PDA

View Full Version : ervaringen met een ibanez artist???



ar250artist
13 maart 2003, 14:15
Heb sinds een jaar of twee en ibanez artist ar250 en die bevalt me geweldig: echte beauty en speelt erg fijn. Enige nadeel is dat die vrij zwaar is en niet helemaal in balans hangt. Zijn er meer mensen met ervaringen???

Braindead
13 maart 2003, 22:21
Wel bespeelt maar nooit gehad.
Inderdaad een erg zware gitaar, heel goede sustain en zien eer vaak goed uit.
Maar dat gewicht!?!?! maar over het geheel een goede gitaar.

Braindead
13 maart 2003, 22:25
Dan heb ik het trouwens over de oude jaren 80 artists. Die van jou ken ik niet, maar zal ook wel lekker spelen denk ik zo.

Nielsje
13 maart 2003, 22:37
Volgens mij zijn de zeeer oude artist series (ik meen jaren 70) erg goed, wegens het gebruikte hout, en de verbinding met de nek enzo. de elementen willen wel eens wat minder zijn. ik vind dat ze er gaaf uitzien, lekker zwaar, (net als les paul enzo) als je een mietje bent en het niet kan dragen, neem dan maar een ibanez JEM of een ander fake ding :razz::P (oei oei, hier krijg ik ruzie mee :razz:)
de wat latere modellen met geschroefde hals schijnen wat minder te zijn, maar als nog niet slecht. en idd, fijne sustain, en heerlijk spelen...

dat ie niet in balans hangt weet ik niets van af... hoe draag jij je gitaar dan?:P

skabouter
13 maart 2003, 22:41
wie zei er daar wat over jem ?? :@ :@ :@
(neejhoor, ik hou ook niet van jems:D)

ik vind ze ook cool. die oude walnoot modellen, met neck-through en vette actieve electronica en tri-sounds enzo. ik wil nog wel eens een mucisian :smile:

Dirk_Hendrik
14 maart 2003, 09:09
Op 2003-03-13 22:41, schreef skabouter:
wie zei er daar wat over jem ?? :@ :@ :@
(neejhoor, ik hou ook niet van jems:D)

ik vind ze ook cool. die oude walnoot modellen, met neck-through en vette actieve electronica en tri-sounds enzo. ik wil nog wel eens een mucisian :smile:


Eeh Skabouter, Volgens mij heb je hat al over Musicians.

En om even wat olie op het vuur te gooien ben ik van mening dat een eind 70, begin 80-er jaren Artist qua bouwkwaliteit zeker niet onder doet, zo niet beter is dan een LP.

Anders Destium
14 maart 2003, 12:36
Leuke dingen zijn dat, niet mijn stijl maar ze zien er wel verzorgd uit. Veel zware gitaren hangen niet echt lekker in balans, om dat te compenseren heb je namelijk een heel zware headstock nodig. Ik denk dat alleen Deans daaraan kunnen voldoen :wink:

Een Jem koop je trouwens niet omdat hij licht is, maar omdat er bloemetjes opstaan :smile:

andy
14 maart 2003, 13:48
Goede gitaar speelt licht, veel sustain en dat ie zwaar is moet je maar op de koop toenemen.

Dirtypool
14 maart 2003, 14:54
Ik heb zo'n 15 jaar geleden een Artist gehad met 2 cutaway's, blond, vergulde hardware, volgens mij DiMarzio zebra's, wel een bolt-on neck meen ik, die heerlijk speelde en erg goed klonk.
Altijd spijt van gehad.
Was een soort Anniverserie, stond van alles in gegraveerd.Was een schoonheid.

ar250artist
14 maart 2003, 16:16
Bedankt voor de reacties boys! Maar zo te horen zijn er meerdere versies. De mijne heeft bijvoorbeeld geen geschroefde nek. Je kunt hem zien op de website van Ibanez: ar250. De mijne is alleen wat roder van kleur. Ik weet alleen niet of de elementen de allerbeste zijn; zou me nie verbazen als ie met andere nog beter klinkt.

Bog
15 maart 2003, 00:17
Ik ken de Artist AR250 niet, dat is een 're-issue' van de eindjaren 70/begin jaren 80 Artist Serie modellen. Ik heb zelf een AR200 en een AR112 (12-snarig electrisch) uit die tijd. Fantastische gitaren die ook naar mijn mening niet onder hoeven te doen voor een LP.

Wil je meer weten over de Ibanez lijn in de jaren 70 en 80 kijk dan eens op http://www.ibanezvintage.com/ en dan bij Artist series. Ook de Musician gitaren staan daar. Nog meer info op de forums van http://www.ibanezcollectors.com/

Ik heb het vaker gezegd maar blijf het herhalen: loop er niet voorbij als je ooit een Ibanez jaren 70 tegenkomt. Goede kans dat je er voor valt als je er op speelt (bij de goede exemplaren uiteraard, ook hier zijn slechte exemplaren te vinden).