PDA

View Full Version : Peavey Valveking vraag,



Pax1212
16 januari 2009, 16:44
hallo forumleden,

Ik heb een vraagje omtrent mijn peavey valve king top. In principe een prima top, de clean klinkt erg warm. Maar het 2e kanaal de overdrive mist net dat stukje pit. Ik had voorheen een metalmuff er tussen. Maar wil liever de distortion uit top zelf halen. Iemand een aanrader voor een pedaal die net wat meer gain uit de top kan halen.

TimmU
16 januari 2009, 16:46
Tubescreamer , willekeurige booster ( EHX LPB-1?)

arcane
16 januari 2009, 17:22
Bad Monkey.

Squier4ever
16 januari 2009, 17:25
een dikke sound komt IMO niet alleen maar van veel gain, dat kan juist totaal niet dik klinken. gebruik genoeg mids, en vooral veel volume :D

Mitch
16 januari 2009, 17:28
Of betere pre amp buizen, of een boostertje inderdaad.

almarvk
16 januari 2009, 19:06
Tubescreamer , willekeurige booster ( EHX LPB-1?)

Tubescream werkt wel, maar niet super. Een LPB-1 werkt totaal niet. De RangeMaster booster (Newtone clone) werkt wel prima.

En als je geen goede scheur eruit krijgt moet je meer stoeien met texture & presence en de knop achterop voluit. Lukt het dan nog niet, dan nieuwe preamp buisjes erin. Ik haal er meer dan prima scheur uit.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik m'n amp heb moeten inspelen. De eerste keren in de oefenruimte op hoog volume had ik veel feedback, maar na een tweetal maanden totaal geen last meer van.

pasqual
16 januari 2009, 20:05
misschien overbodig om te zeggen, maar gebruik je de boost functie eigenlijk wel? misschien heb je de volume-boost en gain-boost verwisseld? ik haal echt meer dan genoeg gain en power uit mijn valveking ( is wel de 212 combo met eminence governors ). wat voor een cabinet heb je eronder? heb je al eens een ander cabinet geprobeerd? en inderdaad, andere pre-amp buizen kunnen het verschil maken, maar daar kom je pas achter als je ze verwisseld hebt.

groeten Pasqual.

Pax1212
27 januari 2009, 13:43
Jazeker gebruik ik de boost functie. Ik heb gisteren een bad monkey er tussen gezet, en dan klonk al stukken beter. Enige nadeel was het ontzettende gepiep (feedback). Ik denk dat ik nog even zoekende zal zijn voor het juiste geluid. Bedankt voor de tips!

Geoff
29 januari 2009, 08:35
Met welke gitaar en welke pick ups speel je? je kan ook eens proberen om de pick ups dichter bij de snaren af te regelen.

greetz

Geoff