PDA

View Full Version : Wat is een gepaste prijs voor deze reparatie?



Foxey Freddie
13 januari 2009, 19:52
Ik heb een London City vs-1 en die deed het niet meer dus toen haalde ik de slagplaat eruit en toen brak een een draadje, van de switch naar potmeter ofzo. Het ding wat kapot was is het uitstekende stukje metaal(waar het draadje opzit) op de veerklauw, die is dus afgebroken.

Dus wat er moet gebeuren is: nieuwe veerklauw, 1x solderen en nog een keer solderen.

Aangezien ik de boel alleen maar breek wil ik het laten doen, hoeveel gaat dit ongeveer kosten?

Ik wil dit weten of de muziekshop waar ik hem zou laten maken wel eerlijke reparatie kosten heeft.

Het is dus een werkje van niets.

Arjan12
13 januari 2009, 20:07
Lassen?

http://www.aacc.edu/welding/image/WeldingH42.jpg

:D

Solderen bedoel je. Ik denk dat 40 euro al aan de hoge kant is.

Foxey Freddie
13 januari 2009, 20:12
haha domdom, tuurlijk solderen.

ok bedankt voor het antwoord:dance:3

Gearjunkie
13 januari 2009, 20:53
Toch leuk/leerzaam om zelf te proberen??

Foxey Freddie
13 januari 2009, 21:08
ik weet wel op welk dingetje/apperaatje het zat maar er zijn meerdere uitsteeksels waarop je het kunt solderen, maakt het uit welke?

strat 91
13 januari 2009, 21:15
Bedoel je de aardings draad aan de achter kant, waar de veren zitten van de tremelo. Zo ja soldeer hem der gewoon ff op. Als je nog hulp nodig hebt met het solderen van het draaitje naar de pot meter kan ik wel ff fotootje voor uploaden:)

Foxey Freddie
13 januari 2009, 21:27
nee ik bedoel van de switch naar pot meter.:rockon:

Gearjunkie
13 januari 2009, 21:45
nee ik bedoel van de switch naar pot meter.:rockon:

Ja dat maakt zeker uit. Kun je een fotootje uploaden zodat we het kunnen zien? Zat de draad op het lipje van de potmeter of op de behuizing ervan?

Foxey Freddie
14 januari 2009, 08:29
op de potmeter. maar gister kwam toevallig een vriend van me vader langs en die wist precies hoe het zat.

bedankt voor alle hulp!

wietse
14 januari 2009, 11:31
massa draad van de brug zit altijd bovenop de potmeter, nooit aan een lipje.
zo als je wel achter bent gekomen een goedkope reperatie alleen wat stroom ( soldeerbout) tijd en soldeertin.