PDA

View Full Version : Dean versus Jackson



m-men
17 januari 2009, 10:28
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe gitaar en heb 2 mooie modelen gevonden.

De eerste is de Dean Razorback V 255 Classic Black/Yellow Bevels.

De tweede gitaar is de Jackson Phil Demmel Signature King V™.

Beide gitaren zijn naar mijn idee uitstekend.

Dus roepen maar wat is volgens jullie de beste gitaar en waarom??

:zz:

Nifty
16 februari 2009, 12:08
Ik vind die Dean Guitars altijd op zon opblaas nep gitaren lijken, ik weet t niet... ze zien er gwoon niet uit... ik heb zelf een Jackson, en hij bevalt mij zeer goed. Dus ik zal gewoon voor de Jackson gaan als ik jou was

Arvoitus
16 februari 2009, 12:54
Test ze zelf als dat mogelijk is!

Mijn ervaring is dat de dean's een andere nekprofiel hebben dan de jacksons.
De jacksons zijn dunner dacht ik, en dat is naar mijn mening fijner.

sjoerd5
16 februari 2009, 13:45
Deze gaat richting elektrisch.

Dark_Tranquillity
16 februari 2009, 17:14
De PD sig. van Jackson heeft heerlijke specs, hoogstaande Japanse kwaliteit, en ziet er gaaf uit. Dus wat let je? ;)

Soulflyhigh
16 februari 2009, 18:42
Die Razorback heeft volgens mij een V-shape hals. Voor veel mensen erg fijn. Ik kan er helaas niet aan wennen. Misschien iets om op te letten

Madcow
16 februari 2009, 19:22
de dean hals is echt veel anders. jackson is plat en dun. en de dean is gewoon flink en dik

Sami
16 februari 2009, 19:40
Lijken me allebei vet, maar ik kan je wel vertellen dat die Phill Demmel verschrikkelijk goede reviews krijgt. Moet echt een beest van een gitaar zijn.

Komt uiteraard de dooddoener: Gewoon testen en kijken wat het beste bevalt.

Tho
16 februari 2009, 21:08
Mijn razorback ervaringen: Kut. Veel te licht voor een plank mahonie, net een stuk plastick, en die V shape hals vond ik verrot.

mijn Jackson PD ervaringen: LOVED IT! Heerlijke zware plank, zelfde kwaliteit als de RR24 en speelde hetzelfde.

pannekoek
16 februari 2009, 22:14
ik heb zowel goeie ervaringen met de dean als met de jackson.

pluspunt van de dean vond ik de ruige uitstraling en lekkere dikke heerlijke hals en de vette pickups.

de jackson vond ik wat goedkoop ogen door het model, maar ik ben geen king v fan, ook de emg's zijn niet helemaal mijn smaak. maar verder is dit een topgitaar die perfect afgewerkt is, dus als je van king v's houd en emg's is het zeker een aanrader!!!

Tho
16 februari 2009, 22:59
ik heb zowel goeie ervaringen met de dean als met de jackson.

pluspunt van de dean vond ik de ruige uitstraling en lekkere dikke heerlijke hals en de vette pickups.

de jackson vond ik wat goedkoop ogen door het model, maar ik ben geen king v fan, ook de emg's zijn niet helemaal mijn smaak. maar verder is dit een topgitaar die perfect afgewerkt is, dus als je van king v's houd en emg's is het zeker een aanrader!!!

ben ik nou de enige die vind dat als er een goedkoop ogende gitaar is, dat het wel de Razorback is? :eek:

pannekoek
16 februari 2009, 23:03
ben ik nou de enige die vind dat als er een goedkoop ogende gitaar is, dat het wel de Razorback is? :eek:

hoeso vind je het een goedkoop ogende gitaar dan?

ik heb dat juist met de phil demmel sig, vooral de rode.

de razorback vind ik alleen met z'n rare printes goedkoop. maar zwart met grijze of gele beavels vind ik erg vet!

Bram+
16 februari 2009, 23:09
ben ik nou de enige die vind dat als er een goedkoop ogende gitaar is, dat het wel de Razorback is? :eek:
Nee je bent niet de enige. Ik vind het een tekenfilmgitaar, waar op zich niks mis mee is, maar het is juist de bedoeling dat 'm serieus nemen en dat strookt dus niet met het ontwerp. Het mist de 'knipoog'.

de jackson vond ik wat goedkoop ogen door het model, maar ik ben geen king v fan, ook de emg's zijn niet helemaal mijn smaak. maar verder is dit een topgitaar die perfect afgewerkt is, dus als je van king v's houd en emg's is het zeker een aanrader!!!
Puntje: de betreffende Dean heeft ook EMG's als ik me niet vergis, dus da's niet echt een punt in deze vergelijking.

pannekoek
16 februari 2009, 23:15
Puntje: de betreffende Dean heeft ook EMG's als ik me niet vergis, dus da's niet echt een punt in deze vergelijking.

je hebt gelijk, ik had een andere dean 255 in mn hoofd.

RS-Rik
17 februari 2009, 12:04
ik heb zelf betere ervaringen met Jackson. Zelf hun Dinky's van 300 euro kun je jaren mee vooruit.

Soulflyhigh
17 februari 2009, 18:37
ben ik nou de enige die vind dat als er een goedkoop ogende gitaar is, dat het wel de Razorback is? :eek:
Ook een Razorback V gespeeld?