PDA

View Full Version : Ran gitaren



Sinner1980
15 januari 2009, 14:55
Een paar dagen geleden stuitte ik op de site van Ran guitars.
Deze Poolse gasten bouwen prachtige custom gitaren kwam ik al snel achter
en wat is er nou eigenlijk mooier als een gitaar die je helemaal self hebt ontworpen...niks idd;)

Ik heb meteen zo'n bestellijst ingevuld om eens te kijken wat deze grap nou zou moeten kosten. Ik ben uitgegaan van een les paul model (toch mijn favoriet) met ongelakte hals ,EMG 81/85 combi enz. Eigenlijk een beetje dezelfde specs als een les paul bullseye met her en der kleine aanpassingen en een andere finish uiteraard. Verders dubbele binding, binding op de headstock, mijn krabbel op de headstock en mijn naam op de 12e fret...echt te gek als ik hem voor me zie...top gewoon, gouden hardware...genoeg hierover...

Om een lang verhaal kort te maken kreeg ik een mail terug na 1 dag met het sommetje van €2380,- incl. case. Dit viel mij nog aardig mee eigenlijk, hoop geld hoor, daar niet van...maar je hebt wel JOUW gitaar, fuck man, wat vet:lp:

Heeft er hier iemand een Ran, of er überhaupt ervaring mee? Vertel op, ik ben nieuwsgierig...ik ga alvast sparen:satisfie:

zeppo
15 januari 2009, 14:58
Volgens mij zijn er wel enkele forumleden die een Ran hebben ....

Kellet
15 januari 2009, 15:01
Hoor er veel goeds over.

Sinner1980
15 januari 2009, 15:17
Wat ik mezelf trouwens ook af vraag is of de prijs ok is.
Het is een les paul body zoals ik al zei, mahonie met carved maple top,3piece maple nek met ebony fretboard, nek ongelakt:satisfie:, overigens een set neck, 22 frets met trapeze inlays
Dubbele binding op de body, enkele binding op de headstock, ook binding rond het fretboard. 2 x volume, 2 x tone en een drieweg switch. Dunlop straplocks, Schaller stop tailpiece brug,Schaller m6 locking tuners, gouden hardware en een creme kleurige see through finish op de body en headstock (met zwarte bindingen ,leek me wel chique) en dan nog de EMG 81,85 met zwarte pickupringen. En ook nog een koffer voor ik het vergeet...

Mad mind
15 januari 2009, 15:19
Naar het schijnt zijn er inderdaad hier en daar een enkeling die er 1 hebben. Maar zelf ken ik er niets van.

Megadeth22
15 januari 2009, 15:21
Gitarist van Annihilator (Jeff Waters) heeft een Ran gitaar.

Orpheo
15 januari 2009, 15:42
www.crimsonguitars.com

ga daar heen. daar kan je voor VEEL minder dit krijgen. en maple ongelakt laten? dat rot onder je handen weg joh. bij gibson hebbeen ze er ook een beetje lak op zitten. ongelakte halzen? kijk naar pau ferro, padouk, rosewood, bubinga, ziricote, wenge...zoiets. niet maple.

voor het bedrag dan RAN vraagt, heb ik een veel toffere LP laten maken.

specs:
solid rosewood top
solid flamed purpleheart back
5ply binding on back, 7ply on top
neckthru, 9 delig, pau ferro/maple/wenge/maple/pau ferro/maple/wenge/maple/pau ferro
3 humbuckers, eigen ontwerp
sperzel tuners
headstock, eigen ontwerp
MoP headstockinleg, eigen ontwerp
custom heel contour (dus kom je makkelijker bij de hogere frets)
22 stainless steel jumbofrets
snakewood binding met maple purfling om de ebben toets
eigen ontwerp celtic cross inleg, MoP (parelmoer dus)
tune o matic met tailstop

en tis die prijs vanwege 't hout. had ik 'gewoon' hout gekozen, maple en mahonie, met ebben toets, en n minder luxe hout voor de neckbinding, was 't 1400 a 1700 geweest, zover ik begrepen heb.

Sinner1980
15 januari 2009, 16:48
[QUOTE=Orpheo;1924392]www.crimsonguitars.com

ga daar heen. daar kan je voor VEEL minder dit krijgen. en maple ongelakt laten? dat rot onder je handen weg joh. bij gibson hebbeen ze er ook een beetje lak op zitten. ongelakte halzen? kijk naar pau ferro, padouk, rosewood, bubinga, ziricote, wenge...zoiets. niet maple.

Maple met een zijdeglansje bedoelde ik eigenlijk, dus niet helemaal onbehandeld.
Ik heb die site even gecheckt van Crimson maar ik moet zeggen dat ik die Ran's er toch een stuk knapper vond uitzien, maar goed, dat is mijn mening. Heb je een foto'tje van die custom van je? Ben wel benieuwd...

Ik heb ooit zo'n les paul bullseye in mn handen gehad(Gibson, dus geen Epi) en die vond ik echt geweldig, ik heb alleen het geld niet en ik heb het niet op signature modellen, ik ben geen Zakk Wylde dus ik wil gewoon een Mike Zeeuw custom. Toch wil ik wel zo'n beetje dezelfde specs maar met mijn eigen finish, vandaar mijn keuze.

Ik ben verders ook niet echt thuis in houtsoorten enz. Mijn les paul standard vind ik geweldig dus ik kies zo'n beetje dezelfde houtsoorten uit maar dan met actieve pups en een zijdeglans hals, dus wat meer metal gericht..
Nu heb ik mij ook laten vertellen dat zodra je ergens actieve elementen ingooit de houtsoorten ook wat minder van belang zijn

pannekoek
15 januari 2009, 18:33
www.crimsonguitars.com

ga daar heen. daar kan je voor VEEL minder dit krijgen. en maple ongelakt laten? dat rot onder je handen weg joh. bij gibson hebbeen ze er ook een

*blablabla...*

en tis die prijs vanwege 't hout. had ik 'gewoon' hout gekozen, maple en mahonie, met ebben toets, en n minder luxe hout voor de neckbinding, was 't 1400 a 1700 geweest, zover ik begrepen heb.


tja, deden we het allemaal maar precies zoals orpheo het zou doen......


ran is erg gaaf! zeer gas verwekkend, als ik niet op mijn lp custom was gestuit had ik zeker een ran besteld!

ik zou graag een custommade randy rhoads willen hebben met blackouts en wat custom specs zoals inlay en misschien mijn naam erin.
komt er vast nog wel. maar tot ik het huis uit ben iniedergeval niet :(

Orpheo
15 januari 2009, 19:12
[QUOTE=Orpheo;1924392]www.crimsonguitars.com

ga daar heen. daar kan je voor VEEL minder dit krijgen. en maple ongelakt laten? dat rot onder je handen weg joh. bij gibson hebbeen ze er ook een beetje lak op zitten. ongelakte halzen? kijk naar pau ferro, padouk, rosewood, bubinga, ziricote, wenge...zoiets. niet maple.

Maple met een zijdeglansje bedoelde ik eigenlijk, dus niet helemaal onbehandeld.
Ik heb die site even gecheckt van Crimson maar ik moet zeggen dat ik die Ran's er toch een stuk knapper vond uitzien, maar goed, dat is mijn mening. Heb je een foto'tje van die custom van je? Ben wel benieuwd...

Ik heb ooit zo'n les paul bullseye in mn handen gehad(Gibson, dus geen Epi) en die vond ik echt geweldig, ik heb alleen het geld niet en ik heb het niet op signature modellen, ik ben geen Zakk Wylde dus ik wil gewoon een Mike Zeeuw custom. Toch wil ik wel zo'n beetje dezelfde specs maar met mijn eigen finish, vandaar mijn keuze.

Ik ben verders ook niet echt thuis in houtsoorten enz. Mijn les paul standard vind ik geweldig dus ik kies zo'n beetje dezelfde houtsoorten uit maar dan met actieve pups en een zijdeglans hals, dus wat meer metal gericht..
Nu heb ik mij ook laten vertellen dat zodra je ergens actieve elementen ingooit de houtsoorten ook wat minder van belang zijn

de mijne zijn nog in aanbouw, dus dat komt nog. crimson guitar is minder gelikt, maar hij kan 't wel. moet je eens kijken bij de robert fripp signatures.

@pannekoek: hij zegt dat ie 't duur vindt, en ik geef 'n goedkoper alternatief. wat is daar mis mee?

Ace 1.15.19
15 januari 2009, 19:18
ran is erg gaaf! zeer gas verwekkend, als ik niet op mijn lp custom was gestuit had ik zeker een ran besteld!
Voorstel: ik koop jou Black Beauty en van dat geld laat jij je eigen Ran maken. Wat is er mooier dan dat?

pannekoek
15 januari 2009, 19:29
Voorstel: ik koop jou Black Beauty en van dat geld laat jij je eigen Ran maken. Wat is er mooier dan dat?

hahaha, bied maar?

ik denk niet dat ik m'n black beauty snel weg doe maar alles heeft z'n prijs :)

Ace 1.15.19
15 januari 2009, 19:31
hahaha, bied maar?

ik denk niet dat ik m'n black beauty snel weg doe maar alles heeft z'n prijs :)
In welke richting zat jij te denken? Dan doe ik misschien wel een bod. :D

Sinner1980
15 januari 2009, 22:33
[QUOTE=Sinner1980;1924442]

de mijne zijn nog in aanbouw, dus dat komt nog. crimson guitar is minder gelikt, maar hij kan 't wel. moet je eens kijken bij de robert fripp signatures.

@pannekoek: hij zegt dat ie 't duur vindt, en ik geef 'n goedkoper alternatief. wat is daar mis mee?

Ik vroeg alleen of die prijs ok was...Als ik voor €2300 een knappe custom kan bestellen dan vind ik dat wel meevallen. Ik vroeg me alleen af of dat een goede prijs was, en volgens mij valt het idd wel mee.

pannekoek
15 januari 2009, 22:37
In welke richting zat jij te denken? Dan doe ik misschien wel een bod. :D

u heeft pm ^^

Tho
15 januari 2009, 22:38
Ik weet dat forumleden Gorgasm en JustinSchut er eentje hebben, en er bij mijn weten zeer tevreden over zijn. Prachtige dingen zijn het, mooi afgewerkt.