PDA

View Full Version : Les Paul



AoDf
13 maart 2003, 08:22
Wie weet hoeveel euro's je momenteel neer moet leggen voor een Les Paul Zakk Wylde, een gewone Custom en een Standard. Kan nergens een up-to-date prijslijst vinden.

Marc Oblivian
13 maart 2003, 09:23
Van Epiphone bedoel je?
Zo ja: Zakk: 995 Euro, Custom ongeveer 500, standard 350 ofzo?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc Oblivian op 2003-03-13 09:24 ]</font>

AoDf
13 maart 2003, 09:34
nee sorry, bedoel Gibson. Toch bedankt voor reaktie

blimb
13 maart 2003, 09:40
tel overal een kleine 2.5 duizend euro bij op en dan zit je volgens mij wel aan de gibson prijzen :smile:

staartmans
13 maart 2003, 10:00
Hoi,

Officiele prijslijsten geven een indicatie maar kloppen vaak niet met de winkels maaruh...

1. Zakk Wylde: tussen de 4000-5000
2. Custom: 3300-3900
3. Standard: 2500-3000

Dit zijn de prijzen die ik bij verschillende winkels tegenkom, en op het net natuurlijk. Heb je plannen om er een te kopen?

Greetz, Martino!

AoDf
13 maart 2003, 10:07
ja plannen heb ik wel. Eerst ff sparen. Ben idolaat van Slash en later ook Zakk. Wilde altijd een standard maar later wilde ik een ebben toets, en die zitten voor zover ik weet alleen op customs. Dus denk dat het uiteindelijk een custom wordt. Kwa uiterlijk vind ik de standard wel iets mooier, de inleg op de toets en de print op de kop van de gitaar, maar uiterlijk geeft natuurlijk niet de doorslag in mijn keuze.

staartmans
13 maart 2003, 10:22
ik zou niet voor een ebben toest gaan op een LP: drukt de toon weg, risico op minder sustain. Verder is een custom natuurlijk een uitstekende keuze! Ik speel er zelf met veel plezier op. Alhoewel een standard in mijn oren wat agressiever klinkt en meer geschikt is voor Slash en Zakk!
Heb je ook al eens nagedacht over een Classic? Zelfde body, fellere elementen en goedkoper?

Greetz, Martino!

Shay
13 maart 2003, 10:28
ik speelde op een epiphone zakk wylde en die scheurde als de nete voor 699 euro .. wel een goede koop vind ik!!

AoDf
13 maart 2003, 10:28
He, maar als jij een custom hebt dan heb jij toch een ebben toets? Of bedoel je dat je daar zelf ook problemen mee hebt kwa sustain? In jip-en-janneke taal, ik bedoel zo'n zwarte (hele donkere) toets als ik het over een ebben toets heb. Niet zo'n bruine mahonie toets met die kleine soort barstjes erin. Of begrijp ik het nou verkeerd. Zakk speelt zelf op een custom en slash op een special. Heb niet het idee dat hij weinig sustain heeft. Had altijd begrepen dat je met een ebben toets juist een hardere fellere (aggresieve) toon krijgt, en met een mahony toets een warme rondere klank.

AoDf
13 maart 2003, 10:35
heb zelf een epiphone sg. Was mijn eerste gitaar, speel er nooit meer op, hij speelde wel aardig hoor dat wel. Maar als ik dat ding vastpak lijkt ie zo gammel, tenminste vergeleken bij mijn nieuwe gitaar. Verder vind ik de stemknoppen en elementen enz. waardeloos. Ik wil dus NIET Epiphone afzeiken ofzo, want ze hebben ongetwijfeld fantastische gitaren. Mijn laatste gitaar is een warlock. Weet dat de meningen sterk verdeeld zijn over bc rich, maar ik vind hem fantastisch spelen. Het is de duurste uitvoering uit de koreaanse reeks, dus doorlopende hals en betere hardware. EMG 81 en 85's erin en hij scheurd als een beest. Wat ik dus bedoelde is dat als ik deze gitaar vergelijk met mijn sg, dan voelt het gewoon veel beter en steviger aan.

staartmans
13 maart 2003, 10:50
Op 2003-03-13 10:28, schreef AoDf:
He, maar als jij een custom hebt dan heb jij toch een ebben toets? Of bedoel je dat je daar zelf ook problemen mee hebt kwa sustain? In jip-en-janneke taal, ik bedoel zo'n zwarte (hele donkere) toets als ik het over een ebben toets heb. Niet zo'n bruine mahonie toets met die kleine soort barstjes erin. Of begrijp ik het nou verkeerd. Zakk speelt zelf op een custom en slash op een special. Heb niet het idee dat hij weinig sustain heeft. Had altijd begrepen dat je met een ebben toets juist een hardere fellere (aggresieve) toon krijgt, en met een mahony toets een warme rondere klank.


ik ben blond!! je hebt gelijk. Die donkere toets is idd ok, ik ben nog wel eens in de war met de houtsoorten. Ik heb 2 customs en 1 standard en de customs hebben meer sustain omdat ze die donkere toets hebben.

En Slash speelt toch niet op een Special maar op (o.a.) een Standard uit de jaren '80?

Greetz, Martino!

AoDf
13 maart 2003, 10:55
Ik ben ook blond volgens mij. Slash speelt idd op een standard. Weet uit mijn hoofd niet welk jaar ofzo, weet ook niet hoe ik bij special kwam eigenlijk. Bestaan die wel, les paul specials? Trouwens, heb jij geld teveel ofzo met drie les pauls? :smile: of gewoon jaren lang elk dubbeltje omgedraaid of heb je een hoog inkomen?

staartmans
13 maart 2003, 11:00
Specials bestaan idd: model stamt uit de jaren 50 en is gemaakt als een low-budgetmodel van de LP. De standard van slash is volgens mij uit 86 of 88 en nee ik heb geen geld teveel. Mijn LPs' zijn het resultaat van mezelf bijn naar een burnout toewerken in mijn vorige baan (was niet leuk) en vervolgens op het goede moment tegen de goede gitaar/deal aanlopen. Lijkt misschien een beetje patserig, is niet mijn bedoeling, maar ik ben zo waaaaaaaaaaaaaaanzinnig blij met de Paultjes!!!

Maar nog ff: heb je wel eens gedacht over een Classic? Dat is mijn volgende project nl (duurt nog wel even hoor)
Greetz, Martino!1

AoDf
13 maart 2003, 11:08
Ja ik kan me voorstellen dat je blij bent. Ik zit al tijden te kwijlen naar zo'n ding en jij kan er uit drie kiezen. Nee, over de Classic had ik nooit nagedacht. Op de gibson site kan ik ook niet echt vinden waarom die goedkoper zou zijn als een standard, ze lijken ongeveer van dezelfde kwaliteit. Wil zelf toch echt liever een custom. Lijkt alsof ik beetje namengeil ben maar ik heb nu vier gitaren waarvan de duurste op 2200 gulden kwam (na aanschaf EMG's) en elke keer dacht ik shit had ik nou maar ff doorgespaard voor de echte "top" gitaar zogezegd. Meestal was mijn geduld op en dan kocht ik iets wat daar net onder zat snap je. Ik wil nu echt een custom, of een standard. Vind je dat onzinnig? Ik heb trouwens geen klachten over mijn huidige gitaar, maar toch wil ik ooit aan de les paul.

staartmans
13 maart 2003, 11:15
kan me heel goed voorstellen! Ondanks alle Ibanez-invloeden van de laatste tijd blijft Gibson nog steeds authentiek, duur maar wel echt! En de Custom, ja... uber-gitaar of zoiets?! Misschien kan je kijken op http://www.ebay.de of http://www.netzmark.de/thomann. Daar staan errug mooie dingen voor abusurde prijzen!

Waatom ik over de Classic denk: de elementen. Ik ben op zoek naar een Zakk Wylde-geluid maar ben niet zo overtuigd van de EMG's. De classic heeft andere elementen dan de standard/custom: meer output, agressierver en toch een echte LP-look. Het lijkt me ultiem om een Classic Plus te kopen: zo'n mooi streepie in de top!

Greetz, Martino!

AoDf
13 maart 2003, 11:24
Bedankt zal er eens kijken. Heb jij je pauls ook via internet besteld dan of zoiets. Ben trouwens bang dat als je een zakk geluid wil dat je toch echt minimaal moet beginnen met emg's moet kopen. Je hebt van die signature setjes van zakk, speciaal voor les pauls, met potmeter en al inbegrepen. Ben zelf erg tevreden over die dingen, maar als je veelzijdigheid wil uit je gitaar zijn ze minder geschikt. Voor bluesy gebeuren zijn ze wat minder, maar he, je hebt er dan nog drie pauls. Anders kan je de classic origineel houden en een van je twee customs de emg's geven. Dan heb je ong. dezefde guit als zakk, een custom met emg's. Ff je hals opschuren en je bent klaar! :smile: Maar goed, dat zou ik doen.

Marc Oblivian
13 maart 2003, 11:26
Op 2003-03-13 10:50, schreef staartmans:


Op 2003-03-13 10:28, schreef AoDf:
He, maar als jij een custom hebt dan heb jij toch een ebben toets? Of bedoel je dat je daar zelf ook problemen mee hebt kwa sustain? In jip-en-janneke taal, ik bedoel zo'n zwarte (hele donkere) toets als ik het over een ebben toets heb. Niet zo'n bruine mahonie toets met die kleine soort barstjes erin. Of begrijp ik het nou verkeerd. Zakk speelt zelf op een custom en slash op een special. Heb niet het idee dat hij weinig sustain heeft. Had altijd begrepen dat je met een ebben toets juist een hardere fellere (aggresieve) toon krijgt, en met een mahony toets een warme rondere klank.


ik ben blond!!



Ja, dat zal wel, maar ik ga m'n haar ook blonderen als ik daardoor ook zoveel mooie Gibbies krijg als jij!!! hehe
Ik heb trwns een The Heritage LP (ziet er eigenlijk precies zo uit als een zwarte LP custom met witte bindingen enz).
Deze heeft ook een ebben toets (zwart, helemaal glad, geen nerfjes enz, wel parelmoere inleg hehe). Heeft bakken met sustain, dus het zal uiteindelijk denk ik niet zo heel veel uitmaken.
Persoonlijk vind ik een zwarte of witte custom het mooiste. Witte als je wat exclusiever wil zijn. Die Zakk Wylde is natuurlijk wel erg duur: geloof dat ie zelfs iets van 5500 E kost. Klinkt wel als een dijk, maar er zitten EMG's in en ik vind dat dat toch een deel van het karaktervolle LP geluid door verloren gaat. Het is meer een echt scheurijzer. Maar ik denk dat dat je wel bevalt, als je al blij bent met je Warlock...
Daarentegen: als je echt zo'n scheurijzer wilt en dus niet zo heel erg om dat speciale Gibs.geluid geeft, zijn er ook zat goedkopere en kwalitatief (bina) net zo goede alternatieven.
Kortom: ik zou eerst voor een gewone (wat nou gewoon!!??) custom gaan en daarna evt beslissen of je er zelf EMG's inzet of andere scheurderige elementen.
Ben je altijd nog goedkoper uit dan de ZW. Bovendien staat een ZW kopen zo imiteerderig: men weet al voor je gaat spelen wat je ongeveer gaat spelen....

AoDf
13 maart 2003, 11:36
Ja daar heb je gelijk in. Was eigenlijk meer nieuwsgierig in de prijs van zo'n zakk wylde. Vind het ook minder om met zo'n signature aan te komen. Je betaald je blauw voor een opgevoerde custom. Straks schep je bij je publiek de indruk dat je net zo goed bent als zakk, sta je mooi voor lul met je plank van 5500 als je de solo van paranoid aan het verkloten bent. En ik denk ook dan als ik een custom heb, dat ik dan een tijdje aankijk hoe die klinkt, puur om de gibson sound. Mischien hou ik m dan wel zo. Die EMG's hebben idd toch wel een eigen geluid, ongeacht de gitaar. Met passief behoud je meer de karakteristieke klank van de gitaar. Het mooiste zou zijn om twee les pauls te hebben, eentje origineel, eentje met emg's. Maar goed, da's toekomstmuziek.

staartmans
13 maart 2003, 11:38
nah, het punt is dat ik juist wel om het Gibsongeluid geef. En ik vind het zonde om een Custom te verbouwen naar EMG's, laat staan om een hals op te schuren! Ik heb nog een Hamer met kwakkelende elementen, maar met een streepje in de top, die ik daar voor wil misbruiken.
En ja, als je op een ZW gaat spelen is dat wel heel erg copycat. Maar aan de andere kant: who care's want je hebt wel een beest van een gitaar in handen.
Die Heritage lijkt me ook een errug fijne mooie gitaar: gefeleciteerd!

Greetz, Martino!

staartmans
13 maart 2003, 11:40
Op 2003-03-13 11:36, schreef AoDf:
Ja daar heb je gelijk in. Was eigenlijk meer nieuwsgierig in de prijs van zo'n zakk wylde. Vind het ook minder om met zo'n signature aan te komen. Je betaald je blauw voor een opgevoerde custom. Straks schep je bij je publiek de indruk dat je net zo goed bent als zakk, sta je mooi voor lul met je plank van 5500 als je de solo van paranoid aan het verkloten bent. En ik denk ook dan als ik een custom heb, dat ik dan een tijdje aankijk hoe die klinkt, puur om de gibson sound. Mischien hou ik m dan wel zo. Die EMG's hebben idd toch wel een eigen geluid, ongeacht de gitaar. Met passief behoud je meer de karakteristieke klank van de gitaar. Het mooiste zou zijn om twee les pauls te hebben, eentje origineel, eentje met emg's. Maar goed, da's toekomstmuziek.


je zou zelfs nog kunnen kiezen voor een goedkope kloon van een LP met een leuk toppie/body en daar de EMG's in zetten. Ik bedoel, de body draagt wel bij aan het geluid maar met actieve elementen scheelt dat niet zoveel. Ik ben bij een gozer geweest die heeft een LP Custom kaalgeschuurd, bij een autospuiterij in camouflagekleuren laten spuiten, er was gefreesd in de body etc: met het geluid was echt niets mis!!!

Martino!

AoDf
13 maart 2003, 11:43
Ja dat is ook een optie. Ben wel benieuw naar het resultaat van die camouflage actie. Staan daarvan foto's op internet ofzo?

staartmans
13 maart 2003, 11:44
nee, niet meer. Ik heb thuis nog een paar foto's van hem gekregen. Als je wil kan ik ze wel ff mailen van het weekend?

Greetz, Martino!

AoDf
13 maart 2003, 11:50
ja is goed. fabstok@hotmail.com

staartmans
13 maart 2003, 11:54
Op 2003-03-13 11:50, schreef AoDf:
ja is goed. fabstok@hotmail.com


ok dan, ik gooi ze op de mail!