PDA

View Full Version : Beginners Kwestie



Ferraririk
13 januari 2009, 17:27
Voor dat jullie zeggen GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE , dat heb ik dus al gedaan, en daar kon ik niks in vinden, vandaar!

Hallo gastjes:zz:

Ik wil dus gaan beginnen met electrische gitaar spelen,
ik heb een beetje voorkeur voor een Les Paul model, en trouwens, niet Stagg hier lopen afzeiken, dat heb ik nu al zat gezien, Geen Stagg dus.
Ik heb dus al gezien:
Jack & Danny YC-LS1
" " YS-LS3

Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil ertussen is qua Ingelijmde Hals of Geschroevde, als ingelijmde alleen langere Sustain heeft dan maakt het mij niks uit, want 40 euro voor een langere sustain is veel, aangezien de LS1 ook een best goede sustain heb (filmpjes)

Maarja mijn vader ziet er een beetje tegenop naar keulen te rijden, maar overal waar ik zie van Die Jack&Danny gitaren uit keulen bezorgd, komt (bijna) overal goed terecht, en dan heb je nog de 30day Money Back....

Kan je ook Jack&Danny in Nederland Kopen?


Mijn vader wil ook naar de Mainmusic in Kerkdriel rijden, maarja daar verkopen ze ook zoveel Stagg, en dimavery (die ook niet best schijnt te zijn, Bedankt voor de info mensen van dit forum) maar ook Richwood, waar er soms wel goede tussenzitten, maarja, Soms...... Dus naja ik ga maar, en ik zie wel, ik hoop dat ik terug kom met een goede les paul, maar anderzijds ook niet want J&D komt er zoveel beter uit

Heeft iemand nog info over Richwood?:lp:

Verder is mijn bedrag 200 euro, voor de gitaar alleen, want een versterker kan ik lenen van de vriend van mijn zus, want die had er 4 zei hij....

Is er ook nog verdere info/ Aanbevelingen, Ik hoor het graag!

Groeten,
Rik :D

pannekoek
13 januari 2009, 17:33
jack en danny is redelijk, alleen de elementjes zijn vaag erg slecht.


leuke gitaren voor jouw bedrag zijn vintage, dat merk maakt erg leuke gitaartjes voor weinig geld, en ze zijn gewoon te koop en te testen in nederland

Ferraririk
13 januari 2009, 17:34
leuke gitaren voor jouw bedrag zijn vintage, dat merk maakt erg leuke gitaartjes voor weinig geld, en ze zijn gewoon te koop en te testen in nederland

Waar dan precies, welke winkel dan he , adres kan ik wel vinden >.<

Kietterd
13 januari 2009, 17:37
Ik heb een J&D Alphine White LP.

Toen ik hem vergeleek met de Epiphone van mijn vriend was er niet veel verschil. Fijne gitaartjes die J&D's
Ik heb hem gewoon besteld op internet, en alles was goed ingepakt ect.

pannekoek
13 januari 2009, 17:39
Waar dan precies, welke winkel dan he , adres kan ik wel vinden >.<


onder andere nederland muziek in almere, en ik dacht dat er nog een paar winkels vintage in hun collectie hadden

http://www.nederlandmuziek.com/

Squier4ever
13 januari 2009, 17:39
dirk witte heb ik ze wel eens gezien, jaar of 2 terug. zoek gewoon eens bij de bekendere winkels. (feedback heeft ze niet)

nederland muziek
dirk witte
dijkman
peter verspuy
tonika
muzikaza

en vast nog veel meer die me nu ff niet te binnen schieten

Ferraririk
13 januari 2009, 17:39
bedankt voor de link, ik ga gelijk kijken!

Sinner1980
13 januari 2009, 17:41
Jack en Danny?? Dat is een Mickey Mouse merk man. Zoek en knape 2e hands epiphone, dat is een stuk knapper en moet te doen zijn voor die centen...

Ferraririk
13 januari 2009, 17:42
Het schijnen anders perfecte beginners gitaartjes te zijn, en een 2de hands Epiphone kan ik echt niet aan komen hoor, althans marktplaats komt er veel te duur mee uit

Ferraririk
13 januari 2009, 17:47
Nounou, in al die Gitaarwinkeltjes geen 1 Vintage, naja ik zag een Stagg vintage, maar dan heb je zo'n stukje brandhout, en misschien zag ik nog een Vintage stratocaster, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar dat mooie Les Paul geluid....

Sinner1980
13 januari 2009, 17:50
Het schijnen anders perfecte beginners gitaartjes te zijn, en een 2de hands Epiphone kan ik echt niet aan komen hoor, althans marktplaats komt er veel te duur mee uit

Misschien heb je ook wel een punt ook, ga eerst maar eens kijken of je het überhaupt leuk vindt, kun je later altijd nog een echte gitaar kopen.
Idd zonde om meteen de hoofdprijs te betalen...

Ferraririk
13 januari 2009, 17:53
Ja inderdaad, en aangezien die Jack & Danny's er behoorlijk goed uitkomen....
maar dan zit ik wel weer met die verzending, da ik hem niet kan testen en trouwens de LS3(?) die met ingelijmde hals in Cherry Sunburst is uitverkocht :( tot verdorie 27 februari, en dat akoestische gitaar wat ik nu van me zus geleend heb ( sinds vandaag ) om ff te wennen aan snaren enzo, daar hou ik het echt niet lang op vol, dat is gewoon stomweg een TE dik gitaar door die klankkast

Ferraririk
13 januari 2009, 18:02
Wat ik nu zie is een ibanez GRG170DX, zijn die goed?

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRG170DX-Candy-Apple

Dat is de link, ik heb er geen accesoires bij dan maar dan kan ik me vader wel lief aankijken , dus?

Ferraririk
13 januari 2009, 18:07
Of deze mooie, Squier Telecaster Custom, lijkt een beetje op een LP, maar dan een Telecaster body achtig iets?

pannekoek
13 januari 2009, 18:14
Wat ik nu zie is een ibanez GRG170DX, zijn die goed?

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRG170DX-Candy-Apple

Dat is de link, ik heb er geen accesoires bij dan maar dan kan ik me vader wel lief aankijken , dus?

ja erg goede gitaar, als ik deze gitaar zo zie weet ik meteen dat ie helemaal jouw ding is!

ga gewoon naar een gitaarwinkel en test daar veel soorten gitaren uit en koop hem dan vervolgens gewoon in de winkel, want zo te zien weet je absoluut niet wat je wilt, en wat de belangrijke verschillen zijn.

Ferraririk
13 januari 2009, 18:41
ja erg goede gitaar, als ik deze gitaar zo zie weet ik meteen dat ie helemaal jouw ding is!

ga gewoon naar een gitaarwinkel en test daar veel soorten gitaren uit en koop hem dan vervolgens gewoon in de winkel, want zo te zien weet je absoluut niet wat je wilt, en wat de belangrijke verschillen zijn.

Kijk, ik weet het wel, en de verschillen van humbuckers/single coils enzo , maar ik heb gehoord dat ibanez gewoon goed is, klaar, en die tele vond ik wel een stoer dingetje, maar een Les paul blijft bij mij toch het liefst een beetje, maar in de regio zijn er niet zo veel winkels met Goede les pauls.....

pannekoek
13 januari 2009, 18:55
Kijk, ik weet het wel, en de verschillen van humbuckers/single coils enzo , maar ik heb gehoord dat ibanez gewoon goed is, klaar, en die tele vond ik wel een stoer dingetje, maar een Les paul blijft bij mij toch het liefst een beetje, maar in de regio zijn er niet zo veel winkels met Goede les pauls.....

vast wel, alleen niet in jouw prijsklasse.
met een reden. probeer gewoon even 100 of 200 euro door te sparen en koop een mooie vintage of epiphone les paul, daar heb je pas plezier aan

Ferraririk
13 januari 2009, 18:58
vast wel, alleen niet in jouw prijsklasse.
met een reden. probeer gewoon even 100 of 200 euro door te sparen en koop een mooie vintage of epiphone les paul, daar heb je pas plezier aan

Probleem: En als ik dan opeens niet meer wil doorgaan?

En trouwens, Ibanez schijnt Geweldig te zijn,
Jij zegt het net zelfs ook, en aangezien ik niet per se een Les Paul hoef ( ik hou alleen van het geluid ) maar gewoon een GOEDE instp wil maken in het electrisch gitaar gebeuren, lijkt me dit een geweldig goed ding.

pannekoek
13 januari 2009, 19:02
Probleem: En als ik dan opeens niet meer wil doorgaan?

En trouwens, Ibanez schijnt Geweldig te zijn,
Jij zegt het net zelfs ook, en aangezien ik niet per se een Les Paul hoef ( ik hou alleen van het geluid ) maar gewoon een GOEDE instp wil maken in het electrisch gitaar gebeuren, lijkt me dit een geweldig goed ding.

alleen het feit dat de grg170 een vreselijke rotplank is....

mij zal je nooit met een goedkope ibanez zien. vreselijk
die plank is dus niet geweldig goed. maarja ik heb mijn zegje gedaan, jij weet je keuze al.

Ferraririk
13 januari 2009, 19:03
alleen het feit dat de grg170 een vreselijke rotplank is....

mij zal je nooit met een goedkope ibanez zien. vreselijk
die plank is dus niet geweldig goed. maarja ik heb mijn zegje gedaan, jij weet je keuze al.

Ik weet het dus niet, en net was het een goed gitaar, en nu is het een rotplank ?

als je sarcastisch bent, zeg dat dan

marter544
13 januari 2009, 19:06
alleen het feit dat de grg170 een vreselijke rotplank is....

mij zal je nooit met een goedkope ibanez zien. vreselijk
die plank is dus niet geweldig goed. maarja ik heb mijn zegje gedaan, jij weet je keuze al.

Heb je ooit op zo'n ding gespeeld? De goedkope Ibanezen spelen én klinken prima. Je moet de tremelo niet willen gebruiken, want dan ontstemt ie gelijk, maar dat doe je toch niet als beginner. Ik ben zelf begonnen op een GRX40, een nog goedkoper model, en dat speelt echt lekker hoor, en het klinkt gewoon goed. Gewoon een goede gitaar, niks mis mee. Alleen, als je een Les Paul wilt, zou ik daar ook voor gaan, zonde als je er later achter komt dat je toch een LP wilt. Vind je een superstrat ook mooi, dan is dat echt wel een prima gitaar.

pannekoek
13 januari 2009, 19:06
Ik weet het dus niet, en net was het een goed gitaar, en nu is het een rotplank ?

als je sarcastisch bent, zeg dat dan


dat was inderdaad sarcasme, inderdaad erg moeilijk te zien op internet dat geef ik toe.

mijn punt was meer: hoe kunnen wij nou weten of dat nou de geschikte gitaar voor jouw is?

de hals van een ibanez, , strat, tele of les paul verschilt enorm en het is erg persoonlijk wat je lekker vind spelen of klinken


persoonlijk vind ik de grg170 een rot gitaar, ik vind de hals niets, hij ontstemd snel en hij klinkt erg saai.

Ferraririk
13 januari 2009, 19:07
dat was inderdaad sarcasme, inderdaad erg moeilijk te zien op internet dat geef ik toe.

mijn punt was meer: hoe kunnen wij nou weten of dat nou de geschikte gitaar voor jouw is?

de hals van een ibanez, , strat, tele of les paul verschilt enorm en het is erg persoonlijk wat je lekker vind spelen of klinken

Dat is waar, maar ik heb eigenlijk dus gewoon gevraagd, wat een goede beginners gitaar is, ik heb een zwak voor een les paul had ik daar bij gezet, misschien heeft mijn verhaal jullie in de waar gemaakt, sorry daarvoor

pannekoek
13 januari 2009, 19:10
Dat is waar, maar ik heb eigenlijk dus gewoon gevraagd, wat een goede beginners gitaar is, ik heb een zwak voor een les paul had ik daar bij gezet, misschien heeft mijn verhaal jullie in de waar gemaakt, sorry daarvoor

daarom zeg ik dat je moet gaan testen in een winkel en wellicht je budget iets moet opschroeven.

een goeie gitaar zorgt voor veel motivatie waardoor het gitaarspelen veel makkelijker en leuker word.

Ferraririk
13 januari 2009, 19:10
Ok dus de tremolo arm ontstemt dat ding, hmm best jammer.. maarja daar heb je ook pedalen voor, en ja een Les Paul ik heb er een zwak voor maar er zijn zo veel slechte, en ik wil niet 400 euro gelijk gaan uitgeven aan een hobby waar ik nog niet zekere van ben, ik ga binnenkort wel muziekwinkels af en dingen testen enzo.
maar ik vroeg me af wat een goede beginners gitaar was,
en die ibanez komt er dus goed uit?

Edit: Op Pannekoeks mening na.. ? maar waarschijnlijk ben jij al die dure gitaartjes gewent

marter544
13 januari 2009, 19:16
dat was inderdaad sarcasme, inderdaad erg moeilijk te zien op internet dat geef ik toe.

mijn punt was meer: hoe kunnen wij nou weten of dat nou de geschikte gitaar voor jouw is?

de hals van een ibanez, , strat, tele of les paul verschilt enorm en het is erg persoonlijk wat je lekker vind spelen of klinken


persoonlijk vind ik de grg170 een rot gitaar, ik vind de hals niets, hij ontstemd snel en hij klinkt erg saai.


t is maar 65 euro, cmon dat kan je toch wel missen? ^^


die dingen zijn trouwens altijd leuk op te knappen en zo gek klinken ze nog niet voor de 200-300 dat ze kosten ^^

Nuja, niet heel geloofwaardig voor mij, en zo snel ontstemmen die dingen niet, echt niet. Je moet de tremolo niet willen gebruiken, maar lekker boeiend, dat moet je bij een standaard Fender ook niet doen. Mijn el cheapo Ibanez is bijna net zo stemvast als mijn andere gitaar met dure Gotoh's, de stemmechanieken draaien alleen een stuk stroever. Ibanez halsjes spelen erg licht, das mijn ervaring iig. Ik speel tegenwoordig ook op een redelijke honkbalknuppel, maar dat is omdat mijn smaak is veranderd. Als het je eerste gitaar is, denk ik zelf dat je de Ibanez fijner vind spelen, omdat de hals gewoon een stuk dunner en platter is.
Op een Les Paul heb je geen vibrato dus heb je er daar geen last van. Bij vrijwel alle non-locking trems zul je last krijgen van een ontstemde gitaar bij gebruik van de tremolo, vooral bij de goedkopere. Ik denk dat je gewoon een Les Paul (gewoon een epi bij de lokale muziekwinkel, maakt even niet uit dat je het niet kan betalen) moet vast houden, en zo'n Ibanez, en even kijken wat het fijnst in de hand ligt, en dan vooral gaan voor wat het fijnst in de hand ligt. De tremolo moet je even niet aan denken, tenzij het een floyd is maar die heb je niet in die prijsklasse. Bij je eerste gitaar gaat het IMO vooral om het speelcomfort. Daarnaast klinken zowel de Epi's als die ibanezen echt niet verkeerd.

Igos du Iskana
13 januari 2009, 19:18
misschien is een Epiphone Les Paul Special II wat voor je. die zijn niet erg duur, voor 200 zou je er wel een moeten kunnen vinden. Als het niet persé een Les Paul moet zijn, probeer dan ook eens of je een Epiphone SG special II kunt vinden.
Het zijn super eenvoudige gitaren, maar als je een goede vind heb je er jaren plezier van.
Ik heb zelf zo'n SG special, en die speelt lekkerder dan veel andere gitaren rond de 500 euro die ik heb geprobeerd.
Je kunt er altijd nog eens betere elementen inbouwen, maar het standaard spul klinkt best goed voor een gitaar in die prijsklasse.

Ferraririk
13 januari 2009, 19:19
Nuja, niet heel geloofwaardig voor mij, en zo snel ontstemmen die dingen niet, echt niet. Je moet de tremolo niet willen gebruiken, maar lekker boeiend, dat moet je bij een standaard Fender ook niet doen. Mijn el cheapo Ibanez is bijna net zo stemvast als mijn andere gitaar met dure Gotoh's, de stemmechanieken draaien alleen een stuk stroever. Ibanez halsjes spelen erg licht, das mijn ervaring iig. Ik speel tegenwoordig ook op een redelijke honkbalknuppel, maar dat is omdat mijn smaak is veranderd. Als het je eerste gitaar is, denk ik zelf dat je de Ibanez fijner vind spelen, omdat de hals gewoon een stuk dunner en platter is.
Op een Les Paul heb je geen vibrato dus heb je er daar geen last van. Bij vrijwel alle non-locking trems zul je last krijgen van een ontstemde gitaar bij gebruik van de tremolo, vooral bij de goedkopere. Ik denk dat je gewoon een Les Paul (gewoon een epi bij de lokale muziekwinkel, maakt even niet uit dat je het niet kan betalen) moet vast houden, en zo'n Ibanez, en even kijken wat het fijnst in de hand ligt, en dan vooral gaan voor wat het fijnst in de hand ligt. De tremolo moet je even niet aan denken, tenzij het een floyd is maar die heb je niet in die prijsklasse. Bij je eerste gitaar gaat het IMO vooral om het speelcomfort. Daarnaast klinken zowel de Epi's als die ibanezen echt niet verkeerd.

Kijk Zulk soort informatie kan ik gebruiken Bedankt !

Ferraririk
13 januari 2009, 19:21
misschien is een Epiphone Les Paul Special II wat voor je. die zijn niet erg duur, voor 200 zou je er wel een moeten kunnen vinden. Als het niet persé een Les Paul moet zijn, probeer dan ook eens of je een Epiphone SG special II kunt vinden.
Het zijn super eenvoudige gitaren, maar als je een goede vind heb je er jaren plezier van.
Ik heb zelf zo'n SG special, en die speelt lekkerder dan veel andere gitaren rond de 500 euro die ik heb geprobeerd.
Je kunt er altijd nog eens betere elementen inbouwen, maar het standaard spul klinkt best goed voor een gitaar in die prijsklasse.

Hmm, ik heb vooral slechte dingen gehoord over die gitaar, en ik vind die Les Paul Special II dus eigenlijk een No-Go geworden, ook vind ik het niet echt een mooi gitaar, niet dat daar de prestaties van achteruit gaan waarschijnlijk een prima gitaartje, maar zo als die andere daar net zegt van wat het beste in de hand ligt, dat ga ik nu dus ook doen
en een paar nootjes spelen, voor de klank, dus. dit betekent overigens niet dat ik eruit ben maar ik ben een stuk de goede richting in gegaan!

k3nny
13 januari 2009, 20:11
Kijk ook eens naar gitaartjes van het merk "cort", ook zeer mooie modellen tussen voor niet te veel en klinken goed zat voor het geld dat je geeft. Mijn eerst gitaar was een cort X-6 en speelde prima voor een 250 euro, de cort X-5(dacht ik toch) kostte nieuw zo een 160 ofzo dus zou daar ook eens naar kijken.

Mr Xen0
13 januari 2009, 22:47
Richwood is anders ook niet slecht hoor, die van mij maakt prima geluidjes voor z'n prijs. (€169,-)

Bovendien zou ik niet gelijk 'teveel' geld uitgeven, ik ben er zelf niet van maar je kan ook altijd je gitaar weer verkopen als je de hobby toch echt leuk blijkt te vinden en dan een stapje duurder gaan.

Maar ik zou zeggen, probeer het eerst op een goedkoop dingetje of evt. op een kennis z'n gitaar. (Als je maar zuinig bent, niet gelijk als een rockster tekeer gaan!) :rockon:

Ferraririk
14 januari 2009, 07:25
Maar ik zou zeggen, probeer het eerst op een goedkoop dingetje of evt. op een kennis z'n gitaar. (Als je maar zuinig bent, niet gelijk als een rockster tekeer gaan!) :rockon:

Natuurlijk ben ik zuinig, en ik speel soms op de maison van mijn oom (das een strat model) en ik vind het dan echt wel leuk, maar die ibanez, dat verkoopt natuurlijk ook wel beter door....
En hij heeft een dunne hals, goed om mee te beginnen dus, ik ben nu helemaal in de war, maar ik ga van het weekend denk ik naar de Feedback (utrecht) en dan ga ik verschillende dingen proberen die ik heb gezien,

heb je nog een paar tips?

B0UDEWIJN
14 januari 2009, 08:11
Als het ook nog gaat om doorverkopen, kun je beter gaan voor the real deal, maar zo groot is je budget nog niet.
Maar... t' is al genoemd: je moet gewoon een keertje naar een muziekwinkel gaan waar ze én een paar LP's hebben én die ibanezzen(feedback bijv. idd)

En dan gewoon uitzoeken welke de beste is, want dan kun je het zelf voelen.
En verder: niet zo negatief over Stagg!

Ferraririk
14 januari 2009, 10:40
Als het ook nog gaat om doorverkopen, kun je beter gaan voor the real deal, maar zo groot is je budget nog niet.
Maar... t' is al genoemd: je moet gewoon een keertje naar een muziekwinkel gaan waar ze én een paar LP's hebben én die ibanezzen(feedback bijv. idd)

En dan gewoon uitzoeken welke de beste is, want dan kun je het zelf voelen.
En verder: niet zo negatief over Stagg!

Ik hoor alleen maar negatieve dingen over die stagg, en dat is dus het geld niet waard, een ibanez is redelijk goed voor beginners hoorde ik, maar ik ga idd een paar gitaren proberen.

giax
14 januari 2009, 11:18
ik heb sinds anderhalve week een wat duurder model van Vintage, 399. neem contact op met mij bij mij in de buurt zitten verschillende winkels die vintage verkopen.... licht er aan waar je vandaan komt anders wil ik wel met je mee rijden, mijn msn don_giacomo666@hot...com

Ferraririk
14 januari 2009, 16:36
ik heb sinds anderhalve week een wat duurder model van Vintage, 399. neem contact op met mij bij mij in de buurt zitten verschillende winkels die vintage verkopen.... licht er aan waar je vandaan komt anders wil ik wel met je mee rijden, mijn msn don_giacomo666@hot...com

ik ken al mensen met verstand van gitaren dus dat hoeft niet, maar weet je gitaarwinkels met vintage in de buurt van Veenendaal ( das in de provincie utrecht, ongeveer rechtsonderin) het liefst binnen de 60 km houden :D

pannekoek
14 januari 2009, 16:53
ik ken al mensen met verstand van gitaren dus dat hoeft niet, maar weet je gitaarwinkels met vintage in de buurt van Veenendaal ( das in de provincie utrecht, ongeveer rechtsonderin) het liefst binnen de 60 km houden :D

nl muziek?

Ferraririk
14 januari 2009, 16:57
nl muziek?

nope niet echt

pannekoek
14 januari 2009, 17:06
nope niet echt

dat is slechts zo een 40 km van veenendaal vandaan?

Ferraririk
14 januari 2009, 17:07
dat is slechts zo een 40 km van veenendaal vandaan?

zoiets maar kon geen vintage vinden

pannekoek
14 januari 2009, 17:10
zoiets maar kon geen vintage vinden

volgens mij hebben ze de grootste collectie vintage van nederland.

http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?fabrikant=Vintage&catid=105&cat=Vintage&offset=0


ik weet dat ze niet eens hun hele collectie op internet hebben staan. laatst zag ik namelijk een paar hele mooie les pauls, een witte lp custom voor slechts 299 ofzo

Ferraririk
14 januari 2009, 17:11
volgens mij hebben ze de grootste collectie vintage van nederland.

http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?fabrikant=Vintage&catid=105&cat=Vintage&offset=0


ik weet dat ze niet eens hun hele collectie op internet hebben staan. laatst zag ik namelijk een paar hele mooie les pauls, een witte lp custom voor slechts 299 ofzo

haha ik zat bij de verkeerde site