PDA

View Full Version : Send/return in pedaal.



peter_heijnen
15 januari 2009, 13:10
Ik wil graag een seriele loop in een zelfbouwpedaal bouwen. De bedoeling is dat er een send en return op het pedaal komen die -net als op een versterker- alleen werken als je er iets op aansluit. Als je er niets op aansluit wordt de loop gebypassed.

Heeft iemand mss een linkje met schema's/voorbeelden hoe je dit kunt maken?

Valoosj
15 januari 2009, 14:34
Sluit dit (http://www.musikding.de/product_info.php/info/p494_6-3mm-Mono-jack-metal-hex-nut--solder-terminals.html) type jacks goed aan en je loop wordt gebypassed als er niets aangesloten is.

peter_heijnen
15 januari 2009, 17:57
Ok, dank je Valoosj.

En hoe werken ze dan eigenlijk, met plug erin gaat het signaal naar een duo pinnen en zonder plug naar het andere?

hugo123
15 januari 2009, 18:00
Volgens mij als je de plug erin steekt worden de pinnen aan de ene kant verbonden met de pinnen aan de andere kant, en als je dan de plug eruit trekt dan is het contact verbroken en dus gaat er geen signaal meer door..

Valoosj
15 januari 2009, 18:58
Omgekeerd Hugo, omgekeerd.

Zonder jack zijn de oogjes per 2 verbonden. Met jack erin gaat het ijzertje in het midden (dat altijd contact maakt met 1 kant) omhoog en is het contact met de andere kant verbroken, maar is er wel contact met de jack.

peter_heijnen
16 januari 2009, 08:38
Hey bedankt jongens, zo kan ik idd mijn loopje maken! :)

gerritje tralalalala
16 januari 2009, 16:50
Ehh, sorry maar als ik het goed begrijp wil je een kastje maken dat signaal doorlaat als er niks is aangesloten en anders een looper is, toch?

Is het niet veel handiger gewoon een normalen footswitch te gebruiken, dan kan je je loop tijdens het spelen van het een op het andere moment aan\uit zetten. Dan zet je hem dus uit als je niks hebt aangesloten.

Misschien is dit maar een rare gedachtenkronkel van mij, dan zeggen jullie het maar, maar dat lijkt mij in ieder geval een stuk handiger.

Valoosj
16 januari 2009, 18:16
Je moet de openingspost maar eens lezen ;) Hij wil het inbouwen op een andere pedaal. Er zal dus geen plek/nood zijn aan een schakelaar.

peter_heijnen
17 januari 2009, 11:04
Precies, ik wil bij een zelfbouw overdrive die send en return inbouwen. De s/r komt vóór het effect en is bedoeld om oa mijn volumepedaal op aan te sluiten als ik dat wil gebruiken. Vaak heb ik dat volumepedaal niet nodig en dan kan ik het lekker thuis laten.

gerritje tralalalala
17 januari 2009, 15:47
Ik wil graag een seriele loop in een zelfbouwpedaal bouwen. De bedoeling is dat er een send en return op het pedaal komen
Sorry jongens maar ik dacht dat hiermee bedoeld werd dat je een loop in een pedaalvorm wilde bouwen.:roll:

Sorry voor het ongemak.;)