PDA

View Full Version : Blueridge BR40



Flipkoos
12 januari 2009, 23:54
Voor de school waar ik werk vanavond een gitaartje aangekocht via marktplaats. Om te gebruiken tijdens de muzieklessen en vieringen/samenzangdingetjes etc.
Een Blueridge BR40. Het "instap-model" van blueridge denk ik.
Ziet er niet erg bijzonder uit, beetje bleekjes en verder gewoon een eenvoudige dreadnought. Maar wat een sound voor de prijs! Nieuw doen ze rond de 350 ongeveer geloof ik, ik mocht 'm vrijwel onbespeeld voor 150 minder meenemen incl. nieuwe tas.
Van mijn vrouw mocht mijn zojuist aangeschafte Simon and Patrick weer de deur uit.
Het ding heeft vooral meer volume en een duidelijker bas dan de Simon and Patrick. De klank van de Simon and Patrick is wel wat 'doorleefder' en kneedbaarder dan de Blueridge maar ik was nogal 'flabbergasted' en 'blown away' door de kwaliteit van deze goedkope Blueridge! De noten springen je klankgat uit!
Jammer dat ik 'm niet thuis mag houden, maar goed, ik ben de muziekdocent dus mag ik 'm natuurlijk ten allen tijde ff 's avonds en 's weekends mee naar huis...
Neemt niet weg dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de duurdere Blueridges!
http://www.sagamusic.com/catalog/images/BR-40.jpg

Brewskie
13 januari 2009, 00:02
In een gitaarwinkel werd dit merk mij ook aangeprezen, toen ik een half jaar geleden acousti-GAS had. Dat model zat in iets hoger segment (ook elektrisch versterkt). Ik vond 'm ook erg lekker spelen. Ik vond 'm inderdaad ook wat saai qua uiterlijk. Wel weer met inlay van parelmoer. Daar moet je van houden. Daarom heb ik 'm toen laten staan. Ik was toen meer onder de indruk van Yamaha en Washburn. Maar nog geen nieuwe gekocht, dus het kan alsnog. Ik ga me er ook nog eens in verdiepen.

Toch ook mooi als je GAS kunt onderdrukken ? (zonder Deflatine)

LaurentB
13 januari 2009, 11:23
Ja, die Blueridges klinken opvallend goed, heb ik ook al eens gemerkt.

hessepes
13 januari 2009, 16:48
Ik heb een BR163 en een BR63 (met cutaway+element). De BR163 had ik eerst, volledig massief en klinkt als een klok. Vind de hals prettig en ik ook het 000 model ligt mij erg.
Ik wilde tijd later graag nog een akoestische gitaar die ik mee kon nemen, naar les, repetities etc. En daar wilde ik mijn 163 niet voor gebruiken, daar ben ik toch wel voorzichtig mee.
Dus toen kwam ik weer bij een Blueridge uit, heb de BR63 gekocht, kan ik versterkt mee spelen. Ik kan het verschil met de 163 een beetje horen, maar eigenlijk best minimaal. Bovendien kan het ook nog aan de verschillende soorte snaren liggen. Het is meer dat de ene gitaar anders klinkt dan de andere - dus niet dat de één minder of beter zou klinken.

sanderz
14 januari 2009, 19:07
Toen ik in een winkel in Amsterdam mijn Martin DX1R kocht, vroeg ik of er nog alternatieven waren.

Antwoord: "Ja, Blueridge. Dat is een Duits merk en dat is niet zoveel waard als je hem weer wilt verkopen"

Nou goed, je gelooft allemaal wel eens iemand die volslagen onzin verteld, en zeker wanneer hij min of meer vertelt wat jij graag horen wil: een Martin is beterder.

Wel nu. Voor dat geld had ik een meesterlijke Blueridge gekocht als ik me niet vergis. Waarschijnlijk wel een Chinese en geen Duitse dan.

Flipkoos, ik leef van harte met je mee: je mag 't kopen, maar 't is niet voor jou - en dan is het nog goed geval ook... arme jij ;)

northernlake
14 januari 2009, 21:04
Ik heb een BR-43 als vakantiegitaar. Fijn ding voor dat doel maar het is toch wel van een heel andere orde dan massief spul. En daar komt nog bij dat ik de hals te dun en plat vind, maar ach. Die paar weken per jaar :)