natuurlijk. Goed geluid en speelde ook lekker dus nogmaals gefeliciteerd :D

nou binnenkort nog maar eens een keer heen voor die Ibanez ;)

sinneD
17 januari 2009, 16:50
Gisteren al gehoord natuurlijk. Goed geluid en speelde ook lekker dus nogmaals gefeliciteerd :D

nou binnenkort nog maar eens een keer heen voor die Ibanez ;)

Ga jij maar lekker heen voor die poepbruine Ibbi jah ;)

Overigens heb ik op dit moment de slagplaat eraf gehaald, ga em denk ik mooi zonder slagplaat houden! :)

Mad mind
17 januari 2009, 16:53
Toffe ES, alleen die slagplaat is een doorn in het oog.

Luke-wannabe
17 januari 2009, 17:28
Toffe gitaar, maar net zoals meerderen: ANDERE PICKGUARD!!!!

Barkeepert
17 januari 2009, 17:40
Erg mooi ding!

En zoals gezegd: ander pickguard. Ik zou persoonlijk voor een zwarte slagplaat met witte/cream randjes

MD
17 januari 2009, 22:15
Wat dacht je van geen slagplaat.
http://i27.photobucket.com/albums/c181/mdb1/musicgear/112_1226.jpg

Ik heb de mijne zo'n jaar of 5 geleden nieuw gekocht en tot vandaag (net een Gibson DC gekocht) was het mijn favo gitaar.
Value for money!

Portel
17 januari 2009, 22:33
Ik heb zelf een akoestische Crafter, een Crafter D6/N, om precies te zijn.
Ben erg tevreden over de Crafter's. Ik ben niet op zoek naar een nieuwe elektrische, omdat ik net een nieuwe heb,
Maar ik ben wel benieuwd naar deze gitaar. Hoeveel kostte 'ie, als ik vragen mag?

vulvasonic
17 januari 2009, 23:29
Gefeliciteerd en welkom in de wondere wereld van de ES-achtigen! :cheerup:




Alleen die slagplaat..... TE lelijk!!! :seriousf:
Misschien dat een tortoise slagplaatje wel chique oogt?

sinneD
18 januari 2009, 11:04
De slagplaat is er al af bij mij onderhand!!! :(

Denk dat het ook gewoon mooi zo ga laten, zie foto die MD gepost heeft voor het idee/resultaat!

Gitaar kostte mij overigens 600 euro, weet niet of het overpriced is of niet, ik vond em het waard. Deze gitaren worden op het moment trouwens niet meer gemaakt volgensmij. De nieuwe reeks van Crafter heeft die originele F sleutels niet meer maar van die flauwe strepen...

groovieguitarguus
18 januari 2009, 12:39
Hoi SinneD... Veel beter zo!

Moet je alleen kijken of je het met spelen NIET mist. Soms is de slagplaat een prettig steunpunt voor je pink en ringvinger....

Mooie gitaar hoor!!!

almarvk
18 januari 2009, 12:53
Zonder slagplaat is de body een stuk beter! Headstock doet me denken aan een Epiphone, of dat goed is weet ik nog niet.

Iig; feli met je nieuwe aankoop!

RobertoL
18 januari 2009, 12:56
Mooie gitaar. gefeliciteerd!

Zonder slagplaat ziet ie er zo veel mooier uit. Heb ik ook bij mijn Dot gedaan.

MD
18 januari 2009, 14:35
De slagplaat is er al af bij mij onderhand!!! :(

Denk dat het ook gewoon mooi zo ga laten, zie foto die MD gepost heeft voor het idee/resultaat!

Gitaar koste mij overigens 600 euro, weet niet of het overpriced is of niet, ik vond em het waard. Deze gitaren worden op het moment trouwens niet meer gemaakt volgensmij. De nieuwe reeks van Crafter heeft die originele F sleutels niet meer maar van die flauwe strepen...

Ik heb er indertijd €560 voor betaald. Volgens mij heb je dus de gewone gangbare prijs betaald. Ben er ooit eentje tegengekomen voor 450 euro maar dat betrof de "kale" uitvoering. Dus geen maple top en gold hardware.
En nog gefeliciteerd met je aankoop. Je gaat er een hoop plezier aan beleven!

bert k
18 januari 2009, 14:40
Joehoe, hollow body weekend! :D Ik heb er ook net eentje.
Mooi hoor, laat die slagplaat maar weg. Veel plezier ermee!

wietse
18 januari 2009, 14:45
Hoi SinneD... Veel beter zo!

Moet je alleen kijken of je het met spelen NIET mist. Soms is de slagplaat een prettig steunpunt voor je pink en ringvinger....

Mooie gitaar hoor!!!

ik hou wel van een slapgplaat op een gitaar.
je kan ook een transparante slagplaat proberen te maken, heb je wel de bescherming maar je ziet wel alles.

maar ziet er goed uit, en als hij nu net zo goed speelt en klinkt als de andere crafters die ik in m'n handen heb gehad dan ben je helmaal klaar.