PDA

View Full Version : Super Duper Love (Joss Stone) live



Mr.Bluesbreaker
13 januari 2009, 16:22
Hi allen,

laatst opende ik een topic over het registreren van een liveplaat.
Daar werden een aantal tips mbt. overspraak, plaatsing, mixen en de hele rimbam gegeven.
Nu ben ik aan het experimenteren gegaan met een 24 track recorder, die aan de mengtafel van de FOH gehangen. Dit tijdens een gig op 2e kerstdag in Dokkum, FOH werd gedaan door de geluidstechnicus van Is Ook Schitterend. Heb het vrij "live" gehouden, dwz. ik had natuurlijk wel veel toffere solo's kunnen overdubben en blabla, maar dit is gewoon zoals het toen was zonder geklooi. Mooie oefening voor het echte werk, wil na de zomervakantie het nog wat genuanceerder aanpakken en met video gaan werken.

Thuis in Logic afgemixed. Komt dit uit:

http://rapidshare.com/files/182814866/Super_Duper_Love.mp3.html

Is een (goed gejat:D) arrangement met blazers van "Super Duper Love", Joss Stone.

Any comments?

(1 van de ambient mics waarmee je het publiek opneemt stond uit, en de mic van de hangende tom is niet binnengekomen, dat was improviseren. Ook de "sssschhhhhhssssss" van de rookmachines staan heel charmant ploerthard op de overheads van de drums)

Rinze
13 januari 2009, 16:32
Klinkt lekker, ben niet zo thuis in dit soort muziek qua klank, maar het klinkt aardig in balans, helder genoeg en heeft ook een eigen kleurtje.

De gitaar moet natuurlijk wel harder.




:D

skanky
13 januari 2009, 18:13
Klinkt al erg lekker! En dingen als die rookmachine, tsja dat kan gebeuren.
Maar even wat mixage tips:

Ik vind het over het algemeen nog erg mat klinken. Ik zou de OH's een beetje terugschroeven en de kick en de snare wat harder. Om het funky geluid te benadrukken kan je ze beide wat meer hoog geven zodat je de klik in de kick hoort en de shizzle van de snare. Je kan proberen een high shelf EQ vanaf 6Khz erop te zetten.
Daarna nog wat compressie op de totale drumbus met een korte attack en een korte/medium release (max 3 a 4 db gainreduction.

Verder zou ik de blazers wat zachter zetten, en de gitaar wat harder. Op deze manier wordt de mix wat funkier en krijgt wat meer punch.

Tis wel een echt lekkere versie, beter dan alle coverbandversies die ik tot nu toe gehoord heb (dat zijn er echt heel veel)

jaspie
13 januari 2009, 19:22
ben nietzo thuis in hoe opnamens precies horen te klinken live, maar vind het verdraaid lekker klinken. Chille en funky performance.

Mr.Bluesbreaker
14 januari 2009, 16:00
Thnx Skanky, heb je tips muv. de snare gebruikt in de nieuwe mix.
(drummer heeft zo'n megadiepe snare wat meer op een tom lijkt, en is nogal fan van die sound, die wellicht hier wat donker is. Maar ik laat het maar zo, stel je voor dat mijn Hook door een drummer werd omgetoverd tot een champ ofzo:D)

Any more comments? Over de uitvoering misschien?