PDA

View Full Version : nieuw concept in pickups



Ukeloeder
17 januari 2009, 14:27
Hi allemaal, ik kreeg zojuist een mailtje over een "nieuw" concept in pick-ups (http://www.myrareguitars.com/monolith2009.html).
Is 't nieuw? Is 't uberhaupt wat? Shoot!
ivm no spam rules maar even geen namen strooien op 't forum

Mitch
17 januari 2009, 15:02
Doe 's niet zo gestressed met je blauwe onderstreepte spam blabla. Zo lang jij die dingen niet zelf verkoopt is er niets aan de hand, anders zouden we nergens over kunnen praten. De Eastwooddealer heeft zich recentelijk aangemeld, als die dit topic zou starten is het een ander verhaal...

Maar goed, dat drie-pickups-in-één is niet nieuw. De nieuwe lijn Vox gitaren (wie heeft ze trouwens nog gezien sinds de introductie) heeft dat ook en volgens mij had Seymour Duncan of Dimarzio ook zoiets. Ik kon het zo gauw niet vinden, maar Orpheo had het er wel eens over.
http://www.voxvirage.com/features.html

barno
17 januari 2009, 15:06
vox heeft volgens mij ook zoiets recentelijk

de sounds van die monolyth: klinkt wel veelzijdig, alleen hoor ik geen echt goed telegeluid (en da's toch de gitaar waar het over gaat)

edit: de vox gitaren: ik vind ze nog altijd heel mooi maar dat er weinig over gehoord wordt, heeft volgens mij met de prijs te maken

Spitfire
17 januari 2009, 15:19
de sounds van die monolyth: klinkt wel veelzijdig, alleen hoor ik geen echt goed telegeluid (en da's toch de gitaar waar het over gaat)
Volgens mij heeft deze gitaar muv de vorm van de body helemaal niks met een Telecaster te maken. Als je de beschrijving van de pick-up leest zie je ook niks over 'tele-achtige sounds'.

Orpheo
17 januari 2009, 15:29
gewoon de prails van seymour duncan, maar in een zo mogelijk nog lelijker jasje.

Orpheo
17 januari 2009, 15:38
vox heeft volgens mij ook zoiets recentelijk

de sounds van die monolyth: klinkt wel veelzijdig, alleen hoor ik geen echt goed telegeluid (en da's toch de gitaar waar het over gaat)

edit: de vox gitaren: ik vind ze nog altijd heel mooi maar dat er weinig over gehoord wordt, heeft volgens mij met de prijs te maken

ik heb er een getest, maar was niet onder de indruk. heel droog qua geluid, nog droger dan de gibson L5 die ik ernaast heb getest. weinig 'leven' in de sound.

barno
17 januari 2009, 15:55
ik heb er een getest, maar was niet onder de indruk. heel droog qua geluid, nog droger dan de gibson L5 die ik ernaast heb getest. weinig 'leven' in de sound.

kan ik me wel voorstellen; tja, ik ben mss ouderwets maar 3 verschillende pups verenigd in één pup, lijkt me altijd wat compromis. Soit, ik vond het virage ontwerp en constructie very stylish maar als ook niet super klinken, zal dat idd geen hoogvlieger worden

Ukeloeder
17 januari 2009, 17:16
Doe 's niet zo gestressed met je blauwe onderstreepte spam blabla. Zo lang jij die dingen niet zelf verkoopt is er niets aan de hand, anders zouden we nergens over kunnen praten. De Eastwooddealer heeft zich recentelijk aangemeld, als die dit topic zou starten is het een ander verhaal...

Maar goed, dat drie-pickups-in-één is niet nieuw. De nieuwe lijn Vox gitaren (wie heeft ze trouwens nog gezien sinds de introductie) heeft dat ook en volgens mij had Seymour Duncan of Dimarzio ook zoiets. Ik kon het zo gauw niet vinden, maar Orpheo had het er wel eens over.
http://www.voxvirage.com/features.html

Nou excuse the shit out of me, hoor! Op een Amerikaans forum kreeg een correspondentie-maatje van me dit weekend een ban van een maand voor het posten van dezelfde link. Net als ik geen wederverkoper.
Maar niets nieuws onder de zon dus. Blijkbaar kopieren ze meer dan bodies bij Eastwood.


ik heb er een getest, maar was niet onder de indruk. heel droog qua geluid, nog droger dan de gibson L5 die ik ernaast heb getest. weinig 'leven' in de sound.
En ook geen toegevoegde waarde blijkbaar.
Ik vraag me een beetje af waarom ze een Monolith-gitaar lanceren, daarvoor een bestaand body design gebruiken en vervolgens zo hoog opgeven over de pick-up.
Orpheo, heb jij deze gitaar getest of zat de pickup ergens anders in? maw zetten ze de pickup ook stand alone in de markt?