PDA

View Full Version : bluesband bij Barend & van Dorp vanavond....



SteavisSmokin
12 maart 2003, 23:44
sjeezz...spijt me zeer voor die lui van die band maar als DIT soort bands op tv een vertegenwoordiging is van bluesbands in NL vind je het dan gek dat een hoop mensen blues saai vinden. Moest dit effe kwijt!! :grin:

pimmetje
13 maart 2003, 01:37
Was idd verschrikkelijk. Het was niet alleen saai, maar gewoonweg slecht (vooral die zang vond ik niet te pruimen)... en ook nog 'ns geen/weinig blues...

We pinken een traantje weg en zetten zelf dan maar weer een vette riff in :grin:.

Harry
13 maart 2003, 10:17
ik pink ook een traantje weg, want 3 leden van dit bandje (de linkergitarist, de zanger en bassist) zaten vroeger in Flavium. Dat was een goeie band, en met name de zanger WAS erg goed. Triest dat het zo moest gaan...

SteavisSmokin
13 maart 2003, 16:40
ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Volgens mij waren die gitaarsolos ook nog uitgedacht..zo klonken ze wel althans, totaaaaal niet spontaan..*zucht*.

philbee
15 maart 2003, 09:28
hee Steve keb het niet gezien, wie waren dat dan, kennen we die?

SteavisSmokin
15 maart 2003, 14:11
Hey phil! Ze heetten the Blueshop ofzoiets... of blue shot maar d8 dat eerste. Ik had in ieder geval nog nooit van ze gehoord...jij wel?

Shay
15 maart 2003, 14:15
Op 2003-03-13 16:40, schreef SteavisSmokin:
ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Volgens mij waren die gitaarsolos ook nog uitgedacht..zo klonken ze wel althans, totaaaaal niet spontaan..*zucht*.


Moet een gitaarsolo dan altijd improvisatie zijn?? Voor veel nummers zoek ik mijn solo's ook van tevoren uit~!~!!

pimmetje
15 maart 2003, 14:50
Een solo hoeft niet altijd improvisatie te zijn, maar in de blues wel. Die muzieksoort valt of staat juist bij het niet of wel recht uit je kut spelen...

Dan kan je soms een soort van summier (impliciet) raamwerkje van een solo hebben omdat je in een bepaald nummer altijd een bepaald soort solo doet, maar uitschrijven - en vooral uitgeschreven klinken - is toch heel wat anders.

Harry
15 maart 2003, 17:31
Op 2003-03-15 09:28, schreef philbee:
hee Steve keb het niet gezien, wie waren dat dan, kennen we die?



Blueshop, met Jos Veldhuizen, Anne Geert Bonder, en Eric Bacchus. Ze hebben alledrie in het originele Flavium gespeeld, en de laaste 2 zitten nog in die band, maar dan met Kaz Lux als zanger.
Het zou me verbazen als jij ze niet kent.

SteavisSmokin
16 maart 2003, 13:43
shay, ik vind dat met blues en jazz toch wel een hoop geimproviseerd moet worden om het fris te laten klinken en recht uit het hart te laten komen. Wil je een solo uitschrijven en iedere keer zo spelen (saaai!!) denk dan wel een GOEDE solo uit, de solos die ze op tv speelden werd ik nou niet echt opgewonden van. Maar dat wil dus niet zeggen dat ik alles wat uitgedacht is slecht vind, neem b.v. de instrumentaaltjes van Freddie King of T-Bone Shuffle van T-Bone Walker, dat loopje daarin is gewoon meesterlijk, maar da's dan ook weer meer een thema dan een solo...

philbee
16 maart 2003, 20:34
ja Flavium ken ik wel, toch een degelijke naam, echter de mening van Steve neem ik voor 100% aan dus de band zal toch kut geklonken hebben en idd een uitgemeten solo in een bluesnummer, jakk....

Feit is natuurlijk dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd, toch, en die oudjes moeten dan toch wat harder eraan trekken mag ik aannemen.

Een goeie bluesband is vind ik voor een groot deel afhangen van hun 'frisheid en spontaniteit'. Neem o.a. Paladins of Guy Forsyth, die mannen leven live daarvan.

Namen maken nog geen goeie band.

Harry
17 maart 2003, 09:49
Op 2003-03-16 20:34, schreef philbee:
ja Flavium ken ik wel, toch een degelijke naam, echter de mening van Steve neem ik voor 100% aan dus de band zal toch kut geklonken hebben en idd een uitgemeten solo in een bluesnummer, jakk....

Feit is natuurlijk dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd, toch, en die oudjes moeten dan toch wat harder eraan trekken mag ik aannemen.

Een goeie bluesband is vind ik voor een groot deel afhangen van hun 'frisheid en spontaniteit'. Neem o.a. Paladins of Guy Forsyth, die mannen leven live daarvan.

Namen maken nog geen goeie band.


als je goed leest zie je wat ik bedoelde, nl. ze klonken ooit goed. :smile:

Mr.Jay
19 maart 2003, 12:28
[quote]
Op 2003-03-15 17:31, schreef Harry:
Blueshop, met Jos Veldhuizen, Anne Geert Bonder, en Eric Bacchus.

met name Anne Geert was vroeger een van mijnn favorieten, die kon dus ECHT mooi een solo opbouwen !!....

Jay