PDA

View Full Version : Vervelende brom



frankmelters
17 januari 2009, 00:10
Hallo,

Ik heb een probleem wat ik maar niet opgelost krijg.
Als ik in mijn kamer de halogeenverlichting aanzet dan krijg ik een zeer irritante brom over mijn versterker.
Als ik de gitaarkabel of mijn pick-up aanraak dan is het weg.
Het stopcontact is geaard en ik speel over een Engl Sovereign met een Gibson Supreme. Ook bij mijn Epiphone Custom hoor je de brom maar wel iets minder.
Zet ik de halogeenverlichting uit dan is de brom weg maar zie ik ook niet veel meer.

Weet iemand hiervoor een oplossing.
Is mijn gitaar wel goed geaard? Is er iets in de handel wat ik kan gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Frank

pannekoek
17 januari 2009, 00:16
geen lamp gebruiken als je speelt. ik heb ook wel eens een brom als mijn computer aan staat, of het beeld begint te knipperen van de pc.

en je kan natuurlijk even kijken of je gitaren geaard zijn, maar dat lijkt me wel

Apenzoon
17 januari 2009, 00:48
Ik heb een geaard stopcontact in mijn kamer dat op een andere groep zit dan de andere contacten en verichting. Speciaal voor mijn versterkers is dat. De meeste adapters van effecten geven net zo'n brom als ze op dezelfde groep zitten als halogeen dat doet. Dat is ook vaak het geval met podiumverlichting, dat stoort ook de geluidsinstallatie. Ik heb dus een aparte groep in mijn kamer voor versterkers, dat lost het op.

marter544
17 januari 2009, 11:07
Ik heb een geaard stopcontact in mijn kamer dat op een andere groep zit dan de andere contacten en verichting. Speciaal voor mijn versterkers is dat. De meeste adapters van effecten geven net zo'n brom als ze op dezelfde groep zitten als halogeen dat doet. Dat is ook vaak het geval met podiumverlichting, dat stoort ook de geluidsinstallatie. Ik heb dus een aparte groep in mijn kamer voor versterkers, dat lost het op.

Idd, ik heb een gat geboord en m'n installatie aangesloten op de groep van het washok. Wel heb ik mijn andere geluidsapparatuur op diezelfde groep, want de rest op mijn kamer is niet geaard en als ik dan m'n versterker aan zet, en mijn gitaar én mijn audioversterker aanraak, dan krijg ik een klap.

bert k
17 januari 2009, 11:13
Dubbel gepost, ook in Moderne versterkers. Deze gaat dicht.