PDA

View Full Version : Volcano



Geennaam
13 januari 2009, 18:32
Hallo,
ik zag op Speurder.nl een elektrische gitaar van Volcano,
heeft iemand ervaring met dit merk, is dit een beetje geschikt voor een 13-jarig meisje, het word haar eerste elektrische gitaar.
Gr. Eline

wietse
13 januari 2009, 18:34
laagste van het laagste, vergelijkbaar met stagg en consorten, om de eerste stappen op te leren prima maar verwacht er niet veel van, of een lang leven van dat ding.
grote probleem is dat als je zoiets online bestelt dat dat ding niet afgesteld is, en als je dit niet zelf kunt kost dat weer extra geld.

pannekoek
13 januari 2009, 18:36
laagste van het laagste, vergelijkbaar met stagg en consorten, om de eerste stappen op te leren prima maar verwacht er niet veel van, of een lang leven van dat ding.
grote probleem is dat als je zoiets online bestelt dat dat ding niet afgesteld is, en als je dit niet zelf kunt kost dat weer extra geld.

en dat is net zo veel als dat de gitaar zelf kost

spirit
13 januari 2009, 20:13
Ik zou iets meer uitgeven en een betere gitaar kopen. Ik heb eens zo'n setje gehad van Volcano, de hals voelde aan als een rasp, zo ver staken de fretten er buitenuit.

budje
13 januari 2009, 20:59
Maken we ons niet weer een beetje druk om niets? Ik vind Wietse z'n commentaar goed te doen, hij zegt gewoon dat het geen top spul is (het kost dan ook niet veel) maar goed om op te leren. Dat is precies wat het is en meer niet.

Dan komen er horrorverhalen over dat de gitaar laten afstellen net zo duur is als de gitaar zelf (kost me hier gemiddeld ongeveer 20-25 euro, bij wie laten jullie je gitaren afstellen, de Rolls Royce dealer?)

Vervolgens een hals als een kaasschaaf...

Mijn ervaring met Volcano: Heb een mini stratocastertje, en deze is absoluut niet verkeerd. Alle geluiden die je van een strat mag verwachten, een zeer netjes afgewerkte hals en een geluid dat boven verwachting goed is.(en inderdaad Wietse, hij had een goede afstelbeurt zeker nodig, 22 euro als m'n geheugen me niet in de steek laat, dat was niet zo duur als de gitaar, maar ongeveer 1/4 van de prijs) Natuurlijk is het geen gitaar voor een heel leven mee te gaan, maar dat is nog geen reden om te overdri(j)ven!

edit: Rasp, geen kaasschaaf!

spirit
13 januari 2009, 22:45
@budje: no hard feelings, maar de TS vroeg of iemand ervaring had met Volcano, en die heb ik gegeven in mijn vorige post.

Misschien had ik pech, en was mijn hals slecht/niet afgewerkt. Of heb jij geluk dat die van jou wel goed is.

Maar geloof mij, en dan overdrijf ik niet, op die hals had je niet willen spelen.

vulvasonic
14 januari 2009, 00:03
Ik heb mijn dochtertje ook ooit een ministratje van Volcano cadeau gegeven en daar heeft ze nooit wat mee kunnen doen. Gewoon niet af te stellen. De hals heeft niet eens een stelpen!

budje
14 januari 2009, 18:29
Ik heb het afstellen wel laten doen (ben ik geen ster in) maar de ministrat van volcano hier is best goed te doen.

joskedentweede
14 januari 2009, 20:25
Volgens mij moet je veel geluk hebben met een volcano,

een maat van me heeft ook een volcano als eerste gitaar aangeschaft en die hals lijkt nergens naar, niet af te stellen...
Als ik een Volcano als beginnersgitaar zou kopen, zou ik het niet online doen, dat is veel te riskant.

Ik zou ook eerder kijken naar een Epi of een Squier, moet je ook geluk mee hebben soms, maar als je een goede in handen hebt, kan die lang meegaan!