PDA

View Full Version : snaren suggestie



SloeGin
13 januari 2009, 14:41
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar heb met de zoekfunctie niets concreet teruggevonden.

Ik heb namelijk een vraag omtrent welke set snaren ik heb best zou gebruiken.

Ik heb een Epi LP Custom met SD Hotrodded set erin en zou men snaren moeten vervangen. Momenteel ligt er een standaard setje van d'addario 09op ... redelijk dunne snaren dus.

Aangezien blijkbaar dunnere snaren ook een schellere klank geven ben ik dus op zoek naar een dikkere set en eens van een ander merk om te kijken of dit nu werkelijk verschil geeft.
Welke set raden jullie aan voor deze gitaar+ pickup combinatie (ik speel zowel blues-rock als ùmetal btw).

Alvast bedankt!

Steeff
13 januari 2009, 18:04
Ik geloof dat de meeste mensen hun merk snaren kiezen op kwaliteit en hoe lang ze het volhouden. Zeker als je het zelf niet weet (waaruit ik stiekem afleid dat je nog niet veel verschillende setjes hebt geprobeerd) betwijfel ik dat je verschil zal horen tussen snaren van twee merken met dezelfde dikte. Mijn advies is dus: staar je niet blind op het geluidsverschil van snaren van twee verschillende merken, ik denk dat er belangrijkere factoren zijn die je geluid veel meer beinvloeden. Kies je merk op kwaliteit en wat je prettig vindt.

Dikkere snaren geven wel een iets voller geluid, hou ik zelf wel van, anderen niet. Earny Ball snaren worden veel verkocht, d'addario..

aaronstonebeat
13 januari 2009, 18:36
d'Addario 010-046, daar speel ik al jaren met blijvend plezier op.