PDA

View Full Version : Proco Rat productiejaar



lackofsanity
16 januari 2009, 20:12
Dag mensen

Op Marktplaats ben ik een Proco Rat pedaaltje tegengekomen met serienummer RT-286919. Nou heb ik gehoord dat Proco Rats van na een bepaald productiejaar niet bepaald geweldig spul is; kan iemand mij vertellen in welk jaar een rat met serienummer RT-286919 gemaakt is?

hartelijk dank alvast!

Dirk_Hendrik
16 januari 2009, 20:52
Draai de bodem er af en kijk even naar een 6 of 7 cijferig nummer op de potmeters. Post dat hier.

robert-gitarist
16 januari 2009, 20:53
Waar dan op marktplaats, linkje er van? Ik kan er namelijk zo geen ontdekken met dat serie nummer. Ik heb er onlangs wel een gekocht van Marktplaats en ik ben er wel te vreden mee. die van mij komt ergens uit 95/96 made in USA.
Hoe het zit met het jaartal en serie nr's. bij Proco weet ik zo niet. Kun je ook niks via de site van Proco of google iets terug vinden?

robert-gitarist
16 januari 2009, 20:54
Draai de bodem er af en kijk even naar een 6 of 7 cijferig nummer op de potmeters. Post dat hier.

D_H, hij heeft het pedaaltje op MP gezien ;) maar goed, misschien dat je even de verkoper kunt mailen met het verzoek. Misschien hoef je niet eens de bodem er vanaf te halen maar slechts het batterij klepje, vanaf daar kun je ook wel de potmeters bekijken :)

schizo910
16 januari 2009, 20:55
Draai de bodem er af en kijk even naar een 6 of 7 cijferig nummer op de potmeters. Post dat hier.


Hij ziet dat ding op marktplaats, lastig om het bodemplaatje er af te draaien dan hè? :satisfie:

lackofsanity
16 januari 2009, 21:07
Ik heb de verkoper gemaild en van hem heb ik het serienummer gekregen, ik heb flink lopen googelen maar ik heb dus niks kunnen vinden. Dus ik hoopte dat een van de experts hier mij verder kunnen helpen.

Dirk_Hendrik
16 januari 2009, 21:59
Hij ziet dat ding op marktplaats, lastig om het bodemplaatje er af te draaien dan hè? :satisfie:
:nervous: sorry.......

Dirk_Hendrik
16 januari 2009, 22:00
Nou heb ik gehoord dat Proco Rats van na een bepaald productiejaar niet bepaald geweldig spul is;!

Anders dan maar;
Waar heb je dat gehoord?

Klaasj Vaak
16 januari 2009, 22:03
Anders dan maar;
Waar heb je dat gehoord?

Van mij. Ik meen hier ook meermaals te hebben gelezen dat de huidige, in China vervaardigde Rats bij lange na niet zo goed zijn dan de ouwe versie. Op de site van Keeley staat ook zo iets dergelijks.

robert-gitarist
16 januari 2009, 22:12
Klopt ook wel een beetje naar mijn idee.
Ik heb een aantal maanden terug al eens een Proco turbo Rat getest, een uit de nieuwe reeks (made in china) en klonk pzich niet fout maar miste toch wat laag en smeerde gauw het geluid dicht, niet echt mooi. Sinds een aantal dagen heb ik een Proco turbo Rat (made in USA) met een LM308 chip (beats me) maar echt waar, hij klinkt opener (de mid's klinken gewoon mooier en opener) en gedefineerder. Het verbaasd mij ook nogal want normaal heb ik ook snel de neiging om te gaan roepen "dat zit tussen de oren".

hoofd
16 januari 2009, 23:39
Van mij. Ik meen hier ook meermaals te hebben gelezen dat de huidige, in China vervaardigde Rats bij lange na niet zo goed zijn dan de ouwe versie. Op de site van Keeley staat ook zo iets dergelijks.

Volgens mij is dat een beetje mierenneukerige bullshit.. Een RAT is een RAT, zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen. Ik heb in ieder geval een RAT uit.. 2005? 2004? Whatever, het is nog steeds mijn no 1 scheurpedaal, niks anders nodig.

Klaasj Vaak
17 januari 2009, 00:12
Volgens mij is dat een beetje mierenneukerige bullshit.. Een RAT is een RAT, zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen. Ik heb in ieder geval een RAT uit.. 2005? 2004? Whatever, het is nog steeds mijn no 1 scheurpedaal, niks anders nodig.

Ik weet het ook niet, het is wat je her en der leest en hoort. Ik ken de nieuwere Rats niet. Ik heb zelf, ben ik vanavond achter gekomen, wel een USA versie, maar durf niet te zeggen of ie beter is dan de huidige Chineze versie. It's all in the eye of the beholder. Maar wat ik ook begrepen heb, is dat in de huidige versie ook echt goedkopere cq slechtere onderdelen in zitten, in de zin van betrouwbaarheid. Of dat ook werkelijk zo is weet ik niet.

De topicstarter wil bieden op een Rat van Marktplaats en ik bedacht me dat wat ik gelezen/gehoord heb over de huidige Rat en gaf hem als tip het hier eens te vragen, opdat hij niet teveel betaald. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het zit met het serienummer, hoe je aan de hand daarvan kan zien waar het pedaal gemaakt is. Nou staat bij de mijne 'Made in USA' bij, maar het is altijd handig aan de hand van het serienummer te kunnen vragen.

Overigens zou ik best de Chineze en de Amerikaanse versie naast elkaar willen leggen ter vergelijk. Ben heel benieuwd naar het verschil.

Dirk_Hendrik
17 januari 2009, 09:31
Volgens mij is dat een beetje mierenneukerige bullshit.. Een RAT is een RAT, zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen. Ik heb in ieder geval een RAT uit.. 2005? 2004? Whatever, het is nog steeds mijn no 1 scheurpedaal, niks anders nodig.

Niet geheel Hoofd. Ik heb hier een RAT die idd vrij jong is (RT273217) en daar hebben ze idd wel een loopje genomen t.o.v. de vroegere modellen. Niet dat hij ineens slecht is ofzo maar wel minder.

Klaasj Vaak
17 januari 2009, 09:58
Maar hoe zit dat nu met het serienummer, weet jij dat Dirk Hendrik?

Dude
17 januari 2009, 12:43
lieve mona...

ik heb een rat met nummers RT1378921 en ER3977

wat betekend dit voor de leeftijd van het apparaat waar ik een haat/liefde verhouding mee heb ?

hoofd
17 januari 2009, 12:54
Niet geheel Hoofd. Ik heb hier een RAT die idd vrij jong is (RT273217) en daar hebben ze idd wel een loopje genomen t.o.v. de vroegere modellen. Niet dat hij ineens slecht is ofzo maar wel minder.

Maar vanaf wanneer is dat dan? Nu word ik ook wel nieuwsgierig.. Op mijn RAT staat in ieder geval nog "made in the USA".

Ik meen ooit ergens te hebben gelezen dat er niet zoveel verschil zit tussen ouwe en nieuwe RATten. Maar dat kan ik verder absoluut niet onderbouwen.