PDA

View Full Version : PETER GREEN and Friends



rockandrolling
14 januari 2009, 21:39
Op 22 februari treedt Peter Green (de oprichter van Fleetwood Mac) op in 013 kleine zaal.

Hier de mailing:


----------------------------------------------------------------------

Fleetwood Mac gitarist/songwriter Peter Green geeft intiem clubconcert in 013 Tilburg.

De legendarische gitarist is terug! Op 22 februari zal Peter Green met zijn geheel nieuwe Britse band afreizen naar het Tilburgse 013 om daar in de kleine zaal een intiem cluboptreden te geven. Wees er op tijd bij, want deze zaal biedt plaats aan slechts 300 fans!

Peter Green werd in de jaren ’60 bekend als opvolger van zijn grote idool Eric Clapton bij John Mayall’s Bluesbreakers. In 1966 speelde hij nog even met Rod Stewart om vervolgens samen met drummer Mick Fleetwood en bassist John McVie Fleetwood Mac op te richten. Ook wel Peter Green’s Fleetwood Mac genoemd, want deze invloedrijke Britse blues/rock band mag in geen geval worden verward met de popformatie Fleetwood Mac welke na het vertrek van Peter Green door de drummer en bassist werd opgericht.
Peter Green verwierf in korte tijd wereldfaam met zijn briljante, smaakvolle gitaarspel en door het schrijven van klassiekers als ‘Black Magic Woman’ (later gecovered door Santana), ‘Oh Well’, ‘Albatross’, Rattlesnake Shake’ en ‘Man Of The World'.

Na de periode met Fleetwood Mac verdwijnt Peter Green vanwege persoonlijke problemen voor lange tijd uit de spotlights. In de jaren ’90 keert hij terug met Peter Green’s Splinter Group.

Nu, in 2009, komt Peter Green onder de naam ‘Peter Green and Friends’ weer met een geheel vernieuwde en energieke band terug op het toneel voor een select aantal intieme clubshows, mogelijk gevolgd door een grotere tournee. Het repertoire zal bestaan uit een mix van Peter Green/Fleetwood Mac klassiekers en Green’s favoriete bluesnummers.

Peter Green and Friends:
Peter Green (lead guitar/vocals)
Mike Dodd (rhythm guitar/vocals)
Geraint Watkins (piano/organ/vocals, onder meer bekend van werk met Bill Wyman’s Rhythm Kings, Nick Lowe, Dave Edmunds en Rory Gallagher)
Matt Radford (bass, onder meer bekend van Nick Lowe)
Andrew Flude (drums/vocals)

Peter Green and Friends:
22 februari 2009 – 013 Tilburg, kleine zaal

Entree: 23,- Euro (excl. Servicekosten)

De voorverkoop start aanstaande vrijdag door Ticket Service via de grotere postkantoren, de grotere Free Record Shops, VVV’s en GWK’s, 0900-3001250 (45 ct.p.m), www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen.

----------------------------------------------------------------------

pannekoek
14 januari 2009, 23:05
daar wil ik bij zijn!

Pie_err
20 januari 2009, 11:53
21 Februari ook in Paradiso, Amsterdam. Voor elke gitarist eigenlijk een must.

Groeten,

Pierre.

-geert-
20 januari 2009, 20:54
Vet daar wil ik zeker wel bij zijn!

pannekoek
21 januari 2009, 17:21
ik heb mijn kaartjes net besteld

macheath
21 januari 2009, 20:31
Ik heb gister kaartjes gehaald! Ben heel benieuwd...
:hippie:

E-J
24 januari 2009, 14:28
Peter Green lead guitar... betekent dat hij nu de gitaarsolo's weer gaat doen?? Bij de Splinter Group was het toch vooral Nigel Watson?

Ik wil ook gaan... nu nog iemand zoeken die mee wil :(

Brewskie
24 januari 2009, 14:33
Weet iemand hoe het tegenwoordig met Peter Green's gesteldheid is ?

Wat ik gelezen had (volgens mij in de biografie van Eric Clapton) ...was hij psychotisch geworden door veelvuldig LSD-gebruik en dat in een slechte periode hij de beroemde "out of phase" Les Paul heeft verpatst aan Gary Moore.

savecracker85
24 januari 2009, 21:50
Peter Green lead guitar... betekent dat hij nu de gitaarsolo's weer gaat doen?? Bij de Splinter Group was het toch vooral Nigel Watson?

Ik wil ook gaan... nu nog iemand zoeken die mee wil :(

idd.. Ik was een paar jaar terug helemaal verknocht van z'n gitaarspel tijdens fleetwood mac. Toen ik vervolgens een dvd zag van de Splinter Group schrok ik toch wel even. Echt een verschrikking vond ik dat, die man was echt een schim van wat hij ooit was. Die Nigel Watson deed alle solo's en als Peter Green dan wat speelde was het niet best. :(

Die les paul heeft hij idd ooit aan Gary Moore verkocht. Maar die heeft hem ook alweer weg gedaan. Tijdje geleden stond hij te koop bij amerikaanse winkel 'Maverick music'. Wie hem nu heeft weet ik niet

E-J
24 januari 2009, 23:29
idd.. Ik was een paar jaar terug helemaal verknocht van z'n gitaarspel tijdens fleetwood mac. Toen ik vervolgens een dvd zag van de Splinter Group schrok ik toch wel even. Echt een verschrikking vond ik dat, die man was echt een schim van wat hij ooit was. Die Nigel Watson deed alle solo's en als Peter Green dan wat speelde was het niet best. :(

Die les paul heeft hij idd ooit aan Gary Moore verkocht. Maar die heeft hem ook alweer weg gedaan. Tijdje geleden stond hij te koop bij amerikaanse winkel 'Maverick music'. Wie hem nu heeft weet ik niet

Daarom is het zo interessant dat Peter Green nu plotseling staat gemarkeerd als 'lead guitar'. Is het echt zo of...?

Gary Moore moest de Les Paul verkopen omdat hij een tour af moest zeggen, waardoor hij in de schulden kwam. Het snelst om van die schulden af te kopen was het verkopen van die gitaar... hij schijnt nu veel spijt te hebben van de verkoop. Als speelde hij de laatste jaren er niet veel op, aangezien de gitaar eens een gebroken hals heeft gehad (die bovendien voor zowel Green als Moore veel te dik was) en de gitaar na de reparatie niet meer zo lekker aanvoelde. Gary speelt al jaren op andere late jaren '50 Les Pauls, zijn twee main gitaren zijn een andere '59er en een '58er geloof ik.

pannekoek
22 februari 2009, 23:48
ik kom net thuis vanaf tilburg, het was erg gezellig en klonk erg lekker maar wat is peter green oud geworden zeg :chicken:
het was een beetje rommelig allemaal en peter vergat telkens wat hij moest spelen. ook zat peter maar een beetje weggepropt in de rechterhoek. de rythm gitarist speelde op een epiphone goldtop die wel erg vaak ontstemde, op het einde kreeg hij z'n g snaar maar niet goed gestemd.
ondanks alles dus wel een gezellige sfeer met leuke muziek. maar naar mijn mening niets meer dan een redelijk goede blues band onder de naam van de grote peter green