PDA

View Full Version : HNAP: Engl Inside!



marter544
15 januari 2009, 12:22
Zoo, net naar de gitaarwinkel geweest, want m'n versterker was binnen! Ik had daar al het showmodel getest, langdurig, en dit moest hem worden. Hij was van het weekend dus bij hun aangekomen, en ik had vandaag tijd om hem op te halen. (Wat ook nog maar net past in een oude Mini!) Goede foto's moet ik nog maken, had ff alleen mijn mobiel.

Mooie grote doos:

http://i44.photobucket.com/albums/f16/wamser/martijn/Afb072.jpg

En wat zit er dan in denk je? Piepschuim, heel veel, piepschuim.
http://i44.photobucket.com/albums/f16/wamser/martijn/Afb073.jpg

Na wat graven komt ie dan tevoorschijn:
http://i44.photobucket.com/albums/f16/wamser/martijn/Afb075.jpg

Lang voor gespaard, veel voor gewerkt (256,25 uur om precies te zijn), maar het was het waard! Binnenkort een uitgebreide review nadat ik er mee live heb gespeeld, en wat tijd er mee heb gehad. Dan zullen er ook wel soundclips komen. Lang geleden dat ik kerst heb gevierd, maar dat was hetzelfde gevoel! ;) Hehe/

Squier4ever
15 januari 2009, 12:29
een vuurbal?

soup
15 januari 2009, 12:29
Congrats, hoe klinkt die met je Harley Benton ??

marter544
15 januari 2009, 12:33
Een fireball ja.. Nuja, ik heb em in de winkel getest met een 2*12 V30 van Engl, dit is ook 2*12 V30 maar dan cheapo. Minder laag, maar dat is voor mij positief met de hoeveelheid laag die de Engl heeft. Verder klinkt het echt gewoon goed, in drop D houd ie het ook perfect. Gewoon strak, goede mid/hoog verhouding. Voor 200 euro is die cab echt, ultiem. Veel druk, het enige wat ik er op aan te merken heb, is dat het geluid echt strak recht vooruit gaat, dus misschien een keer beamblockers er in. Wat wel lastig is, het tolex zit over de schroeven heen gelijmd, ook aan de achterkant. Dus dat moet ik dan los snijden daar.

Marc Oblivian
15 januari 2009, 12:43
Lache...een Fireball voor bruiloften en partijen (zie je sig). Jammer dat mijn bruiloft al is geweest:-).

ieme
15 januari 2009, 12:45
Lang voor gespaard, veel voor gewerkt (256,25 uur om precies te zijn), maar het was het waard! /

jij krijgt echt zwaar onderbetaald.... ;)

marter544
15 januari 2009, 13:15
jij krijgt echt zwaar onderbetaald.... ;)

Dat vind ik ook, maar als minderjarige vakkenvuller krijg je iets minder dan 4 euro per uur :stop: Ben nu net 18 dus het zal nou wat meer worden.

sjaak1990
15 januari 2009, 13:35
Dat vind ik ook, maar als minderjarige vakkenvuller krijg je iets minder dan 4 euro per uur :stop: Ben nu net 18 dus het zal nou wat meer worden.

Vakkenvullen is ook niet het ideale werk als je geld wilt hebben, en daar werk je voor natuurlijk :satisfie:

ieme
15 januari 2009, 13:41
ga iets exclusiefs zoeken, ik heb jaren lang op een golfbaan gewerkt, lekker buiten, beetje paden aanvegen, gras maaien enz enz enz... en daar kun jij niet tegen vakkenvullen.. Of ga in de horeca, deed ik vroeger ook, heeft me mooi wat gitaren opgeleverd...

TimmU
15 januari 2009, 14:41
Exclusief werkt altijd goed. Ik werk in de IT , als jonkie krijg je dan wel vaak de rotklussen, maar t verdient als een tiet.

ieme
15 januari 2009, 14:42
klopt, en met horeca bedoel ik de mac dus niet....

fredjuh
15 januari 2009, 14:42
metalhead!! nee geintje vet hoor
(snap je trouwens de gedachter erachter t is zeg maar dubbelzinnig want t is een head voor metal maar jij bent dus ook een metalhead met je engl:D)

balle

ieme
15 januari 2009, 14:43
metalhead!! nee geintje vet hoor
(snap je trouwens de gedachter erachter t is zeg maar dubbelzinnig want t is een head voor metal maar jij bent dus ook een metalhead met je engl:D)

balle

fijn dat je t even uitlegt...

fredjuh
15 januari 2009, 14:45
t was ook niet bepaald serieus ofzo hoor:P ik heb niks tegen metal hoor:D

j3r03n
15 januari 2009, 15:14
ga iets exclusiefs zoeken, ik heb jaren lang op een golfbaan gewerkt, lekker buiten, beetje paden aanvegen, gras maaien enz enz enz... en daar kun jij niet tegen vakkenvullen.. Of ga in de horeca, deed ik vroeger ook, heeft me mooi wat gitaren opgeleverd...

Klik (http://www.vrijwilligerpra.com), klik (http://www.kendle.nl), een gitaar/amp in 10 dagen ;) (Mits je de ethiek aan je laars lapt)

@Marter: Staat mooi in de backline, lijkt me;)

Rude Perception
15 januari 2009, 15:32
Klik (http://www.vrijwilligerpra.com), klik (http://www.kendle.nl), een gitaar/amp in 10 dagen ;) (Mits je de ethiek aan je laars lapt)

@Marter: Staat mooi in de backline, lijkt me;)

In welke zin is dit onethisch dan? Het is puur eigen keuze en eigen overweging. Ethischer dan nog meer proefdieren in mijn ogen. Ik ken geen ethische theorie die dit niet goed zou keuren (de hoofdstromingen in de ethiek ken ik ja).

Gefeliciteerd met je amp!

@Fredjuh, zo dichtbij ben ik ze hier nog nooit tegen gekomen, ik woon in zwaanshoek;)

fredjuh
15 januari 2009, 15:40
wauw ik ook niet!:D ik woon bij die kerk, in het midden bij die basischool achter de appie, jij?:D
trouwens, zeggen dat je in haarlem woont is inderdaad veel vetter:cooler:

JeanPaul du Vinnie
15 januari 2009, 16:10
Mooizo, proficiat. Het karakter van die Fireballs staat mij wel aan, gewoon een rechttoe-rechtane metalbullebak. Veel plezier ermee!

marter544
15 januari 2009, 16:12
Zozo, even een tijdje aan het spelen geweest, krijg er mooie geluiden uit! Harmonizer/pitch-shifter/dinges en delay er achter, mooi voor metal-solo's, maar hij is natuurlijk gemaakt voor riffs, en dat hoor je!

Wat het is met bij de c1000 werken, het is erg gezellig, en bij werken op een golfbaan oid. zie ik dat nog niet snel gebeuren..

Noctiis
15 januari 2009, 16:19
Gefeliciteerd, ik heb precies dezelfde combi gehad :)
De cab heb ik nog steeds, de Fireball was me helaas te eenzijdig.

Have fun!

marter544
15 januari 2009, 16:33
Hehe, grappig, dat is precies de reden waarom ik deze kocht. Hij doet metal heel goed, tegen een betaalbare prijs, niets meer en niets minder.

ben vanhoof
15 januari 2009, 17:44
man €4 is wel extreeem weinig, als redder verdien ik 3x zoveel door 10x minder te doen. In België is het minimumloon €6.30 of zoiets, ook als je onder de 18 bent. Nu weet ik waarom hollanders altijd zo gierig zijn :p

macwilliams
15 januari 2009, 19:38
Mooie amp, helemaal zelf voor gewerkt en alles.
Weer een ENGL in de forum familie welkom geheten.
Gefeliciteerd met je aanschaf.

Rude Perception
15 januari 2009, 20:32
wauw ik ook niet!:D ik woon bij die kerk, in het midden bij die basischool achter de appie, jij?:D
trouwens, zeggen dat je in haarlem woont is inderdaad veel vetter:cooler:

Hehe, Zwaanshoek zegt niet zo veel mensen wat, Haarlem geeft meer informatie over de plek waar ik woon:satisfie:.
Ik woon in één van die nieuwere huizen in Zwaanshoek, Waltmanstraat:p

richwoodplayer
15 januari 2009, 21:46
als ik 18 ben, verdien ik 4.50 per uur als ik bij mijn pa blijf werken.

ben vanhoof
15 januari 2009, 22:03
:d Meen je toch niet, wel???? Als zelfs je eigen pa je al in 't zak zet met jou loon en je laat dat toe, dan ben jij later de ideale werknemer die alles kan slikken.

AART
15 januari 2009, 22:16
als ik 18 ben, verdien ik 4.50 per uur als ik bij mijn pa blijf werken.

Ehhh, ik verdiende het dubbele toen ik 18 was, en dat in de zorg...

richwoodplayer
15 januari 2009, 22:40
ik krijg elk jaar 50 cent meer :P
mijn zus is nu 17, die krijgt 4 euro, als ze 18 word word dat 4.50, dus zal met mij ook wel zo gaan.

macwilliams
15 januari 2009, 22:53
Toen ik 14 was verdiende ik gemiddeld fl 50,- per uur met echt hard werken. En de gulden was meer waard als die klote euro nu. Het zijn andere tijden en alles is uit verhouding getrokken. En die minimumloon indicaties zijn dikke vette bullshit. Er zijn mensen in onze samenleving die meer geld als uitkering krijgen dan ik uitgekeerd krijg van mijn werkgever en dat is pas kut.
En toch kom ik niks te kort en waardeer ik wat ik tot nu toe bereikt heb met hard werken.

Nomaals gefeliciteerd.

marter544
15 januari 2009, 22:53
man €4 is wel extreeem weinig, als redder verdien ik 3x zoveel door 10x minder te doen. In België is het minimumloon €6.30 of zoiets, ook als je onder de 18 bent. Nu weet ik waarom hollanders altijd zo gierig zijn :p

Hey joh, ik mag dan wel gierig zijn, maar noem me geen Hollander!! :nervous: Dat zijn lompe stedelingen uit Noord- en zuidholland. Tja, ik ga waarschijnlijk nu op zaterdag auto's door de wasstraat drukken, relax werk, en het verdient 8 euro per uur. Alleen dan mis je de collegiale sfeer wel denk ik.

Liquid_Metal
15 januari 2009, 23:08
Toen ik 14 was verdiende ik gemiddeld fl 50,- per uur met echt hard werken.

Maar we zijn niet allemaal bereid moorden te plegen voor wat centjes :).
Welkom in de Engl familie, reken maar dat het virus je niet meer loslaat. Rock on! :blast:

fredjuh
16 januari 2009, 18:18
hee waltmanstraat! daar heb ik een vriend gehad man. En Phil's Neighbours daar heb ik ook eerder van gehoord. ken jij toevallig ene dirk-jan winnubst?

Dio
16 januari 2009, 18:54
Voor 4.5 €/u kan je beter stoppen met werken.