PDA

View Full Version : Fulltone Fat-Boost 1 of Fat-Boost 2?



Jantje Poen
16 januari 2009, 14:09
1 en ander heb ik hier in 't forum al kunnen lezen, maar te weinig over de verschillen. Heeft iemand ze al eens naast elkaar gezet, wat zijn de voordelen, nadelen, welke is eigenlijk "beter"??? En blijft hij echt clean en helder en toch niet schel??

Dirk_Hendrik
16 januari 2009, 14:17
Fat boost 1 wat?
Fatboost 2 wat.

Ik ken tientallen boosten en de 1 claimt nog fatter te zijn dan de andere (die ook al behoorlijk in het fat zat!) fatboosts. Over welke fatboost heb je het??

Jantje Poen
16 januari 2009, 14:26
Fat boost 1 wat?
Fatboost 2 wat.

Ik ken tientallen boosten en de 1 claimt nog fatter te zijn dan de andere (die ook al behoorlijk in het fat zat!) fatboosts. Over welke fatboost heb je het??

Oeps sorry! Ja er bestaan veel. Ik bedoel de Fulltone, de Fat-Boost (silver) 1e serie en de Fat-Boost 2 (rood). Andere goede soortgelijke pedalen heb eventueel ook wel oren na. Ik boost nu met Maxom OD808 op een HookR20, dat is een beetje slap en het lijkt dan of er een kartonnen doos over de amp staat.

stratestic
16 januari 2009, 20:00
He iemand met een Hook R20. Hoe bevalt die, zonder een boost?

Jantje Poen
16 januari 2009, 21:57
He iemand met een Hook R20. Hoe bevalt die, zonder een boost?

Helemaal te gek!

Lexvandoef
16 januari 2009, 22:11
Hmmm? Bergrijp ik het nou goed? Je hebt een amp gekocht die je in begin kut vond klinken, ruist en nu nog maar zo/zo vind klinken?

No offence trouwens, ik speel zelf over een Captain 34, wel een beetje een HOOK fan, maar ik zou nooit een amp kopen die mij niet erg bevalt, zeker niet in die prijsklasse.

Ohja, ontopic. Ik heb zelf een HWA 'clone' van de Fatboost 1. Ik vind het een erg cool pedaal, heeft een beetje een presence en laag boost, maar je amp gaat er erg breed van klinken. Wel lekker!

Jantje Poen
17 januari 2009, 00:11
Helemaal te gek!

Lexvandoef
17 januari 2009, 00:24
Ja natuurlijk moet je versterkers inspelen (speakers, trafo's), ik get that :). Maar mijns insziens zou dat niet zo'n levensgroot verschil moeten maken. Anyway, ik wil niet je plezier bederven, hoe meer HOOKers, hoe beter :seriousf:.

Over HWA, dat staat voor Hot Wire Audio, mede-forummer Speeddemon die fabriceerde deze pedaaltjes vroeger, nu niet meer te koop helaas.

Jantje Poen
17 januari 2009, 00:29
Oké bedankt, dus geen HWA voor mij.