PDA

View Full Version : Aan hoeveel geld moet ik denken voor een custom Jackson Kelly?



panterawolf123
14 januari 2009, 11:05
Ik heb net mijn Epihpone Explorer(goth) maar wil er eentje bij zodat ik 1 gitaar in dropC kan houden en de andere standaard of drop D ok nu straight to the point!! ik zit er aan te denken om een Jackson Kelly te nemen maar ik zou heel graag willen om hem custom te maken dus ik vraag hoe duur zou ongeveer een Kelly kosten gecustomized??

-Reversed headstock
-EMG pick-ups
-3-way channelselect(ofzo iets:S)
-1 volume knop 2 tone knoppen
-hals mee gekleurd met de body
-Ik zit te denken aan zo'n hellraiser kleurtje
-EMG pick-ups megekleurd
-Floyd-Rose(meteen een ander vraagje wat is het verschil tussen floyd-rose en floyd-rose pro???)

dat was het:D:D


(ik heb al gekeken hoe duur ongeveer maar ik word nergens een beetje wijzer!!!:( )

Squier4ever
14 januari 2009, 11:10
customshop: 5000 euro en 2 jaar wachten.

MichaelSS
14 januari 2009, 11:10
Mail Jackson hierover? Lijkt me de beste optie.

Als je bedoeld om hem zelf "custom" te maken, dan zijn de prijzen vrij makkelijk zelf te bepalen.

arcane
14 januari 2009, 11:19
Ja een custom jackson is echt enorm duur. Als je een echte metal gitaar wilt helemaal naar jouw smaak dan zou ik eerder gaan voor een RAN.

http://www.ranguitars.com/

almarvk
14 januari 2009, 11:23
topictitel aangepast

panterawolf123
14 januari 2009, 14:04
Ja een custom jackson is echt enorm duur. Als je een echte metal gitaar wilt helemaal naar jouw smaak dan zou ik eerder gaan voor een RAN.

http://www.ranguitars.com/

Ja ik ken dat merk RAN helemaal niet maar ik kijk net op de site maar het zijn allemaal modellen van andere merk zoals een razorback en Dean Corey bealuei(OFZO) signature maar is het soort van B merk???:???:

strat 91
14 januari 2009, 14:14
Tuurlijk is het geen b merk. Het is gewoon een custom shop gitaarbouwer.

Zitten trouwens een paar mooie tussen op hun site:)

LP_CL
14 januari 2009, 14:21
customshop: 5000 euro en 2 jaar wachten.
Niet overdrijven he, de specs die hij opsomde zijn echt wel basic. Daarmee zal je in de CS echt niet ver over de 4000€ gaan hoor (als hij al de 4000 haalt). Daarbij is de wachtlijst de laatste tijd ferm gedaald. Ik ken iemand die 3 maand geleden zijn CS Jackson gekregen heeft. Hij heeft er uiteindelijk 11 maand op gewacht.

arcane
14 januari 2009, 14:45
Ja ik ken dat merk RAN helemaal niet maar ik kijk net op de site maar het zijn allemaal modellen van andere merk zoals een razorback en Dean Corey bealuei(OFZO) signature maar is het soort van B merk???:???:

Nix B-merk. Het is inderdaad een custom bouwer. Bestaat al een flinke tijd. Maar de meesten hebben er nog nooit van gehoord, waarschijnlijk ook omdat het metname metalgitaren zijn. In het begin was Ran echt spotgoedkoop vergeleken met andere custom bouwers, maar toen ze eenmaal ontdekt waren gingen de prijzen flink wat omhoog, maar nog steeds zijn de prijzen erg goed.

Zamalan
14 januari 2009, 15:15
Nix B-merk. Het is inderdaad een custom bouwer. Bestaat al een flinke tijd. Maar de meesten hebben er nog nooit van gehoord, waarschijnlijk ook omdat het metname metalgitaren zijn. In het begin was Ran echt spotgoedkoop vergeleken met andere custom bouwers, maar toen ze eenmaal ontdekt waren gingen de prijzen flink wat omhoog, maar nog steeds zijn de prijzen erg goed.

Heb ooit eens prijs gevraagd voor een neck thru cruiser, voor de lol. en die ging 2300 euro kosten.

marter544
14 januari 2009, 15:33
Ik denk dat als je zo'n gitaartje voor erbij neemt, naast je Epi, dat ie toch minimaal 6/7 keer zo duur wordt als je Epi. Beter neem je een normale Kelly, verkoop je de SD pickups die er in zitten (aan mij bijvoorbeeld!) en zet je er zelf EMG's in.

Tho
14 januari 2009, 18:30
Jackson customshop is inderdaad zo'n 5000 euro en inderdaad 2 jaar wachten. RAN is een heel goede optie. Ik heb op het JCF contact gehad met iemand die een Jackson CS heeft en een RAN. Even fijne gitaren volgens hem, alleen de rand van de neck (overgang neck en toets) is ietwat minder mooi afgerond dan de Jackson CS, maar dat is niet eens noemenswaardig volgens hem.

panterawolf123
14 januari 2009, 18:48
Ik denk dat als je zo'n gitaartje voor erbij neemt, naast je Epi, dat ie toch minimaal 6/7 keer zo duur wordt als je Epi. Beter neem je een normale Kelly, verkoop je de SD pickups die er in zitten (aan mij bijvoorbeeld!) en zet je er zelf EMG's in.


het is niet echt erbij maar het is gewoon zo'n rot werk als je 2 bands hebt waarvan 1 een rock band is en de andere een metal band:dontgeti: want dan kan ik namelijk de epi voor mijn rock band houden en de andere voor de metal!!:P snappie?? Maar hoe duur is het ombouwen van een gitaar?? om die humbuckers eruit te halen en 2 EMG 81 in te zetten

pannekoek
14 januari 2009, 18:54
het is niet echt erbij maar het is gewoon zo'n rot werk als je 2 bands hebt waarvan 1 een rock band is en de andere een metal band:dontgeti: want dan kan ik namelijk de epi voor mijn rock band houden en de andere voor de metal!!:P snappie?? Maar hoe duur is het ombouwen van een gitaar?? om die humbuckers eruit te halen en 2 EMG 81 in te zetten

zo een 250 euro denk ik inc. pickups

panterawolf123
14 januari 2009, 19:07
zo een 250 euro denk ik inc. pickups

Ik betaal niet dus ik kies er maar op los!!:D:D:D:D

Dio
14 januari 2009, 19:50
Een epiphone en daarnaast een customshop kelly?



No offence maar ik volg toch even niet. Dan zou ik gewoon een KE2 kopen plus nog een Gibson fzo, als je per se toch veel geld wil uitgeven.

En godver... ik wil al tijden een Kelly :mad: :mad: :mad: :mad:
Niemand die een usa ke2 wegdoet? :(

panterawolf123
14 januari 2009, 20:06
Een epiphone en daarnaast een customshop kelly?



No offence maar ik volg toch even niet. Dan zou ik gewoon een KE2 kopen plus nog een Gibson fzo, als je per se toch veel geld wil uitgeven.

En godver... ik wil al tijden een Kelly :mad: :mad: :mad: :mad:
Niemand die een usa ke2 wegdoet? :(

ja het is zo ik krijg geld van een bepaald fonds voor mijn gitaar en die Epihone heb ik gekregen van mijn vader en bij die kelly wou ik zelf ook bij betalen maar nu ik zie dat het 5000€ is neem ik toch liever een normale en zet ik er wel zelf EMG's in :D:D