PDA

View Full Version : Twijfel over telecaster



ton36
13 januari 2009, 22:43
hallo,
ik ga een elektrische gitaar kopen.
het word een tele en gezien mijn budget, 500 / 600 euro, komen er eigenlijk 2 gitaren aan bod,
de fender telecaster baja classic player
de blade delta standaard
ik weet nog niet zo heel veel over elek. gitaren dus zou ik graag reakties hebben mbt deze gitaren want ik denk dat deze gitaren t meeste bieden voor t geld.
ik ben inmiddels in het bezit van een versterker ( mazzeltje) een fender princeton chorus, 2x25 watt
groetjes

United
13 januari 2009, 22:50
koop een G&L asat classic. een tele uit de tribute serie
heel wat meer gitaar (kwaliteit en afwerking) voor die prijs dan een fender :dance:
In Delfsgauw zit een winkel waar ze G&L verkopen :)

Mad mind
13 januari 2009, 23:32
Inderdaad een G&L tribute ASAT is een zeer goede gitaar.
En anders zou ik voor de Baja gaan.

Luke-wannabe
13 januari 2009, 23:38
Een tweedehands Jap Reissue is ook erg fijn. Kom net terug van bandrepetitie, en dat ding is zó veelzijdig. Ik ben verliefd!

Frisods
13 januari 2009, 23:38
+ 1 voor de fender baja.

koentjo
14 januari 2009, 00:38
koop een G&L asat classic. een tele uit de tribute serie
heel wat meer gitaar (kwaliteit en afwerking) voor die prijs dan een fender :dance:
In Delfsgauw zit een winkel waar ze G&L verkopen :)

zit daar een gitaarwinkel dan?

moet ik "gauw" eens gaan bezichtigen!

on topic: succes met je zoektocht :)

giax
14 januari 2009, 00:53
ik heb nog steeds geen spijt van mij vintage electric , Les paul gitaar kost 2 of 399... en voor 100 euro een cube 20x van roland erbij gekocht

United
14 januari 2009, 16:29
zit daar een gitaarwinkel dan?

moet ik "gauw" eens gaan bezichtigen!

on topic: succes met je zoektocht :)

Yep, op een winkelcentrum. Truetone music heet het. Relaxe winkel, die kerel die er rondloopt heeft er diverse hangen en heeft er verstand van. Die van mij heb ik er ook gekocht. :)

marter544
14 januari 2009, 16:36
ik heb nog steeds geen spijt van mij vintage electric , Les paul gitaar kost 2 of 399... en voor 100 euro een cube 20x van roland erbij gekocht

Kijk.. Hij wil dus een middenklasse telecaster kopen, hoeveel nut denk je dat het heeft om dan met een budget Les Paul aan te komen?

almarvk
14 januari 2009, 16:40
Topictitel aangepast.

Spitfire
14 januari 2009, 16:46
hallo,
ik ga een elektrische gitaar kopen.
het word een tele en gezien mijn budget, 500 / 600 euro, komen er eigenlijk 2 gitaren aan bod,
de fender telecaster baja classic player
de blade delta standaard
ik weet nog niet zo heel veel over elek. gitaren dus zou ik graag reakties hebben mbt deze gitaren want ik denk dat deze gitaren t meeste bieden voor t geld.
ik ben inmiddels in het bezit van een versterker ( mazzeltje) een fender princeton chorus, 2x25 watt
groetjes
Als jij echt het meeste voor het geld wil dan zal ik echt all the way voor die Blade gaan. Ik heb zelf een Blade RH-2 gehad en nog op een (jaren 90) RH-4 gespeeld en ik vond ze beiden echt stukken beter dan elke Fender van vergelijkbare prijsklasse die ik in mijn handen heb gehad.

Hendriks
14 januari 2009, 17:21
Er zit nogal wat verschil in een baja en een Blade de Baja heeft een wat dikkere maple neck en de Blade een dunnere RW , ik zou eest maar ens kijken wat je beter ligt.

Kim Wilson
14 januari 2009, 17:29
Als jij echt het meeste voor het geld wil dan zal ik echt all the way voor die Blade gaan. Ik heb zelf een Blade RH-2 gehad en nog op een (jaren 90) RH-4 gespeeld en ik vond ze beiden echt stukken beter dan elke Fender van vergelijkbare prijsklasse die ik in mijn handen heb gehad.
Ik heb ze beide getest, en ik heb uiteindelijk gekozen voor de Baja. De Classic (Player) serie van Fender is echt heel veel bang for the buck. Ik weet niet of je die al eens getest hebt, maar dat zou je voor de grap eens moeten doen. :)

Ook veel voor weinig: de Fender Highway 1. Nieuw iets boven budget, maar tweedehands is een goeie optie.

Kim Wilson
14 januari 2009, 17:30
Er zit nogal wat verschil in een baja en een Blade de Baja heeft een wat dikkere maple neck en de Blade een dunnere RW , ik zou eest maar ens kijken wat je beter ligt.
Volgens mij heeft Blade ook wel Tele's met maple hals, maar dat zou ik even moeten nakijken.

Hendriks
14 januari 2009, 17:56
Volgens mij heeft Blade ook wel Tele's met maple hals, maar dat zou ik even moeten nakijken.

Volgens mij is dat de T2 en die is een stuk duurder.

ton36
14 januari 2009, 22:38
de snaar is door de body oftewel de kogel door de kerk
de blade is het geworden........
ik ben ook al een aan het spelen geweest met de vsc en ben daar aardig van onder de indruk
heren, bedankt voor jullie inbreng........

Hendriks
14 januari 2009, 22:44
veel plezier ermee.

Shaggy
15 januari 2009, 10:31
Wordt steeds populairder die Blade... en terecht :)

feli, lekkere tele hoor!

ton36
15 januari 2009, 10:45
de blade voelde gewoon comfortabeler dan de fender en de vsc vind ik helemaal te gek
ik ben helemaal in mn nopjes met deze gitaar........

Mad mind
15 januari 2009, 20:40
En hoe is de prijsverhouding ongeveer met de Baja? De Baja is zo'n €600 zeker.

ton36
15 januari 2009, 21:53
ik heb er 500 voor betaald, maar ik heb ze op internet elders nog goedkoper gezien, maar dat was voor mij te ver uit de buurt.
de goedkoopste baja heb ik zien staan voor iets meer dan 600, maar t belangrijkste voor mij was dat de blade beter in de hand lag, om t zo maar te zeggen.
bovendien denk ik dat de blade met vsc meer mogelijkheden bied dan de fender baja als t gaat om de sound

Mad mind
15 januari 2009, 21:56
maar t belangrijkste voor mij was dat de blade beter in de hand lag, om t zo maar te zeggen.


Dat is inderdaad het belangrijkste. Als je een geweldige gitaar hebt met een perfecte sound maar ze ligt totaal niet in de hand kan je ze beter laten hangen. Of de neck e.d. veranderen, maar dan zit je niet meer met de originele hé.

ton36
15 januari 2009, 22:09
inderdaad, dan kun je ook beter voor een custombuildt gaan denk ik
maar de blade voelt ook zo aan, een beetje dan....;)

Mad mind
15 januari 2009, 22:46
Klein beetje dan.:D:cooler: