PDA

View Full Version : Nieuw pedaal: Digitech Timebender



Sinner
16 januari 2009, 11:23
Hebben jullie deze (http://www.digitech.com/products/Pedals/TimeBender.php) al gezien?



ben erg benieuwd!

rocker_71
16 januari 2009, 11:24
Nu wel. ;)
Behuizing lijkt op die van de Jamman.

Nielsje
16 januari 2009, 11:30
Tegenhanger van de DD-20?

In ieder geval 'aardige' features, alhoewel ik nu al vind dat de loop-functie te kort is, gemiste kans.
Verder veel ducking mogelijkheden, en de tape-delay heeft verplaatsbare koppen, top. Kan alleen nog niet vinden of er stereo outputs op zitten.

Erg vet vind ik de harmony optie, ik zeg: Thin Lizzy!


De vraag is natuurlijk: hoe klinkt het...

dml
16 januari 2009, 11:54
In ieder geval 'aardige' features, alhoewel ik nu al vind dat de loop-functie te kort is, gemiste kans.


Hoezo gemiste kans? Daarvoor heeft Digitech immers de JamMan al voor, je gaat toch niet je eigen glazen ingooien?

Nielsje
16 januari 2009, 12:03
Hoezo gemiste kans? Daarvoor heeft Digitech immers de JamMan al voor, je gaat toch niet je eigen glazen ingooien?

Klopt, maar als je dan toch een looper erop zet, doe er dan eentje die nét iets langer kan loopen, 20 seconden is vaak net te weinig. Hij hoeft ook niet zo uitgebreid als de jamman. Maar goed, da's mijn mening.

Joey Handsome
16 januari 2009, 12:03
Lijkt me een soort uitgebreide Akai Headrush, vooral de verschuifbare koppen doen me daaraan denken. Het zou leuk zijn als er midi aan boord was en je de delay kon bpmsync-en met een drumcomputer. Hmm, je kunt blijkbaar wel een bpm instellen: BPM or Millisecond delay read out. Of het dan ook helemaal strak krijgt weet ik niet.
De harmonies lijken me wel erg gaaf. Sowieso, fijn dat er toch nog effecten worden uitgebracht die net weer even anders zijn.