PDA

View Full Version : NAMM News: Orange Dual Terror



AART
16 januari 2009, 00:22
http://www.patchwerkz.com/LeonsGear/OrangeRockerverb/OrangeBooth2.jpg

Ik dacht dat er wel mensen zouden zijn die dit interessant zouden vinden met al die TT fans :satisfie:

pannekoek
16 januari 2009, 00:23
ik was al een erg grote fan van de tiny terror maar dit lijkt me nog net iets vetter!

heb je meer info?

skabouter
16 januari 2009, 00:43
wauw :) doe mij die maar!!

skabouter
16 januari 2009, 01:03
wauw :) doe mij die maar!!

wel jammer dat het weer een broodrooster is....maakte ze maar van die mini-topjes, zoals die nu zo in zijn.

M.COM
16 januari 2009, 01:36
wel jammer dat het weer een broodrooster is....maakte ze maar van die mini-topjes, zoals die nu zo in zijn.

Ik vind het anders een verschrikkelijk vet design :). Ondertussen al meer info over dit beestje? Op goegel niks gevonden tot dusver ...

caliban
16 januari 2009, 01:36
Ik vind het een beetje vreemd, twee kanalen, maar geen volledige equaliser. Bij een kanaal kan ik het me voorstellen, gewoon een zo simpel mogelijke layout, maar hier......
En het broodroosterige eraan lijkt me ook nadelig, komt heel onstabiel over.

iWishmaster
16 januari 2009, 08:46
Ik vind het een beetje vreemd, twee kanalen, maar geen volledige equaliser. Bij een kanaal kan ik het me voorstellen, gewoon een zo simpel mogelijke layout, maar hier......
En het broodroosterige eraan lijkt me ook nadelig, komt heel onstabiel over.

De reden hiervoor zal voornamelijk technisch zijn: Het toevoegen van een EQ in de preamp zorgt voor een flinke hoeveelheid demping die varieert over het frequentiegebied (die variatie kun je beperken, maar hij blijft het geluid vervormen). De Tiny Terror heeft die ene tone-knop in de power amp verwerkt, waardoor het meer een high-cut of presence-achtig effect heeft. Voordeel: toch enige controle over de tone, maar vrijwel zonder de demping. Aangezien de TT zoveel mogelijk gain uit zo min mogelijk buizen (en andere componenten) probeert te halen, zou een volledige EQ serieus af doen aan de sound van het kleine apparaatje.

x.a.d
16 januari 2009, 11:12
Hoeveel watt zou deze zijn? Ook 15 Of iets meer..25 zou beter zijn...Net bruikbaarder in een band.

JvD.
16 januari 2009, 11:33
misschien kan deze hard clean?

Nielsje
16 januari 2009, 11:41
wel jammer dat het weer een broodrooster is....


En het broodroosterige eraan lijkt me ook nadelig, komt heel onstabiel over.

Tja, het kooikast idee is heerlijk retro verantwoord. Een bepaalde Nederlandse bouwer bouwt ook versterkers in een kooikast. Je moet er van houden. Ik vind het ook niet alles, maar ze hebben zeker wat. En ze zijn écht niet instabiel hoor.

Ik vind het wel een kek ding, de originele TT kan alleen maar scheuren, wellicht heeft dit bakkie iets met een ecc832 (zodat de scheur kant het '83' gedeelte gebruikt en het cleane kanaal het '82' gedeelte van de buis). Maar dat is gewoon een ruige speculatie van mij. Iets meer vermogen zou wellicht ook kunnen, heeft 'ie wat meer headroom.

Al iets bekend van gegevens?

Klaasj Vaak
16 januari 2009, 11:57
Hoeveel watt zou deze zijn? Ook 15 Of iets meer..25 zou beter zijn...Net bruikbaarder in een band.

Denk ook niet dat de Tiny Terror daar ooit voor bedoeld is. Lijkt me een hele bruikbare bak voor studio werk, of thuis opnames. Ik zelf zou er best een combo versie bij willen hebben thuis, puur voor opnemen.

Nielsje
16 januari 2009, 12:07
Denk ook niet dat de Tiny Terror daar ooit voor bedoeld is. Lijkt me een hele bruikbare bak voor studio werk, of thuis opnames. Ik zelf zou er best een combo versie bij willen hebben thuis, puur voor opnemen.


Check! Ik zoek ook nog een leuke thuis amp. Maar ik zou wel de head versie willen. Eerst maar eens zien hoe 'ie klinkt. Zelf ben ik wel geïnteresseerd in de Egnater Rebel, maar die is hier volgens mij nog niet gesignaleerd..

marc_o
16 januari 2009, 12:11
Ha, wat een ruig ding!
Ben erg benieuwd, zal in Frankfurt zeker op zoek gaan naar dat woeste bakkie!

Swampash
16 januari 2009, 15:40
Ik weet niet hoe je foto's moet plaatsen maar deze Vox Nighttrain doet mij ergens aan denken. Ziet er wel erg geil uit. Met volledige toonregeling en thick/bright switch.

http://www.voxamps.com/news/article/vox-unveils-the-nt15h-night-train-15-watt-all-tube-guitar-amp/

Chris Winsemius
16 januari 2009, 15:46
En het broodroosterige eraan lijkt me ook nadelig, komt heel onstabiel over.

Als BroodroosterBouwer even 'n vraag:
waarom?
Afgezien v/e 'n microfonische EF86 doen al mijn "broodroosters" het nog steeds goed sinds 2003...

WillemdaGuide
16 januari 2009, 16:34
Las op een ander forum dat ie 30watt zou zijn?

iWishmaster
16 januari 2009, 16:42
Als BroodroosterBouwer even 'n vraag:
waarom?
Afgezien v/e 'n microfonische EF86 doen al mijn "broodroosters" het nog steeds goed sinds 2003...

Ik zie het probleem ook niet echt eigenlijk. 'tis een licht klein dingetje dat er robuust uitziet en erom vraagt om mee gegooid te worden als je het mij vraagt.

Luke-wannabe
16 januari 2009, 16:53
Leuk! Ik was niet zo'n fan van de originele Tiny Terror. Beetje te krasserig naar mijn smaak, maar dit is een logische 2de stap voor Orange denk ik. Ben benieuwd!

caliban
16 januari 2009, 19:14
Als BroodroosterBouwer even 'n vraag:
waarom?
Afgezien v/e 'n microfonische EF86 doen al mijn "broodroosters" het nog steeds goed sinds 2003...

:) Geloof ik hoor. Het ziet er gewoon raar uit.


Aangezien de TT zoveel mogelijk gain uit zo min mogelijk buizen (en andere componenten) probeert te halen, zou een volledige EQ serieus af doen aan de sound van het kleine apparaatje.
Dat bedoel ik net, ik begrijp dat ze het simpel willen houden, maar waarom dan een tweede kanaal, dat maakt het toch ook ingewikkeld.

Squier4ever
16 januari 2009, 19:34
Ik weet niet hoe je foto's moet plaatsen maar deze Vox Nighttrain doet mij ergens aan denken. Ziet er wel erg geil uit. Met volledige toonregeling en thick/bright switch.

http://www.voxamps.com/news/article/vox-unveils-the-nt15h-night-train-15-watt-all-tube-guitar-amp/

ziet er stoer uit, ben benieuwd!

Mitch
16 januari 2009, 19:57
Portable 15watt topjes, da's zó 2007...

Lexvandoef
16 januari 2009, 21:53
Pfff, moet jij zeggen he ;)

die Vox nighttrain ziet er overigens wel ontzettend goed uit!

Mitch
17 januari 2009, 12:55
Ziet er zeker leuk uit. Verbaast me dat we nog niemand gehoord hebben over de AC4TV? Die kun je wel in je woonkamer hebben staan, zelfs als vrouwlief alleen maar stylish voor de dag wil komen en geen muziekrommel in de woonkamer duldt.
http://www.voxamps.com/us/modernclassic/ac4tv/

Luke-wannabe
17 januari 2009, 13:17
Ziet er zeker leuk uit. Verbaast me dat we nog niemand gehoord hebben over de AC4TV? Die kun je wel in je woonkamer hebben staan, zelfs als vrouwlief alleen maar stylish voor de dag wil komen en geen muziekrommel in de woonkamer duldt.
http://www.voxamps.com/us/modernclassic/ac4tv/
Die is gaaf! Valve junior met VOX sound? Count me in! :dance:
Hopelijk is -ie niet te duur.. Als -ie boven de 300 gaat kosten vind ik het wel te duur worden denk ik. Wel mooie feature met die 4w/1w/kwartw schakelaar!

Nielsje
17 januari 2009, 16:52
Die kun je wel in je woonkamer hebben staan, zelfs als vrouwlief alleen maar stylish voor de dag wil komen en geen muziekrommel in de woonkamer duldt.

Heb je het nou over je eigen thuis situatie? :D

marc_o
17 januari 2009, 21:25
Hm, zo'n klein Voxje moet natuurlijk getest worden, ziet er prachtig uit in ieder geval......benieuwd naar de prijs, net als die Nighttrain....

Mitch
18 januari 2009, 12:43
Heb je het nou over je eigen thuis situatie? :D

Nee hoor, ze begon pas te morren toen er een 1x12, een head, een Showmaster flightcase en dan soms nog een synth in de tas in de gang stonden. Met een gang die krap een meter breed is mag dat ook wel :D

Maar goed, Vox heeft de styling dik op orde zoals gewoonlijk, ben wel benieuwd hoe het bijvoorbeeld met het 10" speakertje is. De Wharfdales als uitgangspunt nemend.... nou ja, voor thuis... who cares.

Luke-wannabe
18 januari 2009, 12:47
Ach voor de minder kritische gitarist is het ongetwijfeld prima!
Ik las wel ergens iets van Celestion ofzo..?


Edit:
Ja kijk maar
Speakers: AC4TV – 1 x 10" 16-Ohm Celestion VX10 custom speaker

Zal wel een cheape Celestion zijn..

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 12:53
in de Tiny Terror combo versie zit trouwens een keurige Celestion G12H30. Als van de combo versie ook een nieuwe uitkomt, dan vind ik dat toch wel erg interessant. Ik heb altijd gezegd m'n JTM60 niet meer weg te doen, maar dat krijgt nou toch scheurtjes...:satisfie:

Mitch
18 januari 2009, 13:29
Ach voor de minder kritische gitarist is het ongetwijfeld prima!
Ik las wel ergens iets van Celestion ofzo..?

Edit: Ja kijk maar Speakers: AC4TV – 1 x 10" 16-Ohm Celestion VX10 custom speaker

Zal wel een cheape Celestion zijn..
Alles beter dan een Barfdale :D

En Klaasj, die JTM moet je gewoon houden joh, wie weet groeit -ie ooit nog uit tot een 1x18 combo ;)

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 13:34
Ja, daar ben ik nu ook juist bang voor.:nervous: Overigens moet m'n Vintage Modern inmiddels het formaat Boeing hebben, maar goed, dat is een heel ander verhaal...

Mitch
18 januari 2009, 17:15
Die is gaaf! Valve junior met VOX sound? Count me in! :dance:
Hopelijk is -ie niet te duur.. Als -ie boven de 300 gaat kosten vind ik het wel te duur worden denk ik. Wel mooie feature met die 4w/1w/kwartw schakelaar!


Hm, zo'n klein Voxje moet natuurlijk getest worden, ziet er prachtig uit in ieder geval......benieuwd naar de prijs, net als die Nighttrain....

http://www.dv247.com/invt/61544/

Dus. :dance:

En de Nighttrain komt iets boven de Tiny Terror te liggen ronde de 400E. Makes sense...

marc_o
18 januari 2009, 20:01
?? wat is er met die prijs van de Fender Pro junior gebeurd? € 250??? ik dacht dat ie veel duurder was, maar dat zal de eerste serie geweest zijn, die waren tweed en made in USA natuurlijk..

Swampash
18 januari 2009, 20:46
De Vox nightrain ligt 100 euro onder de tiny terror. Groot prijsverschil.

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 20:51
Het zijn ook niet echt vergelijkbare versterkers. Als je dan toch een vergelijking wilt maken, doe het dan met de AC15 of iets dergelijks. En hoe duur was die nog maar weer, de Blue Alnico versie?

Mitch
18 januari 2009, 21:16
De Vox nightrain ligt 100 euro onder de tiny terror. Groot prijsverschil.

Andersom dus.

Luke-wannabe
18 januari 2009, 21:43
http://www.dv247.com/invt/61544/

Dus. :dance:

En de Nighttrain komt iets boven de Tiny Terror te liggen ronde de 400E. Makes sense...
Mooi prijssie!

iWishmaster
19 januari 2009, 08:36
:) Geloof ik hoor. Het ziet er gewoon raar uit.


Dat bedoel ik net, ik begrijp dat ze het simpel willen houden, maar waarom dan een tweede kanaal, dat maakt het toch ook ingewikkeld.

Ja dat bedacht ik me ook toen ik het aan het typen was. Ik hoop dat het een meer Vox gevoiced kanaal is, wat clean(er) blijft op hoger volume. Dat zou 'em wat veelzijdiger maken.

reneding
31 januari 2009, 10:25
Die is gaaf! Valve junior met VOX sound? Count me in! :dance:
Hopelijk is -ie niet te duur.. Als -ie boven de 300 gaat kosten vind ik het wel te duur worden denk ik. Wel mooie feature met die 4w/1w/kwartw schakelaar!

de ac4tv kost op internet rond de 240 tot 260 euro maar nog nergens verkrijgbaar alleen te bestellen, http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tv.htm (http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tv.htm)

Bram+
10 februari 2009, 16:27
*Bump*
Ik weet niet of het al ergens gemeld was, maar de Thomann prijs voor de Dual Terror is 619 EUR.

Wat zij nog als specs aanvoeren:
Orange Dual Terror Head; 30 Watt Class A Guitar All Tube Head; 2 channel with Gain, Tone, Volume Control; Tiny Terror Channel and Fat Channel switchable from 15 and 7 Watt ; Speaker out 1x 16 Ohm, 2x 8 Ohm; inclusive GigBag;

Deze wil ik wel eens aan de tand voelen, zeker de 'Fat Channel'. Dat er uit de 'oude' Tiny Terror wat steviger (80s) metalgeluiden te toveren zijn (m.b.v. een boostertje) wordt wel bewezen op youtube, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dat doet op het 'vette kanaal'.

Orpheo
10 februari 2009, 17:27
*Bump*
Ik weet niet of het al ergens gemeld was, maar de Thomann prijs voor de Dual Terror is 619 EUR.

Wat zij nog als specs aanvoeren:
Orange Dual Terror Head; 30 Watt Class A Guitar All Tube Head; 2 channel with Gain, Tone, Volume Control; Tiny Terror Channel and Fat Channel switchable from 15 and 7 Watt ; Speaker out 1x 16 Ohm, 2x 8 Ohm; inclusive GigBag;

Deze wil ik wel eens aan de tand voelen, zeker de 'Fat Channel'. Dat er uit de 'oude' Tiny Terror wat steviger (80s) metalgeluiden te toveren zijn (m.b.v. een boostertje) wordt wel bewezen op youtube, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dat doet op het 'vette kanaal'.
ik denk dat 't dan wat vettiger wordt! lijkt mij niet verkeerd, omdat ik de tiny terror met een pedaal voor metal wat krasserig vond.

maar goed, ik heb toendertijd 200E meer neergeteld voor mijn CMW geloof ik, nja, ik weet niet of t nu 200 of 300 was, maar ik vind mijn cmw waanzinnig. blaast de tiny terror finaal weg. hoef geen andere low wattage amp meer.

TimmU
10 februari 2009, 18:15
200 euro / 300 eu voor een CMW ? doe mij er ook maar eentje van de week.

Chris Winsemius
10 februari 2009, 18:35
Na inruil....... ;)

Dacht dat die PP voor 995 was gegaan....

(zulke prijzen zijn helaas niet meer mogelijk volgens mijn boekhouder.....)

marc_o
10 februari 2009, 19:27
Neem je toch een andere boekhouder?
:seriousf:

Chris Winsemius
10 februari 2009, 19:30
Neem je toch een andere boekhouder?
:seriousf:

LOL :)

Deze gaat tot 11 dus blijft ie!

Orpheo
11 februari 2009, 00:06
200 euro / 300 eu voor een CMW ? doe mij er ook maar eentje van de week.

zoveel MEER dan de tiny terror.

shamehair
17 maart 2010, 00:00
Heb op youtube de nighttrain en de dual TT tests gehoord van proguitar.com. Lijken me alletwee fantastische versterkers (wat een sound!). Denk alleen dat de dual TT bruikbaarder is omdat je het TT kanaal redelijk clean kan zetten en het vette kanaal kan laten scheuren.

Denk eraan om mijn Peavey Classic 30 van de hand te doen en een dual TT aan te schaffen (eerst even uitproberen).

Volgens mij past ie ook onder het zadel van mijn motorscooter!

RS-Rik
17 maart 2010, 00:22
Waarom geen EQ?

Midwolda
17 maart 2010, 05:55
Volgens mij past ie ook onder het zadel van mijn motorscooter!

Dat klinkt toch hartstikke muf man... :seriousf:

Mr. Dynamite
17 maart 2010, 17:56
... Volgens mij past ie ook onder het zadel van mijn motorscooter!

Hahaha, meende even te lezen misschien past hij ook in mijn stofzuiger! :crazyhappy:

Sorry hoor, maar ik heb echt helemaal niks met die dingen ;)