PDA

View Full Version : Ingelezen beginner met vraagjes over zijn startset



Freich
14 januari 2009, 22:28
Nou ik wil dus beginnen met gitaar. Loop er al aantal jaar mee rond in m'n hoofd maar nooit verder stappen gezet. Kan absoluut niks met geen enkel instrument.

Lijkt me echt heel leuk om te kunnen en ben gemotiveerd om te leren. Heb mij dus al heel erg ingelezen en verdiept, en ook met mensen gesproken die zelf spelen. Ook al bij Music Productiv geweest met een vriend, dus al beetje geprobeerd wat mij wel wat leek. (Hij voor mij dan).

- De tip van; ga naar winkel en speel op alles en nog wat zal niet meer van toepassing zijn. Ik wil via een goede internetshop (Thomann.de, Musicstore, Music-productiv) alles in 1x kopen. Als iemand nog een andere goede webshop weet dan hoor ik het graag. Overigens wel klein risico dat ik net een minder exemplaar gitaar zal krijgen, omdat zoals ik weet er ook verschil zit in identieke modellen. Dat neem ik dan maar op de koop toe.
- Verder wil ik ook niet 2e hands gaan kopen.

- Ik heb niet echt een vastgesteld budget maar 400-450 vind ik al best wel veel geld als beginnertje. Zo goedkoop mogelijk als het kan dus, maar wel kwaliteit boven geldbesparing. Wie weet valt het allemaal vies tegen :)
- Houd van rock/metal richting. Op het moment voornamelijk post-rock/metal, prog-rock/metal. Bands als: Porcupine Tree, Explosions in the Sky, Mono, Isis, Red Sparowes, Riverside, Marillion, God Is an Astronaut, Mogwai enz. enz. Maar ook meer bekende dingen als Rammstein, Iron Maiden, Dream Theater, Joe Satriani enz.

- Heb mijn zinnen al gezet op een Roland Cube 20X. Wilde eerst de 15X maar denk dat de 20X toch wel een stukje meerwaarde heeft voor die 50-60 euro extra. Wat meer effectjes, en ingebouwde tuner enz. 5W meer zal niet echt uitmaken. Of is een 15X toch prima voor me? Scheelt wel 50-60 euro...

- Nu de grote vraag eigenlijk: Ik twijfel tussen eigenlijk 2 gitaren. Ik wil sowieso een HSS opstelling voor mijn gitaar.
Eerst was ik heilig overtuigd dat een Squier een perfecte beginner gitaar voor mij was. Daarmee dacht ik aan een Squier Affinity. Rond de 160 euro ligt die.
Toen las ik dus over de Yamada Pacifica serie. Met name de 112(V) van 250 euro.
Op dit en andere fora/sites is men erg positief erover, en is het één van de beste startergitaren. Squier Affinity daarentegen wisselt nogal van mening bij mensen. Hij is wel 80-90 euro goedkoper...
Mijn vraag voor de gitaar is dus of ik 90 euro meer zal dokken, of is het verschil verwaarloosbaar?

Verder koop ik natuurlijk de standaard dingen als een gitaartas, standaard, plectrums, extra snaren en snoer.
Van al die verschillende snaren word ik ook al duizelig. Werd mij verteld dat 0.10 de normale standaard is. Maar al die soorten dan pff.
En van het snoer weet ik niet of het echt uitmaakt of je een snoer van 12,50 koopt of een van 35 euro. Ik wil sowieso 6 meter.

Nou lap tekst maar dit was het wel volgens mij.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!

pannekoek
14 januari 2009, 22:37
hey!

goed dat je jezelf al hebt ingelezen en al georienteerd hebt.

als ik jouw was zou ik een 2de hands roland cube 30x kopen, ik vind hem beter geschikt voor rock/metal dankzij de *r-fier* moddeling, ook kan je je ipod erop aansluiten, direct out etc. 2de hands zijn ze wel te krijgen voor 150 euro

dan heb je zo een 200-250 euro over voor een gitaar (met hss)
in jouw geval zou ik kijken voor een leuk ibanezje! erg leuke gitaartjes voor het geld met jouw eisen.

leuke tip: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/218095232-ibanez-sa-160qm.html?return=eJw1issKwjAQAP%2Bl0BzbxqKHlCDtn8 Q2kpDXkt2iVPx3F9TbDDNGSfXyaphQyfNFNWhNXd3kiED1fShg c5dMDQTRGMIux%2F67dODg%2Boxaig01lXacZTsusDMMDJEYDg %2BMeN%2Fwn%2BmXE4c578lWv7KGB6u%2FmWwPtgKe9SQAdj0I 0KPAShq2Znp%2FAGUyN2c%3D&df=1&fta=eNo1UVuO5CAMvAsf%2Fc0rCRjlCnOFlmPDbLTpbpTHDJrR 3H3NaveHwkX5VSAE%2BD7kUNe%2B3T9wO1SSUINq22xufMznC0 yqF%2Bi0nfC11nQUPjp1CvWo8LweeV8p%2Ff6EdcFn%2Fkqvuo K91XrN%2BlZndzv2c67c63pQFd%2BzSis4CR2olf82tC6CooIL Z9fYhEgTNbbsBgqNcHCeXSNvjDCNQrZsTKOSnS%2BL6JdQliD6 HOMk%2BskH8ll49EbqUHBGs%2BRhcNlgIyrFTb4RUxyK6PMQYx 5Fb0fhBAV0z7cu8CR1nR%2BCFiTKWvLNMk4m9rlCxEX6IbpRyz wcvB4FC%2Beu1ybkKH0524mlnrYWS0cvm5W%2BtxELzldFPu5b fr6fv7o1uj%2FID9C17%2Ff1KZn%2FWTHpge3ePRTbGEK3DhR% 2BqvT27%2FqhEoKG75%2BfPzLYlbE%3D&fta_ind=26&fs=1

Freich
14 januari 2009, 22:52
hey!

goed dat je jezelf al hebt ingelezen en al georienteerd hebt.

als ik jouw was zou ik een 2de hands roland cube 30x kopen, ik vind hem beter geschikt voor rock/metal dankzij de *r-fier* moddeling, ook kan je je ipod erop aansluiten, direct out etc. 2de hands zijn ze wel te krijgen voor 150 euro

dan heb je zo een 200-250 euro over voor een gitaar (met hss)
in jouw geval zou ik kijken voor een leuk ibanezje! erg leuke gitaartjes voor het geld met jouw eisen.

leuke tip: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/218095232-ibanez-sa-160qm.html?return=eJw1issKwjAQAP%2Bl0BzbxqKHlCDtn8 Q2kpDXkt2iVPx3F9TbDDNGSfXyaphQyfNFNWhNXd3kiED1fShg c5dMDQTRGMIux%2F67dODg%2Boxaig01lXacZTsusDMMDJEYDg %2BMeN%2Fwn%2BmXE4c578lWv7KGB6u%2FmWwPtgKe9SQAdj0I 0KPAShq2Znp%2FAGUyN2c%3D&df=1&fta=eNo1UVuO5CAMvAsf%2Fc0rCRjlCnOFlmPDbLTpbpTHDJrR 3H3NaveHwkX5VSAE%2BD7kUNe%2B3T9wO1SSUINq22xufMznC0 yqF%2Bi0nfC11nQUPjp1CvWo8LweeV8p%2Ff6EdcFn%2Fkqvuo K91XrN%2BlZndzv2c67c63pQFd%2BzSis4CR2olf82tC6CooIL Z9fYhEgTNbbsBgqNcHCeXSNvjDCNQrZsTKOSnS%2BL6JdQliD6 HOMk%2BskH8ll49EbqUHBGs%2BRhcNlgIyrFTb4RUxyK6PMQYx 5Fb0fhBAV0z7cu8CR1nR%2BCFiTKWvLNMk4m9rlCxEX6IbpRyz wcvB4FC%2Beu1ybkKH0524mlnrYWS0cvm5W%2BtxELzldFPu5b fr6fv7o1uj%2FID9C17%2Ff1KZn%2FWTHpge3ePRTbGEK3DhR% 2BqvT27%2FqhEoKG75%2BfPzLYlbE%3D&fta_ind=26&fs=1

Ok bedankt! ik zal eens kijken. Ik was wel vergeten te vermelden dat ik eerst echt alleen in mn kamertje zal spelen voor lange tijd (naast eventuele lessen), dus is 30 W niet een beetje overkill? Ik dacht trouwens dat de 20X ook een line-in had voor mp3 spelers. Kan er naast zitten. R-fier moddeling zegt mij nog niks.
Die Ibanez ziet er erg vet uit moet ik zeggen.

pannekoek
14 januari 2009, 22:59
Ok bedankt! ik zal eens kijken. Ik was wel vergeten te vermelden dat ik eerst echt alleen in mn kamertje zal spelen voor lange tijd (naast eventuele lessen), dus is 30 W niet een beetje overkill? Ik dacht trouwens dat de 20X ook een line-in had voor mp3 spelers. Kan er naast zitten. R-fier moddeling zegt mij nog niks.
Die Ibanez ziet er erg vet uit moet ik zeggen.


ik gebruik mijn cube 30x ook vaak op mijn kamer en 30 watt is echt niet teveel hoor. r-fier staat voor rectifier, de bekende mesa boogie scheuramp.

dat standje heeft de 20x niet terwijl juist die r-fier stand de beste metal stand is voor de cube.


bovendien vind ik de geluiden uit de cube 30x iets bruikbaarder :)

Portel
14 januari 2009, 23:04
Ik heb zelf een Roland Cube 30x, en ik ben er heel tevreden over.
Ik heb hiervoor een ander versterkertje gehad van 20 watt en dat is zeer zeker genoeg voor op je slaapkamer.

Met gitaren heb ik nog niet zo heel veel ervaring, maar ik heb gehoord dat Ibanez echt een geweldig merk is voor metal-dingen.
Ook een Epiphone Exploror (Gothic) is een goede metalgitaar.

De Explorer zit al tegen de 400 euro aan, dus heb je niet zo heel veel geld over voor een versterkertje.
Dan zou ik nog voor de Roland Cube 20x gaan, daar zit een ingebouwd stemapparaat in (wat absoluut waardeloos is) en een power squeezer (kun je je geluid vol open zetten, maar het geluid blijft zacht. Is ook niet echt 'geweldig').

Ik zou toch tweedehands kijken, daar zijn ze voor redelijke prijsjes te vinden, en dat bespaart je een hoop geld.

EDIT: Ik hoor net dat de Roland cube 20x geen R-fier heeft,
Dan zou ik gewoon voor een andere versterker gaan,

HvV
14 januari 2009, 23:08
Squier Affinity is een leuke gitaar maar ik zou er toch geen ongezien kopen. Ik heb er een gekocht voor mijn dochter en er hingen er wel een stuk of zeven. Vier waren bagger afgesteld, twee waren acceptabel en er zat er werkelijk maar 1 tussen die echt goed was qua afwerking en afstelling. Maar dat geldt trouwens wel voor meer gitaren in de prijsklasse van je budget.

Ik zou toch die vriend meenemen naar de winkel dus. Maar verder sluit ik mij geheel bij pannekoeks advies aan. Ibanezje dus met die cube. 10 watt extra bij transistor maakt niet echt veel uit. Succes!

koentjo
14 januari 2009, 23:17
hey!

goed dat je jezelf al hebt ingelezen en al georienteerd hebt.

als ik jouw was zou ik een 2de hands roland cube 30x kopen, ik vind hem beter geschikt voor rock/metal dankzij de *r-fier* moddeling, ook kan je je ipod erop aansluiten, direct out etc. 2de hands zijn ze wel te krijgen voor 150 euro

dan heb je zo een 200-250 euro over voor een gitaar (met hss)
in jouw geval zou ik kijken voor een leuk ibanezje! erg leuke gitaartjes voor het geld met jouw eisen.

leuke tip: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/218095232-ibanez-sa-160qm.html?return=eJw1issKwjAQAP%2Bl0BzbxqKHlCDtn8 Q2kpDXkt2iVPx3F9TbDDNGSfXyaphQyfNFNWhNXd3kiED1fShg c5dMDQTRGMIux%2F67dODg%2Boxaig01lXacZTsusDMMDJEYDg %2BMeN%2Fwn%2BmXE4c578lWv7KGB6u%2FmWwPtgKe9SQAdj0I 0KPAShq2Znp%2FAGUyN2c%3D&df=1&fta=eNo1UVuO5CAMvAsf%2Fc0rCRjlCnOFlmPDbLTpbpTHDJrR 3H3NaveHwkX5VSAE%2BD7kUNe%2B3T9wO1SSUINq22xufMznC0 yqF%2Bi0nfC11nQUPjp1CvWo8LweeV8p%2Ff6EdcFn%2Fkqvuo K91XrN%2BlZndzv2c67c63pQFd%2BzSis4CR2olf82tC6CooIL Z9fYhEgTNbbsBgqNcHCeXSNvjDCNQrZsTKOSnS%2BL6JdQliD6 HOMk%2BskH8ll49EbqUHBGs%2BRhcNlgIyrFTb4RUxyK6PMQYx 5Fb0fhBAV0z7cu8CR1nR%2BCFiTKWvLNMk4m9rlCxEX6IbpRyz wcvB4FC%2Beu1ybkKH0524mlnrYWS0cvm5W%2BtxELzldFPu5b fr6fv7o1uj%2FID9C17%2Ff1KZn%2FWTHpge3ePRTbGEK3DhR% 2BqvT27%2FqhEoKG75%2BfPzLYlbE%3D&fta_ind=26&fs=1

precies wat ik dacht.

sowieso dat zon ibanez wat geschikter is voor metal en harde rock dan een pacifica. lekker 2 humbuckers en gaan met die banaan.

Ik heb zelf niet meer ervaring met de cube dan er even kort op gespeeld te hebben bij een vrind, de 30 versie. heb hem dus ook niet geheel kunnen uittesten. maar slecht klonk ie niet, voor wat je mag verwachten.

giax
14 januari 2009, 23:33
cube20x heeft line in voor ipod kost nieuw 100 euro en de 30x 159euro

Freich
14 januari 2009, 23:50
cube20x heeft line in voor ipod kost nieuw 100 euro en de 30x 159euro

Volgens mij vergis je je met de 15X die nieuw 100 euro kost en geen line-in heeft voor mp3 speler.

giax
14 januari 2009, 23:58
heb zelf hier staan in oss gekocht.....

sjaak1990
15 januari 2009, 00:21
hey!
leuke tip: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/218095232-ibanez-sa-160qm.html?return=eJw1issKwjAQAP%2Bl0BzbxqKHlCDtn8 Q2kpDXkt2iVPx3F9TbDDNGSfXyaphQyfNFNWhNXd3kiED1fShg c5dMDQTRGMIux%2F67dODg%2Boxaig01lXacZTsusDMMDJEYDg %2BMeN%2Fwn%2BmXE4c578lWv7KGB6u%2FmWwPtgKe9SQAdj0I 0KPAShq2Znp%2FAGUyN2c%3D&df=1&fta=eNo1UVuO5CAMvAsf%2Fc0rCRjlCnOFlmPDbLTpbpTHDJrR 3H3NaveHwkX5VSAE%2BD7kUNe%2B3T9wO1SSUINq22xufMznC0 yqF%2Bi0nfC11nQUPjp1CvWo8LweeV8p%2Ff6EdcFn%2Fkqvuo K91XrN%2BlZndzv2c67c63pQFd%2BzSis4CR2olf82tC6CooIL Z9fYhEgTNbbsBgqNcHCeXSNvjDCNQrZsTKOSnS%2BL6JdQliD6 HOMk%2BskH8ll49EbqUHBGs%2BRhcNlgIyrFTb4RUxyK6PMQYx 5Fb0fhBAV0z7cu8CR1nR%2BCFiTKWvLNMk4m9rlCxEX6IbpRyz wcvB4FC%2Beu1ybkKH0524mlnrYWS0cvm5W%2BtxELzldFPu5b fr6fv7o1uj%2FID9C17%2Ff1KZn%2FWTHpge3ePRTbGEK3DhR% 2BqvT27%2FqhEoKG75%2BfPzLYlbE%3D&fta_ind=26&fs=1

Leuke beginners gitaar idd!
Spelen als veel duurdere gitaren en klinken gewoon erg goed voor het geld.

P@T
15 januari 2009, 00:26
Ik wilde zelf net een zelfde topic starten als jij.
Zelf zat ik ook te denken aan squier maar dan deze:

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-Squier-Vintage-Mod.-Strat-HSS-Black/art-GIT0010301-000
Squier Vintage Mod. Strat HSS Kost bij musicstore 285,-

Deze is ook HSS en lijkt me geen verkeerde aankoop.
Als beginner zal het best wel lekker spelen, en heb je ruim de tijd om te sparen voor wat mooier spul.

Na vele topics gelezen te hebben over versterkers voor beginners kwam bij mij ook de cube uit als een goede keuze.
Maar na wat meer speurwerk kwam voor mij de vox ad30vt toch op de eerste plaats.
Is wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.

pannekoek
15 januari 2009, 00:33
Ik wilde zelf net een zelfde topic starten als jij.
Zelf zat ik ook te denken aan squier maar dan deze:

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-Squier-Vintage-Mod.-Strat-HSS-Black/art-GIT0010301-000
Squier Vintage Mod. Strat HSS Kost bij musicstore 285,-

Deze is ook HSS en lijkt me geen verkeerde aankoop.
Als beginner zal het best wel lekker spelen, en heb je ruim de tijd om te sparen voor wat mooier spul.

Na vele topics gelezen te hebben over versterkers voor beginners kwam bij mij ook de cube uit als een goede keuze.
Maar na wat meer speurwerk kwam voor mij de vox ad30vt toch op de eerste plaats.
Is wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.



goed speurwerk, haha. die vintage modified strats zijn erg goed hoor! mooie combinatie met een ad30vt.

geen topic starten dus, maar gewoon kopen:rockon:

Dweezman
15 januari 2009, 10:49
mag ik je tussendoor complimenteren met je muzieksmaak?

almarvk
15 januari 2009, 11:05
Die Ibanez van Marktplaats heb ik zelf ook. Komt niet zo vaak voor, aangezien deze maar één jaar gemaakt is in die kleur/afwerking.

Ik vind het zelf een top gitaartje met prima elementen voor die prijsklasse. Speel er zelf toch nog vrij vaak op. Oftewel; dat is echt er een erg goede instapper!

Freich
15 januari 2009, 11:16
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Zijn weer wat opties bijgekomen dus ben weer effe zoet :)

@Dweezman: Dat mag zeker :cooler:, een beetje jouw muziek dus?

Freich
15 januari 2009, 18:49
cube20x heeft line in voor ipod kost nieuw 100 euro en de 30x 159euro

heb zelf hier staan in oss gekocht.....

Ben wel benieuwd welke winkel dat dan is?

Freich
16 januari 2009, 00:17
Die Ibanez van Marktplaats heb ik zelf ook. Komt niet zo vaak voor, aangezien deze maar één jaar gemaakt is in die kleur/afwerking.

Ik vind het zelf een top gitaartje met prima elementen voor die prijsklasse. Speel er zelf toch nog vrij vaak op. Oftewel; dat is echt er een erg goede instapper!

Ik had die verkoper gemaild van Marktplaats:

De serial van de gitaar is: w913914
Dit houdt in dat de gitaar in september (9e maand) 2001 gemaakt is. Ik verkoop de gitaar voor mijn vriendin. Ze heeft de gitaar ongeveer 4,5 jaar geleden gekocht.
Ze is zangeres in onze band, en komt niet aan gitaarspelen toe omdat we al 2 gitaristen hebben die electrisch spelen. De gitaar is de laatste jaren dan ook zeer weinig bespeeld en dat is natuurlijk zonde. De staat van de gitaar is absoluut goed te noemen. Natuurlijk is hij wel bespeeld en heeft hij de standaard heel lichte krasjes zoals je bij iedere 2e hands gitaar tegenkomt, geen grote krassen!.

Volgens mij heeft deze en veel andere Ibanezzen zo'n zwevende Tremolo oid, ben ook maar aan t lezen. Maar dat schijnt kut te zijn voor een beginner helemaal met snaren verwisselen enz. En een model uit 2001 is best oud al, heeft ook oudere pickups dan de versies uit >2004 als ik t goed heb. En hij vraagt 200 euro terwijl ik m nieuw voor 219 zie hier: http://feedback.nl/?b=SA160BK&a=

De SA160 staat trouwens nergens meer op de Ibanez site sinds heel kort. Zeker discontinued model ofzo.
170 is dat redelijke prijs? Verder twijfel ik dus nog of t wel goede koop is.

pannekoek
16 januari 2009, 00:21
Ik had die verkoper gemaild van Marktplaats:

De serial van de gitaar is: w913914
Dit houdt in dat de gitaar in september (9e maand) 2001 gemaakt is. Ik verkoop de gitaar voor mijn vriendin. Ze heeft de gitaar ongeveer 4,5 jaar geleden gekocht.
Ze is zangeres in onze band, en komt niet aan gitaarspelen toe omdat we al 2 gitaristen hebben die electrisch spelen. De gitaar is de laatste jaren dan ook zeer weinig bespeeld en dat is natuurlijk zonde. De staat van de gitaar is absoluut goed te noemen. Natuurlijk is hij wel bespeeld en heeft hij de standaard heel lichte krasjes zoals je bij iedere 2e hands gitaar tegenkomt, geen grote krassen!.

Volgens mij heeft deze en veel andere Ibanezzen zo'n zwevende Tremolo oid, ben ook maar aan t lezen. Maar dat schijnt kut te zijn voor een beginner helemaal met snaren verwisselen enz. En een model uit 2001 is best oud al, heeft ook oudere pickups dan de versies uit >2004 als ik t goed heb. En hij vraagt 200 euro terwijl ik m nieuw voor 219 zie hier: http://feedback.nl/?b=SA160BK&a=

De SA160 staat trouwens nergens meer op de Ibanez site sinds heel kort. Zeker discontinued model ofzo.
170 is dat redelijke prijs? Verder twijfel ik dus nog of t wel goede koop is.

de gitaar van marktplaats heeft een quilted maple houten top met blauwe transparante lak, erg gaaf dus en een stuk duurder dan het standaard zwart dat je bij feedback ziet, 170 euro is dus een hele nette prijs!

van die tremolo moet je niet zoveel aantrekken (letterlijk en figuurlijk)
het is een standaard tremolo en geen rare floyd rose, zwevende brug gefrutsel. dus een beginner kan hier makkelijk mee omgaan.
ook krijg je bij die marktplaats advertentie een tas erbij, dat scheelt ook weer een eurotje of 30

Freich
16 januari 2009, 00:27
de gitaar van marktplaats heeft een quilted maple houten top met blauwe transparante lak, erg gaaf dus en een stuk duurder dan het standaard zwart dat je bij feedback ziet, 170 euro is dus een hele nette prijs!


Ok bedankt dat is wel waar. (Ik bedoelde wel eigenlijk dat hij 200 vraagt en ik 170 wil vragen, of is dat té gierig :p Volgens mij begreep ik jou verkeerd)
En ik vraag me dus af of die nieuwe versie muzikaal niet beter is dan een oud model uit 2001, omdat die volgens mij vanaf 2004 verbeterd was (humbucker enz). Naja ik zal wel teveel shit lezen.

Je merkt iig dat ik nogal moeilijk ben in definitieve keuzes maken ;)

pannekoek
16 januari 2009, 00:30
Ok bedankt dat is wel waar. Ik bedoelde wel eigenlijk dat hij 200 vraagt en ik 170 wil vragen, of is dat té gierig :p
En ik vraag me dus af of die nieuwe versie muzikaal niet beter is dan een oud model uit 2001, omdat die volgens mij vanaf 2004 verbeterd was (humbucker enz). Naja ik zal wel teveel shit lezen.

Je merkt iig dat ik nogal moeilijk ben in definitieve keuzes maken ;)

haha! oud is niet slecht hoor :sssh:

je kan 170 proberen, zo niet, dan zou ik hem alsnog voor 200 nemen :) wie niet waagt wie niet wint

Liquid_Metal
16 januari 2009, 00:38
Ok bedankt dat is wel waar. (Ik bedoelde wel eigenlijk dat hij 200 vraagt en ik 170 wil vragen, of is dat té gierig :p Volgens mij begreep ik jou verkeerd)
En ik vraag me dus af of die nieuwe versie muzikaal niet beter is dan een oud model uit 2001, omdat die volgens mij vanaf 2004 verbeterd was (humbucker enz). Naja ik zal wel teveel shit lezen.

Je merkt iig dat ik nogal moeilijk ben in definitieve keuzes maken ;)

Uiteraard is het model verbeterd, maar ik zou er niet van uit gaan dat het een verbetering van 80% is. Meer dan 10% komt het waarschijnlijk niet, aangezien Ibanez al jaren gitaren maakt (en dan niet opeens in 3 jaar onwijs veel nieuwe dingen ontwikkeld). Ik zeg eerlijk dat ik de gitaar niet persoonlijk ken dus als iemand anders, die beide heeft gespeeld, iets anders zegt zou ik voor diegene gaan.
Een Ibanez SSH-pups gitaar en een Cube is een heel degelijk setje om mee te beginnen. Zal, als de gitaar in goede staat is, zeker geen miskoop zijn. 170 euro kun je uiteraard bieden. De verkoper laat wel wat horen (ps zelf mail ik mijn boden altijd, gaat vaak een stuk sneller).

Freich
16 januari 2009, 00:39
haha! oud is niet slecht hoor :sssh:

je kan 170 proberen, zo niet, dan zou ik hem alsnog voor 200 nemen :) wie niet waagt wie niet wint

Ja je hebt gelijk, heb iig net 170 geboden.

Deze staat er ook net op en ga ik wel proberen denk ik: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/220674735-roland-cube-30.html%3Fxref%3D1

Met dank aan jullie tip voor 2e hands proberen ;)

Die Cube 30X is trouwens 2 jaar oud, maar dat zal dan ook wel niks uitmaken...

pannekoek
16 januari 2009, 00:46
Ja je hebt gelijk, heb iig net 170 geboden.

Deze staat er ook net op en ga ik wel proberen denk ik: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/220674735-roland-cube-30.html%3Fxref%3D1

Met dank aan jullie tip voor 2e hands proberen ;)

Die Cube 30X is trouwens 2 jaar oud, maar dat zal dan ook wel niks uitmaken...

dat is geen cube 30x :sssh: maar een gewone cube 30

tip:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/219304868-gitaar-versterker-roland-cube-30x-top-30w-in-doos-compleet.html?return=eJwtilsKgzAUBfci6KcmBn8SpOhOU k1JyOuSG6m0dO%2B9ffzNnDlacvl0kimUfBKyQaPLZpWtFeQw% 2BAwm9VEXXyFoXbFPYfhderBwOcPMux3nmlux8FasoRI8HBDib cf%2FCp%2BVEUQKSzqiKW4j9XfSkoNOeztOI9uOq%2FmCYCflj I762AEcM2vU6w3UQDXm&df=1&fta=eNo1jV1uwzAMg%2B8iYH12kg7dKOQKvUKgxV5nzEkMy26D Fb377P28iKIIfhK84K51UElhukpQYsXpBNrD2B2sjnlDxyHjy0 fWd6vVxQzDS8RaFpf8zJ83pC3Iap96M5c3V2UwO2%2Fq0R9iLK Np0CMoysUR%2B4pQDCBvf7%2BBbNc%2FD3JsrqtB3qJYnYJbL% 2FmjFUwLDGguKU1%2BtW7%2Fv76CFtmnRq4w%2B4PuQXIjPv%2 BtV2KBwf3x%2BAZDvEpO&fta_ind=1&fs=1

dat is wel een cube 30x, met 3 extra amp models, een power squeezer, stemapparaat en nog een paar features voor slechts 20 euro meer, bovendien ziet hij er een stuk nieuwer uit:satisfie::blast:

Freich
16 januari 2009, 01:11
dat is geen cube 30x :sssh: maar een gewone cube 30

tip:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/219304868-gitaar-versterker-roland-cube-30x-top-30w-in-doos-compleet.html?return=eJwtilsKgzAUBfci6KcmBn8SpOhOU k1JyOuSG6m0dO%2B9ffzNnDlacvl0kimUfBKyQaPLZpWtFeQw% 2BAwm9VEXXyFoXbFPYfhderBwOcPMux3nmlux8FasoRI8HBDib cf%2FCp%2BVEUQKSzqiKW4j9XfSkoNOeztOI9uOq%2FmCYCflj I762AEcM2vU6w3UQDXm&df=1&fta=eNo1jV1uwzAMg%2B8iYH12kg7dKOQKvUKgxV5nzEkMy26D Fb377P28iKIIfhK84K51UElhukpQYsXpBNrD2B2sjnlDxyHjy0 fWd6vVxQzDS8RaFpf8zJ83pC3Iap96M5c3V2UwO2%2Fq0R9iLK Np0CMoysUR%2B4pQDCBvf7%2BBbNc%2FD3JsrqtB3qJYnYJbL% 2FmjFUwLDGguKU1%2BtW7%2Fv76CFtmnRq4w%2B4PuQXIjPv%2 BtV2KBwf3x%2BAZDvEpO&fta_ind=1&fs=1

dat is wel een cube 30x, met 3 extra amp models, een power squeezer, stemapparaat en nog een paar features voor slechts 20 euro meer, bovendien ziet hij er een stuk nieuwer uit:satisfie::blast:

Ow damn dat zag ik even over t hoofd. Thanks :cooler:

marter544
16 januari 2009, 11:22
de gitaar van marktplaats heeft een quilted maple houten top met blauwe transparante lak, erg gaaf dus en een stuk duurder dan het standaard zwart dat je bij feedback ziet, 170 euro is dus een hele nette prijs!

van die tremolo moet je niet zoveel aantrekken (letterlijk en figuurlijk)
het is een standaard tremolo en geen rare floyd rose, zwevende brug gefrutsel. dus een beginner kan hier makkelijk mee omgaan.
ook krijg je bij die marktplaats advertentie een tas erbij, dat scheelt ook weer een eurotje of 30

Het is wel een zwevende tremolo, maar geen locking, wilkinson-style. Maar het is een prima trem, zo stabiel als het maar kan en deze gaat helemaal nergens heen. Dus wel beide kanten op, maar geen last van locking gezeik ed., misschien alleen je veren een keer bijstellen als je een andere dikte snaren gaat gebruiken, maar dat is met een vintage trem ook. Waar je wel op moet letten bij trem gebruik of de snaren niet knellen bij de topkam, maar dat zal wel goed zitten. Top gitaren trouwens, die SA series!

Freich
16 januari 2009, 13:24
Nou ik ben geslaagd :dance:

De Ibanez is verkocht voor 175, en de Cube 30X kan ik voor 150 meekrijgen.
Wel geluk hebben dat de Cube niet net weg is als ik ga.

Ik zal wat foto's plaatsen als ik m heb :cooler:

JimmY41
16 januari 2009, 13:48
gefeliciteerd! :p

Volgende week donderdag ga ik eindelijk mijn 2e versterker uitzoek :dance::dance::dance::dance:

Onmeunig Hans
16 januari 2009, 18:48
Gefeliciteerd, da's een mooie combinatie om te starten. Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Blijf posten

Hans

Ezyduck
16 januari 2009, 18:57
Gefeliciteerd ! Je hebt twee hele goede aankopen gedaan! Ik zie dit topic vandaag voor het eerst, maar erg tof hoe je geholpen bent. Dit is toch wel een geweldig forum met superbehulpzame mensen.
Geniet van je spulletjes en speelze !

pannekoek
16 januari 2009, 19:55
Nou ik ben geslaagd :dance:

De Ibanez is verkocht voor 175, en de Cube 30X kan ik voor 150 meekrijgen.
Wel geluk hebben dat de Cube niet net weg is als ik ga.

Ik zal wat foto's plaatsen als ik m heb :cooler:

gefeliciteerd!
daar ga je veel plezier van hebben !

Freich
16 januari 2009, 22:39
Gefeliciteerd ! Je hebt twee hele goede aankopen gedaan! Ik zie dit topic vandaag voor het eerst, maar erg tof hoe je geholpen bent. Dit is toch wel een geweldig forum met superbehulpzame mensen.
Geniet van je spulletjes en speelze !

Dankje, en ja inderdaad. Iedereen nog een keer bedankt!

koentjo
16 januari 2009, 22:46
mooi zo, nu lekker spelen :D

Freich
9 maart 2009, 23:48
Zo eventjes laat maar vond nog wel leuk om foto's te posten ;)
Vind het spelen nog leuk en ik leer langzaam maar gestaag steeds meer. Doe het in mn uppie maar heb wel goede trainingserie op dvd en internet barst van info.

Mooie strap met straplocks ook :supercool:

http://img12.imageshack.us/img12/5697/img1251b.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/4597/img1256o.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/2094/img1261k.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/6294/img1257n.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/2460/img1260x.jpg

Al met zeker goede koop geweest en ben er heel blij mee.

koentjo
9 maart 2009, 23:59
veel speelplezier!

Freich
10 maart 2009, 00:17
veel speelplezier!

Thanks :lp: