PDA

View Full Version : Kosten Oefenruimte



Jasper.
15 januari 2009, 13:54
Mijn vader beschikt over een grote loods, nou hadden wij het plan om daar 1 of meerdere oefenruimtes in te maken. Maar we hebben geen idee of er veel behoefte aan is (omgeving wolvega) en wat je voor de huur ongeveer betaalt. En waar je zorg voor moet dragen. Bv apparatuur.
Heeft er iemand ervaring met huren (Bv Prijzen, goede/slechte punten e.d) dan horen we dat graag.

heb al gegoogled maar kon niet zo veel vinden. en weet niet of dit het goede topic is maar verder kon ik geen betere vinden.

joeyonfire
15 januari 2009, 15:26
of er behoefte is moet je gewoon wat onderzoek doen. is er al een ruimte in de buurt en wat vraagt deze voor een ruimte.

ik denk dat ongeveer 70 euro per maand of 17,50 per week een goede prijs is.

je moet echt rekening houden met goede bereikbaarheid. en voldoende (goede) parkeerplaatsen. niets zo vreselijk om uit de auto midden in een plas modder te stappen. goede buitenverlichting is ook erg belangrijk.

voor in de ruimte zelf: zorg voor degelijk materiaal. goede pa is héél belangrijk evanals monitors.
zorg qua versterkers wel voor bekendere merken.
kost iets meer gaat langer mee en misschien wel extra bands die komen.

Jasper.
15 januari 2009, 16:06
en bedoel je dan een uur per week? want als jij je ruimte voor 17.50 per week verhuurt krijg je de kosten er nooit uit.

Ukeloeder
15 januari 2009, 16:27
Ik denk haast dat joey dat bedoelt... Denk ook even met de gemeente (vergunningen, mag je etenswaren en drank verkopen?) en de buren (geluidsoverlast, maar daar hangt denk ik je vergunning ook een beetje van af, en parkeeroverlast) mee. Of eigenlijk; denk even een stapje voor ze uit. Er is namelijk wel iets dat nog vervelender is dan in een modderplas stappen... Een zegel op de deur of een hoop boze buren met politie tijdens een repetitie. Minder voor het bandje en minder voor jou. Maar zover was je zelf ook al toch? ;) Kan je niet helpen met info voor jouw regio, maar veel succes gewenst , lijkt mij ook leuk zo'n bedrijfje beginnen.

joeyonfire
15 januari 2009, 16:49
17,50 per blok van een uur of 3,5/4
dan heb je per week 9 blokken.
dan heb je na 1 jaar de kosten er wel uit

en bied tegen een kleine vergoeding wat te drinken aan

Henkie spenkie
15 januari 2009, 16:50
Geluidsoverlast is inderdaad belangrijk. Waar is die loods gelegen? In een woonwijk? In een industrië gebied (gesoneerd/niet gesoneerd), afhankelijk daarvan moet je wellicht een artikel 19 procedure volgen (wijziging bestemmingsplan) en waarschijnlijk aantonen dat de geluidsoverlast voor de omgeving niet te groot zal zijn (akoestisch onderzoek).

Verder om in te gaan op je vragen: ga eens opzoek naar oefenruimten in de omgeving, kijk wat ze daar kosten. Als je zelf niet in een band speelt of geen ervaring hebt met het huren van oefenruimten, vraag dan bands in de omgeving of er behoevte naar is.

Een normale prijs die je kan vragen voor een oefenruimte is ongeveer €17,50 - €25 (dit laatste is wel ECHT een bovenprijs) voor 3 à 4 uur.

Wat verder belangrijk is in een oefenruimte is (i.m.o.) goede werkende apparatuur. Geen low budget spul. En persoonlijk vind ik een beetje akoestiek ook erg belangrijk. Zorg ervoor dat het geen lawaaibak/galmbak wordt, maar zorg voor voldoende demping in de ruimte.

Jasper.
15 januari 2009, 16:59
We zitten hier op industrieterrein en hier mag extra geluid geproduceerd worden. Geen buren dus daar ook geen last van. Drinken gaat niks worden want we hebben geen horecagelegenheid.

En we gebruiken mona puddingbakjes uit onze chocoladeperiode voor de demping :D

Mitch
15 januari 2009, 17:11
heb al gegoogled maar kon niet zo veel vinden. en weet niet of dit het goede topic is maar verder kon ik geen betere vinden.
Sterker nog, dit is het slechtste subforum dat je uit had kunnen kiezen. Er staat met koeieletters dat Algemen alleen bedoeld is voor vragen en opmerkingen over Gitaarnet zelf. Verplaatst.

Rude Perception
15 januari 2009, 17:48
We zitten hier op industrieterrein en hier mag extra geluid geproduceerd worden. Geen buren dus daar ook geen last van. Drinken gaat niks worden want we hebben geen horecagelegenheid.

En we gebruiken mona puddingbakjes uit onze chocoladeperiode voor de demping :D

Je moet toch echt wat drinken verkopen. Het is namelijk nogal vervelend om zelf je drinken mee te moeten nemen of dat het op is op een gegeven moment. Je moet gewoon drinken kunnen hebben in een oefenruimte.

Gearjunkie
15 januari 2009, 18:00
Als je alles volgens de regels doet moet je rekening houden met een forse investering, waarschijnlijk ook aan het pand.
Denk bijv. aan nooduitgangen en alle maatregelen om het e.e.a. brandveilig te maken.

FruscianteFan
15 januari 2009, 18:04
Ik kan anders prima repeteren zonder te drinken. Hoewel ik het wel fijn vind om in een pauze wat koffie of water te drinken. Een automaat is dan wel prettig.

Verder inderdaad zorgen voor een goede PA met genoeg microfoons en standaards, een drumstelletje, een gitaarversterker of 2 (liefst met meerdere kanalen), een basversterker. Wat ik bij stichting PAN wel geslaagd vind is dat je bij de receptie van alles en nog wat kunt kopen - snaren, plectra, kabels, etc., maar ik kan me voorstellen dat dat wat veel gevraagd is. Maar een backline hebben is erg belangrijk, want het scheelt je huurders een hoop gesjouw.

joeyonfire
15 januari 2009, 18:28
zelf mis ik bijna overal gitaarkabels. het is geen noodzaak maar verrekte handig als je hem even vergeten bent.

zelf repeteren wij in een omgebouwde stal.
koffie is gratis en fris en bier kost 1 euro. we stoppen netjes het geld in een kluisje.

ik zou ook een inventarisatielijst aanmaken en zo vaak mogelijk checken of alles nog aanwezig is. dan kun je bands er tijdig op aan spreken als er wat zoek is

aaronstonebeat
15 januari 2009, 18:46
Goed beheer en controle is erg belangrijk. Ik heb al heel wat oefenruimtes gezien en overal is altijd de helft kapot; je houdt het niet voor mogelijk wat mensen allemaal vernield krijgen. Alle bewegende onderdelen aan het drumstel, idem aan de microfoonstandaards, uit de muur getrokken contactdozen, uit de zangversterker getrokken XLR-inputs.
Als je dat niet goed in de gaten houdt, raak je in de rode cijfers alleen al door het onderhoud aan de apparatuur. Dan heb ik het nog niet eens over het meenemen van spullen omdat ze zo handig zijn voor thuis.

Ik zou er zelf nooit aan beginnen; en als het moest alleen met overal voortdurend cameratoezicht.

ExplorerJim
15 januari 2009, 19:26
Als je meerdere oefenruimtes wilt gaan bouwen zou ik eerst een marktonderzoekje doen voordat je gaat investeren.
Op 10 minuten rijden van Wolvega zit namelijk al een bedrijfje dat oefenruimtes verhuurt...

FruscianteFan
15 januari 2009, 19:36
Goed beheer en controle is erg belangrijk. Ik heb al heel wat oefenruimtes gezien en overal is altijd de helft kapot; je houdt het niet voor mogelijk wat mensen allemaal vernield krijgen. Alle bewegende onderdelen aan het drumstel, idem aan de microfoonstandaards, uit de muur getrokken contactdozen, uit de zangversterker getrokken XLR-inputs.
Als je dat niet goed in de gaten houdt, raak je in de rode cijfers alleen al door het onderhoud aan de apparatuur. Dan heb ik het nog niet eens over het meenemen van spullen omdat ze zo handig zijn voor thuis.Om nog maar te zwijgen over het meenemen van bepaalde dingen. Vandaar dat je bij Stichting PAN in Nijmegen tegenwoordig de footswitch voor je versterker wel kunt lenen. Ze vinden dus niet dat het extra moet kosten, maar ze willen wel zeker weten dat ik hem niet mee naar huis neem (en als ik dat toch doe, weten ze wie hem geleend heeft).

aaronstonebeat
15 januari 2009, 19:36
Als je meerdere oefenruimtes wilt gaan bouwen zou ik eerst een marktonderzoekje doen voordat je gaat investeren.
Op 10 minuten rijden van Wolvega zit namelijk al een bedrijfje dat oefenruimtes verhuurt...

Lijkt me ook erg verstandig. In mijn regio zit weinig oefenruimte (ik neem aan dat het in de jouwe niet anders is) en ik rij zo tot 35 km enkele reis voor een avondje repeteren. Er is hier veel ruimte (lege ruimte, geen oefenruimte :seriousf:) dus mensen zijn mobiel. Als er vlakbij al iets zit, zul je moeten gaan prijsvechten om klandizie te krijgen.

Henkie spenkie
16 januari 2009, 16:00
We zitten hier op industrieterrein en hier mag extra geluid geproduceerd worden. Geen buren dus daar ook geen last van. Drinken gaat niks worden want we hebben geen horecagelegenheid.

En we gebruiken mona puddingbakjes uit onze chocoladeperiode voor de demping :D

Dat zal best wel wezen, maar toch is er een dikke kans dat de gemeente wil dat je m.b.v. berekeningen aantoont dat je niet meer dan een bepaald geluidsniveau veroorzaakt. Dit om ervoor zorg te dragen dat de totale geluidsbelasting van het industriegebied op geluidsgevoelige objecten in de omgeving niet te hoog wordt. Belangrijk om na te gaan, want een akkoestisch onderzoek kost je snel €2000 ofzo, en als je maatregelen moet nemen ben je veel verder van huis.

En met mona puddingbakjes, of eierdozen of weet ik veel wat krijg je geen goede demping..

HaroldA
16 januari 2009, 16:22
Inventaris van onze repetitieruimte in Tilburg:
* 2 4x12" Marshall 1960 gitaarcabinetten (T75's)
* Peavey Bandit 112
* Ampeg 4x10" bas cabinet
* Trace Elliot bas combo
* Pearl Export met 3 bekken statieven, kruk en hihat statief
* zanginstallatie met 2 fullrange kasten en 3 microfoons + statieven

Zeker de aanwezigheid van de gitaar en bas cabinetten zijn heerlijk! :rockon: We hoeven dus alleen onze instrumenten + topjes mee te nemen ipv met je speakers te moeten zeulen.

De combo's zijn wel aardig, maar als je beter gewend bent speelt dat niet zo lekker, ook al zijn ze wel op de 4x12"-ers aangesloten...


2 repetitieruimtes van een backline voorzien kost dus een flinke zak met knaken, en dan heb ik het nog niet eens over isolatie gehad! Zeker als je meerdere ruimtes wil maken moet je erg goed gaan isoleren. Je wel tenslotte de andere band niet horen en je moet ergens kunnen zitten zonder herrie!

Henkie spenkie
16 januari 2009, 17:16
Misschien vallen er wel dingen te combineren? Als je toch al een backline hebt staan, kun je het misschien combineren met verhuur? Als je goede ruimten hebt kun je het combineren met een (eenvoudige) studio? Verkoop van eten en drinken zou natuurlijk wel lekker zakcentje kunnen opleveren.. Misschien kun je zelfs een zaaltje bouwen voor feestjes? (alla het viaduct in groningen)

Wat ik overigens ook altijd belangrijk vind in een oefenruimte is de service. Paar keer gehad dat ik op afspraak toch nog voor een dichte deur stond, dat is niet chill.

Reserve spullen aanwezig in de zin van reserve snaren setje, kabels etc. is ook altijd wel fijn.

FruscianteFan
16 januari 2009, 17:30
Misschien vallen er wel dingen te combineren? Als je toch al een backline hebt staan, kun je het misschien combineren met verhuur? Bedoel je dat je de backline kunt huren onafhankelijk van de oefenruimte, of dat je de backline erbij moet huren als je komt repeteren? Geen van beide lijkt me erg geslaagd, want als ik ergens kom repeteren wil ik niet dat iemand anders de backline heeft gehuurd en ik zou het al helemaal niet fijn vinden als ik al betaal voor de oefenruimte dat ik de backline er nog bij moet huren. Aan de andere kant kun je dan wellicht alleen datgene huren dat je echt nodig hebt, en dat de huur van het hok dan goedkoper uitvalt.

Henkie spenkie
16 januari 2009, 17:40
Bedoel je dat je de backline kunt huren onafhankelijk van de oefenruimte, of dat je de backline erbij moet huren als je komt repeteren? Geen van beide lijkt me erg geslaagd, want als ik ergens kom repeteren wil ik niet dat iemand anders de backline heeft gehuurd en ik zou het al helemaal niet fijn vinden als ik al betaal voor de oefenruimte dat ik de backline er nog bij moet huren. Aan de andere kant kun je dan wellicht alleen datgene huren dat je echt nodig hebt, en dat de huur van het hok dan goedkoper uitvalt.

Neh, dat bedoel ik niet (lijkt me inderdaad ook erg vervelend). Ik bedoel, als je bijv. op vrijdag of zaterdag avond toch niet open bent omdat weet ik veel, er geen bands komen dan ofzo, dat je op die avonden de backline kunt verhuren voor feesten elders.

Je zou ook kunnen kijken of je het misschien kunt combineren met een drumschool, omdat die ook goed geisoleerde ruimte nodig heeft, en het drumstel er toch al staat..

wietse
16 januari 2009, 18:21
zelf mis ik bijna overal gitaarkabels. het is geen noodzaak maar verrekte handig als je hem even vergeten bent.

zelf repeteren wij in een omgebouwde stal.
koffie is gratis en fris en bier kost 1 euro. we stoppen netjes het geld in een kluisje.

ik zou ook een inventarisatielijst aanmaken en zo vaak mogelijk checken of alles nog aanwezig is. dan kun je bands er tijdig op aan spreken als er wat zoek is

waarom denk je dat die dingen altijd missen?
omdat ze gejat worden, zulk spul laten ze vaak niet liggen om die reden.
en als je dan niet na elke oefensessie van een band de boel checkt dan kom je er nooit achter wie ze gepakt heeft.
bij het gebruik van zulk spul het best bij een balie af kunnen halen en dan er voor moeten tekenen.

ik durf trouwens met stelligheid wel te zeggen dat er vraag naar oefenruimtes is in friesland, grote vraag zelfs.
maten van me hebben een eigen ruimte in de stal van de bassisst en die verhuren ze ook aan 2 andere bands maar meer niet, willen ze dat dan kunnen ze de hele week wel vol geboekt zitten.

als je de boel goed aan het lopen krijgt dus volle bak, laat dan een frisdrank en snack automaat plaatsten kost niks, worden voor je bijgehouden.
enige is dat er af en toe iemand langskomt om de boel te legen en aan te vullen.
veel bedrijven hebben zoiets ook staan, soms werken er maar 10 man maar het staat er wel.

Gjalt
17 januari 2009, 10:27
oefenruimtegebrek in friesland is er altijd wel.

Je zou hier in bij wijze van spreke in elke grote plaats (met meer dan 2000/3000 inwoners) een oefenruimte locatie kunnen bouwen die ook elke week wel vol zou zitten.

Wij oefenen af en toe gewoon in het drumlokaal van de muziekschool in het weekend. dan is de muziekschool dicht en krijgen wij een sleutel van mijn leraar. er is nog een andere bandje die dat ook regelmatig doet.

Jasper.
19 januari 2009, 11:34
We hebben een beetje een plan uitgedacht.

We dachten om een drumstel, pa instalatie en versterkers neer te zetten.
Het grote spul dus. Het kleine spul zoals de pedalen en snoeren e.d mag de muzikant zelf meenemen.
Eventueel willen we dan ook wel verzorgen dat mensen hier een kabeltje, drumstokken of snaren e.d kunnen kopen.
En mischien een ruimte beschikbaar om gezellig even na te praten.

Tot zover onze plannen. Met het mona puddingbakjesplan zijn we gestopt. We zijn tot de conclusie gekomen dat de mona pudding na 5 avonden je strot uitkomt. :D

@ Wietse, klopt het dat ik jou gistermorgen in het FEC in leeuwarden heb gezien?

HaroldA
19 januari 2009, 11:53
Tot zover onze plannen. Met het mona puddingbakjesplan zijn we gestopt. We zijn tot de conclusie gekomen dat de mona pudding na 5 avonden je strot uitkomt. :D

Mona bakjes 'dempen' overigens niet. Hetzelfde geldt voor die kartonnen eier dozen en het veel te dure noppenschuim van de bouwmarkt.

Wat wel werkt: glaswol, materiaal met hoge dichtheid (gips, mdf, beton, etc) doos-in-doos (zonder contactpunten!) en daar verschillende combinaties mee...

Jasper.
19 januari 2009, 11:58
Mona bakjes 'dempen' overigens niet. Hetzelfde geldt voor die kartonnen eier dozen en het veel te dure noppenschuim van de bouwmarkt.

Wat wel werkt: glaswol, materiaal met hoge dichtheid (gips, mdf, beton, etc) doos-in-doos (zonder contactpunten!) en daar verschillende combinaties mee...

ja, weet ik wel :)

Henkie spenkie
19 januari 2009, 12:07
Mona bakjes 'dempen' overigens niet. Hetzelfde geldt voor die kartonnen eier dozen en het veel te dure noppenschuim van de bouwmarkt.

Wat wel werkt: glaswol, materiaal met hoge dichtheid (gips, mdf, beton, etc) doos-in-doos (zonder contactpunten!) en daar verschillende combinaties mee...

Doos in doos is meer voor geluidsisolatie toch? De gedachten van mona/eierdozen zijn volgens mij meer gericht op ruimteakoestiek. Maargoed, ook daarvoor werkt het niet.

Ik zou eerder denken aan een geperforeerde houten voorzetwand en de spouw vullen met minerale wol. Dan heb je niet alleen demping in de hoge frequenties maar ook in de lage.

Jasper.
19 januari 2009, 15:34
Mar genoeg over de demping, lijkt dit plan zo een beetje wat? in grote lijnen.
Mischien nog eventueel camerabewaking of de apparatuur vastmaken met ketting ofzo (lijkt me dat ze een versterker ofzo niet meenemen maja.)

en de gene die vervelend doet of waarvan je weet dat die ergens niet voorzichtig mee omgaat (lees: de boel sloopt :P) die verpest het gewoon voor zichzelf want die komt er niet meer in. :angry::seriousf:

joeyonfire
19 januari 2009, 17:16
je zult om alles strak te houden het beste elke avond ofzo een kijkje moeten nemen. en dan nakijken of alles nog aanwezig is. kettingen lijkt me geen oplossing. als mensen iets mee willen nemen doen ze dat toch wel. zoiets is gewoon een vertrouwenskwestie.je kunt niet voorkomen dat er iets gestolen word

wietse
19 januari 2009, 18:30
@ Wietse, klopt het dat ik jou gistermorgen in het FEC in leeuwarden heb gezien?

een grote zware langharige vent op krukken?
ja dat was ik.

pannekoek
19 januari 2009, 18:38
ik betaal gemiddeld 35 euro per 3 uur repeteren...

Jasper.
19 januari 2009, 18:48
een grote zware langharige vent op krukken?
ja dat was ik.

Wij hebben een keer tegenover jou gestaan in buitenpost :p
Daarom herkende ik je wel.

Henkie spenkie
19 januari 2009, 19:02
ik betaal gemiddeld 35 euro per 3 uur repeteren...

Wow voor minder dan dat geld kun je in een studio repeteren:dontgeti:

Jasper.
19 januari 2009, 19:45
Wow voor minder dan dat geld kun je in een studio repeteren:dontgeti:

ja ik vond dat ook al vrij veel

pannekoek
19 januari 2009, 20:51
Wow voor minder dan dat geld kun je in een studio repeteren:dontgeti:

ik vind echt nergens anders goedkopere repetitieruimtes,

ik repeteer nu bij smith's sound service in almere voor 35 euro per 3 uur (inc dumstel/gitaarversterker/basversterker/zanginstallatie) en bij een andere studio betaal ik 40 euro voor 3 uur ook inc een soortgelijke backup :???::dontgeti:


iemand goedkopere tips?

HaroldA
19 januari 2009, 20:57
ik repeteer nu bij smith's sound service in almere voor 35 euro per 3 uur (inc dumstel/gitaarversterker/basversterker/zanginstallatie) en bij een andere studio betaal ik 40 euro voor 3 uur ook inc een soortgelijke backup :???::dontgeti:



Inventaris van onze repetitieruimte in Tilburg:
* 2 4x12" Marshall 1960 gitaarcabinetten (T75's)
* Peavey Bandit 112
* Ampeg 4x10" bas cabinet
* Trace Elliot bas combo
* Pearl Export met 3 bekken statieven, kruk en hihat statief
* zanginstallatie met 2 fullrange kasten en 3 microfoons + statieven

En dat alles voor Eur 22,50 per dagdeel (=4 uur). Ik wil en ga echt niet meer betalen dan dat, met uitzondering van een jaarlijkse indexering...

pannekoek
19 januari 2009, 21:03
En dat alles voor Eur 22,50 per dagdeel (=4 uur). Ik wil en ga echt niet meer betalen dan dat, met uitzondering van een jaarlijkse indexering...

aaargh, dat is in tilburg!!! anders zou ik daar zo naar toegaan! precies wat we zoeken.

in en rondom almere is er bijna niets te vinden

Jasper.
19 januari 2009, 21:15
aaargh, dat is in tilburg!!! anders zou ik daar zo naar toegaan! precies wat we zoeken.

in en rondom almere is er bijna niets te vinden

Als wij hebben mag je hier ook wel komen voor minder hoor :seriousf:

VanMeekeren
20 januari 2009, 16:11
Wij spelen in de loods van The Rock Productions in Suameer. Wij betalen EUR 25 voor 1 dag per week repeteren. Mag van 0700-2330. (dan kickt het alarm erop :p)

Hier staat dan wel weer verrekte weinig apparatuur. Heb die beste man gemaild om een stel 4x12's, maar reageerd hij niet echt op.

Kantine is daarentegen wel weer goed en netjes verzorgd. Toilet, frisautomaten, banken en bar is allemaal aanwezig.

Zelf een oefenruimte bouwen lijkt mij ook wel wat, gezien je dan je rommel kan laten staan en zelf wat in de hand hebt wat er allemaal moet gebeuren.

Van Meekeren

pannekoek
20 januari 2009, 17:41
Als wij hebben mag je hier ook wel komen voor minder hoor :seriousf:

en waar is dat dan?

hugo123
20 januari 2009, 17:48
Misschien kun je zo'n soort systeem inbouwen net als bij winkels, dat je een sticker op de snoeren enzo plakt (des noods in de jackplug zodat ze hem er niet afhalen) en als ze dan met dat snoer naar buiten lopen gaat een alarm af..

Nielsje
20 januari 2009, 17:52
en waar is dat dan?

Anders lees je even het hele topic, het staat namelijk in de openingspost.

Enfin: volgens mij is het een heel gedoe om een oefenruimte op te zetten. Je hebt heel veel opstart kosten, het is niet iets wat je er 'zomaar' bij doet.
Ik ben maar wat blij dat we sinds vorige zomer eindelijk onze eigen ruimte hebben, wellicht wat duur, maar daar kunnen we wel alle dagen van de week in, kunnen onze spullen laten etc.

Nee, er kan waarschijnlijk niemand bij...

Jasper.
20 januari 2009, 17:54
en waar is dat dan?

omgeving wolvega (staat in beginpost), onderin friesland, ook geen optie voor jou volgens mij ;)


Dat winkelsysteem lijkt mij overigens vrij duur in aanschaf :confused:

Jasper.
20 januari 2009, 17:57
Anders lees je even het hele topic, het staat namelijk in de openingspost.

Enfin: volgens mij is het een heel gedoe om een oefenruimte op te zetten. Je hebt heel veel opstart kosten, het is niet iets wat je er 'zomaar' bij doet.
Ik ben maar wat blij dat we sinds vorige zomer eindelijk onze eigen ruimte hebben, wellicht wat duur, maar daar kunnen we wel alle dagen van de week in, kunnen onze spullen laten etc.

Nee, er kan waarschijnlijk niemand bij...

Het isolatiemateriaal hebben we al jaren liggen :p dus dat hoeft niet meer,
maar wat voor apparatuur en prijzen moet je ongeveer aan denken, het moet wel goed spul zijn maar het lijkt mij dat het ook weer niet superuitgebreid hoeft. Het is maar een oefenruimte.

Nielsje
20 januari 2009, 18:00
het moet wel goed spul zijn maar het lijkt mij dat het ook weer niet superuitgebreid hoeft. Het is maar een oefenruimte.

Daar maak je een kleine denkfout. Als jij 'slechts' line6 versterkers neerzet, zijn er een hoop bands die denken: laat maar.
Zorg voor een paar fatsoenlijke 2x12's, 4x12 is toch over de top. Wat er allemaal precies in gaat zitten weet ik niet precies, dat kan je zelf uitrekenen. Kijk gewoon eens wat een gemiddelde band heeft aan apparatuur.

Maar alleen al de oefenhokken zelf maken (al een afmeting in gedachten?) gaat véél tijd en geld in zitten.
Ben je al bij andere oefenruimtes geweest om ideeën op te doen?

hugo123
20 januari 2009, 18:00
omgeving wolvega (staat in beginpost), onderin friesland, ook geen optie voor jou volgens mij ;)


Dat winkelsysteem lijkt mij overigens vrij duur in aanschaf :confused:

Das wel weer waar.. 't zou wel handig zijn;)

soup
20 januari 2009, 18:03
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom velen niet op hun eigen materiaal willen of zouden spelen?


Dan word je verplicht om gebruik te maken van die amp terwijl dat totaal verschillend kan zijn met jouw sound.

Nielsje
20 januari 2009, 18:05
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom velen niet op hun eigen materiaal willen of zouden spelen?


Dan word je verplicht om gebruik te maken van die amp terwijl dat totaal verschillend kan zijn met jouw sound.

Nou, dat is dus de reden waarom wij een eigen oefenruimte hebben.
Als je naar een oefenruimte gaat, dan is het écht heel erg vervelend als je elke week je hele zooitje heen en weer moet slepen. Ben je zo een uur verder..

soup
20 januari 2009, 18:06
Dat snap ik en lijkt me ook zeer vermoeiend.

Nielsje
20 januari 2009, 18:08
Dat snap ik en lijkt me ook zeer vermoeiend.

Nou, vandaar dus dat er mensen spelen op de spullen die in de oefenruimte staan :)
Vaak nemen drummers nog wel hun eigen snare + bekkens mee, en gitaristen hun eigen top, gitaar en pedalen. Dat soort dingen..

Jasper.
20 januari 2009, 18:16
Daar maak je een kleine denkfout. Als jij 'slechts' line6 versterkers neerzet, zijn er een hoop bands die denken: laat maar.
Zorg voor een paar fatsoenlijke 2x12's, 4x12 is toch over de top. Wat er allemaal precies in gaat zitten weet ik niet precies, dat kan je zelf uitrekenen. Kijk gewoon eens wat een gemiddelde band heeft aan apparatuur.

Maar alleen al de oefenhokken zelf maken (al een afmeting in gedachten?) gaat véél tijd en geld in zitten.
Ben je al bij andere oefenruimtes geweest om ideeën op te doen?

ja dat snap ik wel, maar ik bedoel dat spul als 4x12 zoals jij noemt. 2x12 is genoeg.

maar aan wat voor versterkers moeten we denken en in welke prijsklassen?

Gitaar4LifeDude
22 januari 2009, 21:33
ja dat snap ik wel, maar ik bedoel dat spul als 4x12 zoals jij noemt. 2x12 is genoeg.

maar aan wat voor versterkers moeten we denken en in welke prijsklassen?

bij ons in de oefenruimte is gezorgd voor een jcm 800 en een H&K vortex en alle apparatuur is er eigenlijk gewoon, het enige wat wij meenemen zijn gitaren en een eigen microfoon(ookal zijn ze daar ook aanwezig).
De jcm800 wordt overigens zeer weinig gebruikt aangezien die echt op veel te hoog volume pas gaat klinken.
De meeste oefenruimtes die ik heb gezien maken gebruik van marshall valvestates en ik denk dus dat je daar al wel een heel eind mee komt.
wij betalen trouwens 30 euro per repetitie en dan kunnen we ook doorgaan tot 6 uur 's morgens als we willen, als we zelf maar goed afsluiten.

Jasper.
22 januari 2009, 23:03
bij ons in de oefenruimte is gezorgd voor een jcm 800 en een H&K vortex en alle apparatuur is er eigenlijk gewoon, het enige wat wij meenemen zijn gitaren en een eigen microfoon(ookal zijn ze daar ook aanwezig).
De jcm800 wordt overigens zeer weinig gebruikt aangezien die echt op veel te hoog volume pas gaat klinken.
De meeste oefenruimtes die ik heb gezien maken gebruik van marshall valvestates en ik denk dus dat je daar al wel een heel eind mee komt.
wij betalen trouwens 30 euro per repetitie en dan kunnen we ook doorgaan tot 6 uur 's morgens als we willen, als we zelf maar goed afsluiten.

en hoe laat beginnen jullie dan?

Gitaar4LifeDude
23 januari 2009, 18:26
en hoe laat beginnen jullie dan?

7 uur 's avonds en 't bandje naast ons is altijd eerder klaar dus moeten wij afsluiten.