PDA

View Full Version : headphones harder



JvD.
16 januari 2009, 23:45
weer een korte vraag:
mijn tascam heeft een headphone uit die ik ietsje te zacht vind voor vocals.
is zo iets (http://www.thomann.de/gb/millenium_ha4.htm) de oplossing?

http://images4.thomann.de/pics/bdb/107466/584664_800.jpg

bert k
17 januari 2009, 00:05
Ja.



.............

Megadeth22
17 januari 2009, 00:15
Hoe meer volume knoppen erop zitten, hoe harder die kan! :dance:

JvD.
17 januari 2009, 00:55
Ja.



.............
mja, misschien een domme vraag idd. hij mag dicht hoor.

bert k
17 januari 2009, 11:17
Nee hoor, geen domme vraag. Maar het antwoord was heel kort.

Thoom42
17 januari 2009, 16:47
Moet je zo'n apparaatje dan in je headphones steken van je interface?

JvD.
17 januari 2009, 16:49
Moet je zo'n apparaatje dan in je headphones steken van je interface?

dat was ik wel van plan

Roman
17 januari 2009, 17:31
Waarschijnlijk zal het niet de gewenste oplossing geven, dus zonder specs: nee.

Gelinked ding zal eerder als distributie werken, dus een signaal 4x doorlussen en tussendoor weer "bij"versterken. Een beetje amp zal zo'n 100+mW kunnen leveren, PER kanaal. Het goedkope ding wat je aangeeft zal, denk ik, dikke ruk zijn. advies: verder zoeken. Een degelijke headphone amp kost meer dan 17 euro....

JvD.
17 januari 2009, 22:55
Een degelijke headphone amp kost meer dan 17 euro....
waarom, een hi-fi signaal versterken wordt tegenwoordig al door 20euro mp3 spelers gedaan. of snap ik er geen zak van?

Roman
18 januari 2009, 08:12
De afname markt is dan ook veeeeele malen groter.
Daarbij zal die mp3 spelert ook een laag watage aan versterking leveren.
En het gaat om 1 versterkertje.

Maar goed, voor 17 euro kun je je geen buil vallen. Dus je zou de gok kunnen wagen om het zelf te ervaren. . .

Pre-Sonus heeft een hele fijne versterker, die kost dan ook zo'n 400 euro... En dan heb je een mid-range product.

JvD.
18 januari 2009, 08:49
De afname markt is dan ook veeeeele malen groter.
Daarbij zal die mp3 spelert ook een laag watage aan versterking leveren.
En het gaat om 1 versterkertje.

Maar goed, voor 17 euro kun je je geen buil vallen. Dus je zou de gok kunnen wagen om het zelf te ervaren. . .

Pre-Sonus heeft een hele fijne versterker, die kost dan ook zo'n 400 euro... En dan heb je een mid-range product.
dat geloof ik gewoon niet. de prijzen zijn allemaal zo gedaald. voor dat geld heb je een 8-sporen audio interface.

Roman
18 januari 2009, 12:49
Het gaat niet om geloven, maar om weten
http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=6
(granted, it's the 6 channel version)
Overigens voor 300 euro te krijgen bij thomann :)

hierz de 4 channel, 1/2 unit wide, versie:
http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=20

Er zijn meer goede headphone amps te krijgen. Dus units die echt VERSTERKEN. Waar wil je't eigenlijk voor gaan gebruiken?

guhlenn
19 januari 2009, 08:16
M;n drummer heeft zo'n klein dingetje wat het signaal verder versterkt. Bij de musicstore verkrijgbaar. Maakt het geluid debiel hard. precies goed voor drummers dus... ;)

Roman
19 januari 2009, 09:05
Wat voor ding is dat Guhl?

guhlenn
19 januari 2009, 10:07
JA goeie vraag. Een no-name zwart doosje met simpele in en out jack, die het signaal boost. NAar nivo's dat het pijn doet zeg maar. Hij gebruikte dat om een click door te versterken.

bert k
19 januari 2009, 10:30
Het enige wat moet gebeuren is dat een signaal een beetje versterkt moet worden. Dat kan je toch nauwelijks rocketscience noemen, al schijnt dat bij Presonus 400 euro te moeten kosten.

Roman
19 januari 2009, 11:00
even nuanceren: de presonus HD6 is een 6 kanaals (onafhankelijk) distributie/versterker.

Er zijn nog veel duurdere. Dat heb je met "klassen". Behringer kan het ook voor een paar tientjes, maar jah... kwaliteit en duurzaamheid zijn dan ook niet de prioriteit. Voor ieder wat wils, bert.

bert k
19 januari 2009, 12:24
Ja, dat scheelt natuurlijk, die 6 kanalen.
Maar dan nog, hoe simpel is een eenvoudig versterkertje dat iets van 0,1 watt moet leveren? Dat is toch niet duur te maken, zelfs al gebruik je de beste componenten, dan zal je niet meer dan een paar tientjes aan materiaal kwijt zijn.

(Nu ik het zo opschrijf, zou je echt moeten overwegen om het zelf te bouwen, dat moet een optie zijn.)

guhlenn
19 januari 2009, 15:31
Dat ding waar ik op doel was twee tientjes ofzo. Met (behoorlijk zuigende) oordopjes erbij. :)