PDA

View Full Version : Wah Pedaal kapot?



Steven-gh
17 januari 2009, 12:08
Hallo mede gitaarnetters,

Ik heb een vraagje, eigenlijk sinds een redelijk lange tijd begint mijn wah rare trekjes te vertonen. Ik sluit hem gewoon aan en hij waht ook nog steeds, het probleem is echter wanneer ik het pedaal in trap en beweeg dat hij enorm gaat kraken. Dit kraak geluid is ongeveer net zo hard als het geluid dat van de amp komt en dus zeer storend. Het gaat hier trouwens om een Dunlop Classic Wah.
Verder doet het vreemde zich voor dat als ik even een minuutje het pedaal 'opwarm' of 'intrap' dat de kraaklangzaam maar zeker sterk verminderd.
Kwestie van smeren ofzo iets?..

Steven

Rik van der Meulen
17 januari 2009, 15:12
probeer wat contact-spray,
anders moet je waarscheinlijk de potmeter vervangen..

euroboy
17 januari 2009, 15:27
Mijn WAH is ook kapot! als ik hem induw geeft hij geen sound door maar als hij niet ingeduwd staat krijg ik wel gewoon sound door.... Iemand?

Jimi75
17 januari 2009, 16:10
Is het die elektroniek of is het dat pedal zelf als je het bewegt? Dan hulpt een beetje oil.

Dirk_Hendrik
17 januari 2009, 17:14
Contactspray is een lapmiddel voor een half uurtje. Vervangen van de pot is bij verre de beste optie.


Hallo mede gitaarnetters,

Ik heb een vraagje, eigenlijk sinds een redelijk lange tijd begint mijn wah rare trekjes te vertonen. Ik sluit hem gewoon aan en hij waht ook nog steeds, het probleem is echter wanneer ik het pedaal in trap en beweeg dat hij enorm gaat kraken. Dit kraak geluid is ongeveer net zo hard als het geluid dat van de amp komt en dus zeer storend. Het gaat hier trouwens om een Dunlop Classic Wah.
Verder doet het vreemde zich voor dat als ik even een minuutje het pedaal 'opwarm' of 'intrap' dat de kraaklangzaam maar zeker sterk verminderd.
Kwestie van smeren ofzo iets?..

Steven

Steven-gh
18 januari 2009, 17:55
Bedankt voor de reacties, ik moet even zien wat ik ga doen. Ik wilde het pedaal eigenlijk al kwijt omdat ik het geen prettige wah vind.
Maar hoeveel kost zo'n pot voor een wah pedaal?
Dan laat ik hem repareren en koop ik een andere denk ik..

Steven-gh
21 januari 2009, 22:47
/ hoeveel kost een reparatie?