PDA

View Full Version : POD studio ux2 aansluiten?



WICKED
17 januari 2009, 12:49
He,

ik heb zojuist een pod studio ux2 aangeschaft. Alles is geinstalleerd, heb m ingesteld als geluidskaart etc. Alleen nu vraag ik me af hoe ik me pc speakers er op aan moet sluiten. Ik heb 2 speakers die met elkaar verbonden zijn en die zijn weer verbonden met me subwoofer en vanuit me subwoofer gaat 1 kabel naar mijn pc. Alleen waar moet ik deze kabel dan nu aansluiten op mijn ux2?

Ik zie de volgende uitgangen :

line inputs 2/r en 1/L

Digital out s/pdif

Stereo monitor in

Analog outs 2/r en 1/l

Kan iemand mij uitleggen waar deze uitgangen voor dienen en hoe ik me pc speakers moet aansluiten zodat ik ook wat kan horen? Ik heb overal gezocht maar wordt er niet echt wijzer uit....

vincent136
17 januari 2009, 14:41
Analoge output op je UX2. Maar ik ga er van uit dat je kabeltje vanuit je sub 3.5 mm jack is. (2x tulp naar 1x 3.5 mm jack stereo)

Wanneer je een verloop hebt van 3.5 naar grote jackplug, kun je hem voor nood wel even op de koptelefoon uitgang aansluiten. Maar het beste is om bij een muziekwinkel een kabel te kopen van 2x jack naar 2x tulp (er van uitgaande dat je subwoofer tulp ingangen gebruikt)

Zo doe ik het wel met mijn UX2, 2x jack naar 2x tulp in de eindversterker. (zo hoort het ook)

WICKED
17 januari 2009, 16:50
he bedankt!

ik ga maandag ff die kabeltjes halen! maar ik heb hem nu dus via me koptelefoon ingang... kan dit veel kwaad als ik het volume van de koptelefoon helemaal opendraai? zon sterk signaal is het ook weer niet..

WICKED
18 januari 2009, 16:05
weet iemand trouwens hoe ik de toneport kan afsluiten? ik zie nergens iets staan (rechtsonder bij het klokje) om hem af te sluiten.

vincent136
19 januari 2009, 09:51
Je kunt de headphone's gewoon voluit draaien. En de Toneport is een geluidskaart, geen externe hardware. Zo ziet Windows het niet. Je kunt hem dus ook niet uitzetten. Waarom zou je dat willen? Mocht je het toch willen, pc ff uit, toneport d'r uit en pc weer aan.

WICKED
19 januari 2009, 15:16
Je kunt de headphone's gewoon voluit draaien. En de Toneport is een geluidskaart, geen externe hardware. Zo ziet Windows het niet. Je kunt hem dus ook niet uitzetten. Waarom zou je dat willen? Mocht je het toch willen, pc ff uit, toneport d'r uit en pc weer aan.

he bedankt! ik kan hem dus niet uitzetten terwijl de computer aanstaat? want dat is wat ik nu heb gedaan. gewoon gearbox podfarm etc afsluiten en dan usb eruit halen.

vincent136
19 januari 2009, 18:08
kan wel, maar over het algemeen is het niet verstandig om usb apparaten d'r zo uit te trekken. Waarom zou je dat doen? je moet dat ding echt totaal vergeten als het ware, hij vervangt je huidige geluidskaart en is bovendien van veel betere kwaliteit. Je moet hem gewoon altijd aangesloten houden.

WICKED
19 januari 2009, 19:04
oke thnx :)

madman
20 januari 2009, 16:07
Wat ook kan; ik heb de analog outs van m'n toneport doorgelust naar de line inputs van m'n (surround-)geluidskaart.
M'n ingebouwde geluidskaart is nog steeds m'n 'main' geluidskaart, alleen zo kun je alles wat er door je toneport gaat ook over je speakers terugluisteren...

WICKED
20 januari 2009, 18:37
Wat ook kan; ik heb de analog outs van m'n toneport doorgelust naar de line inputs van m'n (surround-)geluidskaart.
M'n ingebouwde geluidskaart is nog steeds m'n 'main' geluidskaart, alleen zo kun je alles wat er door je toneport gaat ook over je speakers terugluisteren...

he bedankt voor de tip! hoe heb je dat precies gedaan dan? is je main geluidskaart dan intern of extern? mijne is intern...

madman
20 januari 2009, 19:39
Met een kabeltje; een mini-stereo jack op de line-in van m'n (interne) geluidskaart, die zich splitst in 2 monojacks, die in de analog outs hangen...

vincent136
22 januari 2009, 10:35
Dat is dus weer niet zo slim, want dan haal je de kwaliteit van je toneport weer omlaag. Vergeet die interne geluidskaart, sloop 'em d'r uit zal ik zeggen. Koop een kabeltje en ga lekker met je toneport werken. :cheerup:

madman
22 januari 2009, 12:03
Dat is dus weer niet zo slim, want dan haal je de kwaliteit van je toneport weer omlaag.
Dat is zeker waar, maar op een andere manier kan ik m'n 5.1 speakersetje niet aansluiten op die toneport.

De interne geluidskaart staat eigenlijk ingesteld als standaardgeluidskaart, maar in m'n DAW staat die toneport als ASIO-driver ingesteld.
Het line-out volume op de toneport staat eigenlijk alleen open tijdens tracking van gitaarpartijen of het programmeren van drums, bij mixen gebruik ik dan een koptelefoon...

WICKED
24 februari 2009, 17:36
he ik heb intussen het kabeltje: mini jack stereo naar 2 keer mono jack had ik nodig..

ik vroeg me trouwens nog af waarom ik geen "MIDI" bestanden kan afspelen met mn toneport?