PDA

View Full Version : Nog even over Hendrix's pedalen



shredneck
13 januari 2009, 00:46
Hoe zit het nou precies?

Ik dacht echt altijd dat Hendrix zijn wah NA zijn fuzz zette, maar op guitargeek staat de wah VOOR zijn fuzz. Op die guitargeek site zouden al die rigs zowiezo niet werken, want alle pedalen zijn verkeerdom ingeplugd.

Kortom....wat is de volgorde van zijn pedalen? Een GE Fuzz NA een wah is toch vragen om oscillatie etc?

Iemand een sluitend antwoord hierop?

Luke-wannabe
13 januari 2009, 08:37
Het bekende Hendrix-trucje is toch fuzz->wah->...

Jimi75
13 januari 2009, 09:41
Ik zou niet alles geloven wat er staat op guitargeek. Iedereen die met Jimi heeft gewerkt (Roger Mayer, Noel Redding) wist dat Jimi geen precies order had hoe hij zin pedaaltjes zette. Op de meeste beelden maar heeft hij het Fuzz naar de Wah.

shredneck
13 januari 2009, 15:22
Ik zou niet alles geloven wat er staat op guitargeek. Iedereen die met Jimi heeft gewerkt (Roger Mayer, Noel Redding) wist dat Jimi geen precies order had hoe hij zin pedaaltjes zette. Op de meeste beelden maar heeft hij het Fuzz naar de Wah.


Bedoel je een fuzz VOOR zijn wah? Of De wah VOOR de fuzz?

Qua klank verschilt het namelijk volgens mij per nummer, het is niet altijd dezelfde volgorde denk ik. Ik zou dus, wil ik het goed doen, een fuzz voor en na de wah moeten hebben haha! Kut......$$$

Nog maar eens de boeken in dan, ergens moet een foto zijn van zijn zooi op het podium.

Thx so far.

Nielsje
13 januari 2009, 15:27
Bedoel je een fuzz VOOR zijn wah? Of De wah VOOR de fuzz?

Qua klank verschilt het namelijk volgens mij per nummer, het is niet altijd dezelfde volgorde denk ik. Ik zou dus, wil ik het goed doen, een fuzz voor en na de wah moeten hebben haha! Kut......$$$

Nog maar eens de boeken in dan, ergens moet een foto zijn van zijn zooi op het podium.

Thx so far.

Als je dat live een paar keer wil doen, kan je wellicht even een 'switchbox' (laten) maken, gewoon een soort kleine loop box, met een extra schakelaar waarmee je de volgorde kan omdraaien. Simpel, kost je 2 tientjes, da's goedkoper dan een extra fuzz..

Valoosj
13 januari 2009, 15:34
Als je dat live een paar keer wil doen, kan je wellicht even een 'switchbox' (laten) maken, gewoon een soort kleine loop box, met een extra schakelaar waarmee je de volgorde kan omdraaien. Simpel, kost je 2 tientjes, da's goedkoper dan een extra fuzz..

Als je al het materiaal in huis hebt om mee te werken en geen postkosten meetelt kom je er net met dat bedrag. :D

shredneck
13 januari 2009, 15:41
Dus jullie willen me er nu van weerhouden die nieuwe Hendrix reissue fuzzface te kopen????? Wat zijn jullie voor gitaristen???? :-) :-)

Mijn oplossing, fulltone 69 voor de wah, hendrix reissue erna....voila. Kost wat, maar wel leuk!

Nielsje
13 januari 2009, 15:42
Even wat geleend van Barend:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/schakelen.gif

* 3pdt switch (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_23&products_id=34)
* behuizing (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=31)
* 6 input jacks (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=392)

Ik kom op een totaal uit van: 17.30 euri
Kan goedkoper, je kan een tuimelschakelaar nemen, en je kan ook bezuinigen op de jacks.

Tja, je kan ook nog een pedaal kopen, wat jij wil :)

Valoosj
13 januari 2009, 16:24
De 'nieuwe' fuzz face kan je ook zelf bouwen voor minder dan de aankoopprijs :D En dat dingetje is toch van Joris, niet van Barend. Voor zover ik weet toch.

Je bent nog ledjes vergeten Nielsje. (en het werkmateriaal)

Nielsje
13 januari 2009, 16:38
Nee, de schakeling is uitgetekend door Barend (zie de eigenschappen van het plaatje), Joris heeft hem in z'n SHOCD zitten.

Ledjes opzettelijk niet meegenomen, kan wel, maar dan heb je een 4pdt nodig, etc.

Nee, ik heb inderdaad geen gereedschap meegenomen. De afschrijving daarvan niet meegenomen, leek me niet relevant.

Chris Winsemius
13 januari 2009, 16:48
Op foto's van concerten van JH zie ik altijd de wah VOOR de fuzz...

maar (!): wees je zelf, vertrouw op je oren en kijk gewoon wat jou het beste bevalt.

Ron Houben
13 januari 2009, 17:35
Volgens Roger Mayer is de volgorde: Gitaar Wah Fuzz etc.

shredneck
13 januari 2009, 18:51
Volgens Roger Mayer is de volgorde: Gitaar Wah Fuzz etc.


Cool....ik reageerde net in je topic over Mayer, maar goed, hier staat het dus. Ik denk dat dat wel moet kloppen dan. Ik ga het eens flink testen..

Chris ook bedankt.

Tronky
15 januari 2009, 13:09
Ik heb een boss gt-8 & ik vroeg me af of iemand hiervoor wat tips weet om een "hendrix sound" eruit te krijgen. Kheb daarnet eens gegoogled, maar vond precies niet echt iets :s
Alvast bedankt!