PDA

View Full Version : akoestische vibrato?



Mattijs
13 januari 2009, 21:06
In More Than words van Extreme (http://www.zshare.net/audio/540870314a1b97a9/) laat de gitarist op het einde (rond 05.08) een flageolet klinken waarop precies een soort vibrato klinkt maar kan dit met een akoestische gitaar?

Gearjunkie
13 januari 2009, 21:52
In More Than words van Extreme (http://www.zshare.net/audio/540870314a1b97a9/) laat de gitarist op het einde (rond 05.08) een flageolet klinken waarop precies een soort vibrato klinkt maar kan dit met een akoestische gitaar?

Ja, dat kan. Gewoon een flageolet op de 12e fret en dan de hals naar voor en achter duwen/trekken.

Nico2
13 januari 2009, 22:36
Ja, dat kan. Gewoon een flageolet op de 12e fret en dan de hals naar voor en achter duwen/trekken.

Dat wat jij zegt kan, maar dat is wel bijzonder slecht voor de hals!!

hezz
13 januari 2009, 23:00
Dat wat jij zegt kan, maar dat is wel bijzonder slecht voor de hals!!

Doen veel gitaristen, al zie je dat vaker bij gitaren waar de hals in principe los is (tele bijvoorbeeld). Maar een hals is ook maar van hout en heeft enigzins wat buiging die het aan kan.

aaronstonebeat
13 januari 2009, 23:36
Ik mishandel mijn gitaren (toch de elektrische) altijd zo bij de hals; ik heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Een oude country truc (ook voor open snaren): flageolet/toon aanslaan en terwijl die uitklinkt vibrato maken door op het stukje snaar tussen de topkam en de mechaniek te drukken.

Tim..
14 januari 2009, 21:00
gewoon de hals buigen lijkt mij, nog nooit gehoord dat iemand hiermee iets gesloopt/beschadigd zou hebben.

artnaz
14 januari 2009, 21:39
flageolet/toon aanslaan en terwijl die uitklinkt vibrato maken door op het stukje snaar tussen de topkam en de mechaniek te drukken.Dat doe ik ook altijd. Hals buigen is wel mooier voor het oog, maar ik doe het liever niet, zeker met een akoestische...

bagheera
14 januari 2009, 23:40
gewoon de hals buigen lijkt mij, nog nooit gehoord dat iemand hiermee iets gesloopt/beschadigd zou hebben.

ik zit hier wéér met men gitaar achter de pc en heb het net even geprobeerd flageolet op de 12de fret g snaar en dan maar buigen die hals
Klinkt best leuk

dat buigen is natuurlijk relatief je zet er een beetje druk op meer niet dus geen zorgen als het een degelijke hals is zal hij zeker niet breken met dat beetje kracht dat je in je vingers hebt steken