PDA

View Full Version : Fender Highway One Telecaster brugelement



Bobstra
17 januari 2009, 03:04
Ik wil graag weten of het 'verstandig' is om Seymour Duncan Hotrails in een Fender Telecaster te zetten. Dan bedoel ik dus het brugelement.

orreltak
17 januari 2009, 09:05
ligt hem aan je eigen.
als je voor high output gaat en scheurgeluid in je straatje ligt ben je koopman.

MarkV
17 januari 2009, 09:09
Als je meer scheur wilt is dat een optie.

Ik heb een SD '59 in een Tele gehad, en uiteindelijk er weer uit gehaald omdat ik niet de coil tap had ingebouwd en het dus niet kon schakelen naar een single coil.
Als je veelzijdig wilt blijven, dan adviseer ik je wel een coil tap in te bouwen. De hot rails kan ook naar een SC geschakeld worden dacht ik.

Klaasj Vaak
17 januari 2009, 09:57
Ha die Bob!

Om de boel flink op te schudden heb je opzich niet perse een humbucker voor nodig in je tele. Zou ook zonde zijn joh. Ik heb een Bare Knuckles 'Brown sugar' element in m'n esquire zitten, gewoon een singlecoil en dat gaat ook als de brandweer met distortion.

Je weet waar ik/we wonen, dus je kan zo eens langs komen om dat 's te horen (bespelen wordt wat lastig met dat linkshandige geval van me denk ik).

Bobstra
18 januari 2009, 02:03
Hey Jeroen;),

Lijkt me een goed plan om je Esquire eens te horen scheuren:rockon:. Dan neem ik m'n Tele wel ff mee om het verschil eens te horen.
Wanneer zou het goed uitkomen om eens langs te komen?

vulvasonic
18 januari 2009, 03:20
Ook ik heb in de brugpositie van mijn telecaster een Seymour Duncan Little '59 zitten (klinkt toch nog wat vetter en voller dan de hotrails) en daar ben ik zeer tevreden over. Voor het cleane werk vind ik 'm minder geschikt, maar ik gebruik het brugelement toch alleen maar voor het scheurwerk en dat doet ie fantastisch. Als ik schakel naar het middenstandje (beide elementen, hals en brug, aan) dan gebruik ik maar 1 spoel van de humbucker en ook dat levert een lekkere sound op. Voor het cleane werk hoef ik alleen maar even te schakelen naar het halselement. Dat element heeft een helder geluid en een veel lagere output, zodat ik, zonder van kanaal te moeten wisselen, of gebruik te moeten maken van een pedaaltje, van een ruig geluid naar een clean sprankelend geluid kan.

Moet ik er wel bij vermelden dat mijn telecaster een American standard is, voorzien van een rosewood toets. En dat geeft toch veel minder dat typische karakter dan dat van (bijvoorbeeld) een Vintage Reissue met maple neck en essen body. Had ik ZO'N tele gehad, dan had ik 'm gelaten zoals ie was.

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 12:28
Hey Jeroen;),

Lijkt me een goed plan om je Esquire eens te horen scheuren:rockon:. Dan neem ik m'n Tele wel ff mee om het verschil eens te horen.
Wanneer zou het goed uitkomen om eens langs te komen?

Ik heb volgens mij je nummer niet, maar ik mail je nog wel even. Dit weekend en volgend weekend wordt wat moeilijk voor mij, maar het weekend daarop is prima.