PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Classic Vibe



Azaruc
16 januari 2009, 16:40
Ik was op zoek naar een strat-achtige gitaar om m'n "collectie" uit te breiden. Ik heb m'n PRS SE Singlecut voor het stevigere werk en blues etc, maar miste toch het cleane wat je uit een stratocaster kunt halen. Daarom ben ik vandaag naar de muziekwinkel in Alkmaar gereden om daar maar eens wat stratocasters aan de tand te voelen.
Uiteindelijk heb ik de volgende gitaren bespeeld:
- Squier classic vibe 50's
- Squier classic vibe 60's
- Fender classic player 60's
- Fender Highway 1
- Fender classic series 50's (geloof ik)

De Squiers wilde ik per se testen aan de hand van de positieve geluiden die ik er hier over hoorde. De ander strats heb ik erbij gepakt om te vergelijken en als ze echt lekker aan zouden voelen zou ik daar ook over na willen denken, maar de classic vibes schelen wel een heel stuk aan kosten.

Eerst een tijdje aan het testen geweest met alleen de classic vibes; uiteindelijk de 60's weer weggezet omdat de 50's mij meer aansprak. (Misschien door de rosewood toets) Het geluid van de 50's was meer wat ik zocht.
Waar ik wel erg aan moest wennen was de lak van de hals. Misschien dat ik de hals nog wel een beetje schuur ofzo. Het voelde in het begin in ieder geval heel stroef aan. Later was het wat meer gewend.

Toen de classic series 50's ernaast getest (kwam de verkoper mee aan, dus toch maar even geprobeerd, ondanks dat die met ~1600 euro ruim boven m'n budget lag). Dat was wel echt precies wat ik zocht, dus mocht ik een vaste band vinden (en een pot met goud) ga ik zeker nog eens terug om nog eens zo'n gitaar te proberen. Het geluid vond ik perfect voor een strat en hij speelde ook nog eens super. Maar goed, te duur voor mij dus..

Daarna de classic player en highway erbij gepakt, maar die konden mij niet echt overtuigen. De squier sprak me qua geluid en gevoel veel meer aan op de een of andere manier, ook al was hij maar ongeveer de helft van de prijs.

Uiteindelijk ben ik dus met de Classic vibe naar huis gegaan. Nu maar hopen dat hij blijft bevallen :D

Helaas zijn de foto's van mindere kwaliteit (telefoon). Misschien dat ik vandaag of morgen nog wel ff wat probeer te schieten met de gewone fotocamera.

http://i14.photobucket.com/albums/a346/Azaruc/DSC00050.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a346/Azaruc/DSC00054.jpg

Nu dan maar weer verder aan school :( en dan vanavond weer verder met de gitaar :D

episua
16 januari 2009, 17:24
Mooi gitaartje! Gefeliciteerd!

Brewskie
16 januari 2009, 17:34
Mag ik vragen welke winkel was dat in Alkmaar was ? Dijkman of Spanjaard ? Wel raar dat je met goedkope gitaren aan het testen bent en dan komt hij aanzetten met een gitaar van 1600. De kans dat je die had meegenomen was toch wel erg klein.

Die gelakte hals vind ik ook erg stroef. Het schuren van de achterkant is natuurlijk een prima optie met de toets blijft plakken. Zeker met het maken van bends is dat een probleem voor mij.

Maar hij ziet er goed uit. Wat kost zo'n Squier ?

JeroenSchaaf
16 januari 2009, 17:38
Gefeliciteerd! :D

Azaruc
16 januari 2009, 17:50
Mag ik vragen welke winkel was dat in Alkmaar was ? Dijkman of Spanjaard ? Wel raar dat je met goedkope gitaren aan het testen bent en dan komt hij aanzetten met een gitaar van 1600. De kans dat je die had meegenomen was toch wel erg klein.

Die gelakte hals vind ik ook erg stroef. Het schuren van de achterkant is natuurlijk een prima optie met de toets blijft plakken. Zeker met het maken van bends is dat een probleem voor mij.

Maar hij ziet er goed uit. Wat kost zo'n Squier ?

Dit was bij Dijkman. Hij probeerde me ook niet de gitaar te verkopen ofzo, meer zoiets van : "Vergelijk het ook maar eens met het "origineel"". Hij wist denk ik ook wel dat ik die niet zou nemen, aangezien ik specifiek naar de Classic Vibes had gevraagd.

Die Classic Vibes kosten daar 320 euro, dus echt een groot verschil met de Highway en Classic Players. Terwijl ik de Classic Vibe echt lekkerder vond klinken/spelen.

Peter-J
16 januari 2009, 17:52
Lekker gitaartje! ^^
Ik heb hem ook en hij speelt heerlijk,
vooral op clean. :)
Ik verkoos de '50s ook boven de '70s.

zeiler
16 januari 2009, 17:54
die toets is wel heel dik gelakt als je hem vergelijkt met mijn maple toets/neck...

kan ook aan de foto liggen maar...

in ieder geval een gave gitaar, mooie burst ook!!!

en tjah :d dat school herken ik ;)!

Arjan12
16 januari 2009, 18:00
Mag ik vragen welke winkel was dat in Alkmaar was ? Dijkman of Spanjaard ? Wel raar dat je met goedkope gitaren aan het testen bent en dan komt hij aanzetten met een gitaar van 1600. De kans dat je die had meegenomen was toch wel erg klein.

Dat vind ik juist goed van de verkoper, dan weet je toch waar je 't mee vergelijkt zeg maar :) .

fuchs
16 januari 2009, 18:09
1600 voor een classic series is wel erg veel...

Squier4ever
16 januari 2009, 18:16
je bent dus bij Dirkdewaard van het forum op bezoek geweest, kan me voorstellen dat hij zoiets zou doen ja :D

Azaruc
16 januari 2009, 18:30
Hmm.. laatst wel gelezen dat hij in een muziekwinkel ging werken ja, maar geen idee of dit hem was.

En ik vond het inderdaad ook wel erg prettig dat hij die duurdere Fender ook kwam brengen als vergelijkingsmateriaal. Weer wat om voor te sparen :D
Sowieso vond ik het erg lekker om daar gewoon rustig te kunnen testen, dus als het Dirkdewaard was verdient hij een pluim :D

joskedentweede
16 januari 2009, 19:33
Dat is wel een erg mooie gitaar. Gefeliciteerd!

Deze voeg ik toe aan het lijstje van strats die ik wel eens wil testen.

Dirkdewaard
17 januari 2009, 08:36
Hi Azaruc, gefeliciteerd met je mooie gitaar!



ik mis hem nu al.... :D

Peter-J
17 januari 2009, 10:59
Maar toch,
Bij jou op de foto zie je de houtnerf van de hals goed,
Bij mij zijn dit soort van "spikkels",
Hoewel ik liever de houtnerf zie.

Is dit weg te schuren of....?

Azaruc
17 januari 2009, 16:43
Hi Azaruc, gefeliciteerd met je mooie gitaar!



ik mis hem nu al.... :D

Dank je!
Gisteravond getest in een combo met drums/bas/piano (en ik natuurlijk), geeft precies het geluid wat ik zocht :)

Dus ik ben heel tevreden

@Peter-J: ik snap niet precies wat je bedoelt?

Fender75
17 januari 2009, 20:01
Mooie gitaar voor een mooie prijs!~Gefeliciteerd ermee!!

Orgasmocaster
18 januari 2009, 00:53
Heb zonet even eentje bekeken in een muziek zaak om te kijken wat de hype was. ik moet eerlijk toegeven dat ze redelijk in de buurt komen van de oudere (koreaanse) squiers! goede keus voor een lager budget.