PDA

View Full Version : van medevoort ga 890



olaftheholy
17 januari 2009, 12:17
Iemand enig idee hoe dit ding is/klinkt/schakelt etc etc

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/921-VAG-GA-890______-P-A01.jpg

okay..hier alvast een foto...

het enige wat ik kan vinden is een pdf... verder is deze pre-amp een ghost
www.audioart.nl/brochures/pro/GA890N.pdf


LiMpMeMbEr

paulusdeBKB
17 januari 2009, 12:22
Misschien handig om er even een linkje bij te plakken? Van Medevoort is nou niet bepaald een zeer bekend merk. Ik was net even op hun site om te kijken of ik er iets over kon vinden, maar zag zo snel niets staan...

dml
19 januari 2009, 08:26
Van Medevoort is weldegelijk bekend. Niet zozeer bij het gitaarvolk, maar in de wereld van hi end audio een graag geziene gast.

hole
19 januari 2009, 08:45
"Onderdelen van audiofiele kwaliteit"..

Weet je de prijs al?

Als ik zo de prijzen van hun kabels (sorry, ik bedoel natuurlijk "interconnects") bekijk, dan zal dit geen budget dingetje zijn

Nitefly7
19 januari 2009, 10:49
"Onderdelen van audiofiele kwaliteit"..

Weet je de prijs al?

Als ik zo de prijzen van hun kabels (sorry, ik bedoel natuurlijk "interconnects") bekijk, dan zal dit geen budget dingetje zijn

enige google-hit tot nu toe, is dit forum..

ik krijg zelf een beetje het heen-en-weer van dingen als "meest muzikale weergave bij elk muziekgenre" of "Traploos instelbaar
tussen onvervormd en maximale vervorming met perfecte sustain, maakt deze allround
versterker universeel inzetbaar bij klassiek, jazz, pop, rock en metal"

weet niet hoe ik 'n akoestich geluid overtuigend uit een buizeneindtrap + non full-range speakers kan proppen als het 'meest muzikaal' is..

't ziet er wel interessant uit.. maar misschien beetje té audiofiele aanpak van iets waar 'de muzikant' zich -nog- geen raad mee weet..

hole
19 januari 2009, 11:29
V: "Hoe is de weergave"
A: "Nou, uitstekend transiënt"

WTF is dat dan?...transiënt betekent tijdelijk. Wat is een tijdelijke weergave?

olaftheholy
19 januari 2009, 12:20
tja ik werd ook een beetje "gekieteld" door de specsheet eigenlijk,vandáár mijn vraag ook...
Al zou je me met een stok slaan dan zou ik nog niet het antwoord weten op wat nou audiofiele kwaliteiten zijn...laat staan transiënte weergave..
Acoustic sim's heb ik sowieso geen goed woord voor over.
Dus.... er zal wel een reden zijn wáárom dit merk en apparaat geen sporen heeft nagelaten in het gitaristen universum en aangezien de markt verzadigd is van deze FANTASTISCHE pre-amps van audiofiele kwaliteit met die wonderlijke transiënte weergave...denk ik dat er een eind is gekomen aan deze thread



LiMpMeMbEr

hole
19 januari 2009, 12:44
Hij staat ook niet meer in het actuele product aanbod.

Dus waar ik dan weer benieuwd naar ben: hoe ben je deze tegengekomen?

(overigens denk ikniet dat het een acoustic sim is maar een kanaal voor acoustische gitaar)

olaftheholy
19 januari 2009, 13:25
via google...maar hoe weet ik echnie meer, gitaarvoorversterker ingetiept ofzow...

hole
19 januari 2009, 14:07
Oei, de Grindermod op je GT is niet goed gegaan?:seriousf:

Maar je bent op zoek naar iets anders, of gewoon geďnteresseerd?

olaftheholy
19 januari 2009, 16:08
Maar je bent op zoek naar iets anders, of gewoon geďnteresseerd?

ja,eigenlijk wel.
Ik wil af van al het geprogrammeer met de gt8... én ik wil weer een volledige buizen set-up hebben,dat modeling was leuk de afgelopen twee jaar maar ik mis die echte onvervalste warmte en dynamiek van buizen...:listen:

Liquid_Metal
19 januari 2009, 17:31
ja,eigenlijk wel.
Ik wil af van al het geprogrammeer met de gt8... én ik wil weer een volledige buizen set-up hebben,dat modeling was leuk de afgelopen twee jaar maar ik mis die echte onvervalste warmte en dynamiek van buizen...:listen:

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb mijn GT8 maar iets langer dan een half jaar gehad omdat ik gek werd van de gare modelling-amps. Ze waren het allemaal niet voor me. Clean ging wel maar distortion zoog. Op n gegeven moment maar een buizenstompbox gekocht, maar de GT8 is weer de deur uit gegaan toen ik aan een rack begon

hole
19 januari 2009, 18:29
psst Olaf, je hebt PM

dml
21 januari 2009, 10:50
"voor een optimale aansluiting op vM gitaar-eindversterkers."

Mmmm, ze hadden dus ook in de planning eindversterkers te bouwen. Is het ooit zover gekomen?

olaftheholy
21 januari 2009, 11:19
"voor een optimale aansluiting op vM gitaar-eindversterkers."

Mmmm, ze hadden dus ook in de planning eindversterkers te bouwen. Is het ooit zover gekomen?


Ja.. ik ben het wel ergens tegengekomen maar actueel is dat aanbod geloof ik niet meer...
vM is ondanks zijn woordgebruik in de specsheet toch een alom gerespecteerd producent van highend spul...alleen niet in zeg maar "ons" gedeelte van het universum (muzikanten).


LiMpMeMbEr

* na een jaar topless te hebben gespeeld...ga ik zaterdag weer een volledige buizentop aanschaffen. Ik heb het zoooo gemist,het geluid de warmte de dynamiek maar vooral ook de geur van een buizenbak*

leftypaul
6 februari 2009, 12:15
De Van Medevoort GA-890 gitaarvoorversterker is nog niet in produktie, het gaat hier om een prototype.
Bij Van Medevoort willen ze eerst naar zoveel mogelijk verschillende gitaristen luisteren om een zo alround mogelijke versterker te creeren alvorens ze de versterker echt in produktie gaan nemen.
De akoustische functie werkt wel degelijk uitstekend met de speciale aktieve luidsprekers (2-weg) met klasse D versterking.

PS. ik heb 'm gehoord en brullen kan ie ook !

www.leftieguitars.com