PDA

View Full Version : Nek pickup aanrader!?



Infectedmushroom
14 januari 2009, 20:11
Beste gitaristen,


Sinds kort ben ik in het bezit van een Ibanez RG320PG-P1. Erg fijne gitaar, maar de INF3/INF4 pickups schieten hier en daar toch te kort. Ik wil ze gaan vervangen en ik heb al één en ander opgezocht op 't net.

Ik speel veel metal/rock, maar ik hou ervan om zo nu en dan lekker clean, of een mooie 'zingende' solo te spelen. Een diverse smaak dus. In de brug zal denk ik een EMG81 of Blackout de goede keuze zijn. Echter, wat zal verstandig zijn om in de nek te plaatsen? Graag zou ik hierover wat tips en informatie willen hebben!


Alvast bedankt.


- IM

pannekoek
14 januari 2009, 20:17
zoals ik deze week opvallend veel zeg :


blackouts!

erg vette pickup om te scheuren, en klinkt clean erg gaaf!

Infectedmushroom
14 januari 2009, 20:24
zoals ik deze week opvallend veel zeg :


blackouts!

erg vette pickup om te scheuren, en klinkt clean erg gaaf!

Dus zowel voor brug, als voor nek, voor Blackouts gaan? Ik zal me nog wat meer in de Blackouts gaan verdiepen dan. :listen:

Orpheo
14 januari 2009, 20:26
je hebt een aparte neckpickupvesie van de blackout. maar bedenk dat passief en actief niet lekker gaat samen...

toon-
14 januari 2009, 20:27
Ik vind een EMG81 in de halspositie wel lekker. Vooral voor solo's dan; het is nog steeds tamelijk scherp, maar dat 'hakkige' dat je soms hebt bij het element bij de brug, heb je niet meer. Dat vind ik wel gaaf. Dan kan je nog steeds een blackout bij de brug zetten.