PDA

View Full Version : Taylor vergelijking



Eduard37
14 januari 2009, 00:08
Wat ik nu ga zeggen... Daar heb ik het nog moeilijk mee. :(

Ik heb namelijk ooit een Taylor 614 gehad.. GEHAD..:o
Een gitaar die er ooit weer gaat komen ook! Maar intussen zoek ik iets wat er een beetje op lijkt. Hoewel volgens mij niks met een taylor te vergelijken is, maar toch. Taylor is de enige gitar die ik ken met een diepe bas en een sprankelende hoge toon. Ik vind dat vrij uniek in 1 gitaar. Weet iemand wellicht een merk wat daar een beetje aan voldoet? Ik ken verder alleen Martin en Gibson als top merk. Maar die vind ik bijde te donker klinken. Ik zie natuurlijk een leger aan merken, maar wat is nou je geld waard? Wie kan mij een lijstje merken geven die te vergelijken zijn met taylor maar iets goedkoper zijn.

Ace 1.15.19
14 januari 2009, 00:37
Ik zie natuurlijk een leger aan merken, maar wat is nou je geld waard? Wie kan mij een lijstje merken geven die te vergelijken zijn met taylor maar iets goedkoper zijn.
Wat versta jij onder 'iets goedkoper'? Tip: geef je budget dus even aan.

Heb gerapporteerd want deze mag naar akoestisch.

Eduard37
14 januari 2009, 00:47
Sja da's moeilijk. Kijk... die taylor kost gewoon 3200 euro.
Een budget heb ik niet, maar ik maak wel een budget als het 't waard is. Taylor heeft bijvoorbeeld ook gitaren voor 300 euro, maar die zijn qua geluid totaal niet te vergelijken met de 600 serie van Taylor. Nu snap ik best dat je een gitaar van 3200 euro in feite nergens mee kan vergelijken wat onder de 1000 zit. Maar ik kan mij ook niet geheel voorstellen dat er verder niets bestaat wat aan die diepe bas met gelijkertijd een sprankelende hoge toon voldoet. Mijn vraag is dus meer welke merken zijn daar een beetje mee te vergelijken? budget komt dan later wel, maar dan kan ik alvast eens een beetje rondkijken.

Ace 1.15.19
14 januari 2009, 00:54
Zoals je zelf zegt zijn er zoveel verschillende merken waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Kijk, ik ken je financiële situatie niet en dat is verder ook helemaal niet nodig. € 3200,- is een pak geld, dat hoest je niet zomaar op, maar wat let je om voor eenzelfde Taylor te gaan?

Stiekem weet ik het antwoord zelf ook al: het is gewoon te duur.

Ikzelf heb eigenlijk geen ervaring op het gebied van akoesten. Mijn eerste lesgitaar was een nylon snarige gitaar van één of ander crap merk (Valencia). Omdat ik een steelstring wilde heb ik daarna een Aria gekocht en die heb ik nu nog steeds, verder weet ik niks. Dus sorry, daar kan ik je niet bij helpen.

Acousticaster
14 januari 2009, 01:17
Goed, de 614 heeft een sparren top met een maple zij- en achterkant? Overigens verbaast het me dat je daar zulke diepe bassen in hoorde want spar, maple in een GA-model roept bij mij nu niet direct het idee van diepe lage tonen op. Meer mid en treble georienteerd.

De combinatie spar en maple vind je niet vaak. Ibanez heeft er een paar (de AW 140 QMCE kan ik je aanraden, prachtige maple-tekening en topklank, maar een dreadnought en geen GA, en alleen een solid bovenblad). Zoals mensen wel zullen weten ben ik behoorlijk van de Tanglewood-gitaren: kosten geen fuck en je hebt er toch een prachtig stuk hout voor in je handen...

Gitaren die denk ik een beetje voldoen aan jouw beeld zijn:

De TW 70 AS-CE: GA, volledig solide sparrenbovenblad, solide pallisander zij- en achterkant en een plaatje voor het oog en oor (ook met cutaway te krijgen): http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/default.asp?cID=26463308&sID=66460515

De TW 45: GA met cutaway, solide cedar bovenblad, solide mahonie zij- en achterbladen: als je iets meer lage tonen wilt, moet je deze hebben, prachtige houtklank:
http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/default.asp?cID=26463308&sID=26465268

Vooral die eerste zou ik eens bekijken. Over het algemeen voor rond de 800 pond wel te krijgen, en met de lage stand van de Britse munt is dat echt een koopje.

sjoerd5
14 januari 2009, 07:22
Deze gaat naar akoestisch.

Eduard37
14 januari 2009, 10:45
Kijk dat wilde ik horen :) Die TW45, wow! Da's net de 614:D (uiterlijk) Maar dat was ook het bijzondere aan die 600 serie van Taylor. Die combinatie van bas en hoge tonen. Ik heb op een boel Taylors gespeelt, maar geen enkele andere had deze combinatie in die kwaliteit. Ik ken het merk Tanglewood helemaal niet. En dat bedoel ik dus.

@Ace: Ik ga ook zeker wel weer voor de 614-CE Alleen gaat dat nog wel 2 jaar duren en wil ik iets voor tussendoor. Als dan blijkt dat bv die Tanglewood aan dezelfde klanken voldoet? dan ben ik gelijk klaar natuurlijk :)

Maar wat doet bijvoorbeeld blueridge? en Crafter zie ik ook steeds vaker voorbij komen. Ibanes vond ik altijd een beetje vage gitaren vroeger. Maar dat is nu dus ook anders.

Acousticaster
14 januari 2009, 15:38
Blueridge en Crafter allebei prima merken, met ook zo hun rotte appels ertussen. Ik vraag me alleen wel af of je bij beide merken echt waar voor je geld hebt, wat je bij TW wel hebt. Natuurlijk ben ik weinig objectief en bevoordeeld, maar om alles zeker te weten: alles testen wat onder je vingers komt, en helemaal zelf je keuze maken.

Eduard37
14 januari 2009, 23:41
ik ben eens gaan zoeken, maar in leeuwarden zit een zaakje die verkoopt ze toch vet goedkoop zeg! is dit wat denk je? http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=846&ccSID=7b23e40ba57e4c9833f3d2adce2a8cfd

Acousticaster
14 januari 2009, 23:46
ik ben eens gaan zoeken, maar in leeuwarden zit een zaakje die verkoopt ze toch vet goedkoop zeg! is dit wat denk je? http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=846&ccSID=7b23e40ba57e4c9833f3d2adce2a8cfd

Ho, even terug. De TW 170-AS CE, die jij hier linkt, is wel even een klasse minder dan de TW 70. Topgitaar hoor, daar niet van, maar er is toch wel een aardig verschil tussen volledig massief en alleen voor- en achterblad. Sowieso heeft deze gitaar geen ingebouwde versterking wat je 614ce wel had als het goed is.

Eduard37
14 januari 2009, 23:51
Dat zag ik inderdaad, maar dacht dat ik er altijd een element kan laten inzetten. Ik heb echter een mail gestuurd naar die zaak of ze de TW45HB kunnen leveren. En wat dat dan kost.

dadgad
15 januari 2009, 00:00
Hallo,

Als je echt iets zoekt dat zich qua klank en volume met een
(rosewood) Taylor kan meten - en dan voor een fractie van
de prijs - kijk dan eens of je een van deze (Walden G3000) (http://www.waldenguitars.com/steel/supra/G3000.html)
te pakken kunt krijgen. Je ziet aan de body vorm al dat ze
heel erg naar Taylor gekeken hebben. En ze hebben een
hele dunne lak, waardoor ze zo mogelijk nog warmer
klinken.
De 'list price' ligt boven de 1000 Euro, maar ik heb de mijne
"ver" daaronder kunnen kopen....
Een aantal minpunten ten opzichte van een Taylor: matte
lak, waarvan nog niet te voorspellen is hoe lang die mooi
blijft - een Martin die ik ooit had, ook met matte lak, begon
al snel glansplekken te vertonen op plaatsen waar de lak
veel aangeraakt werd - en de (beschreven als imitatie
schildpad, maar werkelijkheid lelijk gevlekt paars plastic)
knoppen van de mechanieken zijn niet erg stevig (heb ik
opgelost door de mechanieken te vervangen door
goudkleurige Gotohs).

Mocht je (of iemand anders) trouwens echt op zoek zijn
naar een spruce/maple combinatie, kijk dan eens op
gitaarmarkt.nl - heb er net een te koop gezet.

Greetz,

Han.

Eduard37
15 januari 2009, 00:33
Ik denk dat ik maar gewoon voor die taylor ga:) Al het andere zou uiteindelijk alleen maar een tussenoplossing zijn. Mijn hart ligt nu eenmaal bij de 614 van Taylor, ik blijf ook alles vergelijken met die gitaar en dat word inmiddels een drama:D

--=HANS=--
15 januari 2009, 08:14
Als je dan toch zeker weet dat het weer een Taylor moet worden dan zou ik hier toch eens serieus naar kijken: http://link.marktplaats.nl/220085174

Ben zelf niet zo`n maple fan en snap die diepe bassen en sprankelend hoog ook niet zo. Maple heeft als kenmerk juist dat het meer op de midrange georiënteerd is.

De (vraag)prijs van het aangeboden instrument lijkt me niet te gek als het instrument in goede staat verkeerd.

Succes ermee!

Eduard37
15 januari 2009, 10:10
Ja ik weet't... Ik heb ze hier en daar nog wel iets goedkoper gezien, Maar ik heb momenteel niet zoveel te besteden.Ik ben dus aan het sparen voor die Taylor. Thanks anyway;)

blablablabla
15 januari 2009, 12:18
Furch g23 sf

http://www.voxhumana.nl/furch/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=37

Eduard37
16 januari 2009, 00:09
Mensen... Met vreugde kan ik melden dat ik eind mei de trotse eigenaar zal zijn van een Taylor 614CE:D

Eduard37
16 januari 2009, 02:09
Hier is wat leuk vergelijkings matereaal te zien en horen: http://www.youtube.com/watch?v=vUSEJR6wG74&feature=related
Vergelijkingen met de taylor 314, 614 en 814. Als ik dit zo hoor dan ga ik voor de 814. die 600 serie is in feite ook al 10 jaar geleden.

dadgad
16 januari 2009, 09:21
Hallo Eduard,

Verkijk (of eigenlijk "verluister" :)) je bij sites als YouTube
niet op de geluidskwaliteit van de opnamen !
Een akoestische gitaar natuurgetrouw opnemen is een
kunst op zich, en met de simpele spullen waarmee die
YouTube clipjes gemaakt worden is dat nauwelijks te
doen....

Om gitaren goed te vergelijken zul je ze toch zelf moeten
proberen.

Wat je conclusie betreft heb je trouwens gelijk - ik zou ook
de 814 boven de 614 verkiezen (als ik nog moest kiezen;
ik heb al een palissander Taylor :dance:).

Greetz,

Han.

--=HANS=--
16 januari 2009, 09:41
Mensen... Met vreugde kan ik melden dat ik eind mei de trotse eigenaar zal zijn van een Taylor 614CE:D


Hier is wat leuk vergelijkings matereaal te zien en horen: http://www.youtube.com/watch?v=vUSEJR6wG74&feature=related
Vergelijkingen met de taylor 314, 614 en 814. Als ik dit zo hoor dan ga ik voor de 814. die 600 serie is in feite ook al 10 jaar geleden.

als je zo makkelijk van idee verandert dan heb ik ook nog wel een leuke aanbieding voor je, zie mijn onderschrift :)
Rosewood zij en achterkant, spruce top, super gitaar!

chris c
16 januari 2009, 09:58
Diepe bas en sprankelend hoog zijn voor mij typische kenmerken van een spruce/rosewood gitaar, niet maple. En Taylors zijn zeker niet de enige gitaren met die kenmerken !

hendrix2
16 januari 2009, 10:03
Ik denk dat je beter even op je gemak wat gitaren gaat uit proberen. Je lijkt hier in dit topic nogal van mening te veranderen.

Eerst wil je een goedkopere, dan meldt je dat je eind mei een 614CE gaat hebben om vervolgens 2 uur later de voorkeur te geven aan nog een ander type op basis van een youtube filmpjes (youtube staat algemeen gekend om zijn slechte geluidskwaliteit en ik zou het dus zeker niet als representatief vergelijkingsmateriaal gebruiken).

Het is geen verwijt dat ik maak hoor, maar het lijkt me zonde om zo'n dure gitaar te kopen om dan een aantal weken later te moeten besluiten dat het nét niet is wat je wilt.

Gewoon een leuk dagje van maken en véél gitaren gaan testen, van veel verschillende merken, misschien stoot je wel op een nieuwe heilige graal voor jezelf!

Acousticaster
16 januari 2009, 10:31
Ik denk dat je beter even op je gemak wat gitaren gaat uit proberen. Je lijkt hier in dit topic nogal van mening te veranderen.

Eerst wil je een goedkopere, dan meldt je dat je eind mei een 614CE gaat hebben om vervolgens 2 uur later de voorkeur te geven aan nog een ander type op basis van een youtube filmpjes (youtube staat algemeen gekend om zijn slechte geluidskwaliteit en ik zou het dus zeker niet als representatief vergelijkingsmateriaal gebruiken).

Het is geen verwijt dat ik maak hoor, maar het lijkt me zonde om zo'n dure gitaar te kopen om dan een aantal weken later te moeten besluiten dat het nét niet is wat je wilt.

Gewoon een leuk dagje van maken en véél gitaren gaan testen, van veel verschillende merken, misschien stoot je wel op een nieuwe heilige graal voor jezelf!^^ Amen to that

Eduard37
16 januari 2009, 10:38
Ik had eerst nog geen budget voor een Taylor. Vandaar dat ik dit topic begon met een optie voor iets goedkopers en redelijk vergelijkbaar. Nu heb ik een budget bij elkaar gekregen en kan ik eind mei de aanschaf doen. Dat ik niet perse voor de 614 zou gaan is bij mij altijd wel een optie geweest, alleen had ik dat niet gemeld. Het geluid van die taylor die ik 10 jaar geleden had zit nog in mijn hoofd namelijk. En toen bestond de 814 volgens mij nog niet eens.

Ik ga morgen een aantal Taylors proberen en als laatste speel ik de 614. En dan kijken wat ik wil. Maar Taylor word het zowiezo.

sly
16 januari 2009, 10:50
Ik zou zeker ook Furch proberen!
Ook heel helder en een strak diep laag, en een stuk beter betaalbaar!
Kwaliteit ,afwerking enz. is top!

Succes met jou zoektocht!

Acousticaster
16 januari 2009, 11:31
Ik ga morgen een aantal Taylors proberen en als laatste speel ik de 614. En dan kijken wat ik wil. Maar Taylor word het zowiezo.

En je topic-titel en het feit dat je drie dagen geleden nog muziekwinkels hebt gebeld voor TW45 is dan goed te verklaren omdat?

Nogmaals, mij maakt het niet uit hoor, je moet vooral kopen wat je wilt, maar ik snap het niet helemaal. Maar goed, maakt verder niet uit ook... :)

Eduard37
16 januari 2009, 11:41
Zoals ik zeg: ik zocht een vergelijkbare gitaar omdat ik geen taylor budget had. Nu heb ik dat wel voor elkaar weten te krijgen. En eind mei heb ik dus voldoende om een taylor aan te schaffen. En een TW van 750 euro kun je niet vergelijken met een Taylor van ruim 3000,- euro natuurlijk. Ongeacht dat het een goeie gitaar is. Dus voor alle duidelijkheid nogmaals: Ik startte dit topic omdat ik geen Taylor budget had, en toch iets goeds wilde.Ik ben zelf niet zozeer verandelijk, maar het budget bepaalt dat uiteindelijk. Ik heb op youtube het verschil tussen de 314, 614 en de 814 gehoord.. Morgen ga ik die real-life horen. Maar die 814 klinkt mij beter dan de 614. Of moet ik nu toch de 614 kopen omdat ik die 10 jaar geleden had en anders verander ik van keus? :)
Misschien kom ik wel iets tegen wat ik nog beter vind. Maar het blijft Taylor. Die gitaren liggen nu eenmaal aan mijn hart.

blablablabla
16 januari 2009, 12:30
heeft zopas vernomen Euromillions gewonnen te hebben :-)

Eduard37
17 januari 2009, 00:00
heeft zopas vernomen Euromillions gewonnen te hebben :-)Eind mei heb ik geld voor de 814CE hoor. Is ook een droompje die werkelijkheid word.

jplm
17 januari 2009, 10:48
Verkijk (of eigenlijk "verluister" :)) je bij sites als YouTube niet op de geluidskwaliteit van de opnamen ! Een akoestische gitaar natuurgetrouw opnemen is een kunst op zich, en met de simpele spullen waarmee die YouTube clipjes gemaakt worden is dat nauwelijks te doen....


Hallo.

Eindelijk iemand die zegt wat ik al vaak gedacht heb, namelijk dat gitaren beoordelen aan de hand van geluid wat uit je computerspeakers komt helemaal niet gaat. Ik bedoel maar, ik gebruik een laptop waarvan de twee luidsprekertjes zo op het oog elk een centimeter groot zijn.
Ik lees dat ook vaak op forums m.b.t. resonatorgitaren, over dat bijvoorbeeld een bepaalde gitaar "erg loud" is. Dan vraag ik me af hoe je dat zou moeten bepalen door een apparaat met een volume-regeling, iets wat een (computer)speaker toch is. Je kunt dat alleen vergelijken als je het instrument zelf hoort.
Bij dat voorbeeld van die drie Taylors hoorde ik dan ook eigenlijk geen noemenswaardig verschil.

Groet, Jan.

Ruudj
17 januari 2009, 14:49
@ Eduard Kijk eens op musicstore.de . Daar kan je de 614 CE bestellen voor 2499 EURO ... Ik weet wel; je wilt een gitaar voelen en uitgebreid bespelen voordat je m koopt. Ik ook, maar het scheelt toch wel ff 700,- ..... Het is maar een suggestie; ik heb geen aandelen of belangen in/bij musicstore ;)

Eduard37
17 januari 2009, 18:43
als je geen noemenswaardig verschil hoord in die 3 gitaren dan kan dat ook verschillende oorzaken hebben. ten eerste je boxen natuurlijk. of je bent geen Taylor fan, of je weet gewoon niet waar je het over hebt. Overigens als iemand denkt dat ik een keus maak uit een youtube filmpje? Dan sla je de plank wel erg mis. Ik heb ook noergens laten door schemeren dat ik een keus maak aan de hand van dat filmpje. Ik vind alleen die 814 veel voller klinken dan de 614 en dat is iets wat mij erg aan spreekt. Ik ben vandaag bij Casa Benelli geweest in Den Haag om een aantal te proberen. Ik heb Gibson geprobeerd, Martin, Eastman en Guild. Elke keer kwam ik weer uit bij de Taylor. Van de Taylor lijn heb ik een aantal uit de 300 serie geprobeerd, maar alles onder de 600 is niks voor mij. Ik heb daarna de 614, de 810 en de 914 geprobeerd. Nu twijfel ik of het de 1000 euro verschil waard is tussen de 614 of de 914.

Ik ga niet over 1 nacht ijs! en als ik iets zeg (zoals met die 814) is dat enthousiasme. Ik ga er van uit dat ik dat nog mag zijn zonder dat iemand gelijk zijn of haar conclusie trekt dat ik aan de hand van een filmpje een keus maak, of meteen roept dat ik erg veranderlijk ben.

Eduard37
17 januari 2009, 18:44
@ Eduard Kijk eens op musicstore.de . Daar kan je de 614 CE bestellen voor 2499 EURO ... Ik weet wel; je wilt een gitaar voelen en uitgebreid bespelen voordat je m koopt. Ik ook, maar het scheelt toch wel ff 700,- ..... Het is maar een suggestie; ik heb geen aandelen of belangen in/bij musicstore ;)
Dat is goed nieuws:) Alleen heb ik het geld voor de Taylor pas eind April of eind mei. daarbij is de ene 614 de andere niet he. Een gitaar op dat niveau ga ik niet zondermeer bestellen. Dan betaal ik liever 500 of 700 euro meer en dan weet wat ik heb

freddy
17 januari 2009, 19:23
Dat is goed nieuws:) Alleen heb ik het geld voor de Taylor pas eind April of eind mei.

Je kan gerust een Taylor kopen laat hem dan afstellen en let goed op of het fretwerk vlak is anders maak je hetzelfde mee als ik toen ik mijn Taylor 410 kocht.
Die gitaar is afgesteld maar thuis nadat ik er wat langer op gespeeld had bemerkte ik toch wat fretbuz op verschillende plaatsen op de hals.
Ik zit hier dicht tegen Belgie dus ben ik met de gitaar naar Marc Terrreur geweest zie www.marcusguitars.be die wist mij te vertellen dat het fretwek zeer ongelijk was over de gehele lengte van de hals!!! Marc heeft de fretten gevlakt een nieuw zadelbrugje geplaatst en vervolgens de gitaar opnieuw afgesteld.
Resultaat ik heb een heel andere gitaar, blijkbaar had ik nog niet gehoord hoe goed deze gitaar wel klonk.
Let dus goed op!! blijkbaar komen ook uit de fabriek van Taylor gitaren met allesbehalve vlak fretwerk niettemin deze een van de beste ter wereld is.
Dus zou ik nooit zoals Ruudj zegt hoe goed bedoeld ook een dergelijke dure Taylor bestellen via het internet of je moet er een bedrag van minstens 120 euro bijdenken want dit zul je nodig hebben als het niet klopt zoals bij mij.
Denk niet dat bovenstaande bij een duurdere Taylor niet kan voorkomen, ik heb van Marc vernomen dat hij hetzelfde ook al meegemaakt heeft met gitaren van pakweg 4 à 5 duizend euro dus.....

Eduard37
17 januari 2009, 20:11
En dat bedoel ik dus. Weet je wel zeker dat het uberhaubt een echte Taylor was dan? en geen replica? Ik kan mij bij Taylor namelijk niet voorstellen dat de frets niet kloppen! Bij Taylor is alles tot in de details afgesteld. Ik heb ook een 12 snarige Taylor geprobeerd vandaag.. En die gaat er zeker ook komen met der tijd! Ik heb nog nooit met zoveel gemak een 12 snarige gitaar bespeeld. Als ik een Gitaar ga kopen van dit caliber dan wil ik het eerst bespelen voor ik het koop. op e-bay staan ook Taylors goedkoper dan elders. Maar ik begin er simpelweg niet aan. Een Taylor koop ik op gehoor en gevoel. En Taylor uit fabriek?? Naar mijn weten worden alle Taylors nog altijd met de hand gemaakt.

--=HANS=--
17 januari 2009, 20:59
Taylor heeft juist een verregaande automatisering van het produktieproces doorgevoerd. Kan ook niet anders met het enorme aantal gitaren dat ze per jaar produceren. De kwaliteit is daardoor wel erg constant. Het zegt dan ook niets over de kwaliteit van een gitaar of hij met de hand of machinaal gebouwd is. Een matige luthier bouwt met de hand een matige gitaar en een goed ingerichte fabriek met de juiste mensen aan de machines kan prima gitaren voortbrengen. Ik geloof wel dat zeker in de hogere regionen de setjes hout nog wel met de hand worden gekozen.

chris c
17 januari 2009, 21:41
En Taylor uit fabriek?? Naar mijn weten worden alle Taylors nog altijd met de hand gemaakt.

Ik heb helemaal niks tegen Taylors, maar zoals Hans zegt, is Taylor hét voorbeeld van een degelijke fabrieksgitaar... kijk maar eens op YouTube naar de filmpjes over de Taylor-fabriek.

jplm
18 januari 2009, 00:57
Naar mijn weten worden alle Taylors nog altijd met de hand gemaakt.

En jij ging niet over één nacht ijs?

Groet, Jan.

Eduard37
18 januari 2009, 10:02
En jij ging niet over één nacht ijs?

Groet, Jan.Volgens mij begrijp jij het niet helemaal

freddy
18 januari 2009, 17:07
En dat bedoel ik dus. Weet je wel zeker dat het uberhaubt een echte Taylor was dan? en geen replica? Ik kan mij bij Taylor namelijk niet voorstellen dat de frets niet kloppen! Bij Taylor is alles tot in de details afgesteld. Ik heb ook een 12 snarige Taylor geprobeerd vandaag.. En die gaat er zeker ook komen met der tijd! Ik heb nog nooit met zoveel gemak een 12 snarige gitaar bespeeld. Als ik een Gitaar ga kopen van dit caliber dan wil ik het eerst bespelen voor ik het koop. op e-bay staan ook Taylors goedkoper dan elders. Maar ik begin er simpelweg niet aan. Een Taylor koop ik op gehoor en gevoel. En Taylor uit fabriek?? Naar mijn weten worden alle Taylors nog altijd met de hand gemaakt.

Is het wel een echte Taylor!jongen toch kijk even bij review gitaren boven 1000 euro kan je ook de foto's zien, als dat geen echte Taylor is dan weet ik het niet meer.
Blijkbaar weet je ook niet dat Taylor de meest technologische fabriek heeft in gitarenland waar met CNC machines gewerkt tot op een honderste van een millimeter,waar met lasers word gewerkt en wat weet ik nog meer.
Het fretwerk word nog met de hand gedaan dus kan daar nog wel degelijk iets verkeerd gaan en dat gebeurd dan ook.
Als je denkt dat bij Taylor alles tot in details is afgesteld ben je wel erg naief.
Ik heb ze allemaal in mijn handen gehad van RobertTaylor,Martin,Breedlove,Patrick James Eggle,Santa Cruz,Larrivee,Blueridge,Eastman,Dana Bourgois en geen enkele was perfect afgesteld dus ontwaak uit je droom.
De gitaarbouwer waar ik ga zegt letterlijk:ik heb het allang afgeleerd om te denken dat fretwerk ook van zeer dure gitaren altijd perfect is het kan wel eens goed zijn maar veel vaker is het niet goed,en geloof me dat is een vakman die van alles en nog wat binnen krijgt.
Die Taylor van mij is trouwens een uitstekende gitaar nadat hij door Marc Terreur onder handen is genomen, daarvoor was het een gitaar waar ik me een paar maanden aan kapot geergerd heb,je bent maar zo goed als je zwakste schakel en dat was bij mijn Taylor het fretwerk dat niet vlak was en dan heb je een misbaksel ook al is het een Taylor.

Eduard37
18 januari 2009, 17:27
Dan heb je wel pech geloof ik. Maar wederom, ik zal nooit een gitaar met zulke prijzen op afstand kopen. Ook al zijn ze 700 euro goedkoper. Mijn ervaring is: goedkoop is duurkoop.

Eduard37
27 januari 2009, 18:27
Inmiddels heb ik een aanbetaling gedaan op de 614CE. Dit diamandje staat over enkele maanden in mijn kamer te schitteren:dance:

--=HANS=--
27 januari 2009, 22:58
Origineel gepost door Eduard37: Dit diamandje staat over enkele maanden in mijn kamer te schitteren

Een mandje dia`s? :seriousf:

Sorry, ik kon het niet laten, het was sterker dan mij.

Wel gefeliciteerd man!

Eduard37
28 januari 2009, 01:38
Thanks! hehe.. Een mandje Taylors :p

In iedergeval is het een wel overwogen keus geweest. Ik heb vanaf de 414 bijna elke Taylor geprobeerd. Alleen de 814 niet. Met de GS had ik het even moeilijk wat ik zou doen. De GS heeft een volle klank, maar is minder in balans op de rest van de tonen. De 614CE is werkelijk een wondertje onder de Taylors en ook met geen enkele andere te vergelijken. De 614 laat je strummen als mede het tokkel werk doen. Voor het rustige werk is de GS wel een gewilde gitaar voor mij. Maar de 614 biedt bijde mogelijkheden. Wellicht dat de GS er nog eens bij komt volgend jaar.