PDA

View Full Version : Werkt deze speker in mn combo?



Dirtypool
13 maart 2003, 00:23
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=7523 doet deze het in mn Blues Deluxe en wat is het resultaat nadien? (ben echt een sukkel op dit gebied hoor)(volgens kenners uberhaupt een sukkel :smile: )

pimmetje
13 maart 2003, 01:03
In een blues deluxe zit dacht ik normaal een Eminence speaker ik weet alleen niet precies wat voor een... volgens mij wel standaard 8 ohm... dus wat dat betreft geen probleem. Die celestion kan 't vermogen van een blues deluxe ook aan... dus weer geen probleem.

Het enige probleem dat ik zou kunnen bedenken is eigenlijk de afmeting. Als de buizen (of een beschermend iets) binnen in je versterker al redelijk strak op de achterkant van de speaker zitten, dan zou 't kunnen dat die Celestion net ff niet past... ff de afmetingen van beide beestjes bekijken dus.

PeeVee
13 maart 2003, 11:57
Ik ben niet dol op die hi-power Celestion speakers. Weinig bas, veel mid en weinig sprankel. Suf / muf / stug, kortom BAH! Ik denk dat die Emi die er nu in zit wel beter is. Andere tip:

Al(bert) heeft nog een C12N te koop voor slechts 50 Eurootjes... (nieuwprijs 75 Euro). Ondanks dat die RI Jensen misschien niet de beste speakers in de wereld zijn, vind ik het gezien de prijs/kwaliteit verhouding van C12N en de C10Q bijzonder hoog. Lekker dikke bas, brutaal mid, en helder hoog... Tuurlijk, het kan best beter, maar dan moet je wel het 4-dubbele uitgeven. 50 Euro is een tamelijk "veilige" investering... toch?!..

Negative K3 fan
13 maart 2003, 14:39
IS er eigelijk een manier om het ohmage van een speaker/versterker te testen?

Al
13 maart 2003, 14:55
Op 2003-03-13 14:39, schreef Negative K3 fan:
IS er eigelijk een manier om het ohmage van een speaker/versterker te testen?


Speaker kan je gewoon met multimeter meten. Waarde die je leest is iets lager dan opgegeven impedantie.

Amp is moeilijker. Als je niet zou weten wat de imp. van je versterker dan moet je je OT (Output trafo) doormeten. Je moet hem daartoe loshalen. Je kan dan een kleine wisselspanning op de secundaire kant zetten en meten wat dat aan de primaire kant doet. Als je dan de imp van de buizen die je gebruikt weet kun je een en ander uitrekenen.

Al

Mr.Jay
13 maart 2003, 17:55
[quote]
Op 2003-03-13 00:23, schreef Dirtypool:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=7523 doet deze het in mn Blues Deluxe en wat is het resultaat nadien?

Heb een Bl.DLx. gehad > tijdje aan 2x12CAB gehangen > verandert wel iets, maar je BLIJFT het karakter van die amp horen > ietwat HOL en metalig, ligt ook aan circuit/gebruikte materialen.

Jay