PDA

View Full Version : Welke gitaar? (budget 300/400 voor gitaar+versterker)



hidddddde
13 januari 2009, 19:38
Ik ben al ff op zoek naaar een gitaaar maaar ik weet niet wat voor ik wil, wil wel een elektrische. ik ben beginde en heb een budget rond de 300/400 voor gitaar+versterker..
alleen ik heb welleens lopen nadenken over een starterspakkeet alleen je hoort altijd dat die versterkers crap zijn!
Ik houd van The White Stripes, Raconteurs, Kings of leon, lenny kravits dat soort muziek maaar ik heb geeen ideee wat voor gitaaar het beste kan nemen.
Heb wel overal lopen rondkijke naar winkels geweest alleen er zijn zoveel gitaren dus ik hoop graag wat advies te krijgen!
Hidde!

Squier4ever
13 januari 2009, 19:43
Ik ben al ff op zoek naaar een gitaaar maaar ik weet niet wat voor ik wil, wil wel een elektrische. ik ben beginde en heb een budget rond de 300/400 voor gitaar+versterker..
alleen ik heb welleens lopen nadenken over een starterspakkeet alleen je hoort altijd dat die versterkers crap zijn!
Ik houd van The White Stripes, Raconteurs, Kings of leon, lenny kravits dat soort muziek maaar ik heb geeen ideee wat voor gitaaar het beste kan nemen.
Heb wel overal lopen rondkijke naar winkels geweest alleen er zijn zoveel gitaren dus ik hoop graag wat advies te krijgen!
Hidde!

welkom, via de zoekfunctie zul je een keer of 1000 dezelfde vraag (en hetzelfde advies dus ook) tegenkomen. succes en tot dan, als je nog vragen hebt.

kenx
13 januari 2009, 20:21
Hallo,

allereerst en vooral welkom op dit forum. Je kan inderdaad eerst een beetje rondkijken zoals al gezegd is door m'n voorganger... Want elke keer als er zo'n vraag voorbij komt, maken ze je uit, en bijna niemand geeft antwoord op jou vraag, jij zet er teminste van de eerste keer al een bedrag en stijl bij. Wat vele anderen niet doen...

Dus, er zijn veel versterkers om te beginnen die ik je kan aanraden, denk maar aan een roland cube, zeer goede beginnersversterkers voor een deftige som. Een 2dehands Marshall Valvestate zou ook in je budget liggen. Er is hier trouwens onlangs iemand die een topic geopend heeft met allemaal revieuws over beginnersvertserkers, daar staat tevens ook een vox'je tussen, ook goede merchandise...

Dan de gitaar, er zijn verschillende goede gitaren, denk maar aan een london city (comet) of Yamaha pacifica... Dit is iig waar ik ervaring mee heb. Het beste is nog altijd dat je eens naar een muziekwinkel gaat en eens gaat testen, dan weet je zelf waar je graag op speelt. Btw een tweedehands Epiphone (SG, LP) vind je ook voor zo'n bedrag op een tweedehands site...


veel succes, en plezier!


mvg,

kenny

almarvk
13 januari 2009, 21:34
Gebruik idd de zoekfunctie maar 's en ga met iemand die verstand van gitaren een keer gitaren uitproberen in de lokale muziekzaak.

hidddddde
14 januari 2009, 18:50
Okeeee Bedankt voor de info en ik heb de zoekfunctie gebruikt! ik zal voortaaan eeerst beter zoeken en niet gelijk vragen!! en bij eeen winkel ben ik al langsgegaaan en daaar had ik al beetje gekeken.Bedankt nogmaaals!!
Hidde

hidddddde
14 januari 2009, 19:08
En trouwens aaan die topic over die versterkers heb ik ook zeker wat aaan!

Luke-wannabe
14 januari 2009, 19:15
Gezien je muziekstijl zou ik een 335 achtige gitaar nemen. Google maar eens op Gibson ES335, dan zie je wat voor een ik bedoel.
In je budget kun je dan kijken naar een Epiphone Dot, Epiphone Dot Studio en Höfner Verythin even gauw uit mijn hoofd.

Dergelijke gitaren zijn erg goed voor rock (en aanverwante stijlen), maar ook erg fijn voor jazzy en poppy muziek.

Succes met de zoektocht!