PDA

View Full Version : Welke elco in flowerbooster?



peter_heijnen
16 januari 2009, 11:33
Ik heb een tijdje geleden de flowerbooster gebouwd en ben er zo tevreden over dat ik een tweede in in mijn wah ga inbouwen. Nu wil ik de nodige parts gaan bestellen maar dan kan ik bij de 100uf elco opeens kiezen tussen: 100uf radiaal, 100uf radiaal 35volt, en 100uf radiaal 63volt.

Ik heb geen idee welke ik zou moeten kiezen in deze typische situatie waarbij de noob dan toch weer wat hulp nodig heeft, anybody?

HaroldA
16 januari 2009, 11:37
Ik heb een tijdje geleden de flowerbooster gebouwd en ben er zo tevreden over dat ik een tweede in in mijn wah ga inbouwen. Nu wil ik de nodige parts gaan bestellen maar dan kan ik bij de 100uf elco opeens kiezen tussen: 100uf radiaal, 100uf radiaal 35volt, en 100uf radiaal 63volt.

100uF zou ik niet doen ;)

Maar om je vraag te beantwoorden: het staat toch gewoon in de PDF (http://www.newtone-online.nl/downloads/NewtoneFlowerBooster.pdf)???


1 0,1μF (=100nF) condensator (C1), origineel werd een multilayer condensator gebruikt

PS: vragen over Newtone kitjes kun je hetbeste in het Newtone Forum (http://www.newtone-online.nl/forum/) stellen!


Edit: bedoelde je misschien de 10μF Elco (C2)? Voltage maakt dan niet uit, want je gaat er toch niet meer dan 9v op zetten.

peter_heijnen
16 januari 2009, 11:45
Edit: bedoelde je misschien de 10μF Elco (C2)? Voltage maakt dan niet uit, want je gaat er toch niet meer dan 9v op zetten.
O wat ben ik toch weer een ui! Het gaat idd om C2 en die is zoals je al aangeeft helemaal niet 100uf maar 10uf!

Thnx voor het snelle antwoord. :)

Chris Winsemius
16 januari 2009, 16:20
Peter:

antwoord is al gegeven maar hier nog wat info mijnerzijds;
- meestal zie je elko's met werkspanningen vanaf 16V in 9V pedalen
- hogere werkspanning is meestal "goed" maar fysiek wat groter, soms kan het zijn dat 'n bepaald merk/type met 'n lagere werkspanning beter klinkt dan 'n andere met 'n hogere werkspanning maar dan komen we op het "boutique-geneuzel/etc.-punt" ;)

Soldeer ze!

Negative K3 fan
16 januari 2009, 19:41
leuk is dat newtone sinds kort ook die zetex bs170p verkoopt, die ga ik zeker in huis halen om te horen wat het verschil nou is met die normale bs170 (in zowel sho als bor).

peter_heijnen
17 januari 2009, 10:58
Hey Chris bedankt voor de uitleg!

Negative, ik hoor graag van je wat het voor verschil maakt. Ik ben momenteel ook bezig met een bor en zoals je weet zitten er daar 4 in. Bij die kit gaan ze zonder aparte voetjes rechtstreeks op de print en aangezien die mosfets nogal kwetsbaar zijn gebleken voor mijn 'geladen' aanraking ben ik een beetje huiverig om die dingen weer los te halen als ze eenmaal zitten.