PDA

View Full Version : Begonnen



YoJorisss
16 januari 2009, 14:36
Hey Hey daar zijn we weer. Ik heb vandaag mijn 2de les gitaarles en ben er dagelijks wel mee bezig. Ik kan natuurlijk nog niets maar liedjes als smoke on the water and saturday night (de uber-begin liedjes) lukken wel. Echter gaan mijn vingers dood, vaak doet het na 5 minuten al redelijk pijn om de snaren in te drukken, met name de kleinere. Hoelang gaat dit duren voordat er een eeltlaagje op mijn vingers zit zodat ik wat langer kan spelen?

Jason34
16 januari 2009, 14:50
pijnlijk he? Duurt gelukkig niet zo lang als je maar veelvuldig blijft spelen, langzamerhand kan je steeds langer zonder pijn spelen en daarna is het net of je vingerdopjes op hebt.

Ruudj
16 januari 2009, 14:50
Gewoon doorgaan; ff door de pijn heenbijten . Na een paar dagen voel je je vingertoppen al harder worden, mits je elke dag speelt :jam:

Jeroen^^
16 januari 2009, 15:48
Whaha :) dat is heel herkenbaar ja maar toen ik 5 uur achter elkaar door speelde was de pijn gauw weg :p dus gewoon doorgaan is het advies.

--=HANS=--
16 januari 2009, 17:07
Goed bezig!

Inderdaad gewoon stug doorgaan, eelt komt vanzelf. Het is overigens niet alleen een kwestie van eelt maar ook van gewenning voor je hele hand. Je zal zien dat bepaalde akkoorden steeds makkelijker gaan en dat je minder hard hoeft te drukken om toch een fatsoenlijk geluid te krijgen. Let wel op dat je de boel niet forceert. Als het pijn blijft doen als je niet speelt of meteen als je begint dan kan het zinvol zijn om je handen/vingers even wat rust te gunnen.

Succes ermee en veel plezier!

Brewskie
16 januari 2009, 17:21
Mijn eerste gitaar was een western met stalen snaren. En nog dikke ook. 0013 geloof ik. In combinatie met hoge actie sneden die snaren echt in je hoeven. Toen snel een spaanse gitaar erbij genomen. Ging nog makkelijker met de akkoorden, ivm de breedte van de hals.

Maar nu speel ik al weer wat jaar en heb redelijk wat eelt. Met name op de pink. Maar sinds kort ben ik begonnen met 'bending'. En dat levert toch opnieuw zere vingertoppen op. Had ik niet verwacht. En dan heb ik nog wel 0009 op de hoge e-snaar zitten. Maar als je een volle noot moet opduwen kost dat echt moeite.

Succes. En stoppen voordat het gaat bloeden hoor. Anders heb je echt een probleem.