PDA

View Full Version : Marshall quarter stack?



zZoRgO
13 maart 2003, 15:05
hey,

heb m'n idee om een combo aan te schaffen al opgegeven en ben nu aan het denken om tegen september of zo een quarter stack te kopen...
zou dus eerst willen een 2x12 cab kopen om m'n VS 100 aan te koppelen (zou ik hem zo wat stiller kunnen zetten op repetities? want nu zietie wel echt af hoor...)
en dan uiteindelijk na de zomer een TSL 60 of 100... misschien op nog langere termijn dan een 4x12 kopen ipv die 2x12, maar denk dat dat niet nodig zal zijn voor in jeugdhuisjes e.d. op te treden...

wat denken jullie...doen?

PluueeR
13 maart 2003, 19:29
Ikzelf heb ook een Quarterstack, als je het zo noemt :smile:

Een Marshall 1936 2x12 met een JCM 800 top. Werkt perfect, te gekke sound en toch handzaam. En die 4 speakers, ach bij optredens speel ik 9 van de 10x toch over de PA.

FragDaddy
13 maart 2003, 19:57
een 2x12 gaat hard zat en is ook nog eens makkelijk mee te sjouwen.. alleen staat het niet zo stoer natuurlijk!

PluueeR
14 maart 2003, 08:28
Dat vind ik zelfs nog wel meevallen.

Tuurlijk is een 4x12 leuker, maar goed ik ben erg tevreden met mijn 2x12, en ben blij dat ik geen 4x12 heb genomen.

zZoRgO
14 maart 2003, 17:46
en denken jullie dat m'n VS100 er harder door zal gaan of is het enkel de spreiding die wat beter wordt...?
ben dus van plan eerst een cab te kopen , die aan m'n vs te hangen en dan als ik genoeg geld heb een head....
en spelen jullie dan over een 100 watt of minder?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-03-14 17:47 ]</font>

maarten
14 maart 2003, 19:12
hoe meer watt hoe meer decibellen, dus of je nu één of twee speakers aansluit, om een bepaald aantal decibel te leveren, zal je versterker toch evenveel watt moeten leveren als voorheen. Hij zal dus even hard moeten werken, je sound wordt wel degelijk anders door andere of meer speakers (meer spreiding, bass weet ik veel)

FragDaddy
14 maart 2003, 19:17
maarten. dat is niet helemaal correct hoor. door meer speakers aan te sluiten krijg je een groter speaker-oppervlak en dus meer volume. het is namelijk niet het vermogen wat het volume (aantal Decibel) bepaald, maar het bewegende speakeroppervlak.

dat je het vermogen moet verdelen over 2 of 4 speakers maakt niet zo gek veel uit, omdat die speakers met de helft van het vermogen nog bijna net zo hard werken. (de meeste speakers leveren al zoveel herrie als je er 1watt instopt dat het al niet praktisch is)

dus: wil je meer volume: koop meer speakers.
een versterker van 100watt ipv 50watt maakt heel weinig uit qua volume!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-03-14 19:19 ]</font>

maarten
14 maart 2003, 19:19
hehe :smile: sorry