PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de Bass POD



bas ragger
13 maart 2003, 08:25
Niet echt als effecte bak maar meer als voor versterker bij kleine festivals, waar je vaak recht de DI-box in moet prikken. Dus zonder je eigen afstellingen.

Joghy
13 maart 2003, 09:21
Gemengde gevoelens. Ik heb ooit de Bass Pod en de Boss GT6B vergeleken en uiteindelijk de Boss gekocht. Bottom line: als je een versterkersimulatie met lekkere overdrive zoekt, koop de Bass Pod; als je een programmeerbare toonregeling/compressor/effectenbak zoekt, koop de Boss - die heeft bovendien een XLR-output. Desnoods koop je ze allebei :smile:.

De Bass Pod is ongelooflijk goed als versterkersimulatie (veel beter dan de Boss), en de overdrive van de simulaties is heerlijk (vooral de Marshall en Tube preamp simulatie). De effecten daarentegen deugen langs geen kanten (afschuwelijke chorus, naar mijn smaak). Er zijn ook grote volumeverschillen tussen de veschillende simulaties. Wanneer je een bas hebt met lage output (zoals mijn JB V met Lace Sensors), geeft dit onvermijdelijk problemen met de compressor - hij krijgt dan met bepaalde simulaties onvoldoende signaal binnen om nog goed te werken.

Bovendien haat ik het dat de compressor van de Pod niet VOOR de versterkersimulator kan geplaatst worden in de signaalchain - op die manier is het zeer moeilijk om met een 'vuil randje' te spelen (pieken geven onvermijdelijk te hevige distortie). Dit kan wel bij de Boss (hoewel ik de overdrive minder goed vind en vooral te weinig sublaag vindt hebben - kan wel redelijk goed opgekuist worden met de ingebouwde EQ). Bovendien kan je niet aan alle parameters van de Pod, tenzij via MIDI - enkel de belangrijkste kunnen met de knoppen bediend worden.

Ook is de toonregeling van de Pod echt beperkt tot wat de simulaties bieden (er is nog wel 1 parametrische band die niet schitterend werkt, maar de Boss heeft er 3 + een enhancer om te slappen ...). En tenslotte: om de Bass Pod goed te bedienen (programma's wisselen, effecten aan/uit zetten) heb je eigenlijk nog het floorboard nodig ook ...

Phyrexian
13 maart 2003, 10:40
Ik zie een (Bass) POD ideaal als oefenmateriaal voor thuis... gewoon inpluggen met de koptelefoon en oefenen maar met alle mogelijke sounds die je maar wenst... in de studio zal het ook zijn voordelen hebben... maar live :sad:

Ik had een POD Pro voor gitaar en vond het allemaal een beetje te veel voor live-usage. Te veel knoppen, te veel settings, te veel geprul... en dan had'k nog niet eens die floorboard (die je live wel nodig hebt als je een beetje vlot wil switchen van sounds)...

Als Line 6 ooit met een nieuwe BassPod aankomt (zoals de XT voor gitaar bijvoorbeeld) dan wil'k die graag hebben om thuis wat meer mogelijkheden te hebben om te oefenen en eventueel wat opnames te doen naar m'n pc toe...

Behringer heeft trouwens een nieuwe VAmp voor Bass die wel es goed zou kunnen zijn.