PDA

View Full Version : korina met singlecoils?



orreltak
17 januari 2009, 00:29
ik heb een vraag betreft korinabodies.
heb gelezen dat ze dezelfde klankeigenschappen als mahonie hebben en valt me op dat ze vaak of altijd met humbuckers komen.
wie heeft er een idee van wat de cobinatie van korina/singlecoils doet.
gaat die vlieger niet op en zoja,wat voor klank/karakter brengt dat?

Orgasmocaster
17 januari 2009, 01:11
Best wel redelijk strat achtig..

ik weet trouwens niet of dit geldt: korina met splittable hotrails: gespleten klonk die dus best als een strat op steroids

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat004.jpg

fred dons
17 januari 2009, 10:26
stratachtig zit grappig genoeg meer in de constructie dan in de gebruikte houtsoorten, 1 van mijn warmoth les pauls had een rosewood neck, quilted top over een mahonie achterkant maar met 2 single coils, een trem en natuurlijk bolt on, dat ding klonk meer strat dan mijn strats
ik heb een paar korina gitaren en eigenlijk past er qua pup van alles in hoewel ik wel merk dat de pup behoorlijk fel moet zijn om niet te vlak te gaan klinken

Orpheo
17 januari 2009, 10:33
stratachtig zit grappig genoeg meer in de constructie dan in de gebruikte houtsoorten, 1 van mijn warmoth les pauls had een rosewood neck, quilted top over een mahonie achterkant maar met 2 single coils, een trem en natuurlijk bolt on, dat ding klonk meer strat dan mijn strats
ik heb een paar korina gitaren en eigenlijk past er qua pup van alles in hoewel ik wel merk dat de pup behoorlijk fel moet zijn om niet te vlak te gaan klinken

maar met dikke humbuckers brult ie weer als een op hol geslagen koe (lees: dikke les paul).

fred dons
17 januari 2009, 11:16
nietus !! ;)

maar inderdaad humbuckers maakten wel een behoorlijk verschil in die gitaar


btw orph ik heb nu een thinline warmoth body (mahonie back, quilt top) met een musikraft solid cocobolo nek en die klinkt echt als een lp on steroids

http://img530.imageshack.us/img530/4474/1002024sk9.jpg

barno
17 januari 2009, 11:39
mijn ervaring is dat stratfactor vooral ook komt door 1 mensuur, 2 s.coils en 3 halshout

orreltak
17 januari 2009, 11:53
@ fred dons.dus een kwestie van high output SC`s is een must.

fred dons
17 januari 2009, 12:36
ik weet niet of het perse high output moet zijn maar ze moeten wel behoorlijk veel hoog doorlaten.
ik heb dimarzio virtual vintage humbuckers in sc vorm (en dan de blues versie) in mijn korina strat gehad en die waren te donker in korina terwijl ze wel een hoge output hadden, een setje goedkope ceramische pups klonken daarentegen wel goed.

Orpheo
17 januari 2009, 14:06
@fred: mooi ding man :) tis mijn ding niet, ik wil echt les paul hebben, maar echt,prachtig.

over een half jaar moet je bij mij eens langskomen, met mijn crimson les pauls. om te kwijlen!

ps: jij hebt zeker niet nog een leuk les paultje waar je vanaf moet? ;)