PDA

View Full Version : Wie vertelt me hoe ik muzikanten ontmoet



sammick
17 december 2001, 21:53
Ik ben op zoek naar een tijdschrift waarin ik andere muzikanten en jamsessies e.d. kan vinden.
Wie heeft raad. ?
Het verhaal er achter:
Zelf speel ik al een kleine 5 jaar akkoestisch gitaar. Gelukkig heb ik mijn vriendin die gezegend is met een goeie strot zodat die vaker meezingt maar het lijkt me eens leuk om langzaam eens aan een bandje of iets dergelijks te beginnen.

HELP ! IK WIL MUZIEK MAKEN !

moretel
19 december 2001, 12:19
Muziekwinkel, muziekschool, advertentie in de supermarkt, advertentie op school e.d. , advertenties in plaatselijke bladen, internet

Be creative, zoek en gij zult vinden.

sammick
19 december 2001, 15:32
Nou, zoek, zoeker en zoekst dan maar he.
Maar er bestaat dus geen muziekblad voor muzikanten ?

moretel
19 december 2001, 16:19
In de gitarist staan er een paar en in advertentieblaadjes zoals de particulier is wel wat te vinden. Maar de meeste muzikanten zoeken tegenwoordig hun heil op het internet.
Soms hebben lokale muziekwinkels en scholen bruikbare "archieven"

sammick
20 december 2001, 04:11
in de gitarist ? Wat is dat dan ?

PeArLjAm
20 december 2001, 17:08
Das een gitaartijdschrift die maandelijks uitkomt, je kunt m in de normale tijdschriftenhandel wel kopen.

groete

Anavrin
20 december 2001, 19:07
Op 2001-12-20 03:11, schreef sammick:
in de gitarist ? Wat is dat dan ?

dat ben jij toch? :razz:

sammick
21 december 2001, 02:04
hahaha
Heel grappig.
Nou in elk geval bedankt voor de hulp !!

levi.w
21 december 2001, 17:34
http://www.feedback.nl
Daar hebben ze een muzikanten prikbord. Wordt op dit moment helaas door een stel maloten wat misbruikt maar er is veel te vinden van wat jij zoekt.
grwillem

sammick
8 januari 2002, 18:14
Leuk tijdschrift

maar ja, niet echt veel dingen te vinden hoor

anyway thanx

philbee
9 januari 2002, 15:42
beste manier om muzikanten te treffen is op sessies, die zijn er in elke stad wel in een of andere kroeg.

Het voordeel is dan je ziet meteen wat hij/zij kan, welke stijl hij het liefst speelt en wat voor type het is, want geloof me dat laatste is het belangrijkste om een band te vormen; of jullie een beetje met elkaar overweg kunnen. Dat hoor en zie je uit een advertentie nniet.

sammick
12 januari 2002, 20:56
ok, das een goeie philbee....

maar hoe kom ik er dan achter hoe zo'n sessie bij mij in de buurt is. Omgeving van Roermond of Echt of die kanten

philbee
17 januari 2002, 21:18
meestal weten muzikanten dat wel bij jou in de buurt, ga eens naar een band kijken van jouw stijl daar kom je ook vaak muzikanten tegen, gewoon ff je mond open doen tegen de jongens van de band, die kennen meestal wel andere muzikanten of plaatsen waar sessie gehouden worden.

Als je een auto hebt in Maastricht worden op donderdag avond in 'Alsace' op het Emmaplein sessies gehouden, op zondag middag in 'The Duke' in de Koestraat, bluessessies, deze zijn echt aardig. Ja bij jou in de buurt weet ik het niet, echt gewoon rondvragen. Je een beetje mengen in de 'scene'... :smile:

anoniem
18 januari 2002, 15:34
OOR

sammick
19 januari 2002, 03:03
wijze adviezen ....
zal ze opvolgen

bedankt