PDA

View Full Version : Tele met bubbeltjes



joskedentweede
16 januari 2009, 19:27
Vrienden,
ik zit met een klein probleempje. Ik zit er al langer mee, maar het stoorde mij nooit. Tot mijn broer maar bleef vragen wat het was.
Het gaat over de neck van mijn tele, op de toets staan verscheidene bubbeltjes, en als je erop gaat letten beginnen ze te irriteren. Je kan ze ook voelen als je erover gaat wrijven, hard gaat wrijven.
Nu merk ik er eigenlijk niets van als ik speel, maar ja, ik ben niet anders gewoon dan mijn tele...

Weten jullie wat het is?

http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC00048.jpg

Ik hoop dat het niet erg is, het is mn lieveling :)

alvast bedankt,
Jonathan

bert k
16 januari 2009, 19:31
:???: Houtwurm?


Maar serieus, geen idee, maar het lijkt me niet best. Het zit onder de laklaag.

arcane
16 januari 2009, 19:33
Misschien beginnen er dadelijk nog takjes uit te groeien;)

Verder dan deze overbodige opmerking kom ik helaas ook niet.

joskedentweede
16 januari 2009, 19:34
Hmm, het is nogal lastig, ik heb er nooit op gelet, tot nu....

VanBiLL.com
16 januari 2009, 19:46
Tonechambers? ;) Misschien een beetje hars wat uit het hout komt?

J.G.
16 januari 2009, 19:46
misschien ooit per ongeluk één of ander product opgekomen waar de lak niet goed tegenkan

joskedentweede
16 januari 2009, 19:47
Haha, als dat is dan vervang ik de neck onmiddelijk. :D
Ik hoop stiekem dat Fingers het weet, hij is de master van de Fenders.

HUESSEN
16 januari 2009, 19:47
braille toetsenbord

joskedentweede
16 januari 2009, 19:48
misschien ooit per ongeluk één of ander product opgekomen waar de lak niet goed tegenkan

Nee, dat denk ik niet, want het gaat echt over heel de neck, dit is ongeveer fret 16, maar op fret 5 zitten er ook...

Mr.Fingers
16 januari 2009, 20:01
Wat voor telecaster is het?

joskedentweede
16 januari 2009, 20:05
Ach ja vergeten te zeggen.

American Standard van 2004, gewone versie dus

Braindead
16 januari 2009, 20:07
Ik kan het niet zo heel goed beoordelen van de foto maar kan het niet gewoon een verwaalde birdseye zijn?

Mr.Fingers
16 januari 2009, 20:08
hmm, 2004 standard, dus das gewone satijnlak (geen nitro). Die bubbeltjes kan opgehoopt vocht zijn in het hout, of opstijgend hars. Ik zou er is mee naar de winkel gaan.

joskedentweede
16 januari 2009, 20:11
Er is dus echt iets aan de hand dan? :s

joskedentweede
16 januari 2009, 20:12
Ik kan het niet zo heel goed beoordelen van de foto maar kan het niet gewoon een verwaalde birdseye zijn?

Een betere foto kon ik niet krijgen :) Hier valt het het meeste op

Mr.Fingers
16 januari 2009, 20:13
Als er takjes op beginnen groeien, ieder jaar in mei en september snoeien, gebruik mest van Van Gastel en geef niet te veel water :seriousf:


nee, ik denk gewoon dat het opstijgend vocht/hars is, weinig aan te doen vrees ik.

Sinner1980
16 januari 2009, 20:14
Idd, vocht of hars wat naar buiten komt zetten(ben jarenlang schilder geweest) of er zou één of ander chemisch goedje over heen gekomen zijn maar dat lijkt me stug, ik zou het in ieder geval mijn tele niet aandoen...

Sprint naar de winkel want dit lijkt mij garantiewerk:nervous:

joskedentweede
16 januari 2009, 20:16
Als er takjes op beginnen groeien, ieder jaar in mei en september snoeien, gebruik mest van Van Gastel en geef niet te veel water :seriousf:


nee, ik denk gewoon dat het opstijgend vocht/hars is, weinig aan te doen vrees ik.

Van Gastel is duur hoor, in den Brico hebben ze dat ook :D
maar ik zal er mee naar de winkel gaan, wel vrijdag pas, want ik heb nog examens

Luke-wannabe
16 januari 2009, 20:24
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een lakfoutje is. Ik zou me er niet echt aan storen. Zo wel kun je het misschien weg laten halen bij de winkel of bij een gitaartech.



Offtopic: Fingers, gaat de Jazzmaster dan tóch weg! Jammer! Och, als je de tele maar houd :D

Mr.Fingers
16 januari 2009, 20:34
offtopic: ja, cash nodig! De tele is een blijvertje (Steve Cropper & Robbie Robertson ;))

humbucker
16 januari 2009, 20:58
offtopic: ja, cash nodig! De tele is een blijvertje (Steve Cropper & Robbie Robertson ;))

Jammer, slechte timing, anders kwam ik hem gelijk ophalen!!

barno
16 januari 2009, 21:12
lakfout denk ik niet, eerder iets wat naar buiten wil, vocht, hars?? anyway, ik zou me der geen reet van aantrekken, spelen met die handel, zie wat deukjes in frets, dus er komt toch wel es een refret, dan kan dat even gelijkgeschuurd en herklakt worden.

joskedentweede
16 januari 2009, 21:14
Ik heb me er geen reet van aan te trekken, maar nu het lijken er steeds meer te worden.

Mad mind
16 januari 2009, 22:31
Misschien toch eens naar laten kijken in een winkel. Het lijkt me echt niet gezond, zeker als het steeds erger wordt.

joskedentweede
16 januari 2009, 22:36
Tjah, ik denk dat ik voor de veiligheid toch eens langs de gitaarboer ga.
Minpunt is dat dit de Beatshop in Antwerpen is, die man is niet echt zo blij als je met problemen afkomt...

Blijkbaar heeft niemand dit al meegemaakt, heb ik weer.

Maar bedankt voor de hulp ;)

Jonathan

rijsberman
16 januari 2009, 22:41
Ach, hoe druk moet je je maken om iets waar je eigenlijk geen last van hebt? Leuk als het onder garantie opgelost kan worden, anders maar niet, toch?

joskedentweede
16 januari 2009, 22:46
Ja, dat denk ik ook. Als die zegt dat hij er niets aan kan doen en ik moet betalen voor reparatie dan laat ik het zo.
Anderzijds wil ik geen afscheid van mn tele nemen, het is mijn eerste eigen gitaar.
Maar we zullen zien en hopen op het beste, het stoort niet, maar als het erger wordt misschien wel, dat weet ik niet :)

Ibanez666
16 januari 2009, 23:23
is toch handig als hij ooit nog s gestolen wordt of zo. Je herkent hem zo..

BamBuFan1
16 januari 2009, 23:56
Wat voor telecaster is het?

De Michael Buble Signature?

pannekoek
16 januari 2009, 23:59
De Michael Buble Signature?

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:


:dontgeti:

Luke-wannabe
17 januari 2009, 00:08
1 vraag... Hoe zou het in godsnaam erger kunnen worden? Het is niet dat er iets groeit onder de lak ofzo...

bert k
17 januari 2009, 11:16
Nou ja, wel dus. Als het inderdaad opstijgend vocht of hars is, dan kan het wel degelijk erger worden.

KamikazaGuitar
17 januari 2009, 13:42
offtopic: ja, cash nodig! De tele is een blijvertje (Steve Cropper & Robbie Robertson ;))

GAS op jouw jazzmaster!! =p

Jorikjet
17 januari 2009, 13:47
jeugdpuisjes

joskedentweede
17 januari 2009, 21:14
1 vraag... Hoe zou het in godsnaam erger kunnen worden? Het is niet dat er iets groeit onder de lak ofzo...

Wel, ik dacht eerst ook niet dat het erger werd.
Maar ik ontdek er steeds nieuwe, die ik nog niet eerder gezien had.
iig ga ik toch maar eens voor de zekerheid langs de winkel.

spirit
17 januari 2009, 22:35
Ik gok op stof onder de lak, waarschijnlijk zie je ze nu pas, omdat je er nu pas op let.

Lichtjes opschuren en polijsten mssn?